Ga naar inhoud

Waarde Kennen Van Strips


ibiza

Recommended Posts

Op 16/2/2020 om 17:09, bammar zei:

Waarschijnlijk denkt AAA 'die Linthout is een van de auteurs met het meest verkochte uitgaves in het Nederlandstalig gebied, dus waarom vraagt die nog een vergoeding'.😅 😇🤣

kwatsch, als de premie betaald werd moet je toch een  uitkering krijgen bij verzekerde schade, of deze persoon nu stinkend rijk is zoals hier of niet, anders moet de verzekering de premie/de polis maar weigeren

Link naar reactie
7 minuten geleden, cinco zei:

Purperen Pillen

 

Heb ik onlangs voor een euro op de kop getikt (de oude versie weliswaar).
Misschien niet veel waard in de portemonnee, maar wel enorm veel waard op alle andere manieren.

Als ik strips koop, denk ik nooit aan de herverkoopwaarde.

Wel aan het plezier dat ik er uit zal halen :) en mijn broer.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Aleksandr zei:

kwatsch, als de premie betaald werd moet je toch een  uitkering krijgen bij verzekerde schade, of deze persoon nu stinkend rijk is zoals hier of niet, anders moet de verzekering de premie/de polis maar weigeren

Oei waar kom jij nog mee af. Dat was als grap bedoeld in  februari van dit jaar.(zie emoticons bij bericht en context)

 

Link naar reactie

Ik heb deze hier liggen, ooit gewonnen met een stripwedstrijd. En nog wel met (door mezelf gescoorde) handtekening van Willy Vandersteen erin! 

 

Ik stel me graag voor dat ik daar ooit eens ga van rentenieren :), alhoewel ik dacht dat de geschatte waarde hoger was laatste keer dat ik checkte. 

 

https://www.lastdodo.nl/nl/items/42690-bondsprijs-1988-willy-vandersteen-prijs 

 

pdf_4a38d126-e51f-11e3-8e97-c588d4005b8b

 

Link naar reactie
Op 19/12/2020 om 21:26, Elke zei:

Hallo allen,

ik heb hier een 26 stuks zwart wit strips kapoentjesuitgave met 20F gelabeld.

nu vraag ik me toch af uit welk jaartal ze komen(volgens mijn opzoekwerk denk ik 1970) en wat de waarde ook zou zijn van deze strips. Het begint met nr1 de purpere Pillen...

Die eerste tiental Jommeke's hebben enige waarde als ze eerste druk zijn en in uitstekende staat, de titellijst achteraan is een eerste indicatie. Als je titel 5 hebt dan mag de lijst achteraan niet verder gaan.]

 

Zoniet zijn het wel oudere uitgaven die ik erg leuk vind maar geen waarde hebben, zo'n 0,50 of 1 euro per stuk. Ik heb ze regelmatig in de winkel aan 0,50 euro.

Link naar reactie
Op 20/12/2020 om 13:22, Lük Bey zei:

Ik heb deze hier liggen, ooit gewonnen met een stripwedstrijd. En nog wel met (door mezelf gescoorde) handtekening van Willy Vandersteen erin! 

 

Ik stel me graag voor dat ik daar ooit eens ga van rentenieren :), alhoewel ik dacht dat de geschatte waarde hoger was laatste keer dat ik checkte. 

 

https://www.lastdodo.nl/nl/items/42690-bondsprijs-1988-willy-vandersteen-prijs 

 

pdf_4a38d126-e51f-11e3-8e97-c588d4005b8b

 

Ik vind 'm maar 1 keer terug op de veiling aan 1700 plus kosten dus een 2000 euro. Dat zal nu wel iets vergelijkbaars zijn al geeft de handtekening van Vandersteen er wel degelijk een meerwaarde aan omdat het een soort van certificaat van echtheid wordt op die manier. Schatting 2500 euro min verschillende veilingkosten al blijft een veiling de enige manier om te weten wat de huidige waarde is.

 

https://www.catawiki.nl/l/20495985-suske-en-wiske-de-belhamel-bende-bondsprijs-1988-willy-vandersteen-prijs-luxe-linnen-uitgave-1e-druk-van-premie-album-hardcover-eerste-druk-1988

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

Ik vind 'm maar 1 keer terug op de veiling aan 1700 plus kosten dus een 2000 euro. Dat zal nu wel iets vergelijkbaars zijn al geeft de handtekening van Vandersteen er wel degelijk een meerwaarde aan omdat het een soort van certificaat van echtheid wordt op die manier. Schatting 2500 euro min verschillende veilingkosten al blijft een veiling de enige manier om te weten wat de huidige waarde is.

 

Haha, echt? Dat is wel verleidelijk. Ik heb nochtans Catawiki al eens gecontacteerd jaren geleden en nooit een antwoord gekregen.

 

Er staan trouwens twee handtekeningen in, omdat ik de man met wie Vandersteen stond te praten ook vroeg om te tekenen. Ik dacht toen dat het Paul Geerts was, maar zijn handtekening is het niet. 

 

1960938_10205113666059549_12534375933693

Link naar reactie
  • 2 months later...
1 uur geleden, Greet zei:

Jommeke: purperen pillen nr 4, is volledig zwart- wit

Enkel de kaft is in kleur. 

Wat is mijn strip waard? 

Voeg aan zoiets altijd een foto van de voor- en achterkant toe. De druk is heel belangrijk (af te leiden van de achterkant) en de staat op de tweede plaats. Een eerste druk die met plakband aaneen hangt zal geen waarde meer hebben.

Zonder dat heb je letterlijk een vork die tussen een paar cent en honderd euro beweegt.

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Gaan die eerste drukken echt richting 100€? Ik d8 altijd dat die niet hoger gingen dan een blikje cola.

image.thumb.png.a969b657fe768be80d0a1f42b917caf4.png

Dat was al een jaar geleden.

 

Pas op, bij die oud-papier verzamelaars is staat heel belangrijk, hoe meer ongelezen, hoe beter. Vorige week hoorde ik het nog op radio 1 benoemen als 'mensen die een harem willen opbouwen van enkel maagden'. Strips verliezen hun bloempje snel bij mij.

 

Het afgelopen jaar zijn Jommeke en Kiekeboe wel stevig aan het stijgen in de prijzen. Waarschijnlijk zonder beurzen springen de verzamelaars nu samen op het beperkte aanbod via de veilingen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Gilles zei:

Kiekeboe zit al enkele jaren serieus in de lift. De eerste twintig Jommeke's zijn redelijk populair bij verzamelaars, wat er op volgt geraak je over het algemeen aan de straatstenen niet kwijt. Diverse stripspeciaalzaken weigeren  ze steevast oor hun tweedehandsafdeling. 

Dat is zo een beetje als Donald Duck Pockets in Nederland. Vanaf een gegeven moment werden die strips gedrukt voor alle krantenwinkels en supermarkten. Er waren toen ook veel meer krantenwinkels. Gevolg, oplages waar je vandaag nog maar van kan dromen. Maar ook oplages die een waardeverhoging in de weg staan.

 

 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, Ambreville zei:

De druk is heel belangrijk (af te leiden van de achterkant)

 

Mij is ooit verteld geweest door iemand die het kan weten dat het onmogelijk is om bij die eerste Jommekes te achterhalen of het om een 1ste, 2de, 3de ... druk ging. Die werden op korte tijd zo vaak herdrukt en er is totaal geen verschil te zien tussen de verschillende drukken.

 

 

Link naar reactie
Op 16/3/2021 om 12:18, Mask zei:

Mij is ooit verteld geweest door iemand die het kan weten dat het onmogelijk is om bij die eerste Jommekes te achterhalen of het om een 1ste, 2de, 3de ... druk ging. Die werden op korte tijd zo vaak herdrukt en er is totaal geen verschil te zien tussen de verschillende drukken.

Als er absoluut geen verschil is dan zijn het allemaal 1e druk 🙂

Link naar reactie
35 minuten geleden, cinco zei:

 

Deze oude pagina herinner ik mij nog.

Ik heb als kind de fout gemaakt van die intropagina's in de oude Jommekes van mijn moeder met stiften in te kleuren.

 

Dan krijg je wel een originele Cinco. Een uniek verzamelobject :cheerf2:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 3 months later...

Bij mijn verzekeringsagent hebben ze een probleem met de waarde van stripboeken.

Ik had aangegeven dat ik een verzameling heb en heb hen een excel gestuurd met de boeken die ik heb

Als bedraag in de meeste gevallen de nieuwwaarde ingevuld.

En bij de lastigere of luxe delen de aanschafprijs(via veilingen) ingevuld.

Nu zijn ze aan het zoeken en er zijn wel aanpassingen voor verzamelingen maar dan wordt en inbraakalarm vereist.

Ik zie echter niet gauw iemand binnen komen en er met vele kilo's aan stripboeken vandoor gaan.

Iemand ervaring met het verzekeren van de stripboeken verzameling?

Link naar reactie
  • 5 months later...
9 minuten geleden, Rupelboy zei:

Heb strip de wollebollen van kiekeboe eerste album dus wel niet in beste staat wat kan waarde er dan van zijn ?

 

"Niet de beste staat", dat is nogal subjectief niet? Voor mij kan dat wc-papier zijn of simpelweg oké. Plaats een paar foto's en een beschrijving (kreuken, beschreven...) en dan kunnen we misschien iets zeggen over de waarde. 

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Op 19/10/2023 om 14:22, Luc HLX zei:

Wat zou een serie Jommekes strips van nr 1 t/m nr 300 in nieuwstaat waard zijn. 

Hoe bepaal je de waarde.

Gr, Luc helux@telenet.be

 

Probeer anders via 2dehands.be

Dan kan je ook kijken wat vraag en aanbod is in jouw regio.

Zo kan je ze misschien in je buurt verkocht krijgen en dan hoef je al niet zitten te verzenden.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...