Ga naar inhoud

28E Brabants Stripspektakel Op 24 En 25 Aug 2013


BSS

Recommended Posts

Goed georganiseerde beurs met voor elk wat wils, want er waren speciale activiteiten voor kinderen, strips te koop bij diverse handelaren, speciale beursuitgaven, en een veiling met leuke en niet altijd even dure kavels. Ook waren er genoeg tekenaars voor liefhebbers uit alle genres, hoewel enkele toppers volgens mij voor lange wachttijden zorgden. De entree was niet hoog en lijkt mij voor deze beurs ook geen enkele belemmering, i.t.t. enkele beurzen in binnensteden op (koop)zaterdagen en (koop)zondagen, want voor de diversiteit aan activiteiten is nu eenmaal wel budget nodig.

 

Inderdaad was het enige minpunt de temperatuur binnen, het zweet was onvermijdelijk. Misschien volgende keer maar de ventilatoren/airco aanzetten?

Link naar reactie

Leuke zaterdag gehad, inderdaad een beurs met voor elk wat wils. Vele stands met handel en aardig wat tekenaars.
De nodige repers weer gezien. Wel een aantal lange rijen bij tekenaars en daardoor niet genoeg tijd gehad voor veiling en alle stands.
Dedis gehad van Bertolucci (2), Brugeas/toulhoat, Van Herpen, Cromheecke, Benn, Sti, Hercules/Valkema, Rouffa, Heijink en Delbrassine.
Na afloop nog gezellig gedineerd met Campesino, Retep, Ssnerual en Roodbaard.

 

Ook nog stand gevonden met nederlandse boeken met dedis, hier gekocht Eric, Verwimp, Claus, Paape, Denayer en Johnn Bakker (BLOOK).

Link naar reactie

Leuke dagen gehad,fijne tekeningen gekregen.

Slechts de stand van Dark Books was tegenvaller. De dames waren om het vriendelijk te zeggen nogal direct! Ook de prijs voor een ticket was zo bepaald dat je verplicht nog een duur boek moest bijkopen. Kwam je later terug dan was er geen compensatie omdat je al eerder teveel had betaald.

Maar de tekening van Love was echter heel mooi.

Link naar reactie

Leuke dagen gehad,fijne tekeningen gekregen.

Slechts de stand van Dark Books was tegenvaller. De dames waren om het vriendelijk te zeggen nogal direct! Ook de prijs voor een ticket was zo bepaald dat je verplicht nog een duur boek moest bijkopen. Kwam je later terug dan was er geen compensatie omdat je al eerder teveel had betaald.

Maar de tekening van Love was echter heel mooi.

 

Hoe bedoel je dat ? Je moest voor 35 euro besteden om een signeer ticket te verkrijgen. Dat signeer ticket kon je toch gewoon gebruiken ?

 

Ik ben alleen de zaterdag geweest, Daan, Imajica en Beus heb ik dus niet gedag kunnen zeggen. Zaterdag was wel leuk, mooie dedis gekregen van Cormheecke en Sti (een duo dat wat mij betreft nog veel mag samenwerken), de super aardige Rouffa en Pat. van Oppen, Toulhoat en Benn. De ster was natuurlijk wel Bertolucci, wat een bikkel, uren achter elkaar tekende en schilderde hij (al dan niet telefonerend) de mooiste pareltjes. Toch had ik het idee dat voorgaande edities meer tekenaars waren. Een dag was dan ook genoeg dit jaar terwijl ik de voorgaande jaren toch zeker de zondag nodig had om mijn dedi honger te stillen.

Link naar reactie

Tiens...blijkbaar zaten de ECHTE stripliefhebbers in Jette ;-)

http://www.tvbrussel.be/nl/video/4/stripfestival-jette-alleen-voor-echte-stripliefhebbers

(en ik zat thuis :) )

 

""Het stripfestival van Jette heeft opnieuw enkele grote namen weten te strikken voor een felbegeerde signeersessie. Da's natuurlijk belangrijk om zo'n festival levend te houden. Maar tegelijk willen de organisatoren dat niet aan de grote klok hangen om misbruiken te voorkomen."

 

Wat een bijzonder festival: we zeggen liever niet wie er komt signeren ! En een diepte interview met Markske: "ik moet er nog zes lezen". Dat album met Denayer dedi wordt heel veel waard volgens de reportage, ik denk dat dat wel meevalt, Lecram kocht er een op de beurs in Valkenswaard voor 5 euro.

Link naar reactie

Mark, de echte stripfanaat.......haha....dat klopt, het is wel een stripfanaat. 

 

Maar wat een gezeur elke keer over die paar boekies die later verkocht worden voor een paar tientjes.......als je geld wil verdienen dan ga je toch geen uren in de rij staan voor Denayer of consorten. Met normaal werk verdien je het veelvoud indezelfde tijd.

 

De gekochte Denayer was ook nog best een mooie uit 1987 in Gord

 

ik zal nog wat dedis op betreffende topic plaasen

post-150-0-99481700-1377462896_thumb.jpg

Link naar reactie

ik ben zondag ook eens gaan kijken. Ik kan niet vergelijken want ik ga nooit naar beurzen, maar het leek mij vreemd dat er bijna niemand stond aan te schuiven bij de tekenaars. De meeste (lang niet allemaal) waren nog wel bezig met tekenen, maar nergens een rij. Bij Bertolucci zat wel een persoon en bij schutler en Proost zat ook iemand, maar verder stond er niemand aan te schuiven.

Ah, dus die met de houten bakjes was Tuinman. 

 

Wat me overigens wel opviel is dat om kwart na vier de meesten al aan het opruimen waren, hoewel de beurs tot vijf uur duurde. Ik begrijp dat wel hoor, op zondag wil je graag nog even een rustige avond, maar ik ben dan maar gestopt met snuisteren in de bakken, ik kreeg het gevoel dat ik in de weg liep. Allez, bij die paar standhouders die nog niet aan het opruimen waren, heb ik toch nog een drietal boekjes gekocht, maar dan hield ik het ook maar voor bekeken. 

Link naar reactie

He natzwetende aap, zondag is altijd de rustige dag, vooral in Nederland. Wij beginnen graag vroeg, maar zijn graag snel weer thuis in tegenstelling tot beurzen in het buitenland.....hahaha.....daar beginnen de tekenaars vaak heel laat, maar gaan ze wel lang door.

Vaak is zondag dus de betere dag om te gaan, maar ook een lekkere rustdag thuis......en maandag moet het weer verdiend worden.

Link naar reactie

@natte aap

 

veel standhouders hebben het rustig op zondag en gaan dan rondwandelen contacten onderhouden en leggen

en of dom zwammen

op een gegeven moment word het hangen en dan duur de dag lang

zelf was korte poosjes aan de wandel voor al in de eigen hal

maar kort bij de stand

stond bij dark dragon tegen over

die Duitser maakt mooie tekeningen heb de dedi van velden 8 en zijn broer matthijs /zit hij ook op het forum?

gezien

 

schitterende vos en een beer op zaterdag

Link naar reactie

is het dan niet logischer om op zondag te gaan als je niet hoeft aan te schuiven bij de tekenaars? Of misschien zaten ze allemaal wel gewoon de boekjes te tekenen en kwamen de eigenaars ze later nog ophalen.

Maar goed, vond het best wel eens leuk om een keertje door de beurs te lopen. De vorige was twee turnhouts geleden :)

Link naar reactie

Hoe bedoel je dat ? Je moest voor 35 euro besteden om een signeer ticket te verkrijgen. Dat signeer ticket kon je toch gewoon gebruiken ?

 

Ik ben alleen de zaterdag geweest, Daan, Imajica en Beus heb ik dus niet gedag kunnen zeggen. Zaterdag was wel leuk, mooie dedis gekregen van Cormheecke en Sti (een duo dat wat mij betreft nog veel mag samenwerken), de super aardige Rouffa en Pat. van Oppen, Toulhoat en Benn. De ster was natuurlijk wel Bertolucci, wat een bikkel, uren achter elkaar tekende en schilderde hij (al dan niet telefonerend) de mooiste pareltjes. Toch had ik het idee dat voorgaande edities meer tekenaars waren. Een dag was dan ook genoeg dit jaar terwijl ik de voorgaande jaren toch zeker de zondag nodig had om mijn dedi honger te stillen.

ik denk dat hij de prijszetting van DDB bedoeld: je moet voor 35 euro kopen maar als je de twee love boekjes kocht dan kom je net een paar euro tekort waardoor je nog een boekje moet kopen om een tekening te bemachtigen

Link naar reactie

zondag inderdaad rustige beurs

 

alleen lang wachten bij malik 

 

anders wel 2 keer Benn, 2 keer bertolucci, 2 keer cromheecke en sti, daarnaast ook blok 109, willems wereld, peer en 40 hours ook bemachtigd met tekening en op het einde mijn laatste euros gedonneerd bij cheap comics.

 

toch nog wat bekend volk gezien, en gehoord dat de hollandse connectie full force uitrukt naar angouleme, maar deze keer met de auto!

helaas kan ik er zelf niet bij zijn

Link naar reactie

Ik ben zaterdag geweest, erg leuke beurs!!

Moet alleen zeggen dat Dark Dragon books een beetje chaotisch was. Ze hadden gratis prints bij aankoop van 2 boeken (hier kwam ik buite de beurs achter).

Ik heb er 3 gekocht, maar geen print gekregen..  maar wel een mooie Petar tekening!!

 

Ik wilde ook graag een tekening van de Love tekenaar, maar ik zag daar een bekende familie (ik geloof dat de belgische familie Bolle heet) weer aan het voordringen.

Die mensen zijn zooooo vervelend en opdringerig.

Zelfs toen er andere mensen wat van zeiden, gingen ze vrolijk door met voordringen.

..maar wel anderen erop attenderen dat zij niet mogen voorkruipen ..raar en naar volk.

Ik vond t zo negatief en vervelend, dat ik ergens anders ben gaan staan.

Hopelijk volgende keer wel een leuke Love tekening!

 

Verder erg leuke beurs ..tip; tassen zijn geen mensen en geef de mensen nummers voor een tekening (zodat de beruchte familie niet weer met zn alle kan gaan voordringen:)

Link naar reactie

Hoi, weet niet of ze Bolle heten ..hoorde die naam een paar keer vallen (van andere geirriteerde mensen).

Is een familie met oudere/ iets gezette vrouw, oudere man en een zoon.

Die zoon is prima aanspreekbaar (ik geloof dat hij zelf ook een beurs in Belgie organiseert), maar zijn ouders........ pffft :(

Zij heeft de hele dag in de Love rij gestaan (2 of 3 schetsen gehaald).

 

Het is een vrij bekende Belgische familie, misschien dat iemand hier r meer van weet.

 

Maar ik stoor me er erg aan. De mensen waar zij bij voorkruipen waren dat blijkbaar al (van hun) gewent..

 

+ Retep je hebt gelijk, zelf in de gaten houden.

maar er zijn mensen die er moeite mee hebben om er iets van te zeggen en er zijn blijkbaar mensen die het goed vinden :)

 

Ondanks dat kleine puntje is het een leuke beurs, hopelijk volgend jaar weer!!\

Link naar reactie

80 % van de aggro is te vermijden door idd op te letten en kenbaar te maken waar je staat (achter en voor wie je staat). Ik moet toegeven dat de Berto rij vrij chaotisch was. Sommige confrontaties zijn echter onvermijdelijk, lieden die perse twee boeken achter elkaar  willen laten signeren, mensen die ineens de rij binnendringen omdat ze drie uur geleden in de rij stonden toen de auteur ging lunchen etc etc.

Link naar reactie

Ik denk dat ik die vader ken, inderdaad een irritant persoon. Maar er zijn er nog een paar die dat regelmatig doen.

Goeie vraag: hoe reageer je daartegen? Want het is belangrijk dat je effectief reageert. Maar vele mensen houden zich ver van de mogelijkheid dat iets in een confict uitmondt, en dat is begrijpelijk. De meeste mensen komen trouwens voor een leuke ervaring. Ruzie kan iedereen missen als kiespijn.

En hoe moeten organisatoren zich hierin opstellen? Zij hebben reeds hun handen vol om de hele stripbeurs vlot te laten verlopen.

Toen ik eens Claus kon overhalen tot een signeringsdag en hem begeleidde naar die stripbeurs in Klein-Willebroek (want die begeleiding is normaliter een voorwaarde voor Claus... en jammer dat die stripbeurs geen vervolg kreeg in de latere jaren, zoals nochtans het plan was, maar organisator Eric Puzzelman heeft door het succes van zijn uitgaven weinig tijd om zich nog met iets anders bezig te houden) hadden bepaalde mensen er niets beter op gevonden om tijdens de middagpauze hun tassen vlak voor zijn signeringstafel te plaatsen. Toen Claus en ik terugkwamen van de lunch stonden er reeds een paar Rode Ridder fans aan te schuiven... achter die tassen.

Daarop heb ik deze "verloren voorwerpen" in verzekerde bewaring gegeven en liet de aanschuivenden nader komen.

Toen de eigenaars van de tassen op het beginuur opdaagden, zijn ze stilletjes hun tassen gaan ophalen om achteraan in de rij aan te schuiven. Dat betekent dat ze zich wel degelijk bewust zijn dat ze systematisch in de fout gaan.

Wat niet betekent dat er geen arrogante tassendroppers bestaan die er ruzie om zouden maken, maar dat was toen niet het geval.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

het tassen verhaal heb er wat zien staan zij nog afgeven bij de receptie

of lekker het looppad blokkeren dat was voor al op zondag

op zaterdag waren het repers in de rij die snapten het systeem

ze stonden zowat tegen mij stand aan een stel dedi jagers

dat duurde niet lang voor ik daar wat van zij nou je had die blik moeten zien nou ik kom ook op braderieën daar maak je van alles mee

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...