Ga naar inhoud

Betty & Dodge


wout81

Recommended Posts

ik open deze topic, om te laten weten dat de franstalige vertaling van het eerste album "meurtre a manhattan" sinds recent te koop is in de fnac (nieuwstraat brussel)

 

toch iets waar wat mensen op aan het wachten waren denk ik (ik toch alleszins)

 

15,95 euro , met klantenkaart een euro of 3 minder per stuk .

Link naar reactie

is dus inderdaad de vertaling van deel 1 .

 

ik veronderstel dat het de bedoeling is dat eerst alle delen die al verschenen zijn in het nederlands , nu eerst in het frans verschijnen,

 

en vanaf dan de nieuwe albums, zowel in het nederlands als in het frans . die nieuwe nederlandse zouden dan enkel in hardcover uitkomen normaal gezien, wat uiteraard geen probleem is :)

Link naar reactie

en vanaf dan de nieuwe albums, zowel in het nederlands als in het frans . die nieuwe nederlandse zouden dan enkel in hardcover uitkomen normaal gezien, wat uiteraard geen probleem is :)

 

Ben je zeker dat er nieuwe albumS gaan verschijnen? Is het niet gewoon de bedoeling om het zevende album, dat half af was, af te werken en te publiceren? De aankondiging die ik daaromtrent las was daarover niet echt duidelijk (dacht ik).

Link naar reactie

Heel fijn om te lezen. Ik snap echter de BD must site niet zo goed

http://www.bdmust.be/djp_betty.htm

Zijn er nu reeds drie albums uit en zijn alle B&D's gelimiteerd tot 1000 exemplaren?

Inderdaad, de 3 albums zijn uit in het Frans. Je kunt ze als pakket kopen maar sommige winkels bieden ze ook apart aan.

Elk deel is inderdaad gelimiteerd op 1000 exemplaren.

 

Deze reeks net zoals Apostata verdient zeker een kans in het Frans. Wie weet neemt BD-Must Thomas mee naar Angoulême om daar te signeren.

Link naar reactie

Dankjewej Shakeitupguy!

Zojuist even gezocht op de site van FNAC. De losse delen kosten €15,95, volgens mij is alleen pas deel 1 als los deel beschikbaar, en het pakket van drie delen kost €69,-??? Was mijn Frans maar wat beter....

Krijg je dan drie ex-librissen en een schrift erbij cadeau?

Link naar reactie

Ik dacht dat het de bedoeling was om eerst de verhalen in het Frans te publiceren en daarna de nieuwe zowel in het Frans als in het Nederlands. Hopelijk wel want ik begrijp nog altijd niet wat Standaard uitgeverij bezielde om deze reeks stop te zetten. ( alsook andere goede reeksen ) :rolleyes: Fingers crossed !!

 

Wees gerust, fisotteke, lees hier maar: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#BettyDodge

Link naar reactie

Nee, Daan. geen schriftje cadeau!!

Op de site van bd must wordt toch gerept over een cahier met achtergrondinformatie? Een boekje met nietjes of zo? Cahier = schrift herinner ik mij nog van mijn Franse lessen?!?

En het stuk van Kontiki nalezend vraag ik me af of de NL uitgaves van BD must van de eerste delen dan ook reeds beschikbaar zijn met zo'n zelfde pakket met ex-librissen en cahier...

Wie oh wie weet van de Betty de Dodge? :huh:

Link naar reactie

Even gechecked op BD Must site.

Daarop vind ik inderdaad enkel de collector pack @69 € op terug.

Het pack bestaat uit 3 HC's met elk een 8-tal extra info pagina's (cahiers), een dossiertje met 16 pagina's, en 3 ex-librissen(genummerd en getekend). Oplage van 1000.

Ik vermoed dat die 'cahiers' dezelfde pagina's zijn als uit de 'standaard' nederlandstalige HC edities? (weet niet of die ook in de SC staan)

 

Voor de rest kan ik alleen hopen dat dit aanslaat bij de zuiderburen, dit is echt een sympatieke en entertainende reeks :)

Link naar reactie

En het stuk van Kontiki nalezend vraag ik me af of de NL uitgaves van BD must van de eerste delen dan ook reeds beschikbaar zijn met zo'n zelfde pakket met ex-librissen en cahier...

Wie oh wie weet van de Betty de Dodge? :huh:

Hopelijk van wel.

Van hun eerdere uitgaves in het Nederlands zoals Barelli, Pom & Teddy kregen de Fransen in elk album een prachtige niet=gesigneerde ex-libris. De Nederlandstaligen kregen in plaats hiervan een certificaat gesigneerd door de nazaten van de tekenaars. Ze zagen het ook niet zitten om nog eens stapels ex-librissen te plakken in de Nederlandse versie.

Link naar reactie
Gast thomas du caju

even opklaren, :huh:

 

-de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.)

-dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag)

-ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc...

 

-de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's.

 

nog vragen, let me know :)

Link naar reactie

even opklaren, :huh:

 

-de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.)

-dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag)

-ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc...

 

-de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's.

 

nog vragen, let me know :)

Ik vind dit fantastisch nieuws. Hartelijk gefeliciteerd.

Link naar reactie

even opklaren, :huh:

 

-de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.)

-dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag)

-ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc...

 

-de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's.

 

nog vragen, let me know :)

 

 

ok bedankt thomas is dus volledig duidelijk nu voor iedereen, :)

 

dus nu is de eerste collectorspack verschenen (zie ook http://www.bdmust.be/djp_betty.htm )

 

en het eerste verhaal in het frans (waar met een flyer reclame inzit voor dat collectorspack)

Link naar reactie

even opklaren, :huh:

 

-de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.)

-dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag)

-ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc...

 

-de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's.

 

nog vragen, let me know :)

 

He Thomas, wanneer verschijnt die nederlandstalige HC nummer 7 ??

Link naar reactie

Wil jullie even op de hoogte stellen van het gegeven dat Thomas op 5 januari 2013 een signeersessie heeft in Brussel, enkel Betty & Dodge.

Te weten bij Librairie Le Lotus Noir - 277 rue Vanderkindere - 1180 Bruxelles; om 14.30 uur.

Let wel op! daar werken ze via reserveringen VOORAF! & "vaste klanten" gaan voor.

 

Gun het hem zo dat hij goed mag doorbreken in het Frans! Is zo'n strip(verhaal) wat ook past in het Frans. :blink:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie
  • 8 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...