wout81 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 ik open deze topic, om te laten weten dat de franstalige vertaling van het eerste album "meurtre a manhattan" sinds recent te koop is in de fnac (nieuwstraat brussel) toch iets waar wat mensen op aan het wachten waren denk ik (ik toch alleszins) 15,95 euro , met klantenkaart een euro of 3 minder per stuk . Quote Link to comment
retep Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Dit is toch de franse vertaling van deel 1 ? Daar zit ik niet op te wachten, wel op deel 7 trouwens... Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Maar ik vind het toch fantastisch nieuws. Ik hoop dat de serie een succes wordt bij de franstalige striplezers... Go go go , Betty & Dodge Quote Link to comment
Bruichke Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Maar ik vind het toch fantastisch nieuws. Ik hoop dat de serie een succes wordt bij de franstalige striplezers... Go go go , Betty & Dodge Ja hoop ik ook, van harte. Maar wil ook de nederlandstalige terug, gvd.... Quote Link to comment
wout81 Posted December 20, 2012 Author Share Posted December 20, 2012 is dus inderdaad de vertaling van deel 1 . ik veronderstel dat het de bedoeling is dat eerst alle delen die al verschenen zijn in het nederlands , nu eerst in het frans verschijnen, en vanaf dan de nieuwe albums, zowel in het nederlands als in het frans . die nieuwe nederlandse zouden dan enkel in hardcover uitkomen normaal gezien, wat uiteraard geen probleem is Quote Link to comment
TDPB Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 en vanaf dan de nieuwe albums, zowel in het nederlands als in het frans . die nieuwe nederlandse zouden dan enkel in hardcover uitkomen normaal gezien, wat uiteraard geen probleem is Ben je zeker dat er nieuwe albumS gaan verschijnen? Is het niet gewoon de bedoeling om het zevende album, dat half af was, af te werken en te publiceren? De aankondiging die ik daaromtrent las was daarover niet echt duidelijk (dacht ik). Quote Link to comment
fisotteke Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Ik dacht dat het de bedoeling was om eerst de verhalen in het Frans te publiceren en daarna de nieuwe zowel in het Frans als in het Nederlands. Hopelijk wel want ik begrijp nog altijd niet wat Standaard uitgeverij bezielde om deze reeks stop te zetten. ( alsook andere goede reeksen ) Fingers crossed !! Quote Link to comment
Daan Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Heel fijn om te lezen. Ik snap echter de BD must site niet zo goed http://www.bdmust.be/djp_betty.htm Zijn er nu reeds drie albums uit en zijn alle B&D's gelimiteerd tot 1000 exemplaren? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Heel fijn om te lezen. Ik snap echter de BD must site niet zo goed http://www.bdmust.be/djp_betty.htm Zijn er nu reeds drie albums uit en zijn alle B&D's gelimiteerd tot 1000 exemplaren? Inderdaad, de 3 albums zijn uit in het Frans. Je kunt ze als pakket kopen maar sommige winkels bieden ze ook apart aan. Elk deel is inderdaad gelimiteerd op 1000 exemplaren. Deze reeks net zoals Apostata verdient zeker een kans in het Frans. Wie weet neemt BD-Must Thomas mee naar Angoulême om daar te signeren. Quote Link to comment
Daan Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Dankjewej Shakeitupguy! Zojuist even gezocht op de site van FNAC. De losse delen kosten €15,95, volgens mij is alleen pas deel 1 als los deel beschikbaar, en het pakket van drie delen kost €69,-??? Was mijn Frans maar wat beter.... Krijg je dan drie ex-librissen en een schrift erbij cadeau? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Ik dacht dat het de bedoeling was om eerst de verhalen in het Frans te publiceren en daarna de nieuwe zowel in het Frans als in het Nederlands. Hopelijk wel want ik begrijp nog altijd niet wat Standaard uitgeverij bezielde om deze reeks stop te zetten. ( alsook andere goede reeksen ) Fingers crossed !! Wees gerust, fisotteke, lees hier maar: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#BettyDodge Quote Link to comment
Swagman Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Nee, Daan. geen schriftje cadeau!! Quote Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien. Link to comment
Swagman Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Nog even verder gekeken; blijkt dat onze eigen Kontiki hieraan aan meegewerkt heeft!! Als dat wederom zo hoogstaand is als bij Comanche mag je hem eigenlijk niet missen. Quote Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien. Link to comment
Daan Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Nee, Daan. geen schriftje cadeau!! Op de site van bd must wordt toch gerept over een cahier met achtergrondinformatie? Een boekje met nietjes of zo? Cahier = schrift herinner ik mij nog van mijn Franse lessen?!? En het stuk van Kontiki nalezend vraag ik me af of de NL uitgaves van BD must van de eerste delen dan ook reeds beschikbaar zijn met zo'n zelfde pakket met ex-librissen en cahier... Wie oh wie weet van de Betty de Dodge? Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Even gechecked op BD Must site. Daarop vind ik inderdaad enkel de collector pack @69 € op terug. Het pack bestaat uit 3 HC's met elk een 8-tal extra info pagina's (cahiers), een dossiertje met 16 pagina's, en 3 ex-librissen(genummerd en getekend). Oplage van 1000. Ik vermoed dat die 'cahiers' dezelfde pagina's zijn als uit de 'standaard' nederlandstalige HC edities? (weet niet of die ook in de SC staan) Voor de rest kan ik alleen hopen dat dit aanslaat bij de zuiderburen, dit is echt een sympatieke en entertainende reeks Quote Link to comment
shakeitupguy Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 En het stuk van Kontiki nalezend vraag ik me af of de NL uitgaves van BD must van de eerste delen dan ook reeds beschikbaar zijn met zo'n zelfde pakket met ex-librissen en cahier... Wie oh wie weet van de Betty de Dodge? Hopelijk van wel. Van hun eerdere uitgaves in het Nederlands zoals Barelli, Pom & Teddy kregen de Fransen in elk album een prachtige niet=gesigneerde ex-libris. De Nederlandstaligen kregen in plaats hiervan een certificaat gesigneerd door de nazaten van de tekenaars. Ze zagen het ook niet zitten om nog eens stapels ex-librissen te plakken in de Nederlandse versie. Quote Link to comment
fisotteke Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Wees gerust, fisotteke, lees hier maar: http://www.stripspec....php#BettyDodge Bedankt Kontiki, ik dacht al dat ik dit had gelezen maar wist het niet meer zeker. Thanks voor het geheugensteuntje Quote Link to comment
blacktiger Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Het rare is dat ze de voorgaande strips opnieuw in hc in het Nederlands gaan brengen, daar waar ik mijn hc aangekocht heb als tweedehands. Inderdaad gedumpt door Standaard Uitgeverij. Toch een raar volkje die uitgevers. Quote Link to comment
wout81 Posted December 20, 2012 Author Share Posted December 20, 2012 in het album dat ik in de fnac gekocht heb wordt met een flyertje nog reclame gemaakt voor die collectorseditie. is volgens mij dus dan een dik album , met de eerste 3 verhalen in het frans . Quote Link to comment
Daan Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Hummmm, het wordt er allengs niet duidelijker op Quote Link to comment
Guest thomas du caju Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 even opklaren, -de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.) -dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag) -ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc... -de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's. nog vragen, let me know Quote Link to comment
linthout Posted December 21, 2012 Share Posted December 21, 2012 even opklaren, -de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.) -dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag) -ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc... -de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's. nog vragen, let me know Ik vind dit fantastisch nieuws. Hartelijk gefeliciteerd. Quote Link to comment
wout81 Posted December 21, 2012 Author Share Posted December 21, 2012 Ik vind dit fantastisch nieuws. Hartelijk gefeliciteerd. ok bedankt thomas is dus volledig duidelijk nu voor iedereen, dus nu is de eerste collectorspack verschenen (zie ook http://www.bdmust.be/djp_betty.htm ) en het eerste verhaal in het frans (waar met een flyer reclame inzit voor dat collectorspack) Quote Link to comment
wout81 Posted December 21, 2012 Author Share Posted December 21, 2012 even opklaren, -de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.) -dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag) -ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc... -de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's. nog vragen, let me know ok bedankt thomas is dus volledig duidelijk nu voor iedereen, dus nu is de eerste collectorspack verschenen (zie ook http://www.bdmust.be/djp_betty.htm ) en het eerste verhaal in het frans (waar met een flyer reclame inzit voor dat collectorspack) Quote Link to comment
TDPB Posted December 21, 2012 Share Posted December 21, 2012 -de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's. nog vragen, let me know En zijn er plannen om verder te gaan na nr7? Quote Link to comment
Daan Posted December 21, 2012 Share Posted December 21, 2012 Dankjewel Thomas. Het ziet er mooi uit! Eén van die exlibrissen herken ik van de St-Lievens-Houtem poster/flyer. De andere twee zijn ook erg mooi om te zien, vooral die met de onderzeeër! Quote Link to comment
Guest thomas du caju Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Het verhaal loopt verder na nr7, maar we zijn er nog niet uit of we bij 8 of 9 het verhaal voor ww2 gaan afronden. Quote Link to comment
fisotteke Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Blij dat te horen Thomas want ik vind het een fantastische reeks die verdiend om door te gaan. Ik kijk al uit naar nr.7 Quote Link to comment
Lecram Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 even opklaren, -de eerste 3 delen verschijnen in het frans als collectorspack met drie exlibrischen en extra boekje met interview en extra tekeningen. (1000 exempl.) -dezelfde albums , zonder exlibrisch of boekje zijn later appart te verkrijgen, te beginnen met nr1 (grotere oplage, afhangkelijk van de vraag) -ook de volgende nr's worden per 3 albums op dezelfde wijze uitgegeven in het frans. etc....etc... -de hele reeks verschijnt opnieuw in het nederlands als hc, eerst nr7 en daarna de oude nr's. nog vragen, let me know He Thomas, wanneer verschijnt die nederlandstalige HC nummer 7 ?? Quote Link to comment
Swagman Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 Wil jullie even op de hoogte stellen van het gegeven dat Thomas op 5 januari 2013 een signeersessie heeft in Brussel, enkel Betty & Dodge. Te weten bij Librairie Le Lotus Noir - 277 rue Vanderkindere - 1180 Bruxelles; om 14.30 uur. Let wel op! daar werken ze via reserveringen VOORAF! & "vaste klanten" gaan voor. Gun het hem zo dat hij goed mag doorbreken in het Frans! Is zo'n strip(verhaal) wat ook past in het Frans. Quote Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien. Link to comment
Kurt M. Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Interview met Thomas Du Caju: http://www.stripelmagazine.be/betty-dodge-terug-in-het-stripkader/ Quote Link to comment
Daan Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Interview met Thomas Du Caju: http://www.stripelmagazine.be/betty-dodge-terug-in-het-stripkader/ Supertof, een van de belangrijkste redenen waarom ik dit weer in Breda te vinden zal zijn! Quote Link to comment
Daan Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Nu zie ik wel BD Must bij de standhouders staan maar de naam van Thomas ontbreekt bij de auteurs... Ik hoop toch dat hij aanwezig zal zijn. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 De uitgeverij (bd-must) heeft me gevraagd om op hun stand in Breda, het luxe-album van Betty & Dodge nr7 te komen signeren. Ik ben dus in Breda twee dagen van 's middags tot 17u Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
linthout Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Sfeervolle, mooie cover. Quote Link to comment
stripfanaat Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Al iets bekend over een verschijningsdatum? Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Al iets bekend over een verschijningsdatum? Hier zit ik ook op te wachten... hurry up please Quote Link to comment
grim Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 de luxe editie (zwart/wit en extra dossier voor 39.90€) is reeds te krijgen via BD must (zal ook in Turnhout aanwezig zijn). de gewone versie zal maar verschijnen in oktober 2014 (dan verschijnt de luxe editie van deel 8) Quote Link to comment
Krimson Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Ik heb die luxe gekocht en laten voorzien van een mooie tekening. Quote Link to comment
beus Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 ik heb me ook de luxe aangeschaft met tekening maar ik vind het wel bizar dat de ene pagina gewoon zwart wit is en de andere precies in grijstinten is ingekleurd. is dat de bedoeling of een drukfout? is dat bij jullie ook zo? Quote Link to comment
Recommended Posts