Ga naar inhoud

België Gestript ( Geert De Weyer )


Kool Thing

Recommended Posts

Tsss...sinds wanneer is Titeuf een Belgische stripfiguur?

België Gestript maakt duidelijk dat België een belangrijke draaischijf is voor het stripverhaal, net zoals voor wielrennen. Bijna alles en iedereen die iets met strips te maken heeft, passeert hier.

Het is heel verdienstelijk van Geert de Weyer dat hij het onderwerp zo ruim heeft behandeld, en zich niet alleen maar beperkte tot "puur" Belgische tekenaars/auteurs. Door de vele samenwerkingen in de stripwereld, zou dat trouwens heel vreemd zijn.

Bijv. Robbedoes ontstond in België, maar Fournier is een Fransman (Bretoen). Moet je dan stoppen met Robbedoes te behandelen vanaf het moment dat Fournier het tekent? Bovendien zijn niet alle Robbedoes-verhalen van Fournier 100% door Fournier getekend. Roba en Franquin staken soms een penseeltje toe.

Link naar reactie

Bijv. Robbedoes ontstond in België, maar Fournier is een Fransman (Bretoen). Moet je dan stoppen met Robbedoes te behandelen vanaf het moment dat Fournier het tekent? Bovendien zijn niet alle Robbedoes-verhalen van Fournier 100% door Fournier getekend. Roba en Franquin staken soms een penseeltje toe.

 

Strikt gezien is Robbedoes een creatie van Parijzenaar Rob-Vel en dus een Franse stripfiguur.

Link naar reactie

Euh... en wie is Flip? Flip Flink?

 

De papegaai van van Jommeke. Er schiet weinig van over op de prent. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Hm, daar zit misschien iets in. Laat ik het dan maar houden op: Stedho's eerste schets van de uiteindelijke cover die wij onder ogen kregen. Voor meer uitleg over wat daar aan voorafgaat, en of er nog schetsen aan vooraf gingen, en hoeveel of hoe die er uitzien, ga je best bij Stedho zelf ten rade. Ik dacht dat hij dit forum ook las, maar ben niet zeker.

Link naar reactie

Deze ochtend zag'k hem nog prima.

idem.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...