Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

18 uren geleden, De Hollander zei:

Meta-baron over naar Daedalus, moeten wij daar blij mee zijn. Daedalus heeft nog het nodige op haar vertaalbordje liggen. Ging volgens mij best lekker bij DDB.

 

Ik vond het toch al lang duren voor deel 5 verscheen. Het doet me vrijwel altijd vrezen dat er een kink in de kabel is gekomen. Ik was heel tevreden met de uitgaven van DDB, maar tegenwoordig worden zoveel reeksen die minder gaan dan gehoopt zonder boe of ba in stilte afgestoten dat ik al argwaan koesterde. Van bv. Goblins van Silvester is dit jaar ook geen enkel deel meer verschenen. Niet dat dit nu hét van hét was, maar ik las het graag en ik hield van de tekenstijl en de setting. Ik vermoed dat het net als Merlijn indertijd, in stilte is afgevoerd. Ik  ben zo wantrouwig geworden tegenover dit uitgavebeleid (jaja, ik ken de argumenten waarbij de klant niks voorstelt en de economische wetmatigheid primeert, maar dat betekent niet dat ik er blij hoef van te worden) dat ik zelfs een kumbayaatje zou doen moest Ronny Maton op de proppen komen met de mededeling dat hij een nieuwe uitgeverij opstart met als eerste heldendaad de uitgave van Meta-Baron 5 en 6...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
15 minuten geleden, Chorasan zei:

Ik vond het toch al lang duren voor deel 5 verscheen. Het doet me vrijwel altijd vrezen dat er een kink in de kabel is gekomen. Ik was heel tevreden met de uitgaven van DDB, maar tegenwoordig worden zoveel reeksen die minder gaan dan gehoopt zonder boe of ba in stilte afgestoten dat ik al argwaan koesterde. Van bv. Goblins van Silvester is dit jaar ook geen enkel deel meer verschenen. Niet dat dit nu hét van hét was, maar ik las het graag en ik hield van de tekenstijl en de setting. Ik vermoed dat het net als Merlijn indertijd, in stilte is afgevoerd. Ik  ben zo wantrouwig geworden tegenover dit uitgavebeleid (jaja, ik ken de argumenten waarbij de klant niks voorstelt en de economische wetmatigheid primeert, maar dat betekent niet dat ik er blij hoef van te worden) dat ik zelfs een kumbayaatje zou doen moest Ronny Maton op de proppen komen met de mededeling dat hij een nieuwe uitgeverij opstart met als eerste heldendaad de uitgave van Meta-Baron 5 en 6...

Dat kan ik goed begrijpen.

Link naar reactie
59 minuten geleden, Chorasan zei:

Volgens de site van Daedalus verschijnt Duisternis 2 binnenkort. Ik zal maar wachten op nieuws van de stripspeciaalzaak alvorens mijn lichte euforie in compleet waanzinnige, hysterische opwinding te laten overvloeien...

Daedalus heeft toch al 4 delen van duisternis uitgegeven!

Link naar reactie

image.thumb.png.05afaed78951e321d445db14f59b4c10.png

Nachtwacht is een nieuwe reeks van Steve Van Bael (Figaro, Baba Yega) en Peter Van Gucht (Suske en Wiske) naar de bij de jeugd populaire tv-reeks van Studio 100 over een elf, een vampier en een weerwolf. De eerste bioscoopfilm komt uit op 19 december, in februari en juni verschijnen de eerste twee albums.

• Nachtwacht 1: De Absorbant: "Wanneer Keelin een toverspreuk ontdekt waarmee het portaal naar de onderwereld kan afgesloten worden, twijfelt de Nachtwacht om dat ook daadwerkelijk te doen. Enerzijds zou dat de veiligheid van Schemermeer ten goede komen, maar anderzijds blijft de vraag waarom de toverspreuk nooit eerder werd gebruikt. Vega besluit eerst de Raad der Wijzen te raadplegen. Maar daar denkt Wilko dan weer anders over. Hij heeft ruzie met Vlad en wil niet langer met hem samenwerken. Daarom besluit hij op eigen houtje de onderwereld af te sluiten zodat de Nachtwacht overbodig wordt."

• Nachtwacht 2: De Zwarte Tempeest: "Wanneer overal bliksemschade wordt gesignaleerd in de buurt van Schemermeer gaat de Nachtwacht op onderzoek uit. Ze ontdekken dat de bliksemdemon Electri ontsnapt is uit de onderwereld. Maar de woeste demon laat zich niet zo gemakkelijk terugsturen door de Nachtwacht. Hij wordt beschermd door een oeroude kracht... de liefde."

Bron: SSZ.be

Moet wel gezegd, deze reeks (petekindje kijkt) is wel sfeervol, ook in de dag-scénes.  Dat lijkt de inkleuring compleet te missen.  Het is natuurlijk maar één pagina en zodoende geen voorbarige kritiek, eerder iets dat mij meteen opviel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, De Hollander zei:

Die website kunnen ze beter opheffen. Andere media, zoals facebook, zijn op zich afdoende.

 

Online gaat er niets boven een website die voor iedereen vrij te bezoeken is... Uitgeverijen die alleen op Facebook of andere sociale media van zich laten horen, minachten hun klanten.

Link naar reactie
Op 29/9/2018 om 19:03, Van Ditmar Strips zei:

De informatie die je hebt is bijna goed, de prijs is € 34,95 en de oplage is geen 100 maar 1.000 exemplaren. Dit album heeft een dossier en een losse prent, dus veel meer dan de luxe editie van € 49,95. Ik verwacht ook dat dit album veel lastiger zal zijn om te pakken te krijgen.

Hier de cover
 

9789462106369_klein.jpg

Dit album kost inderdaad € 34,95 , is op 1000 exemplaren en heeft een prent. Maar het heeft géén dossier! En dat weet je pas als je het album gekocht hebt, want het was in plastic verpakt.  

Link naar reactie

De vooruitzichten van Uitgeverij Daedalus voor het 1e kwartaal doorgenomen. Fijn dat zij nu werk gaan maken aan de achterstanden. Aan de andere kant experimenteert men verder met de vertaling van een tweetal comics. Ik zal het wel niet begrijpen? Daarnaast zie ik toch ook weer de nodige lanceringen van nieuwe reeksen. Nee, achterstanden inhalen, ik geloof er niets van, maar ik wacht het geduldig af, hopelijk blijkt het tegendeel waar.

Link naar reactie
53 minuten geleden, De Hollander zei:

De vooruitzichten van Uitgeverij Daedalus voor het 1e kwartaal doorgenomen. Fijn dat zij nu werk gaan maken aan de achterstanden. Aan de andere kant experimenteert men verder met de vertaling van een tweetal comics. Ik zal het wel niet begrijpen? Daarnaast zie ik toch ook weer de nodige lanceringen van nieuwe reeksen. Nee, achterstanden inhalen, ik geloof er niets van, maar ik wacht het geduldig af, hopelijk blijkt het tegendeel waar.

Vooral die comics vind ik raar. Dat gaat over een militaire science-fiction reeks van boeken die ik toevallig al jaren lees.  Er zijn een een stuk of 8 boeken die aan deze comics voorafgaan. De comic zelf vraagt dus wel wat voorkennis want het gaat niet over het hoofdpersonage (Jack Geary) maar over een afstammeling die krijgsgevangen genomen was. Best een leuke comic voor iemand die de wereld en de boeken kent, waarschijnlijk onleesbaar voor de rest. Het publiek zal heel klein zijn vrees ik. Dan zijn er toch comic-series te vinden bij Titan met meer potentieel in de BE-NL markt denk ik. 

 

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, shiraz zei:

Indianenreeks, er verschijnen nu bundels van. Maar is dat een reeks met een open einde doordat het 10e deel nooit uitgebracht is?

Kresse overleed op het moment dat hij bezig was met het 10e deel. Later zijn de eerste platen, schetsen en teksten wel uitgebracht. Maar helaas leverde dat geen sluitend einde op. 

Wel een prima reeks overigens en iedereen weet op zich hoe de spanjaarden huis hebben gehouden. Dus de afloop laat zich raden.

Link naar reactie

Vanaf volgende week woensdag verkrijgbaar: Asterix ; Het Geheim van de Toverdrank.
 

Dit album is het verhaal van de animatiefilm die ook op 5 december in première gaat in NL (ik geloof in België een weekje later) en is een origineel verhaal speciaal geschreven voor de film. Het is dus niet gebaseerd op één of meerdere van de eerder verschenen verhalen.

Ook is dit album géén stripverhaal maar een rijk geïllustreerd verhaal, vergelijkbaar met 'Hoe de kleine Obelix in de ketel van de Druíde viel' en 'De XII werken van Asterix'.

Het ligt in de bedoeling dat elk jaar, dat er géén nieuw Asterix stripverhaal verschijnt, dat een rijk geïllustreerd verhaal zal gaan verschijnen, een nieuwe reeks waarin de eerder genoemde albums zullen passen.

Hier ook nog even een linkje naar de trailer van de film: 

 

Asterix_verhaal_03.jpg

46503684_2309341952411754_1444778220430819328_o.jpg

46519923_2317537954925487_3818907709252567040_o.jpg

DgItkugWAAAUIel.jpg

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
1 uur geleden, Van Ditmar Strips zei:

Dit album is het verhaal van de animatiefilm die ook op 5 december in première gaat in NL (ik geloof in België een weekje later)

 

Avant première is op 1 december in Kinepolis Antwerpen, cast visit is op 9 december. De film verschijnt in België verder gewoon op 5 december zowel in Kinepolis als UGC. Zo achtergesteld is België nu ook weer niet 😉

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tanuki zei:

Avant première is op 1 december in Kinepolis Antwerpen, cast visit is op 9 december. De film verschijnt in België verder gewoon op 5 december zowel in Kinepolis als UGC. Zo achtergesteld is België nu ook weer niet 😉

Ik heb de informatie van de filmdistributeur eOne, ook onder de trailer van de Belgische filmdistributeur staat 12 december, don't shoot the messenger
https://www.youtube.com/watch?v=Gx-9-pt_Mkk&t=1s

 

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...