Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

3 uren geleden, De Hollander zei:

Jammer dat Saga zo weinig sc uitbrengt, die hc uitgaven zijn mij echt te duur. Voor dat geld durf ik het niet aan om iets een kans te geven.

Die Marcel Pagnol verstrippingen kan ik alvast aanbevelen. Vakwerk. En als je films als Jean de Florette en Manon des Sources hebt gezien, dan weet je ook wel dat de scenario's top zijn.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
9 uren geleden, Chorasan zei:

Die Marcel Pagnol verstrippingen kan ik alvast aanbevelen. Vakwerk. En als je films als Jean de Florette en Manon des Sources hebt gezien, dan weet je ook wel dat de scenario's top zijn.

Deze heb ik weleens uit de bibliotheek geleent. Helaas, ik kwam er niet doorheen, er gebeurde te weinig dat mij boeide. 

Die Camp Poutine wekte ook mijn interesse.

Link naar reactie
Op 17/11/2019 om 01:47, Chorasan zei:

Die Marcel Pagnol verstrippingen kan ik alvast aanbevelen. Vakwerk. En als je films als Jean de Florette en Manon des Sources hebt gezien, dan weet je ook wel dat de scenario's top zijn.

Ik ben ermee gestopt. Heb vijf Pagnol-verstrippingen gekocht. Dan had ik het wel gezien. Mooie, sfeervolle tekeningen. Maar de verhalen kabbelen te rustig. Niet dat ik daar op zich iets op tegen heb. Zo vond ik 'Magasin General' zeker niet tegenvallen. Maar bij deze Pagnol-strips had ik er na een vijftal albums genoeg. van. En inderdaad veel geld, ze slaan er niet naast bij Saga voor de HC-albums. Zelfs al ééntje terug van verkocht, Kabeljauwtje. Die vond ik echt zwak.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
8 uren geleden, Hardcover zei:

Sh*t! In september Lonesome #2 (HC) al voorbesteld. Zou vanaf gisteren leverbaar zijn, maar nu al niet meer op voorraad....

 

Idem, en ik heb mijn permanente bestelling op de reeks genomen toen ik deel 1 kocht, en dat is toch al wel even geleden (even opgezocht: 2 februari). Maar de stripwinkel liet me nu al weten dat er niet genoeg exemplaren zijn, en het is natuurlijk, en begrijpelijk, first come, first served. Ik sta dus te laag op de lijst. Ah wat, ik stop er dus mee, met die reeks. bah

 

edit: deel 1 is al gereserveerd, niet nodig om te PM'en.

Link naar reactie

Ik voel een afgesplitste draad komen ;) 

Heb mijn permanente dienst stopgezet op deze reeks. Mijn vorige post is commentaar (het bah-gedeelte) op de uitgeverspolitiek, niet op de stripwinkel, want die heeft er alles aan gedaan om aan meer exemplaren te geraken. Als ze me dat zo laten weten, dan is dat zo. Reeds ondervonden. 

Merci om te proberen, Rik e.a, en merci om zo vlot te willen helpen bij het stopzetten van de dienst. 

Link naar reactie
1 uur geleden, spock zei:

 

Idem, en ik heb mijn permanente bestelling op de reeks genomen toen ik deel 1 kocht, en dat is toch al wel even geleden (even opgezocht: 2 februari). Maar de stripwinkel liet me nu al weten dat er niet genoeg exemplaren zijn, en het is natuurlijk, en begrijpelijk, first come, first served. Ik sta dus te laag op de lijst. Ah wat, ik stop er dus mee, met die reeks. bah

 

edit: deel 1 is al gereserveerd, niet nodig om te PM'en.

Deel 1, ondanks tijdig voorbestellen- ook al misgelopen. Uiteindelijk dit 1e deel maar via Amazon.de gekocht. Was ook nog portovrij en voor € 12,50 (uitgever Splinter). Deze Duitse HC blijkt ook nog eens op iets groter formaat en op beter papier gedrukt. Als meevaller beschik ik nu onverwachts wel over NL-uitgave van 2e deel, omdat een klant zijn voorbestelling had geannuleerd.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Lefranc zei:

Waarom zou de oplage van HC Lonesome 2 hoger moeten liggen? Alleen diegene die de eerste HC hebben gaan die toch kopen.

 

Ik kreeg de kans niet. Dus de oplage ligt lager? 

 

De stripwinkel waar ik mijn permanente dienst had, kreeg slechts een fractie geleverd van wat ze hadden besteld (van de HC). Ze hebben nog rondgebeld, maar het was bij hun collega's ook zo. 

Link naar reactie
5 uren geleden, JPAR zei:

We hebben hier toch al een hele discussie over gehad? Het is gewoon beleid van de uitgeverijen. En het interesseert ze niet dat ze klanten moeten teleurstellen.

Ja goed, maar wat Spock hier vertelt, is toch helemaal onlogisch.

Je verkoopt van het eerste deel (ik zeg maar iets) 500 exemplaren in HC, dan druk je van het tweede deel 450 exemplaren.

 

Ik koop deze overigens in SC, omdat ik stilaan plaatsgebrek begin te krijgen, maar ik zou me toch ook serieus genaaid voelen in de plaats van diegenen die deel 1 wel, en deel 2 nu plots niet in HC konden kopen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
5 uren geleden, JPAR zei:

We hebben hier toch al een hele discussie over gehad? Het is gewoon beleid van de uitgeverijen. En het interesseert ze niet dat ze klanten moeten teleurstellen.

Ik denk dat het vooral de eigenaar van de stripwinkel is die teleurgesteld is.

Die mag gaan beslissen welke van zijn reguliere klanten een album kan kopen en wie helaas pech heeft.

Zo kun je bij sommige release's niet eens meer blij of enthousiast zijn omdat het album er is.

Zeer pijnlijk dit.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

Alleen als je het geluk hebt dat je stripwinkelier er een kreeg en apart kon leggen.

ik zit net eens op Catawiki te kijken naar Lonesome HC, maar daar worden zowel voor deel 1 als deel 2 serieuze prijzen voor gevraagd..Hoe lang is deel 2 uit, 1 week 😲 Deel 1 staat er 10x te koop op, schijnbaar vinden veel mensen het verhaal niet zo goed aangezien ze het massaal verkopen 😁

Link naar reactie

@WilLoneseome #1 HC uiteindelijk vorig jaar via Amazon.de gekocht. Was ook nog in actie portovrij, en heb € 12,= betaald.

Van deel 2 dan wel de NL-talige HC, (omdat iemand voorbestelling gecanceld had); ff wennen, dat NL formaat ca. 10 % kleiner is dan die van Splinter-Duitsland (dito met de Angel Wings albums van Paquet tov van die van Silvester-NL) plus op betere papierkwaliteit gedrukt.

Lonesome is wat gehypt; 2e deel scoort (voor mij althans) minder dan 1e deel. Veel (bebaarde) personages lijken op elkaar bijvoorbeeld.

 

Verwacht van one-shot Western  Jusqu'au dernier / Tot de Laatste echter wel meer (maar is nog niet voor te bestellen)...

 

jerome-felix.png Tekenaar Jerome Félix 

 

Trailer:

 

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...