stripfanaat Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 lukoste 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 o dit vind ik interessant! Quote Deze nieuwe trilogie, die voorafgaat aan Druuna, vertelt de gebeurtenissen die leidden tot de eerste aflevering van de mythische erotische serie. Serpieri vertrouwde zijn geesteskind toe aan de deskundige handen van Alessio Schreiner en Eon, Italiaanse auteurs wiens liefde voor de tekenstijl, Druuna en haar universum op elke pagina voelbaar is. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Ambreville Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 Nieuwe Nesme Quote Link to comment
cinco Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 4 minuten geleden, Ambreville zei: Nieuwe Nesme Ik snap dus niet dat die uitgaves geen Nederlandstalige releases kennen. Waar zit het hem dat de Nederlanders en masse Donald Ducks kopen maar in deze kwalitatief hoogstaande hommages totaal geen interesse hebben?? Quote Link to comment
Ambreville Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 Just now, cinco said: Ik snap dus niet dat die uitgaves geen Nederlandstalige releases kennen. Waar zit het hem dat de Nederlanders en masse Donald Ducks kopen maar in deze kwalitatief hoogstaande hommages totaal geen interesse hebben?? Die worden verder vertaald door Dark Dragon. Ze zijn overigens beter dan wat er in de klassieke Sanoma-uitgaves uitkomt. Ook die van Celoni en co. worden nu door Glénat uitgegeven. Quote Link to comment
cinco Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 3 minuten geleden, Ambreville zei: Die worden verder vertaald door Dark Dragon. Gaan die van Cosey dan ook vertaald worden? Quote Link to comment
Ambreville Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 1 minute ago, cinco said: Gaan die van Cosey dan ook vertaald worden? Only Amin knows. Quote Link to comment
bammar Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 4 minuten geleden, Ambreville zei: Die worden verder vertaald door Dark Dragon. Ze zijn overigens beter dan wat er in de klassieke Sanoma-uitgaves uitkomt. Ook die van Celoni en co. worden nu door Glénat uitgegeven. Wanneer verschijnt het eerste Donald Duck album Van Glenat dan in vertaling bij DDB? Staat nog niet op de planning voor dit jaar. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 Just now, bammar said: Wanneer verschijnt het eerste Donald Duck album Van Glenat dan in vertaling bij DDB? Staat nog niet op de planning voor dit jaar. Only Amin knows... Ik weet van de aankondiging dat ze die gingen verzetten. Ik ben toen gewoon naar het Frans overgeschakeld. Mooiere uitgaves voor veel minder geld en meer... Dus ik volg het niet meer. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 24 minuten geleden, cinco zei: Waar zit het hem dat de Nederlanders en masse Donald Ducks kopen maar in deze kwalitatief hoogstaande hommages totaal geen interesse hebben?? Donald Duck kopers zijn geen kwalitatief hoogstaande uitgaves gewend. Als ze meer dan 8,95 moeten uitgeven aan een Duck is het niet meer interessant. Het zijn gelegenheids lezers die hun horizon niet verbreiden en nummertjes van pockets verzamelen. Meer niet. Bovendien weten ze niet van het bestaan van dit soort uitgaves omdat ze hun aankopen niet in de speciaalzaken doen maar in de supermarkt en bij de Bruna of Primera en daar liggen die dingen niet. djkeos 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 9 minutes ago, Neat Stuff said: Donald Duck kopers zijn geen kwalitatief hoogstaande uitgaves gewend. Als ze meer dan 8,95 moeten uitgeven aan een Duck is het niet meer interessant. Het zijn gelegenheids lezers die hun horizon niet verbreiden en nummertjes van pockets verzamelen. Meer niet. Bovendien weten ze niet van het bestaan van dit soort uitgaves omdat ze hun aankopen niet in de speciaalzaken doen maar in de supermarkt en bij de Bruna of Primera en daar liggen die dingen niet. In Nederland. Die van Glenat liggen effectief in de Carrefour hier. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 Zojuist, Ambreville zei: In Nederland. Die van Glenat liggen effectief in de Carrefour hier. Nou, dan pikken zelfs de Belgen deze pracht edities niet op. Wij weten niet dat ze bestaan en jullie schaffen ze niet aan. Dat is dan opgelost. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted September 26, 2022 Share Posted September 26, 2022 20 minutes ago, Neat Stuff said: Wij weten niet dat ze bestaan en jullie schaffen ze niet aan Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
kurisu74 Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Ben ook naar de Franstalige Glénat versies overgestapt. Is een goeie oefening en houdt de collectie toch iets consistenter visueel dan vooral. Zo jammer dat SU geen schop voor zijn hol waard is als het over stripbeleid aankomt. Van marketing hebben ze nog nooit gehoord behalve als het over Vlaamse krantenstrips gaat. Quote Link to comment
hemweg Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 Binnenkort verschijnt de Franse Kuifje-weekbladversie Blake en Mortimer: Het Halssnoer van de Koningin. Ik heb al vier eerdere versies en deze heb ik al besteld bij BDweb. Deze albums zijn van prachtige kwaliteit en ik vind het interessant om te zien hoe het Kuifje-weekblad een try-out versie was voor de albumversie. Ik begrijp eigenlijk niet waarom Casterman/Moulinsart niet soortgelijke albums uitbrengt van Kuifje, in plaats van de ingekleurde zwart-wit reeks. djkeos 1 Quote Link to comment
Chorasan Posted October 1, 2022 Share Posted October 1, 2022 Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Hardcover Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 22 november a.s.: spin-off Buck Danny Classic deel 1 + 2 in het Engels: djkeos and lukoste 2 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Chorasan Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
De Hollander Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 4 uren geleden, Chorasan zei: Carthago 12 is zelfs nog niet vertaald, dit is voor ons voor over 2 jaar. Quote Link to comment
djkeos Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 Volgende week uitgeleverd aan Pinceel: Lestat 1 Quote Link to comment
stripfanaat Posted October 21, 2022 Share Posted October 21, 2022 Iemand enig idee hoe het met uitgeverij Indruk zit? Deze is bijvoorbeeld allang aangekondigd... Quote Link to comment
De Hollander Posted October 21, 2022 Share Posted October 21, 2022 6 uren geleden, stripfanaat zei: Iemand enig idee hoe het met uitgeverij Indruk zit? Deze is bijvoorbeeld allang aangekondigd... Tja, ook weer zo’n voorbeeld van eeuwig zonde. Ik had de hoop dat deze uitgeverij de gaten zou opvullen die uitgeverij Medusa helaas heeft laten vallen. Dat is in een enkel geval wel gebeurd, maar helaas veelal niet. Zij kwamen ook weer met nieuwe delen 1 van een serie en weinig communicatie over hun uitgave beleid. Waardoor ik als koper niet instap, wegens teleurstellingen uit het verleden. Dit blijft toch echt een verbeterpunt voor veel uitgeverijen, goede communicatie over je uitgaven. Jammer, want ik wil wel, maar heb gewoon geen zin meer in teleurstellingen. Quote Link to comment
Chorasan Posted October 21, 2022 Share Posted October 21, 2022 6 uren geleden, De Hollander zei: Tja, ook weer zo’n voorbeeld van eeuwig zonde. Ik had de hoop dat deze uitgeverij de gaten zou opvullen die uitgeverij Medusa helaas heeft laten vallen. Dat is in een enkel geval wel gebeurd, maar helaas veelal niet. Zij kwamen ook weer met nieuwe delen 1 van een serie en weinig communicatie over hun uitgave beleid. Waardoor ik als koper niet instap, wegens teleurstellingen uit het verleden. Dit blijft toch echt een verbeterpunt voor veel uitgeverijen, goede communicatie over je uitgaven. Jammer, want ik wil wel, maar heb gewoon geen zin meer in teleurstellingen. 2 Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
stripfanaat Posted October 23, 2022 Share Posted October 23, 2022 Ik had ook gehoopt dat ze de series van Medusa zouden voortzetten. Quote Link to comment
De Hollander Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 De SSZ meldt dat Castan 4 eraan komt, dat is goed nieuws!!! shakeitupguy 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 21 minutes ago, stripfanaat said: Moreno werkt toch al een paar jaar aan zijn Steampunk serie. Is dit iets oud? Quote Link to comment
stripfanaat Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Klopt, deel 1 in het Nederlands uit 2002, deel 4 uit 2013. Arboris. Quote Link to comment
De Hollander Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Daarna moet er nog een deel zes komen, waarmee de reeks wordt afgesloten. Jammer dat de delen 5 en 6 niet tegelijk worden uitgegeven. Uiteraard is het fijn dat Arboris toch nog opvolging geeft aan zijn vroegere reeksen, maar hoelang gaat dit nu weer duren??? Quote Link to comment
stripfanaat Posted November 17, 2022 Share Posted November 17, 2022 Ik ben ook blij dat Arboris opvolging geeft aan zijn vroegere reeksen, maar het duurt wel lang, Mandrill deel 7 al een jaar geleden aangekondigd, wordt nu verwacht begin 2023. Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 Op 26/9/2022 om 15:06, Neat Stuff zei: Donald Duck kopers zijn geen kwalitatief hoogstaande uitgaves gewend. Donald Duck kopers zijn kinderen. Of eigenlijk de ouders van de kinderen. Hoe goedkoper, hoe beter. Dat zijn geen volwassen verzamelaars met een volwassen budget die zelf kiezen wat ze aan hun liefhebberij willen uitgeven. Het zijn de ouders die betalen voor hun jengelende kinderen. Neat Stuff 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 1 hour ago, Peter Motte said: Donald Duck kopers zijn kinderen. Of eigenlijk de ouders van de kinderen. Hoe goedkoper, hoe beter. Dat zijn geen volwassen verzamelaars met een volwassen budget die zelf kiezen wat ze aan hun liefhebberij willen uitgeven. Het zijn de ouders die betalen voor hun jengelende kinderen. Ik heb wel de complete Carl Barks- En Don Rosa library. Foute veralgemening van Andreas-liefhebbers. Robertkees, cartoonesk and AHMO 3 Quote Link to comment
Robertkees Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 1 uur geleden, Peter Motte zei: Donald Duck kopers zijn kinderen. Of eigenlijk de ouders van de kinderen. Hoe goedkoper, hoe beter. Dat zijn geen volwassen verzamelaars met een volwassen budget die zelf kiezen wat ze aan hun liefhebberij willen uitgeven. Het zijn de ouders die betalen voor hun jengelende kinderen. …zodat die kinderen er veel plezier aan beleven en uiteindelijk volwassen stripliefhebber/ kopers kunnen worden. Mijn kinderen jengelen er niet om. Integendeel. Ik koop de pockets en betaal het abonnement op de Donald Duck met liefde voor ze. En ze mogen mijn Fantagraphics uitgaven van Carl Barks ook lezen. Goed voor hun Engels. Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 1 uur terug, Ambreville zei: Ik heb wel de complete Carl Barks- En Don Rosa library. Foute veralgemening van Andreas-liefhebbers. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar de volwassen kopers zijn niet het doelpubliek. Met Andreas-kopers ligt het wat anders. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts