alexjodo Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Te lezen op de facebook pagina van Uitgeverij Strip2000 BV Quote Link to comment
alexjodo Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 hier dus oorspronkelijk te lezen: Luc Vincent Quote Link to comment
Yncke Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Geen facebook, dus de details kan ik niet lezen, maar als dat is wat 't lijkt de zijn, dan: WIEIEIEIEIEIE! Quote yncke.be Link to comment
alexjodo Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Ik vrees dat we er toch nog een beetje op moeten wachten Ze zoeken een uitgever Quote Link to comment
stilte Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Met het lezen van de 75-jarige Spirou gemerkt dat deze er weldra aankomt, Prachtige cover vind ik dit. Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
Aaltomuoto Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Wow die is wel fraai idd, is dit in het Nederlands of Engels te krijgen? Quote Link to comment
stilte Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 De eerste twee, en ik ga er van uit ook dit derde, zijn voorlopig enkel in het Frans te verkrijgen. Maar ze lonen zeker de moeite wat mij betreft. Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
Guest Kontiki Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 't is ook het laatste deel. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Is een prachtstrip. Hopelijk geraakt het vertaald. En het zien van die cover van deel 3 (thx Stilte) heeft mij eindelijk doen besluiten om een tekening van Beauté te gebruiken als mijn avatar op dit forum. Tekening is de eerste versie van een prentje op pagina 25 van deel 1. (orgineelke dat ik bezit ) Quote Link to comment
marioboon Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Is een prachtstrip. Hopelijk geraakt het vertaald. Forget it. Geen enkele van de commerciële vertalersuitgevers zal daar een publiek voor hebben Quote Link to comment
fenip Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Ben ook wel fan. Is "Jolies ténèbres" eigenlijk vertaald? Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
Guest Kontiki Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Ook niet, en ik denk hetzelfde als Mario wat een mogelijke vertaling betreft. Quote Link to comment
Diogenes Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Forget it. Geen enkele van de commerciële vertalersuitgevers zal daar een publiek voor hebben Niet? Gebaseerd op de covers en de paar paginas op BDtheque (en ook niet meer dan dat) doet het me denken aan Sfar en bijna zijn volledige ouvre is vertaald in het Nederlands. (volgens mij, kan ook dat ik me vergis) Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Waldorf Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 En is er dan niemand die 'Beauté' gelezen heeft en de moeite wil doen om er een kort stukje over te schrijven voor 'strip van de dag'? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kontiki Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Van Sfar is làng niet alles vertaald. Er raakt ook alsmaar minder vertaald. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Okko, Samoerai, Kogaratsu ... maak plaats voor Isabellae. Gisteren gekocht (in het Frans), leest als een trein en smaakt vooral naar meer. Is een eerste deel van 3 die een eerste cyclus zullen vormen. Gaat dit vertaald worden? Quote Link to comment
Waldorf Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Zit het dichter bij Okko of dichter bij Kogaratsu? Want er gaapt in mijn ervaring een enorme kloof tussen die twee. Zijn het alleen mooie plaatjes of zit er ook een mooi verhaal in? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kontiki Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Ietsje meer info vind je hier: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts_1302.php#Frans Grafisch lijkt Isabellae, van Gabor en Raule, wat op Hubs Okko. Die indruk kan ook te maken hebben met de oosters-Japanse setting en het feit dat de afgehakte hoofden in het rond vliegen. 1192, zeven jaar na de slag van Dan-no-ura, dat het begin van het feodale tijdperk betekende, trekt Isabellae Ashiware het land rond in het gezelschap van het spook van haar overleden vader. Het maakt niet uit of ze de ene keer een huurlinge is of de andere keer haar geld verdient als premiejaagster, gevreesd is ze omwille van haar bekwaamheid met de katana. Al die jaren al zoekt ze naar haar vermiste zuster. Maar de tijd is ook gekomen dat ze in het reine komt met haar verleden en haar toekomst. Dit eerste deel verscheen in januari bij Le Lombard. Quote Link to comment
marioboon Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Niet? Gebaseerd op de covers en de paar paginas op BDtheque (en ook niet meer dan dat) doet het me denken aan Sfar en bijna zijn volledige ouvre is vertaald in het Nederlands. (volgens mij, kan ook dat ik me vergis) Beauté is té alternatief getekend (ook in het Frans een niche-verkoop) voor hier. Als je daar in het hele Nederlandse taalgebied er 500 van verkoopt, mag je van een groot succes spreken. Helaas. Sfar verkoopt hier ook niet en ik ga er niet ver naast zitten als maar een 10% van zijn tekenwerk in het Nederlands vertaald is (de man heeft al meer als 100 strips getekend). Quote Link to comment
luckyluke Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Jammer dat Medusa op hun eigen site niet even meld dat de strips van april pas in mei komen. Quote Link to comment
Aerogi Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Miss October vond ik best ok, maar toch niet zo vanzelfsprekend om te volgen vond ik. Naar Carthago kijk ik erg naar uit! Quote Link to comment
Kool Thing Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Naar Carthago kijk ik erg naar uit! Ik ook, maar toch enigszins afwachtend. Het is immers een andere tekenaar, nl. Milan Jovanovic. Sinds hij op de bank zit bij A'lecht heeft hij wat tijd over :-) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Krimson Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Hèhè , ik heb gehoord dat zijn contract niet wordt verlengd Quote Link to comment
Elvis Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Kritieken in Frankrijk over Carthago 3 zijn niet zo denderend. Quote Link to comment
Aerogi Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Kritieken in Frankrijk over Carthago 3 zijn niet zo denderend. Quote Link to comment
Daan Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Deel 8. Yes, we hebben een cover!!!! :D :D :D Quote Link to comment
Elvis Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Horacio van Alba nr. 2 is er in Frankrijk . Ik zie en hoor niets meer over een Nederlandse vertaling bij 12Bis. Oa : Zij waren met 10 , De laatste Kathaar ,nu Horacio hebben al een tijdje vervolgen dus : Over en Out voor 12Bis ...?!? Quote Link to comment
beus Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Yes, we hebben een cover!!!! :D :D :D das de cover van deel 8, maar deel 7 is toch nog niet verschenen? Quote Link to comment
De Hollander Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Horacio van Alba nr. 2 is er in Frankrijk . Ik zie en hoor niets meer over een Nederlandse vertaling bij 12Bis. Oa : Zij waren met 10 , De laatste Kathaar ,nu Horacio hebben al een tijdje vervolgen dus : Over en Out voor 12Bis ...?!? Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar? Ik vrees het ergste, ik denk dat enkel "de cyclus van cyan" nog gaat komen. Jammer, dat zou beteken dat er geen 3e deel van "driften" komt, die serie beviel mij heel goed! Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Deel 8. Hoe blijft ze overeind op één been? Quote Link to comment
luckyluke Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Medusa heeft zijn/haar site aangepast.Hulde daarvoor. Quote Link to comment
Warson Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar? Ik vrees het ergste, ik denk dat enkel "de cyclus van cyan" nog gaat komen. Jammer, dat zou beteken dat er geen 3e deel van "driften" komt, die serie beviel mij heel goed! Die zal er ook in het Frans (voorlopig) niet meer komen, want Defali is in ruzie met 12bis ('Bende amateurs' naar eigen zeggen). En zolang de rechten bij 12bis zitten, weigert hij om de reeks voort te zetten. Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
Diogenes Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Die zal er ook in het Frans (voorlopig) niet meer komen, want Defali is in ruzie met 12bis ('Bende amateurs' naar eigen zeggen). En zolang de rechten bij 12bis zitten, weigert hij om de reeks voort te zetten. Ik weet bij dit soort nieuws nooit wat ik moet denken. Is de uitgeverij nu echt een hompentent of is dit zo'n auteur met een gigantisch ego die vind dat hij niet naar waarde wordt gewaardeerd? Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
De Hollander Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Volgens mij maakt het niet zoveel uit wiens schuld het is, er wordt weer eens iets niet afgemaakt. Hetgeen betekent dat wij als lezers cq kopers weer eens de lul zijn!!! Balen. Quote Link to comment
Recommended Posts