Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

Jarenlang gingen al die MS-problemen aan mij voorbij, doordat ik een VEROUDERDE Windows Me en Windows XP gebruikte.

Nu ik een up-to-date  W10 heb, heb ik ook problemen:

https://www.bbc.com/news/technology-51389623

Yep, net hetzelfde: een inhoudsloos zwart veld. Ik dacht dat het aan CCleaner lag. Niet dus.

 

Het probleem is intussen bij mij wel voorbij. Het heeft al bij al niet lang geduurd.

Maar het is wel ironisch dat het opduikt één dag nadat ze op de VRT een forum gaven aan MS om te zeggen dat Windows 7 niet veilig meer was, en dat je stante pede moet overschakelen naar W 10. Want anders ....!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Sadee, onze cavia -enfin, ondertussen al enkele jaren de cavia van mijn zus- is gestorven.  Een cavia begot.  Maar dat deed mij veel meer dan ik ooit had kunnen vermoeden.  Het beestje reageerde eigenlijk niet echt op hen (tenzij ze eten in hun hand hadden), maar wel op mij.  Hij kwam uit zichzelf vragen om hem te wrijven, kwam meteen rechtop staan tegen de "tralies" van zijn hok als hij mijn stem hoorde, ... Ergens was dat toch wat speciaal.  Al heb ik dat al vaker gehad met dieren,.  Hij heeft twee dagen onnodig afgezien, hadden ze maar geluisterd.  Dat wringt toch wat.  Enfin, vijgen na Pasen.  Dat hij in een dierenhemel vol witloofblaadjes en worteltjes mag vertoeven.  Zes jaar en een half is niet slecht voor zo'n beestje.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, esteban² zei:

Sadee, onze cavia -enfin, ondertussen al enkele jaren de cavia van mijn zus- is gestorven.  Een cavia begot.  Maar dat deed mij veel meer dan ik ooit had kunnen vermoeden.  Het beestje reageerde eigenlijk niet echt op hen (tenzij ze eten in hun hand hadden), maar wel op mij.  Hij kwam uit zichzelf vragen om hem te wrijven, kwam meteen rechtop staan tegen de "tralies" van zijn hok als hij mijn stem hoorde, ... Ergens was dat toch wat speciaal.  Al heb ik dat al vaker gehad met dieren,.  Hij heeft twee dagen onnodig afgezien, hadden ze maar geluisterd.  Dat wringt toch wat.  Enfin, vijgen na Pasen.  Dat hij in een dierenhemel vol witloofblaadjes en worteltjes mag vertoeven.  Zes jaar en een half is niet slecht voor zo'n beestje.

jij hebt niet veel meegemaakt nog?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op Eén dan nog...zo'n programma is plat commerciële bagger. En nu komt de VRT daarmee aanzetten. Djeezes...tijd om de VRT gewoon stop te zetten. Ik betaal daar geen belasting voor.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

image.thumb.png.dfb0557ccad35147c63b7eeb72f6ee3d.png

RIP Johny Voners, ik vreesde het al.  Hoewel ik hem als kind eigenlijk vaag kende uit Het Pleintje uit 86, heb ik pas duidelijke herinneringen van hem als Gaston in Benidorm (VTM) uit 89, met die slagzin "Angélleke Frikandelleke".  Maar Xavier Waterslaeghers is natuurlijk het icoon uit de Vlaamsche TV-geschiedenis.  Waar de andere figuren in de latere seizoenen toch echt wel alleen nog 'typetjes' waren, bleef hij toch min of meer die mens van vlees en bloed in de reeks.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Fantastische acteur. Hij zal natuurlijk eeuwig de Xavier blijven, jammer eigenlijk, want ook in andere rollen blonk hij uit. Hij had zo'n naturel over zich in elke rol die hij neerzette.

Van de rollen die ik hem heb zien spelen, vond ik 'm eigenlijk nog 't sterkst in Amigo's, als Berten. Wekenlang vroeg je je af wat die brave mens eigenlijk deed tussen de andere ex-criminelen, tot dan ineens zijn stoppen doorsloegen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Fantastische acteur. Hij zal natuurlijk eeuwig de Xavier blijven, jammer eigenlijk, want ook in andere rollen blonk hij uit. Hij had zo'n naturel over zich in elke rol die hij neerzette.

Van de rollen die ik hem heb zien spelen, vond ik 'm eigenlijk nog 't sterkst in Amigo's, als Berten. Wekenlang vroeg je je af wat die brave mens eigenlijk deed tussen de andere ex-criminelen, tot dan ineens zijn stoppen doorsloegen.

Eens. :)  Zijn vertolking in Amigo's beschouw ik ook als zijn beste werk.  Hij was naar eigen zeggen ook énorm blij met die rol, dat hij nog eens "écht" mocht acteren, zei hij.  Een kans die hij op het kleine scherm niet echt meer kreeg sinds Xavier.  Maar ook in de oer-vlaamsche komedie Max vond ik hem sterk.  Die ietwat strenge dansleraar met kantjes ... Het is moeilijk zo'n eerder komische karakters menselijk en geloofwaardig te houden,  Johny kon dat.

image.thumb.png.e9f9f1b7b5b1033315e22c8715def359.png
 

2 uren geleden, Peter Motte zei:

Het beroemdste slecht voorbeeld van Vlaanderen.

Bwoah ... Moest Boma er niet geweest zijn, was ik zeker akkoord. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 uren geleden, Chia zei:

ik  vind ook de fc kampioenen heel typisch! het is zoals bij mijn man op de voetbal.

Ook treffend beschreven door Hugo Matthysen, een man die in zijn eentje grappiger is dan de volledige productieploeg van FC De Kampioenen.

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Zoals te verwachten, gaat het BIFFF, ongeveer voor mij het leukste evenement in Brussel, niet door. Het is nu wachten tot Roadburn ook afgelast wordt en daarna kan ik hopen dat ik in mei de situatie verbetert zodat ik in Berlijn kan gaan stappen.

 

Nu, in het najaar is er in Brugge het Razor Reel Film Festival. Iemand hier die RRFF al bezocht heeft? 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

RIP Armando Huerta, pinup artist. 😞

Grote inspiratiebron, 1 van mijn eerste pinup boeken was the 'Art Of...' serie. Mooie flashy stijl, handwerk.

 

Onderstaande comment van zijn FB tijdslijn.

''Hey everyone. I don't really know how to say this but last Saturday May 2nd Armando took his own life. I debated sharing this info due to it's sensitive nature. It's not my intention to upset anybody, but after seeing all of your support for him I just think you all should know. I am one of Armando's neighbors, so what I am saying to you now is not speculation, it is indeed the truth. And it is very sad. The Police are heavily involved and his apartment has been officially sealed by the Coroner's Office. I'm really sorry to deliver this news, and I hope that anyone who is deeply effected goes to get the emotional support and help that they need during this time''

 

Vocht al jaren tegen zijn innerlijke demonen, helaas hebben ze de strijd van hem gewonnen.

afbeelding.thumb.png.25b6c03718e8ea522ab60fe4b454c722.png

 

Link naar reactie

Ik wist niet goed waar het te plaatsen, dan maar hier.

 

Alternatieve stickeractie Rode Kruis flopt: "Slecht nieuws voor onze lokale afdelingen"

De alternatieve stickeractie van het Rode Kruis Vlaanderen was geen succes. De opbrengst is 10 keer kleiner dan vorig jaar. 

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/15/stickeractie-rode-kruis-flopt/

 

Goh, dat had ik nu eigenlijk wel verwacht.  Eerst was er het nieuws dat een deel van Vlaanderen een gratis sticker in de bus zou krijgen.  Veel mensen die de sticker graag zouden hebben, hoopten daar op.  Ik heb toch wel al reacties gespot waaruit duidelijk is dat er (gek genoeg) mensen zijn die naar aanleiding daarvan besluiten dat ze er géén kopen als anderen dat gratis krijgen.  Maar dé reden is volgens mij natuurlijk die druk die compleet weggevallen is.  Waarom kopen mensen een sticker aan de kruispunten?  Ik hoor dat elk jaar opnieuw van zowat iedereen:  Zodat ze met rust gelaten worden in de weken erna en omdat m'n zich verplicht voelt er één te kopen wanneer ze voor jouw neus staan, want anders voelen de bestuurders zich gegeneerd.  En niet omdat ze persé willen steunen.  Nu is dat duidelijker dan ooit, vrees ik.  Het komt ook wel vaker voor dat gezinnen een sticker kopen en dan in stukken knippen om te verdelen over verschillende wagens, ook met vrienden of familie, om op die manier de verkoper aan het kruispunt te vermijden.

 

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom het na twee (?) weken al afgesloten moet worden.  Dit zijn toch andere tijden?  Dat kan toch evengoed verlengd worden?  En waarom worden er geen stickers aangeboden via bepaalde punten waar sowieso mensen over de vloer komen?  Ik denk even luidop ... bPost bijvoorbeeld?  Krantenwinkels?  Het zijn allemaal lokale teams aan vrijwilligers, die kunnen de dozen toch verdelen?  Enfin, net voor de actie begon heb ik ergens gelezen dat ze de overschotten van de stickers steeds vernietigen.  Tjah.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Nou, die stickers zijn bij mij toch ook in het verkeerde keelgat geschoten hoor.

Zolang ik mij kan herinneren koop ik elk jaar zo een Rode Kruis sticker. En als er stripfiguren opstonden vaak twee. En da's niet om ervan af te zijn of omdat ik niet anders durf.

Dus toen ik hoorde dat ze de stickers gratis in de brievenbus gingen steken met de vraag om een storting te doen, dacht ik ha fijn kan ik er toch nog eentje kopen. Maar neen hoor. Geen sticker te zien. Ik heb me voorgenomen om vanaf nu dan ook geen stickers meer te kopen. Wat is dat nu voor een werkwijze, "we steken er 700.000 willekeurig in brievenbussen"  En blijkbaar hebben ze die 'verdeling' dan ook nog eens uitbesteed. Hadden ze nu hun sticker actie echt niet kunnen uitstellen tot oktober of zo?

Er staat Suske en Wiske op, ze zullen dus wel opduiken op ebay en catawiki ... :e009:

Link naar reactie

Die redenering kan ik niet goed volgen.

Als je echt een sticker wou kopen, maakt het toch niet uit op welke manier dat kan?  Of de sticker nu éérst in jouw bus terecht komt en je hem daarna kan betalen, of je eerst het geld stort en de sticker achteraf in de bus zit ... Dat komt toch exact op hetzelfde neer?

 

Wel akkoord met de bedenkingen bij de manier waarop ze dit aangepakt hebben.  Dit kon anders opgelost worden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 uren geleden, Mask zei:

Nou, die stickers zijn bij mij toch ook in het verkeerde keelgat geschoten hoor.

Zolang ik mij kan herinneren koop ik elk jaar zo een Rode Kruis sticker. En als er stripfiguren opstonden vaak twee. En da's niet om ervan af te zijn of omdat ik niet anders durf.

Dus toen ik hoorde dat ze de stickers gratis in de brievenbus gingen steken met de vraag om een storting te doen, dacht ik ha fijn kan ik er toch nog eentje kopen. Maar neen hoor. Geen sticker te zien. Ik heb me voorgenomen om vanaf nu dan ook geen stickers meer te kopen. Wat is dat nu voor een werkwijze, "we steken er 700.000 willekeurig in brievenbussen"  En blijkbaar hebben ze die 'verdeling' dan ook nog eens uitbesteed. Hadden ze nu hun sticker actie echt niet kunnen uitstellen tot oktober of zo?

Er staat Suske en Wiske op, ze zullen dus wel opduiken op ebay en catawiki ... :e009:

Yep!

Heb net hetzelfde gevoel.

Mijn brievenbus (en onze armzalige wijk/geen grote villa's hier) zijn ze ook vrolijk voorbijgegaan en ik vertik het om ze op ieHbeey of derdehands te kopen voor vijfentwintig eurootjes omdat ze nu ergens opgestapeld liggen bij een speculant   :angry:

 

 

Link naar reactie
5 hours ago, esteban² said:

Maar je kon ze gewoon online bestellen, bij het Rode Kruis zélf, aan dezelfde prijs. 

Als ze alle stickers op die manier aangeboden hadden zou ik er zeker één gekocht hebben. Maar een aantal online te koop aanbieden en tegelijkertijd 700.000 gratis verdelen ... ?

Ze hadden ze ook allemaal online te koop kunnen aanbieden, en na een aantal maanden dan de overschot gratis in de bus steken met de vraag voor een storting. Daar zou ik geen probleem mee gehad hebben. Maar zoals het nu gegaan is, ... ze mogen hun stickers houden.

Link naar reactie

Dit kon ik even niet laten...

 

Disclaimer: ben zelf RK-vrijwilliger.

 

We hebben de ambulances gedaan met de covid-verplaatsingen naar de ziekenhuizen (met vrijwilligers). We hebben de telefoon bemand als men belde naar het nationaal nummer en het moeilijk hadden (met vrijwilligers). We hebben bijgesprongen in de woonzorgcentra (met vrijwilligers). We hebben een systeem op poten gezet om de crisisvrijwilligers (die nu voor covid wilden en konden helpen) kunnen in te zetten op de verschillende plaatsen. We hebben psychologische opvang gedaan bij een heel reeks van mensen (allemaal covid-gerelateerd en met vrijwilligers). En dus kan ik me goed inbeelden dat men nu niet echt bezig was op de hoofdzetel om het hoofd te breken wat nu net het perfecte ding was om te doen met de stickers... we hadden andere zaken aan ons hoofd.

 

Ik vind het jammer om dan te zien dat mensen dat als een onrecht beschouwen... kan het even?

 

Enfin... ik erger me er dood aan.. terwijl wij mensen onder onze vrijwilligers hebben gehad die covid hebben gekregen dankzij hun inzet, dat er dan gemelkt wordt over een sticker en hoe onfair het toch wel is... Ik stop er mee, want waarom ook moeite doen... (ik zou me alleen nog meer ergeren)

Link naar reactie

Hola, 't is niet omdat er iemand kritiek heeft op de manier waarop er met die stickers omgesprongen is dat hij ook kritiek heeft op het uitvoeren van de kerntaken van het Rode Kruis. Ik doe nog altijd elk jaar een gift voor het Rode Kruis. 

Als het Rode Kruis aan de alarmbel trekt omdat de stickeractie zeer weinig geld opgebracht heeft, is het toch normaal dat men reageert met wat men verkeerd vond aan die actie. Het is niet omdat je een hele hoop goede dingen doet men u niet mag wijzen op wat er nog verkeerd gaat. En het is niet omdat men u zegt wat er verkeerd gaat dat men geen waardering heeft voor al wat goed gaat.

 

 

Link naar reactie
Op 15/5/2020 om 14:06, Mask zei:

Nou, die stickers zijn bij mij toch ook in het verkeerde keelgat geschoten hoor.

Zolang ik mij kan herinneren koop ik elk jaar zo een Rode Kruis sticker. En als er stripfiguren opstonden vaak twee. En da's niet om ervan af te zijn of omdat ik niet anders durf.

Dus toen ik hoorde dat ze de stickers gratis in de brievenbus gingen steken met de vraag om een storting te doen, dacht ik ha fijn kan ik er toch nog eentje kopen. Maar neen hoor. Geen sticker te zien. Ik heb me voorgenomen om vanaf nu dan ook geen stickers meer te kopen. Wat is dat nu voor een werkwijze, "we steken er 700.000 willekeurig in brievenbussen"  En blijkbaar hebben ze die 'verdeling' dan ook nog eens uitbesteed. Hadden ze nu hun sticker actie echt niet kunnen uitstellen tot oktober of zo?

Er staat Suske en Wiske op, ze zullen dus wel opduiken op ebay en catawiki ... :e009:

 

6 uren geleden, Mask zei:

Als ze alle stickers op die manier aangeboden hadden zou ik er zeker één gekocht hebben. Maar een aantal online te koop aanbieden en tegelijkertijd 700.000 gratis verdelen ... ?

Ze hadden ze ook allemaal online te koop kunnen aanbieden, en na een aantal maanden dan de overschot gratis in de bus steken met de vraag voor een storting. Daar zou ik geen probleem mee gehad hebben. Maar zoals het nu gegaan is, ... ze mogen hun stickers houden.

 

Voor mijn gevoel is dit niet zeggen wat verkeerd is, maar vooral het gevoel van een stamp te krijgen:  Ik koop geen stickers meer .. ze mogen ze houden.. ==> dat is pijnlijk omdat het niet gebaseerd lijkt op hoe goed of slecht we helpen, maar op een actie om hopelijk geld binnen te krijgen die u onterecht / slecht geregeld vindt. Ik snap uit je nieuwe bericht dat u het zo niet bedoeld hebt, maar ik zat wel met dat gevoel.

 

Enfin.. het heeft niet veel zin om er verder op in te gaan want gevoelens zijn ook maar dat. Het was een misverstand, dat duidelijk aan beide kanten gevoelig lag / ligt.

Link naar reactie

Ik heb hier in Kalmthout ook geen sticker gezien, ik ben er dan maar van uitgegaan dat ze het te druk hadden. Blijkbaar zat ik er niet ver naast.

En dan zag ik deze week passeren dat het inderdaad in de soep is gelopen. Verdomd jammer aangezien daar een groot deel van de lokale werking mee wordt betaald. Maar wat is er nog normaal tijdens deze pandemie?

Gelukkig kon je via de site wél een bedrag overschrijven naar je lokale afdeling, en dat heb ik dan maar gedaan. En die sticker? Die wordt niet gemist.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...