Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

Van Watts is het geweten dat hij in de jaren '80 aan alcohol verslaafd was en heroïne gebruikte, samen met zijn vrouw. Hij zag zichzelf ook niet als een rocker. De man was een jazz-drummer. Hij speelde met een air alsof het hem geen enkele moeite kostte. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Facebook houdt prominente gebruikers uit de wind

Moderatie Zo’n zes miljoen beroemde Facebookgebruikers krijgen een speciale behandeling van het concern, onthulde The Wall Street Journal. Overtredingen van de huisregels worden bij hen vaak toegelaten.

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/14/facebook-houdt-prominente-gebruikers-uit-de-wind-a4058253

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...
14 minutes ago, retep said:

Kwakkelen vind ik ook niks voor Meat Loaf. Vreten, zuipen, rond neuken, zuipen, vreten, vechtpartijtjes en hartaanvallen zijn meer termen die ik associeer met deze persoon.

 

Amai, precies geen fan. Ik geloof dat Meat Loaf allang clean was, en zelfs vegetariër. Maar goed ook, anders had hij de 74 wellicht niet gehaald. 

 

Was ook meer dan een zanger, een verdienstelijk acteur en precies wel een redelijk toffe pee. 

 

 

Toevallig zaten zowel hij als Ronnie Spector (die vorige week overleed) trouwens in een 'tribute mashup' voor de overleden popsterren van 2021, die ik in december op YouTube postte. Maar goed, statistisch kan het bijna niet anders dan dat veel van die classic rockers de komende jaren zullen heengaan. Ze gaan echt niet allemaal 90 worden. 

 

 

Link naar reactie
Op 21/1/2022 om 11:04, Waldorf zei:

"In die periode kwakkelde Meat Loaf al flink met zijn gezondheid." Ik vind dat een rare zin, zeker in een overlijdensbericht. Flink kwakkelen...

 

Er zitten nog een paar blunders in die teksten. Van waar komen die eigenlijk?

 

Meat Loaf had zichzelf al een paar keer dood laten verklaren, als ik me goed herinner. Mij verbaasde het dus ook dat hij nog leefde.

Link naar reactie

Het nieuwe jaar is fantastisch begonnen. Net na Kerst had een achterligger te laat door dat m'n vrouw gestopt was om een fietser te laten oversteken. Negen jaar oud, 190k km, economische perte volgens de verzekering.

Deze week hebben we 'm dan achtergelaten bij de garage voor een opkoper. Hoewel ik zelf al anderhalf jaar met een Polestar rij, ga ik 'm toch missen. Vaarwel Prius+, en bedankt voor de vele veilige en betrouwbare kilometers.

20211217_161923.jpg

Link naar reactie

Negen jaar oud, 190.000 km: dan is het al gauw total loss.

De verzekering vergelijkt de kosten voor de herstelling met de waarde van de auto. Als het duurder is om te herstellen dan wat de auto waard is, is het total loss.

Dat heeft dus niets te maken met of het blikschade is of een beschadigd chassis.

Het betekent echter niet dat je de auto moét opgeven. Daar mag de verzekering niet over beslissen.

Ik schat die auto ongeveer 10000 euro waard. Wat ik eigenlijk nog veel vind.

Dus als er meer dan 10000 euro reparatiekosten zijn, is hij total loss.

Link naar reactie
15 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Belachelijk. Voor de reparatiekosten heb je geen nieuwe wagen.

 

Altijd afgevraagd. Als de verzekering hem perte total verklaart en de aanrijder was in fout, krijg je dan het geld van de geschatte waarde, het geld van het geschatte schadeherstel of krijg je totaal niks?

 

Je krijgt de geschatte waarde. Vijftien jaar geleden is het mij ook overkomen. We waren 'in ons recht', je zag bijna niets aan de wagen, maar als je er mee reed voelde je dat hij helemaal uit de haak stond. Economisch perte total, op de dag dat we gingen tekenen voor de lening van ons huis.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 23/1/2022 om 12:25, Peter Motte zei:

Ik schat die auto ongeveer 10000 euro waard. Wat ik eigenlijk nog veel vind.

 

Dat is er boenk op, de expert dacht er hetzelfde over.

Op 23/1/2022 om 11:12, Lichtman zei:

Dat ziet er op 't eerste zicht vooral blikschade uit,

 

Bodemplaat, kofferbak, bumper, twee zijpanelen, kofferdeksel allemaal te vervangen en/of weer recht te kloppen. Het zijn vooral de werkuren die het hem doen blijkbaar.

Op 23/1/2022 om 12:25, Peter Motte zei:

Als het duurder is om te herstellen dan wat de auto waard is, is het total loss.

Blijkbaar mag het maar 60% van de geschatte waarde kosten. Hoger vinden ze het geld niet meer waard aangezien je dan voor hetzelfde bedrag een "geaccidenteerde" wagen krijgt, in plaats van een gewone occasie.

 

@Lamme Goedzak De expert schatte de waarde op net geen 10k euro, zonder BTW. Dat is het bedrag dat de verzekering aan ons zal uitbetalen. Tegelijk zetten ze de wagen op een soort interne tweedehandssite voor opkopers die een bod kunnen doen op het wrak. Eens het hoogste bod bekend is mag je kiezen of je het wrak afstaat of wil houden. In het eerste geval betaalt de expert het bedrag aan de verzekering uit en krijg je de restwaarde. In het tweede geval betaalt de verzekering het verschil uit en hou je het wrak.

In dit geval waren we eigenlijk al stilletjes aan het uitkijken naar een kleinere wagen, elektrisch of PHEV, om de Prius+ te vervangen. Maar er wilde maar niets stuk gaan aan die wagen, op het occasionele lampje na. Het lot heeft nu beslist.

 

Er is, dik tegen mijn goesting, een Yaris 1,5 benzine in de plek gekomen omdat de dochter het in haar hoofd heeft gestoken om persé te willen leren rijden met een handgeschakelde wagen. Hiervoor ging ze dan af en toe de wagen van de schoonvader lenen. Dat zou dan betekenen dat ze leert rijden in een handgeschakelde wagen, daarna een examen doet en vervolgens nooit meer met een handgeschakelde zou rijden. Ik heb een EV, en de tweede zou minstens ook een automaat worden. Wat heb je dan aan dat rijbewijs als j enkel nog met een automaat rijdt. De dochter is echter even koppig als haar vader dus...
Zoals @Bonte al aangaf ligt de tweedehandsmarkt op zijn gat, door de schaarste in de chip- en andere markten zijn direct leverbare degelijke tweedehandsen plots goud waard.
 

De Yaris is een toonzaalmodel, levertermijn werd geteld in uren in plaats van maanden, ik las goeie dingen over die 1,5 en door het geld dat we nog terugkrijgen was 'm zeer betaalbaar. We zijn heel tevreden van de garage dus de keuze was eigenlijk snel gemaakt. Met het verstand, niet echt met m'n hart. Ik moet er echter niet mee rijden, madam Tanuki en de dochter wel. (en binnen twee jaar normaal de jongste ook, dus...)

Link naar reactie

Ik ben nog niet naar de garage geweest maar een paar dagen terug is er een verroest stuk van onderaan m'n camionette gevallen, dus vrees ik dat die de 20 jaar net niet zal halen. Ik zal er eens over spreken met de garagist.

 

Ja die levertermijnen zijn een ramp, een nieuw model is 1 tot 2 jaar wachten al kan het vlugger gaan want ik zou de lichte vracht nemen zonder boordcomputer en andere shit chips. Wel nog steeds duur zeg, er moet dan nog een achterbank in geïnstalleerd worden door een externe firma. 

 

 

amaai.jpg

Link naar reactie
5 uren geleden, Tanuki zei:

In dit geval waren we eigenlijk al stilletjes aan het uitkijken naar een kleinere wagen, elektrisch of PHEV, om de Prius+ te vervangen. Maar er wilde maar niets stuk gaan aan die wagen, op het occasionele lampje na.

 

Aha, je breaktestte de achterligger.

Link naar reactie
10 uren geleden, Bonte zei:

Ik ben nog niet naar de garage geweest maar een paar dagen terug is er een verroest stuk van onderaan m'n camionette gevallen, dus vrees ik dat die de 20 jaar net niet zal halen. Ik zal er eens over spreken met de garagist.

 

Ja die levertermijnen zijn een ramp, een nieuw model is 1 tot 2 jaar wachten al kan het vlugger gaan want ik zou de lichte vracht nemen zonder boordcomputer en andere shit chips. Wel nog steeds duur zeg, er moet dan nog een achterbank in geïnstalleerd worden door een externe firma. 

 

 

 

Slimme aankoop, me dunkt. Ik heb eens gekeken, en zelfs de korte wielbasis kan als lichte vracht omdat ze de scheidingswand zo ver mogelijk naar voor duwen, en op 20 cm boven de vloer kan hij nog onder de tweede zetelrij. Zo kunnen ze voldoen aan de 50%-regel.

 

image.thumb.png.e064cf2e87a687a0bcbef81913517305.png

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, Waldorf zei:

 

Slimme aankoop, me dunkt. Ik heb eens gekeken, en zelfs de korte wielbasis kan als lichte vracht omdat ze de scheidingswand zo ver mogelijk naar voor duwen, en op 20 cm boven de vloer kan hij nog onder de tweede zetelrij. Zo kunnen ze voldoen aan de 50%-regel.

 

image.thumb.png.e064cf2e87a687a0bcbef81913517305.png

Yep, daar werd over nagedacht. Opel heeft een iets kleiner model aan bijna de helft van de prijs maar ik ben echt wel hooked aan het Transporter model, ik rij er enorm graag mee omdat je hoger zit en van die zaken. Ik mis wel een extra dodehoekspiegel aan de rechter kant, dat is zo het enige.

Hoe lang je met een diesel in de steden zal mogen is ook de vraag, ik wil maar elektrisch als ik die kan huren ofzo.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...