Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ik kom net terug van de boekhandel waar ik aan de nieuwe zei dat Remco Campert was gestorven.

Ze hoorde het in Keulen donderen. Wist totaal niet wie Remco Campert was.

Ze probeerde haar gezicht te redden door de indruk te geven dat ze er wel al eens van had gehoord, maar dat was niet waar. Ze kende hem totaal niet. Dan vraag ik me toch af wat dat mens daar staat te doen.
Het deed me terugdenken aan die keer in de post dat er een bediende was die volgens mij nog nooit een postzegel had gekocht.

Link naar reactie
23 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik kom net terug van de boekhandel waar ik aan de nieuwe zei dat Remco Campert was gestorven.

Ze hoorde het in Keulen donderen. Wist totaal niet wie Remco Campert was.

Ze probeerde haar gezicht te redden door de indruk te geven dat ze er wel al eens van had gehoord, maar dat was niet waar. Ze kende hem totaal niet. Dan vraag ik me toch af wat dat mens daar staat te doen.
Het deed me terugdenken aan die keer in de post dat er een bediende was die volgens mij nog nooit een postzegel had gekocht.

 

image.thumb.png.0795217679da1ed67cfd021184e4d95c.png

 

In memoriam.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
37 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik vraag me soms af: "Brandt die kaars wel aan twee kanten, of geven ze alleen maar die indruk voor hun imago?"

 

Crosby heeft in zijn leven zoveel gezopen en gesnoven dat hij uiteindelijk een levertransplantatie heeft gekregen. Hij heeft ook jaren aan diabetes geleden. Allemaal voor zijn imago. :e009:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Nou, komaan, als sommigen inderdaad leefden zoals hun imago ons doet denken, dan zouden ze geen 50 zijn geworden.

Er zijn trouwens zangers en zangeressen heel vroeg gestorven: Janis Joplin, Jimmy Hendrix, en nog meer. Dus zij leefden waarschijnlijk wel volgens het imago.

Maar anderen zijn volgens mij nooit zo erg uit de bocht gegaan als we soms denken, of daar erg vroeg mee gestopt, zoals Mik Jagger en David Bowie (die trouwens maar 69 is geworden, wegens leverproblemen).

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

afbeelding.thumb.png.a8925c097359e78534dc63ca458a5df2.png

Godvergeten op Canvas komt wel binnen zeg. Met de slachtoffers van de gekende dossiers over kindermisbruik binnen Katholieke instellingen. Om fysiek onwel van te worden. De machteloosheid en straffeloosheid in deze zaken. En dan ook nog het verloop achteraf (nabespreking), de almachtige kerk die zich alles kan permitteren. Wraakroepend, onbegrijpelijk en onaanvaardbaar. Moedig hoor, die overlevers die getuigen. Diep en diep intriest.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 6/9/2023 om 16:10, esteban² zei:

afbeelding.thumb.png.a8925c097359e78534dc63ca458a5df2.png

Godvergeten op Canvas komt wel binnen zeg. Met de slachtoffers van de gekende dossiers over kindermisbruik binnen Katholieke instellingen. Om fysiek onwel van te worden. De machteloosheid en straffeloosheid in deze zaken. En dan ook nog het verloop achteraf (nabespreking), de almachtige kerk die zich alles kan permitteren. Wraakroepend, onbegrijpelijk en onaanvaardbaar. Moedig hoor, die overlevers die getuigen. Diep en diep intriest.

 

 

 

Wacht tot er eens van alles bovenkomt over wangedrag van mufti's e.d. Dat zal ook niet niks zijn.

Link naar reactie

Dat is een beetje whataboutisme natuurlijk, maar hoogstwaarschijnlijk wel de realiteit. I know. Of gewoon binnen gezinnen, familie of iets bredere kringen. Je moet het helaas dikwijls niet te ver gaan zoeken. Al moet gezegd dat de gortigheid bij deze kerkelijke daden vaak wel buiten categorie is. Dit terwijl het allemaal heel ingetogen gebracht is en er niet eens zo diep op de daden ingegaan werd, 't zijn geen sensatie-verhalen boordevol details.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
55 minuten geleden, esteban² zei:

Dat is een beetje whataboutisme natuurlijk, maar hoogstwaarschijnlijk wel de relaiteit. I know. Of gewoon binnen gezinnen, familie of iets bredere kringen. Je moet het helaas dikwijls niet te ver gaan zoeken. Al moet gezegd dat de gortigheid bij deze kerkelijke daden vaak wel buiten categorie is. Dit terwijl het allemaal heel ingetogen gebracht is en er niet eens zo diep op de daden ingegaan werd, 't zijn geen sensatie-verhalen boordevol details.

 

Ik heb niet gekeken naar Godvergeten, en ik ga dat ook niet doen. Maar het is duidelijk dat het hele instituut doordrongen is. Het is geen kwestie van enkele rotte appels in de mand, het is inherent aan het systeem. Ik hoorde op de radio een stukje van het gesprek van Danneels met de neef van de bisschop. Ze zouden die man moeten terug tot leven wekken om hem dan dood te knuppelen op straat. En dan de reactie van Bonnie na de eerste aflevering.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Klopt helemaal. Het gebeurde systematisch en op grote schaal. Schrijnend te zien hoe ze zich nog steeds almachtig wanen, enfin, daadwerkelijk zijn. Wat bijvoorbeeld met die dossiers gebeurde is onvoorstelbaar. Ook nu. Enig schuldbesef is totaal afwezig. In tegendeel, m'n dekt nog steeds alles toe en haalt op extreem arrogante wijze het zwaaiende vingertje boven, al liegend met een onbeschrijflijke schaamteloosheid. Nothing changed.

 

En de focus ligt nu dan wel op België, omdat het hier naar boven gekomen is. Maar het is wel overduidelijk dat dit zowat overal gaande was / is en het Vaticaan, de hoogste regionen zowaar, hier een bijzonder vuile rol in speelt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ter informatie:

 

Mohammeds vrouwen

In de Hadith van Bukhari (1:282) staat dat Mohammed op enig moment negen vrouwen heeft gehad. Als profeet zou hij deze bevoegdheid in een openbaring van God hebben gekregen; voor de andere moslims gold en geldt de beperking zoals geopenbaard in Soera De Vrouwen, waar in aya 3 een beperking van vier vrouwen wordt opgelegd die allen gelijkwaardig behandeld behoren te worden.

Achter elke naam van een vrouw staat de huwelijksdatum (voor zover bekend), of ze weduwe of gescheiden was, of er een politieke reden voor het huwelijk was en of ze Mohammed overleefde.

Khadijah bint Khuwaylid trouwde in 595 na Chr.; weduwe; stierf in 619 : Eerste vrouw van de profeet Mohammed. Ze was tweemaal een weduwe en rond de 40 jaar. Mohammed was 25 jaar toen die met Khadijah het huwelijk in stapte. Het huwelijk duurde 25 jaar, tot aan haar dood.[11][12]

Sawada bint Zama trouwde snel na 619; weduwe; stierf na Mohammed

Aïsja trouwde op jonge leeftijd, er wordt vermoed tussen de 6 en 12 jaar, in circa 622; het huwelijk werd twee à drie jaar later geconsumeerd; ze stierf na Mohammed in circa 678

Hafsa bint Umar trouwde tussen circa 624-625; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed

Zaynab bint Khuzayma trouwde circa tussen 626-627; weduwe; stierf kort daarna

Oemm Salama Hind bint Abi Oemmayya trouwde in 626; weduwe; stierf na Mohammed

Zaynab bint Jahsh trouwde circa tussen 625-627; weduwe en gescheiden; stierf na Mohammed

Juwayriya bint al-Harith trouwde circa tussen 627-628; weduwe, waarschijnlijk politiek huwelijk; stierf na Mohammed

Umm Habibah trouwde in 629; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed

Safiyya bint Huyayy trouwde in 629; weduwe, gevangengenomen tijdens een veldslag; stierf na Mohammed

Maymuna bint al-Harith trouwde in 629; weduwe; stierf na Mohammed

Maria al-Qibtiyya; Egyptische (naam verwijst naar "Maria de Koptische"); ze was als slavin gegeven aan Mohammed door de heerser van Egypte. Velen beweerden dat ze slavin bleef; anderen beweerden dat ze toch deels vrijheid verkreeg; getrouwd circa tussen 628-629; ze was de moeder van zoon Ibrahim, die maar kort geleefd heeft (hij stierf enkele maanden vóór de dood van Mohammed).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 21/9/2023 om 13:15, Peter Motte zei:

Ter informatie:

 

Mohammeds vrouwen

In de Hadith van Bukhari (1:282) staat dat Mohammed op enig moment negen vrouwen heeft gehad. Als profeet zou hij deze bevoegdheid in een openbaring van God hebben gekregen; voor de andere moslims gold en geldt de beperking zoals geopenbaard in Soera De Vrouwen, waar in aya 3 een beperking van vier vrouwen wordt opgelegd die allen gelijkwaardig behandeld behoren te worden.

Achter elke naam van een vrouw staat de huwelijksdatum (voor zover bekend), of ze weduwe of gescheiden was, of er een politieke reden voor het huwelijk was en of ze Mohammed overleefde.

Khadijah bint Khuwaylid trouwde in 595 na Chr.; weduwe; stierf in 619 : Eerste vrouw van de profeet Mohammed. Ze was tweemaal een weduwe en rond de 40 jaar. Mohammed was 25 jaar toen die met Khadijah het huwelijk in stapte. Het huwelijk duurde 25 jaar, tot aan haar dood.[11][12]

Sawada bint Zama trouwde snel na 619; weduwe; stierf na Mohammed

Aïsja trouwde op jonge leeftijd, er wordt vermoed tussen de 6 en 12 jaar, in circa 622; het huwelijk werd twee à drie jaar later geconsumeerd; ze stierf na Mohammed in circa 678

Hafsa bint Umar trouwde tussen circa 624-625; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed

Zaynab bint Khuzayma trouwde circa tussen 626-627; weduwe; stierf kort daarna

Oemm Salama Hind bint Abi Oemmayya trouwde in 626; weduwe; stierf na Mohammed

Zaynab bint Jahsh trouwde circa tussen 625-627; weduwe en gescheiden; stierf na Mohammed

Juwayriya bint al-Harith trouwde circa tussen 627-628; weduwe, waarschijnlijk politiek huwelijk; stierf na Mohammed

Umm Habibah trouwde in 629; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed

Safiyya bint Huyayy trouwde in 629; weduwe, gevangengenomen tijdens een veldslag; stierf na Mohammed

Maymuna bint al-Harith trouwde in 629; weduwe; stierf na Mohammed

Maria al-Qibtiyya; Egyptische (naam verwijst naar "Maria de Koptische"); ze was als slavin gegeven aan Mohammed door de heerser van Egypte. Velen beweerden dat ze slavin bleef; anderen beweerden dat ze toch deels vrijheid verkreeg; getrouwd circa tussen 628-629; ze was de moeder van zoon Ibrahim, die maar kort geleefd heeft (hij stierf enkele maanden vóór de dood van Mohammed).

 

Voor bovenstaande informatie is er geen enkel bewijs.

Een artikel in Skepp, jaargang 22, zomer 2023, pp. 10-15, "De historische Mohammed", door Wietse Wiels, wijst erop dat er nauwelijks feiten bekend zijn over de historische figuur van Mohammed.

Bovendien zijn de overgeleverde teksten over Mohammed pas lang na zijn dood geschreven, een heel eind later dan de historische teksten over Christus. Ook die teksten werden niet tijdens het leven van Christus geschreven, maar het tijdverschil is tientallen jaren korter.

Nog sterker: in de hele Koran wordt de naam Mohammed maar 4 keer vermeld.

We mogen zeker stellen dat de Koran niét door Mohammed is geschreven.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...