Ga naar inhoud

E-Mail Services


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Ik bedoel gewoon in het algemeen. Massa's dieren in een kudde zoeken de veiligheid in de anonimiteit. 't Is een systeem dat werkt, maar 't verbaast me een beetje dat uitgerekend jij dat principe aanhangig bent, vandaar. :)

 

Ik denk dat je "anonymity by obscurity" bedoelt, anoniem omdat we met zoveel zijn maar niet omdat het beveiligd is. Mauser bedoeld  waarschijnlijk anoniem door beveiliging.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zo vreemd is dat niet. Ik zie dat het vrij normaal is wanneer het gaat om open maatschappelijke structuren. Open in de zin: zeer makkelijk toegang tot allerlei diensten en bedrijven maar persoonlijke zaken en waardeopslag blijven anoniem.

Maar in het afgelopen decennium is het blijkbaar omgekeerd: transparantie die enigszins verwacht wordt van het individu maar gesloten structuren naarmate je de hierarchische samenleving analyseert van bottom naar top.

Transparantie moet een optie blijven. Open naar de individuen die jij kiest en vertrouwt. Niet zomaar afgedwongen openheid van bovenaf.

De afgelopen jaren is het net alsof men ( = machthebbende instituten )een eenrichtingstransparantie-doctrine heeft ontwikkelt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik denk dat je "anonymity by obscurity" bedoelt, anoniem omdat we met zoveel zijn maar niet omdat het beveiligd is. Mauser bedoeld  waarschijnlijk anoniem door beveiliging.

Ook.

 

Door de beveiliging die je anonomiteit verschaft, worden meerdere individuen een kudde, waardoor een hierarchische structuur last krijgt om de identiteit na te gaan van ieder individueel lid van de kudde.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mausert kan natuurlijk ook gewoon zijn geld thuis bewaren en al zijn geldzaken handje contantje regelen. Wel moet hij dan een donker hoekje vinden want als je zomaar op straat of in winkels iets afrekent loop je teveel in de kijkert........

Nochthans ben ik grote voorstander van electronisch betaalverkeer. Als dat nu nog niet duidelijk is.

 

Maar momenteel - het is maar tijdelijk, vanwege de welbekende redenen - zie ik cash als een alternatief. Cash is ook niet echt veilig, het is nog steeds onderhevig aan inflatie. Indien je 50 000 euro thuis in een kluis hebt en die grapjassen van de ECB verknallen de zaak zodat de euro praktisch niks waard is -  stel nou even dat er hyperinflatie  is - dan sta je daar met 50 000 waardeloze bankbriefjes.

 

In mijn zienswijze is het niet:  óf A óf B, maar A en B en C. Maar wel telkens afgewogen met de pro's en contra's.

 

Het blijft voor jou toch moeilijk om de voordelen van een decentraal systeem te zien hé retep. Nochthans komen deze systemen veel voor in de natuur.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nochthans ben ik grote voorstander van electronisch betaalverkeer. Als dat nu nog niet duidelijk is.

Maar momenteel - het is maar tijdelijk, vanwege de welbekende redenen - zie ik cash als een alternatief.

 

Ik heb een tijdlang veel betaald met de kaart, maar tegenwoordig doe ik weer zo veel mogelijk cash. Door je limiet heb je met een kaart meer geld bij je, dan als je cash geld bij hebt. En als een gek je kaart wilt stelen, schopt hij je wel verrot om je code te kennen. Ik ken iemand die dat heeft meegemaakt, en sindsdien doet hij het met een nier minder.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb een tijdlang veel betaald met de kaart, maar tegenwoordig doe ik weer zo veel mogelijk cash. Door je limiet heb je met een kaart meer geld bij je, dan als je cash geld bij hebt. En als een gek je kaart wilt stelen, schopt hij je wel verrot om je code te kennen. Ik ken iemand die dat heeft meegemaakt, en sindsdien doet hij het met een nier minder.

Fysieke schade bij beroving heeft evenveel kans zowel bij cash geld op zak hebben als een betaalkaart.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...