Ga naar inhoud

Het Verhaal Achter Je Nickname


Chimi

Recommended Posts

Ha, ik dacht inderdaad Enki Bilal. Stel je voor dat je Yslaire heet, of Baudoin;. Wat een heerlijkheid zou het leven zijn, is dat ook zo met Bilal?

Ik ervaar het leven als een heerlijkheid. Wel is het zo dat het niets te maken heeft met Enki Bilal ????

 

Ik heb de man pas op de reep leren kennen en tot de dag van vandaag nog niets van hem gelezen.

Link naar reactie

Ik zocht gewoon een stripfiguur, die niet al te voor de hand liggend is.  Liefst een speurneus (die de wereld van de strips grondig uitpluist).

Kwam uiteindelijk bij X terecht.  En heb dan, als inside joke, zijn voornaamgenoot Theodoor Cleysters als nickname + avatar gekozen omdat ik die ook een toffe peer vond.

Vraag voor de slimmeriken onder jullie: wie is X?

 

Theodoor is de voornaam van onderstaand creatuur:

post-197-0-99907300-1446666972_thumb.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Ik zocht gewoon een stripfiguur, die niet al te voor de hand liggend is. Liefst een speurneus (die de wereld van de strips grondig uitpluist).

Kwam uiteindelijk bij X terecht. En heb dan, als inside joke, zijn voornaamgenoot Theodoor Cleysters als nickname + avatar gekozen omdat ik die ook een toffe peer vond.

Vraag voor de slimmeriken onder jullie: wie is X?

Van Zwam?

 

Ja lap, te laat ????

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

De waarheid achter m'n nickname nu:

 

Stuvio is eigenlijk niet zo origineel, maar gewoon een samentrekking (zoals anderen hier al deden) van mijn achternaam en de initialen van mij en mijn vrouw. Stuvers Inge en Oscar.  

 

Mijn ouders noemden me Hamirubi Van Hulle, dus heb ik m'n voornaam gewoon op dit forum behouden. 't Moet niet altijd moeilijk wezen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wéér een leugen

Mmmh...ik weet niet hoor. Toen hij een 2 tal jaar op Sylt verbleef, had hij toch een affaire, met een Deense. Allez ja, haren pa was afkomstig ergens uit St-Truiden...

Link naar reactie

Kweetut kweetut!!

 

 
What Does STUVIO Mean? All letters defined.
  • All letters found in words like have their own meanings in Astrology. Here is a list of all acronyms for these letters.
  • STUVIO (letter S)
  • The letter S in the name rises motivation. S makes you seeks high artistic standards. Some who have an S in their name fall for self pity and continue fall down. When you view the southeast, you will see half a night. This letter transmits you to a new level of energy and brings light to your etheric body. It activates the Subconscious in your soul and makes you act.
  • STUVIO (letter T)
  • People who have a T in their name are very mobile. You have a sharp mind are spiritually inclined and have a learning task: to learn and teach. They are discovery happy, little sedentary but sometimes cynical and obnoxious. A T looks like a hammer, so he can analyze the people. T warn you of errors and provides a foundation of knowledge. T is the first letter of the word Terra (Earth), and grounds therefore very well our feelings.
  • STUVIO (letter U)
  • If your name starts with the letter U then you are ruled by the planet sun. You are a recipient of cosmic energy. The U is a transformer of knowledge from the past and from the present. U is an energy concentrator. Therefore people with an U in their names bring new ideas to market and get people behind them. You can be blinded by the instantaneous success. On the other hand this letter brings ease and lightness that can be used to avert disasters.
  • STUVIO (letter V)
  • Having the letter V in your name makes you mostly invested mystical and spiritual. Here you can often see a tendency to esotericism and magic. Such people bring ideas to bear, they reach people's hearts, because they act from the heart. They are successful in business, but often gullible. Therefore losses may occur repeatedly. The learning task of these people is to test everything and focus on intuition. By V (Victory) such people can recharge cosmic energy. V stands for success and victory.
  • STUVIO (letter I)
  • Names starting with I are dominated by the sun. This letter makes you powerful, energetic and grounded. Letter I brings is partially unstable or even distracted at times. It symbolizes stubbornness, loneliness and also the planet earth while giving strength and bringing light into life.
  • STUVIO (letter O)
  • Masters planet for people who start with the letter O is the sun. They go their own way like a pioneer. People who have an O in the name are successful, stable and often dominant. They have good judgment. O is the divine form. All Divine has a round or oval shape: planet, the universe and galaxies. An O stands for spirituality, the material but also for impatience.

 

  •  
Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het verhaal achter mijn nickname is een saai en ietwat triviaal verhaal.

Ik zat op restaurant met mijn toenmalige vriendin, thans ex-vrouw, en een koppel vrienden.

We bestelden de vijfgangenmenu (ik at toen nog vlees) maar kozen niet voor de bijhorende wijnen (we waren jong en eigenwijs).

Tussen elke gang kwam de sommelier vragen of we een keuze van wijn hadden kunnen maken (hij maakte vaak zelf nog suggesties)

en tussen de derde en vierde gang, zei ik "Pak anders de Stuuu-vjo' (geen bewuste verspreking, maar ik geraakte niet uit mijn woorden).

Mijn vriendin en het koppel vonden dat zo hilarisch (we hadden al wat wijn op) dat ze mij die avond de hele tijd Stuvjo genoemd hebben.

Over de jaren verbasterde dat (in de verhalen die mijn ex-vrouw bij haast elk familiefeest naar boven haalde) naar Stuvio.

Et voila.

Waar blijft hij het toch halen :e005:

Link naar reactie
  • 1 year later...

De eerste keer dat ik de naam ontdekte was in JPod, een boek van Douglas Coupland. Dat personage was in een lesbische sekte opgegroeid, compleet weg van de beschaving. Zijn originele naam was een getal. Later ontsnapte hij naar de gewone wereld en deed hij alles wat zo "normaal" mogelijk was. En veranderde daarom ook zijn naam naar John Doe.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Stuvio zei:

Ik draag mijn nickname al mee van mijn 12de en heb hem nooit veranderd. Hij is me toevallig komen aanwaaien toen ik mijn eerste identiteitskaart moest ophalen in 't gemeentehuis. In die tijd kreeg je dat pas op je twaalfde, het was een hele belevenis. Ik had wekenlang geoefend op mijn handtekening, omdat mijn moeder me gezegd had dat je dezelfde moet hebben voor de rest van mijn leven en mijn moeder heeft een prachtige handtekening. Aangekomen op het gemeentehuis duwden ze me een papier voor dat in een map gestoken was waaruit één rechthoekje gesneden was. In dat kleine vakje moest ik mijn handtekening poten. Het vakje was veel kleiner dan de signatuur die ik geoefend had, dus leek ze in niets op wat ze later zou worden. (Ik weet dat je ze tegenwoordig op een digitaal platform moet maken, maar toen was dat nog gewoon met de hand.) In ieder geval: De handtekening mislukte magistraal en terwijl de ambtenaar de map terug naar zich draaide, las hij mijn handtekening en zei: "Dat heeft u prima gedaan, jongeheer... Stuvio?" 
Het zit zo: mijn achternaam begint met de letters Stuy en de arme man had er niet beter op gevonden om af te gaan op mijn gekribbel, ipv op de feitelijke papieren (achter het karton) te kijken. Stuvio. Het sprak me aan en ik besloot de geuzennaam te adopteren. 

Ik ben benieuwd wat er op pagina 5 zal staan :D

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...