Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Er waren blijkbaar gesprekken aan de gang om -eindelijk- Tony Moore uit te nodigen?

 

Maar op zijn Facebook-pagina lees ik net het volgende... da's een afknapper ☹️

 

Colonel Tony Moore

Gisteren om 4:26 ·

Due to an unprecedented lack of communication from the other side, I regret to announce that i will no longer be attending Dutch Comic Con in Utrecht or Facts Comic Con in Ghent, Belgium. Definitely a bummer, as i was deeply looking forward to them both.

Link naar reactie

Er waren blijkbaar gesprekken aan de gang om -eindelijk- Tony Moore uit te nodigen?

 

Maar op zijn Facebook-pagina lees ik net het volgende... da's een afknapper ☹️

 

Colonel Tony Moore

Gisteren om 4:26 ·

Due to an unprecedented lack of communication from the other side, I regret to announce that i will no longer be attending Dutch Comic Con in Utrecht or Facts Comic Con in Ghent, Belgium. Definitely a bummer, as i was deeply looking forward to them both.

Op Dutch Comic Con was hij al al begin 2015 aangekondigd en er waren inderdaad gesprekken om hem ook naar FACTS te krijgen.

We pluizen uit wat er gebeurd is.

Link naar reactie

Wellicht dat er wat variaties mogelijk zijn voor de minder gefortuneerden....

 

Kijk maar op http://www.tonymooreillustration.com/

 

Mij valt deze op:

BOOK REMARK / TRADING CARD SKETCH: These are looser sketches done on a comic or whatever you choose, at about the size of a baseball card. They are typically drawn in marker, but i reserve the right to use whatever materials I'm comfortable with at the time. Also, they are subject to availability based on how busy I am. These cost $150.

Link naar reactie

Zover ik kan lezen Utrecht en Gent.

Klopt, hij komt naar beide beurzen.

 

Kijk maar op http://www.tonymooreillustration.com/

 

Mij valt deze op:

BOOK REMARK / TRADING CARD SKETCH: These are looser sketches done on a comic or whatever you choose, at about the size of a baseball card. They are typically drawn in marker, but i reserve the right to use whatever materials I'm comfortable with at the time. Also, they are subject to availability based on how busy I am. These cost $150.

De prijzen op bovenstaande site geven een idee wat zal kosten en is hetgeen wat hij vraagt op alle andere beurzen waar hij aanwezig is.

 

Vanaf we alle concrete juiste informatie voor FACTS hebben vermelden we dit op onze site.

Hij doet geen pre-con commissies en je zal er dus heel heel vroeg moeten bij zijn.

Link naar reactie

Op deze schrikkeldag profiteren we van een aankondiging van 5 Spaanse comic tekenaars :

 

Miguel Angel Sepulveda (Marvel on Red Lanterns, Stormwatch, Superman/Batman, Iron Man/Hulk)
Fernando Dagnino (Batman and the Outsiders, Teen Titans, Supergirl, Superman, Wonder Woman,)
Javier Fernández ( Flashpoint: The Outsider, Captain America: First Vengeance, Hero Complex and Nightwatchman)
Rafa Garres (Lobo, Sláine, Judge Dredd, Jaguar God, The Spectre and JLA)
Mike Ratera (Song of the Elves and Kabur the Red Star)


JavierMiguelFernandez1-1.jpeg
Fernando-Dagnino.png
MikeRatera1-1.jpg
Rafa-Garres-1.jpg

Link naar reactie
Gast Truus-willem

Tony Moore is crazy, lui en hij schiet graag dingen kapot.  Getalenteerde tekenaar maar 150 $ betalen voor wat alcoholstift op een speelkaartje.  :e010:   

 

 

vraag en aanbod. Als er steeds maar weer mensen/verzamelaars dat bedrag neertellen voor een kaartje met alcoholstift van T.M. dan zou hij gek zijn als ie het niet deed. Maar als nou niemand dat bedrag neertelt voor dergelijk dingetje, dan zal de prijs vanzelf naar beneden gaan. Ik vind het heel slim van hem, ik hoef geen mini-tekening van hem aan die prijs maar er zullen altijd wel net voldoende verzamelaars zijn die dit bedrag op tafel leggen. dus hoeven wij helemaal niet verontwaardigd te zijn in hem en zijn overduidelijk bewezen dagwaarde maar in het feit dat wij geen 150 dollar willen/kunnen betalen voor een product dat deze prijs blijkbaar helemaal waard is.

 

 

Zelfs als ik dat kòn vragen als tekenaar, zou ik nog beschaamd zijn om dat te vragen...

 

 

beschaamd misschien wel, maar je zou het zéker wél vragen als je kon. En ik zou je daar ook helemaal gelijk in geven. En dan ga je daarna beschaamd via internetbankieren naar je vette bankrekening kijken die goed gevuld is door werk waar de verzamelaar/liefhebber die prijs aan wil besteden.

 

Ik snap niet wat daar zo beschamend aan is.

 

Ik snap wel dat je/we het veel vind(en) en dat wij het er niet aan willen geven. Prima toch, wordt er alvast minder gevochten door de mensen die dat bedrag er wel voor over hebben.

Link naar reactie

beschaamd misschien wel, maar je zou het zéker wél vragen als je kon. En ik zou je daar ook helemaal gelijk in geven. En dan ga je daarna beschaamd via internetbankieren naar je vette bankrekening kijken die goed gevuld is door werk waar de verzamelaar/liefhebber die prijs aan wil besteden.

 

Ik snap niet wat daar zo beschamend aan is.

 

Ik snap wel dat je/we het veel vind(en) en dat wij het er niet aan willen geven. Prima toch, wordt er alvast minder gevochten door de mensen die dat bedrag er wel voor over hebben.

 

 

Het is beschamend omdat het pure geldklopperij is. Een krabbel op iets ter grootte van een bierkaartje is geen 150 euro waard. 

Het toont dat je die potentiële klanten ziet niet als fans van je werk, maar als domme geldmachines. Het toont minachting voor je fans.

Link naar reactie

Op deze schrikkeldag profiteren we van een aankondiging van 5 Spaanse comic tekenaars :

 

Miguel Angel Sepulveda (Marvel on Red Lanterns, Stormwatch, Superman/Batman, Iron Man/Hulk)

Fernando Dagnino (Batman and the Outsiders, Teen Titans, Supergirl, Superman, Wonder Woman,)

Javier Fernández ( Flashpoint: The Outsider, Captain America: First Vengeance, Hero Complex and Nightwatchman)

Rafa Garres (Lobo, Sláine, Judge Dredd, Jaguar God, The Spectre and JLA)

Mike Ratera (Song of the Elves and Kabur the Red Star)

 

 

JavierMiguelFernandez1-1.jpeg

Fernando-Dagnino.png

MikeRatera1-1.jpg

Rafa-Garres-1.jpg

oooo lekker!! Nou.... als iedereen nu stopt over Tony Moore, dan kunnen we hier over beginnen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

oooo lekker!! Nou.... als iedereen nu stopt over Tony Moore, dan kunnen we hier over beginnen :)

Mee eens, elke vorm van kritiek op inhalige tekenaars of wat dan ook is niet akkoord.

Link naar reactie

Mee eens, elke vorm van kritiek op inhalige tekenaars of wat dan ook is niet akkoord.

Dat zeg ik niet :) , beste Mr. A. No Niem

 

Ik probeer de terechte opmerkingen niet teniet te doen, maar wel de zaak richting de nieuwste aankondigingen te leiden :D

Zo sta ik meestal ook in het leven.

 

Kies met je beurs, kies de juiste rij en ik kan niet meer benadrukken dat men ook een bezoek doet NIET enkel bij de gevestigde namen maar loop zeker eens rond bij de immens getalenteerde Local Artist Alley mensen die een kans verdienen (en een zakcent!!!) om een glimlach op je gezicht te doen verschijnen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Volledig mee eens. Ik geef liever 150 euro uit aan een verzorgde commissie van een onbekendere tekenaar, dan 150 euro weg te gooien richting Mr Moore. Hij zou zich beter een voorbeeld aan zijn opvolger, Mr Adlard. Die sketcht bijna altijd gratis, en als hij geld vraagt, schenkt hij het aan het goede doel!

Link naar reactie

Zelfs als ik dat kòn vragen als tekenaar, zou ik nog beschaamd zijn om dat te vragen...

 

Sorry, maar die discussie kan je voor alle bekende tekenaars / schilders / kunstenaars voeren. 

 

Is een miniem plaatje van Hergé uit Le Soir (7 op 7 cm) 7.000 EUR waard? 

Is een droedel van Picasso op de achterkant van een rekening 10.000 EUR waard?

Is een schilderij 1.000.000, 10.000.000, laat staan 100.000.000 EUR waard?

 

Wet van vraag en aanbod ... 

Link naar reactie

Sorry, maar die discussie kan je voor alle bekende tekenaars / schilders / kunstenaars voeren.

 

Is een miniem plaatje van Hergé uit Le Soir (7 op 7 cm) 7.000 EUR waard?

Is een droedel van Picasso op de achterkant van een rekening 10.000 EUR waard?

Is een schilderij 1.000.000, 10.000.000, laat staan 100.000.000 EUR waard?

 

Wet van vraag en aanbod ...

Met het verschil dat dit unieke stukken zijn, en geen bandwerk aan 150 euro per getekende lijn.

Link naar reactie
Gast truus-willem

Evenzogoed uniek :)

 

Als ik sommige stukken zie van Herman Brood of Corneille of Ruud de Wild dan kan ik me ook niet voorstellen dat ze er langer dan een uurtje over doen

 

Voom, hou je nou gewoon aan je eigen voorstel :) en laat de anderen discussiëren over hun afgunst voor iemand die wél 150 dollar kan vragen voor een hele kleine tekening en onbegrip vertonen door wat zure oprispingen op te boeren over iemand die gewoon zijn boterham verdient met iets te maken waar zijn liefhebbers hun geld aan willen spenderen. Als zij willen dat artiesten onder een brug slapen en een keer per week bij de voedselbedeling staan omdat ze alleen dan maar echt erkend worden als artiest en niet omdat ze munt slaan uit hun gave of kunde, dan is dat hun mening. 

 

Laat ons gewoon genieten van de schitterende kunst (in bandwerk en dat is minderwaardig blijkbaar, al vind ik het persoonlijk veel straffer als je dit keer op keer geniaal kan uitvoeren dan zo eens een keertje als je zin hebt) dat de tekenaars maken ;)

 

 

Zijn er stripliefhebbers op dit forum dan? ;)

 

haha, ja, je zou het je beginnen afvragen ja :D

Link naar reactie

"Guest" vergis je niet, ik vind Moore een zeer getalenteerde artist. Ik vind hem gewoon te veel profiteren van zijn "cultstatus" (net als vele andere artiesten) Is de definitie van artiest "iemand met een gave die onder een brug slaapt?" Nee toch? Het zou mij verbazen dat comicartiesten onder een brug moeten slapen. Als je ziet dat een Perez over het weekend 80 snelle sketches maakt aan 50 euro per stuk... Of Gary Frank 4 full figures aan 500 euro.

Link naar reactie
Gast truus-willem

Ik vind hem gewoon te veel profiteren van zijn "cultstatus" (net als vele andere artiesten)

 

 

Als artiest profiteer je van de dommigheid van mensen ...

 

 

nou nou zeg, dat zijn toch krasse uitspraken.

 

een artiest die 150$ vraagt voor een kleine tekening is een profiteur en iemand die dat betaalt is dom. Respect voor jullie mening, maar ik deel ze respectvol niet.

 

Ik heb ook liever een commissie met uitgewerkte tekening voor 300$ maar als die man nou 150$ kan vragen voor een snelle schets en er is een markt voor, wie ben ik om dat dan een profiteur te noemen of zijn klant dommeriken. Zoals ik al zei zou ik het er zelf niet aan geven, maar ik denk dan eerder dat het een verstandige zakenman is naast een begenadigd kunstenaar en dat er best nog wel een aantal mensen zijn die dit kunnen neertellen en voor wie het geen crisis is.

 

Maar goed, we verschillen van manier van naar de dingen kijken, dat kan gebeuren. Ik ga weer met Boom naar de mooie plaatjes kijken, vind ik leuker :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...