Ga naar inhoud

Toernooi


Timhardt

Recommended Posts

Ik dacht dat ook, maar net om lange discussies te vermijden werd ik teruggefloten ;) en werd er beslist dat stroken, tot maximum een pagina, die een geheel vormen, toch kunnen. De moord van Elektra vormt een geheel. The Death of Gwen Stacy is één blz, maar ook één plaatje. 

Wat er dan geen geheel vormt? Dat zullen we dan wel zien... 

 

Kwaliteit is subjectief. Naar mijn gevoel zit er wel veel kwaliteit tussen. 

Volgens mij staan er ook veel plaatjes die voor de posters iets speciaals betekenen. 

 

Hopelijk zijn er nog veel die een plaatje aan het zoeken zijn :) We zouden het toernooi toch nog rond Kersdag willen opstarten. Als er genoeg plaatjes zijn, en zin in discussie. 

Ik ben voor uitsluitend plaatjes. Op deze manier nodigen we bv

veto uit een heel album te nomineren om zijn idool te pushen :e005:  Heb ook bij mijn keuze het laatste plaatje van 2 stroken gepost. En terug fluiten gebeurt tegenwoordig teveel! Straks mogen het alleen plaatjes uit Graphic Novels zijn of uit klassiekers  :e009:       

Link naar reactie

Eerste prent: scalped

 

Deze prent barst gewoon van het sarcasme.

In het midden komt Dashiel (met de hoed) samen met een van de mannetjes van the big boss.

Dashiel heeft net de neus wat ingetimmerd van het mannetje.

Wat er met de ma van Dashiel is moet je zelf maar lezen, maar het is nog lelijker.

De onderkoelde reactie is één punt, maar de manier waarop dit in beeld gezet is, is nog voortreffelijker.

Je voelt dat de spanning op een mespunt staat.

Waanzinnig knap in beeld gebracht, onvergetelijk.

 

 

voor de tweede twijfel ik nog.....nog even afwachten...

post-167-0-17115400-1448733363_thumb.jpg

Link naar reactie

Mijn tweede plaatje is een voordehand liggende keuze. Ik heb nog getwijfeld tussen andere zaken, maar ben uiteindelijk toch bij Blankets aangekomen. Als ik strip-leken probeer uit te leggen waarom ik eerst zware romans las en pas daarna strips, als ik wil uitleggen waarom 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden, als ik probeer uit te leggen waarom een strip ook met beelden kan gelezen worden, dan doe ik dit vaak aan de hand van dit plaatje.

 

Je kan tientallen pagina's beschrijven dat je het vroeger haatte om bij je tante te moeten overnachten, dat het daar stonk naar motteballen en beschimmelde citroen, dat haar huis en het opklapbedje kraakte als het ieder moment uit elkaar kon barsten, dat het daar donkerder was dan in satan's aars en dan je zoveel schrik had dat je haast lam was.....of je gewoon dit tekenen. Wel, gewoon als je Thompson heet natuurlijk, want voor iedereen anders is dit exceptioneel.

post-167-0-74246400-1448786216_thumb.jpg

Link naar reactie

Tot hiertoe heel veel Comic-plaatjes. Volgende keer apart toernooi voor de Euro-strip? En wat moeten we hier nu uit besluiten, dat Amerikaanse tekenaars beter zijn?

 

Nee, dat de comicliefhebbers hun plaatjes eerder gepost hebben dan de europese srtripliefhebbers. 

 

Hopelijk komen er nog veel plaatjes. Maar de draad is ook nog maar twee dagen open. 

 

Ik vind de keuze van plaatjes vaak bedroevend. Meestal liggen ze ingebed in een context (die moet je al kennen) en gebonden aan een gevoel (verschilt voor iedereen). Ik dacht dat we op zoek moesten naar plaatjes die op zichzelf goed zijn, zonder al die extra info. 'n Beetje zoals je naar'n schilderij kijkt. 

Dat plaatje van Scalped, bv., daar heb ik niets aan. Je ziet twee figuren, 'n beetje lege dialoog en het is pas na de uitleg dat het een lading krijgt. In een strip zal dat zeker werken, maar als alleenstaand plaatje?

 

 

*geeuw*

 

 

Jij hebt trouwens nog meer uitleg geschreven bij je plaatjes (achteraf, maar alles zit in de boekhouding) :P

Link naar reactie

Ik vind de keuze van plaatjes vaak bedroevend. Meestal liggen ze ingebed in een context (die moet je al kennen) en gebonden aan een gevoel (verschilt voor iedereen). Ik dacht dat we op zoek moesten naar plaatjes die op zichzelf goed zijn, zonder al die extra info. 'n Beetje zoals je naar'n schilderij kijkt. 

Dat plaatje van Scalped, bv., daar heb ik niets aan. Je ziet twee figuren, 'n beetje lege dialoog en het is pas na de uitleg dat het een lading krijgt. In een strip zal dat zeker werken, maar als alleenstaand plaatje?

 

 

Nog eens de bedoeling: via een toernooitje (vergelijk het met een tennistoernooi) gaan we op zoek naar 'het beste stripplaatje' ooit volgens jou. Wat 'beste' precies betekent voor jou laten we open, het kan grappig zijn, of gewoon het mooiste, of belangrijk voor het verhaal. Bij het plaatje, dat je hier in deze draad post, mag je een argumentatie geven waarom, maar het hoeft niet.

Link naar reactie

Ik ben een zeer groot eurostrip/graphic novel liefhebber, maar de 2 comicspanelen die ik heb gekozen (the death of gwen stacy en de 1e ontmoeting tussen hem en Mary Jane) zijn de definitie voor het karakter Spider-Man en ja..om dat te waarderen is context handig..maar dat verwacht ik wel op een stripforum terug te vinden bij de meesten. Als het gaat om tekenkunst op zich is het nog steeds zeer subjectief.

 

Ik heb geen commentaar, hoor :)

Link naar reactie

schitterend - vorige toernooi was destijds het eerste topic op de reep waar ik iets poste... :D

 

Gek dat Kool Thing deze niet koos - soit, ben ik ermee weg (Blacksad):

 

bd-best-of-blacksad.jpg

 

En ik zoek wel een andere als dit (prachtig) geheel niet wordt aanvaard wegens meerdere bladzijden - maar het is voor mij nog altijd het sterktste begin van een verhaal ooit (openingsscène uit ARQ1):

 

Arq.jpg

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Voor mij is dat sowieso iets van J.H. Williams III. Maar omdat die tekenaar zelden denkt in afzonderlijke 'prentjes', enkel maar in pagina's is het heel moeilijk om iets te vinden. Dit voorbeeld gevonden op het net bijvoorbeeld. Absoluut niet het beste dat ik van hem ken, maar 't is wel min of meer een plaatje.

 

3373703685_3661cf1190_b.jpg

Link naar reactie

De openingsscene uit Southern Bastards. Nog maar recent gelezen en ik vond de eerste plaat direct wow. Doet me denken aan een Tarantino film qua sfeer.

post-712-0-04018800-1448903090_thumb.jpg

 

Ik wou zeker een Vlaamse tekenaar er bij. En wie anders te kiezen dan Ken Broeders. De plaat spreekt voor zichzelf en komt in de bundels op groot formaat echt tot zijn recht.

post-712-0-69341100-1448903070_thumb.jpg

Link naar reactie

Best lastig een plaatje kiezen :e005:

Aangezien Andreas en Frank Pé al gepasseerd zijn, misschien toch iets nemen van een van mijn andere favouriete tekenaars?

Maar welke dan en welk plaatje? Nog even twijfelen tussen Schuiten, Pellerin, Bourgeon, Leo, Stalner, ...

Verdomd nog veel keuze en dan nog het juiste plaatje kiezen, gelukkig heb ik nog even tijd.

 

Link naar reactie

Goedemorgen,

Mijn naam is Jorn en ik ben vrij nieuw op de site (dit is mijn eerste post) en kan dit leuke initiatief niet voorbij laten gaan door niet zelf een inzending te doen!

Ben erg gecharmeerd van de voorpagina van Mooie Zomers deel 1 van Lafebre (vrolijk plaatje en mooie kleurstelling).

Tweede keus moet ik nog even over nadenken (twijfel nog over Munuera, Pedrosa of Roger Ibanez; maar kan ook nog iets heel anders worden).

 

MASTER.COUV.jpg

Link naar reactie

Best lastig een plaatje kiezen :e005:

Aangezien Andreas en Frank Pé al gepasseerd zijn, misschien toch iets nemen van een van mijn andere favouriete tekenaars?

Maar welke dan en welk plaatje? Nog even twijfelen tussen Schuiten, Pellerin, Bourgeon, Leo, Stalner, ...

Verdomd nog veel keuze en dan nog het juiste plaatje kiezen, gelukkig heb ik nog even tijd.

 

Er zijn nu al 36 plaatjes. We gaan tot 64. 

128 zie ik minder zitten: dan zou het toernooi véél te lang duren. Dat zal met 64 plaatjes ook al een tijdje duren, maar hopelijk niet te lang zodat de aandacht verslapt. Of we zouden in de eerste ronde meer dan twee plaatjes per thread moeten spelen. 

 

Timmie? Yncke? 

Link naar reactie

Er zijn nu al 36 plaatjes. We gaan tot 64. 

128 zie ik minder zitten: dan zou het toernooi véél te lang duren. Dat zal met 64 plaatjes ook al een tijdje duren, maar hopelijk niet te lang zodat de aandacht verslapt. Of we zouden in de eerste ronde meer dan twee plaatjes per thread moeten spelen. 

 

Timmie? Yncke? 

 

64 lijkt me ook een leuk aantal!

Wacht dus niet te lang meer om mee te doen. Bij 64 plaatjes doen we dit dicht en beginnen we eraan!

Link naar reactie

Plaatje #2

Moebius 'Majoor Fataal'. Heel het album vind ik fantastisch maar de passage met de 'boogschutter' en dan vooral dit plaatje vind ik fantastisch, an sich weinig aan misschien. Maar smaak is persoonlijk uiteraard :)

DCGir.jpg

Deze is heel dicht bij het plaatje dat ik wilde kiezen (Ik wilde gaan voor het plaatje waar de boogschutter een pijl naar de onderzeeër schiet) dus ik moet nog even nadenken over een alternatieve keuze :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...