Ga naar inhoud

Toernooi


Timhardt

Recommended Posts

Deze zou ik ook graag opgenomen zien.  Is een ongelooflijk sterke aanklacht tegen oorlog...

Bourgeon heeft meer indrukwekkende en complexere tekeningen gemaakt, maar dit beeld vind ik zo sterk.

wat dunkt ?

 

Het plaatje is opgenomen, maar de kwaliteit is heel slecht. 

Als je een beter hebt, of een zelfgemaakte foto uit het boek, laat het maar weten, dan vervangen we het.

 

Ik vind op het net heel veel Bourgeon, maar dit plaatje natuurlijk weer net niet, of toch niet in betere kwaliteit...

 

Edit, na wat  verder zoeken, en knippen en plakken ;) is dit de beste die ik vind: 

post-585-0-41641700-1449210494_thumb.jpg

 

Laat maar weten of je deze wilt. 

Link naar reactie

Voor ik te laat ben, alvast toch al een plaatje toevoegen.

Deze was hier nog niet gepasseerd dacht ik, prachtig schip :e002:

attachicon.gifKnipsel1.JPG

 

Beetje dezefde opmerking: plaatje werd opgenomen, maar hier valt het plaatje nogal klein uit, waardoor de kwaliteit heel wat minder is. In de strip is dit een halve bladzijde. . 

Als je nog aan een beter exemplaar raakt, laat het maar weten. Of een zelfgemaakte foto. 

 

edit: Ik heb er zelf één gevonden, maar het is in't Frans, en de kwaliteit van de scans op het net zijn allemaal niet zo goed. 

Laat maar weten welke je wilt. 

 

post-585-0-83636500-1449209644_thumb.jpg

Link naar reactie

Nu er toch per persoon meer dan 1 mag gepost worden. Dé tekening uit Blauwe Pillen van Frederik Peeters. Ik probeer een grotere versie te vinden. 

 

 

893128105.jpg

 

De Zwitser Frederik Peeters maakte zijn fel bejubelde graphic novel in amper drie maanden tijd, waarin hij observeerde, nadacht en zijn eigen leven reconstrueerde. Hijzelf noemt het emotionele kots. Feit is dat dit dagboek niet vrijblijvend is. Deze parel is ontroerend, lastig en toch weer grappig. Eenmaal vallen al die emoties samen in één enkel kadertje. Het resultaat is een verbaasde neushoorn die nog jaren op je netvlies zal blijven kleven.

Los van de beladen ziekte die steeds op de achtergrond meeloert én die soms opduikt in de dikke zwarte pennenstreken, is dit een opvallend luchtig en gemakkelijk leesbaar boek. Peeters zet immers zijn personages centraal in de kaders. Hierdoor verdwaal je nooit in de tekeningen. Die grafische keuze levert bovendien pareltjes van pagina’s op, zoals die beruchte neushoornpagina. Ook de tollende bedscène — een techniek die we al iets minder intens zagen in het slotdeel van ConzDe Tweede Kus — is memorabel.

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1652

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Er zijn slechts twee inzendingen per persoon. Dat was steeds de regel. 

Paul_NL en ik hebben onze eerste twee inzendingen vervangen door twee andere. Maar we hebben er dus elk slechts twee. 

 

Je kan zolang het toernooi niet is begonnen, een afbeelding vervangen, maar dan moet je wel goed aangeven welke vervangen moet worden. 

 

Dus: twee per persoon is nog steeds de regel. :)

 

 

Edit: KT dit is dus je tweede ;)

 

En het 55ste van het toernooi. 

Link naar reactie

Die doet me denken aan die vliegende walvissen in Ardalen van Prado

 

Dat dacht ik ook toen ik het plaatje uit Ragebol zag. Ik heb nog aan de vliegende walvissen gedacht maar ik vond de plaatjes op zichzelf niet sterk genoeg, het door Bonte gekozen plaatje is een stuk beter. Nochthans is Ardalen een prachtig album.

Link naar reactie

ha, blz 33. die ging ik eerst kiezen, maar toen viel mijn oog dus op dat ander prentje uit Sigurd :)

 

Dit is plaat 61. (ik heb het plaatje gedraaid)

 

Ja ik zocht nog naar andere prenten, maar anderzijds wil ik toch bij mijn eerste idee blijven ... In de albums van Matthieu Bonhomme en Hanco Kolk zaten ook enkele mooie, maar niet zo indrukwekkend als deze bladzijde. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...