Ga naar inhoud

Nog Eens Iets Anders...


Recommended Posts

Ik heb deze middag iets fantastisch gevonden in de Mediamarkt hier in Brussel.

De box "il etait une fois le RKO", 25 films (waaronder Citizen Kane, Cat People, Fort Apache, King Kong) van de legendarische filmstudio die kopje onder ging in 1959 door het wanbeleid van Howard Hughes. De box komt uit Frankrijk, dus ik weet niet of je dat in Vlaanderen ook kan vinden...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik heb deze middag iets fantastisch gevonden in de Mediamarkt hier in Brussel.

De box "il etait une fois le RKO", 25 films (waaronder Citizen Kane, Cat People, Fort Apache, King Kong) van de legendarische filmstudio die kopje onder ging in 1959 door het wanbeleid van Howard Hughes. De box komt uit Frankrijk, dus ik weet niet of je dat in Vlaanderen ook kan vinden...

 

Jammer dat dergelijke boxen pas nu uitkomen, wanneer mensen die in dergelijke films geïnteresseerd zijn die al bijna allemaal reeds apart op dvd gekocht hebben.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Ik heb nog eens naar Batman The Movie gekeken. Of het nou echt goed is, dat weet ik niet, maar ik heb het toch graag gezien, want het is FUN! En dat komt voor een groot deel omdat ze zichzelf niet te serieus nemen. Het is een tijdsdocument, nietwaar. :e007: En er speelt een prachtige Catwoman in mee.

 

Some days you just can't get rid of a bomb. :e005:

 

Ik krijg dit niet te zien, dus ik weet niet wat het is :

 

maar er staan nog langere stukken ook op youtube.

Link naar reactie

Ik heb deze middag iets fantastisch gevonden in de Mediamarkt hier in Brussel.

De box "il etait une fois le RKO", 25 films (waaronder Citizen Kane, Cat People, Fort Apache, King Kong) van de legendarische filmstudio die kopje onder ging in 1959 door het wanbeleid van Howard Hughes. De box komt uit Frankrijk, dus ik weet niet of je dat in Vlaanderen ook kan vinden...

Klinkt interessant, wat kostte dat ding daar (als ik vragen mag)?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Wel ja, Pinhead maakt een verschijning, maar het verhaal had ook perfect zonder die verschijningen gewerkt.

Het is niet zoals de eerste 4 films, waar de cenobites hoofdpersonages zijn.

 

Zie het zo, er lag nog ergens een deftig script stof te vergaren, men paste dat minimaal aan zodat men Hellraiser op de poster kan zetten en brengen de film uit.

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik heb Roxalane 1 – 4 nog eens gelezen, was waarschijnlijk 20 jaar geleden. Ik lees dat graag. Fantasy met een licht erotisch kantje (en wat horror) die zich afspeelt in de middeleeuwen. Goed getekend, ook.

 

 

Gekocht :

Star Trek The Animated Series. 1973. Funky Star Trek tune. Psychedelisch bij momenten. I like it. :)

Star Wars : The Clone Wars (de film). En dat is verdorie een zeer goeie film ook nog. Zal ik dan toch de reeks moeten volgen ?

 

Gehuurd : Dredd.

Goeie film, met enkele zeer goeie scènes, maar jammer genoeg ook met enkele stukken die helemaal niet boeiend zijn.

Link naar reactie

Naar goede gewoonte kom ik weer een straat achter. Ik heb gisteren de nieuwe Dredd film bekeken, ik weet dat niet iedereen er enthousiast over is maar ik vond het best een goede film.

Neen, ik vond het een goede film. Ze mogen er meer van maken wat mij betreft.

 

Gaze into the fist of Dredd!

Link naar reactie

Care to say a little more? Gaat de mindfuck over verhaalwendingen of visuele aanvallen op je harses?

 

Geen van beiden, eigenlijk.

 

Je valt midden in het verhaal, je weet niet echt goed wat er aan de hand is. Je ziet een koppel ruzie maken (dat is dan het verhaal van de film, desintegratie van een huwelijk), maar dan op een hyperhysterische manier. Het adrenalineniveau in die film zit al van bij het begin op 100% en stijgt dan gedurende de film nog. Iedereen slaat op een bijna expressionistische manier door, personages hebben plots dubbelgangers. Plots komt er een tentakelmonster tevoorschijn, gebeuren er moorden, worden mensen gevolgd...

En ga zo maar door.

 

EN TOCH blijf je kijken, zit je compleet in de film en neem je alles voor waar aan. Nooit denk je: 'overdrijft ne keer nie'. Nooit denk je: fuckin arthouse-fuckers met hun 'speciale' films... Nooit denk je: wanneer is dat hier gedaan (de film duurt immers 2 uur).

En dan is de film plots gedaan en denk je: What. The. Fuck. Was. Da?

Ook: I want to see it again.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Piranha 3DD : enkele leuke stukken, maar vergeleken met de vorige, stelt het niet veel meer voor. Maar toch : fun. :)

Star Trek TAS verder bekeken, en ik blijf aangenaam verrast van deze serie uit 1973-1974.

 

Beluisterd, de laatste weken :

- Mama's Pride

- Blackfoot live

- The Outlaws live

- Black Sabbath : Paranoid

- Ten Years After : Live at the Fillmore East 1970

- This Mortal Coil : Blood

- Neil Young : vanalles en nog wat.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Op het forum van BF ?

Ik zal ook ne keer gaan kijken. ;)

Laat iets weten.

 

Van't weekend Looper en In Time gezien.

Looper is goed, met enkele magistrale momenten, maar de make up van JGL werkte soms serieus op mijn zenuwen ;) en eigenlijk klopt er niks aan die film. Op CBR las ik ergens dat dit het soort film is dat maar één keer per generatie wordt gemaakt (cfr Star Wars of The Matrix), dus ik verwachtte er veel van, maar CBR heeft zwaar overdreven.

 

In Time was ook een goeie film, beetje vergezocht misschien, maar toch goed vermaak.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...