Ga naar inhoud

Nog Eens Iets Anders...


Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Heeft er iemand van Philip Jose Farmer al eens die fictieve biografieën van Tarzan (Lord Greystoke) en Doc Savage gelezen? Lijkt me wel eens leuk.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Heeft er iemand van Philip Jose Farmer al eens die fictieve biografieën van Tarzan (Lord Greystoke) en Doc Savage gelezen? Lijkt me wel eens leuk.

 

Ik heb eens verder gezocht en blijkbaar maken die biografieen deel uit van het zogenaamde Wold Newton Universe dat Farmer creeerde en die pulp/literatuur helden met elkaar verbindt.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Wold_Newton_family

 

The Wold Newton family is a literary concept derived from a form of crossover fiction developed by the science fiction writer Philip José Farmer. Farmer suggested in two "biographies" of fictional characters (Tarzan Alive and Doc Savage: His Apocalyptic Life), that the real meteorite (Wold Cottage meteorite) which fell near Wold Newton, Yorkshire, England, on December 13, 1795, was radioactive and caused genetic mutations in the occupants of a passing coach. Many of their descendants were thus endowed with extremely high intelligence and strength, as well as an exceptional capacity and drive to perform good, or, as the case may be, evil deeds. The progeny of these travellers were purported to have been the real-life originals of fictionalised characters, both heroic and villainous, over the last few hundred years, such as Sherlock Holmes, Tarzan, Doc Savage, and Lord Peter Wimsey.

 

Warren Ellis (Planetary) en Alan Moore (Leaugue of Extraordinary Gentlemen) maakten dankbaar gebruik van dit concept.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Op vrijdag 9 augustus hebben Willy (Linthout) en ik rond 11 u afgesproken in De Striep. Elke Reper die zich dan vrij kan maken is welkom (Makyousei en Donnie hebben me al laten weten dat ze ook op het appèl zullen verschijnen) Achteraf kunnen we eventueel nog wat extra comic talk uitwisselen in De Stoepa of een ander gezellig eethuis bij een hapje en een drankje. Ik wil wel een rondje trakteren. Afspreken hoeft niet. Rond 11 u zijn Linthout en ik daar, als je er ook bent : super !

 

Ik zal m'n best doen om er ook te zijn  :e002:

Link naar reactie

Op vrijdag 9 augustus hebben Willy (Linthout) en ik rond 11 u afgesproken in De Striep. Elke Reper die zich dan vrij kan maken is welkom (Makyousei en Donnie hebben me al laten weten dat ze ook op het appèl zullen verschijnen) Achteraf kunnen we eventueel nog wat extra comic talk uitwisselen in De Stoepa of een ander gezellig eethuis bij een hapje en een drankje. Ik wil wel een rondje trakteren. Afspreken hoeft niet. Rond 11 u zijn Linthout en ik daar, als je er ook bent : super !

Ja, een ander gezellig eethuis :e007:

Link naar reactie

Op vrijdag 9 augustus hebben Willy (Linthout) en ik rond 11 u afgesproken in De Striep. Elke Reper die zich dan vrij kan maken is welkom (Makyousei en Donnie hebben me al laten weten dat ze ook op het appèl zullen verschijnen) Achteraf kunnen we eventueel nog wat extra comic talk uitwisselen in De Stoepa of een ander gezellig eethuis bij een hapje en een drankje. Ik wil wel een rondje trakteren. Afspreken hoeft niet. Rond 11 u zijn Linthout en ik daar, als je er ook bent : super !

 

Waarschijnlijk geraak ik er ook. (als ik geraak ook hier gratis pintjes/drankjes)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Vanavond gekeken naar FIN, een Spaanse film geregiseerd door ene Jorge Torregrossa. Het is de verfilming van de gelijknamige novelle van David Monteagudo. Van beide mensen had ik voordien nog nooit gehoord. Van de film ook niet. De dvd die ik heb kreeg de titel THE END mee, maar het is dus eigenlijk FIN.

 

Ik vind dit een knap stukje cinema. Mooie beelden, mysterieus, spannend op een relaxe manier... I like it.

 

Het gaat over het einde van de wereld. Vooral het einde van de mens.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Vanavond gekeken naar FIN, een Spaanse film geregiseerd door ene Jorge Torregrossa. Het is de verfilming van de gelijknamige novelle van David Monteagudo. Van beide mensen had ik voordien nog nooit gehoord. Van de film ook niet. De dvd die ik heb kreeg de titel THE END mee, maar het is dus eigenlijk FIN.

 

Ik vind dit een knap stukje cinema. Mooie beelden, mysterieus, spannend op een relaxe manier... I like it.

 

Het gaat over het einde van de wereld. Vooral het einde van de mens.

Bedankt voor de tip!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Graag gedaan. :-)

 

Ik moest er misschien nog bijvermelden dat het eerder een melancholische sfeer film is. Geen dystopische toestanden, geen zombie apocalypse, geen alien invasion, geen natuurrampen.

 

Waarschijnlijk het meest dromerige einde van de wereld dat ik ooit zag. Qua sfeer doet het me ergens denken aan Melancholia of Donnie Darko (no pun intended).

 

Wreed schone landschappen ook.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

DELIVER US FROM EVIL, een film van de Deense Ole Bornedal. De originele titel, FRI OS FRA DET ONDE, klinkt minder cool, vandaar ook de Engelse titel op de hoes van de dvd denk ik, eh.

 

Bornedal maakte jaren geleden het originele NIGHTWATCH, een psychologische thriller van goeden huize.

 

DELIVER US FROM EVIL is een gans andere film dan Nightwatch, pretentieuzer, niet alleen verhalend maar ook belerend (als ik hier de juiste woorden kies). Er wordt ons een beeld voorgeschoteld van wat er zo allemaal mis is met ons als mensen. Een heleboel is er mis met ons...

 

De stijl van de film is licht surrealistisch, fletse kleuren (bijna zw/w met harde contrasten), gestileerde beelden. Ergens Lynchiaans, maar zonder de romantiek.

 

Soms moet je vluchten voor de demonen en je vastklampen aan je geliefden en blijven doen alsof je ze graag ziet, alsof het wat uitmaakt...

 

Feel good movie? Well, not this one. :-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...