eriktex Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Sinds 1988 is er in Nederland geen nieuw avontuur meer gepubliceerd van Tang(u)y & Laverdure. Echter, in Frankrijk zijn er sinds 2002 nog wel 3 albums verschenen. Als liefhebber van militaire luchtvaart en van stripboeken vind ik dat natuurlijk prachtig. Is er echter verder nog wel iemand in de Lage Landen die deze serie volgt (gestart door Uderzo en Charlier...toch niet de minsten!)??? Ik zal in 'strip van de dag' een recensie schrijven over het nieuwe album: Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
retep Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Ik heb er diverse maar het was niet het beste wat Uderzo en Jije produceerde. Er zit een aantal stinkerds tussen........ Quote Link to comment
ed hengeveld Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Ik heb alle delen die Uderzo heeft getekend. Jammer dat hij de serie overdeed aan Jije, toen ben ik afgehaakt. Idem met Roodbaard, ik vind de door Jije getekende personen ronduit slecht. Vreselijk. Maar die Uderzo-delen vind ik prachtig, ook de verhalen van Charlier. Alhoewel de fratsen van Laverdure soms wat irritant en overdreven zijn. Quote Link to comment
retep Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Ik heb eens in één koop bij blunder 6 of 7 uderzo tenl gekocht. De tekeningen waren wel ok maar die scenario's, bordkarton ! Quote Link to comment
Rik Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 De militaire luchtvaart in vredestijd geeft een beperkt aantal scenario mogelijkheden. Één van de weinige opties is spionage door een duistere mogendheid of de verkoop van Mirages. Deze thema's zijn dan ook volledig uitgemolken bij Tanguy en Lavedure... Mijn favoriete delen zijn gevaar op Groenland en geheime basis. Dit scenario zit aardig in elkaar en is veel origineler dan de andere Uderzo albums. Ook de 2 delen van de vampier vind ik niet slecht. De rest van de scenario's is niet zo bijster goed van kwaliteit met als dieptepunt de atoomproeven op het Mururoa atol. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Waldorf Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Ik heb de meeste T & L wel liggen, maar een topreeks is dit niet. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
blacktiger Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Heb tot op heden alle verhalen die in het Nederlands verschenen van deze serie. Niet alle verhalen zijn even goed, maar er zit meer humor in dan in Buck Danny. Quote Link to comment
Rik Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Buck Danny is anders ook wel lachen hoor. Hij is de enige WWII piloot die, als 80 jarige, Tomcats heeft gevlogen Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
eriktex Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Mwaa dat flikken Tangy & L ook hoor - die vliegen nu op de Mirage 2000. Die carriere duurt al dik 40 jaar. En nog altijd simpele jachtvliegers, niet echt carrieremannetjes... :-) Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
ivo Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Ik heb het altijd een leuke serie gevonden. Puur doordat het eens niet om Amerikanen ging. Alhoewel ik Buck Danny even goed kan smaken. De delen door Jijé getekend vind ik eigenlijk niet zo slecht; Uderzo vind ik eigenlijk wat minder als realistische tekenaar... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
eriktex Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 In Frankrijk staan de schappen trouwens vol met pilotenstrips. Het is daar een genre op zich. Zowel modern als 1e/2e wereldoorlog. En eigenlijk wordt hier alleen het werk van Hugault nog vertaald. Toen ik dit tijdens een signeersessie dit aan Hugault zei trok hij z'n neus op en zei dat er "een hoop troep" tussen zat... Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
djkeos Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Heb de hele serie in de kast staan. De nieuwe Franstalige albums nog niet aangeschaft ivm taal barrière...maar wie weet. Overigens van Buck Danny zal eind september 2013 het 53e album verschijnen: de zwarte Cobra (Cobra Noir in het Frans) of misschien wel Operatie Cobra maar dit is puur speculatief van mijn kant. Quote Link to comment
Lecram Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 Die Fernandez maakt geweldige dedi's, duurt wel vreselijk lang..... Verder totaal geen serie voor mij. Quote Link to comment
Daan Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Zojuist Gevangen van de Serviërs tot me genomen. Beviel goed hoor, geen absolute top maar wel weer erg leuk en spannend. Ik had 'm tot nu laten liggen omdat de Boekenhalte een gelimiteerde editie (50 stuks) uit ging brengen. Die waren nu geleverd, vandaar. Leuk boekje. Quote Link to comment
TDPB Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Overigens van Buck Danny zal eind september 2013 het 53e album verschijnen: de zwarte Cobra (Cobra Noir in het Frans) of misschien wel Operatie Cobra maar dit is puur speculatief van mijn kant. Ik heb daar onlangs een paar pagina's van gezien: veel close-ups, veel dialogen en amper decors. Quote Link to comment
djkeos Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Ik heb daar onlangs een paar pagina's van gezien: veel close-ups, veel dialogen en amper decors. De verschijningsdatum is inmiddels naar november/december 2013 verschoven. De franstalige staat voor 8 november en volgens SSZ.BE de nederlandse in december. Vorige week is de voorpublicatie gestart in Spirou (11 pagina's + 1 blz. interview) en zal in 6 weken worden afgerond! Quote Link to comment
Hardcover Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 "de personages zijn populairder dan hun makers" In navolging van het succes met de Buck Danny Classic spin-off reeks is Alexandre Paringaux, CEO van uitgeverij Zéphyr-Parijs, dit jaar ook gestart met een T&L Classic spin-off reeks. Tekenaar: Matthieu Durand, scenario Patrice Buendia en inkleuring, evenals bij de Buck Danny Classic reeks, Ketty Formaggio uit Italië. Alexandre Paringaux (hier links op de foto) coördineert namens de Franse mediagroep "Média Participations" (= Dargaud/Lombard/Dupuis) beide spin-off reeksen en bemoeit zich ook met de scenario's. Titel 1e deel is ook al bekend: "Les Chevaliers du Ciel". Album zou eind 2015 verschijinen. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
eriktex Posted April 9, 2015 Author Share Posted April 9, 2015 Leuk!!! (voor ouwe zakken zoals ik) Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
marioboon Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Zelfs de handtekening van Durand lijkt op een kruising van die van Hubinon en Uderzo. Quote Link to comment
djkeos Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 T&L Classic: mooi. Wie gaat dat uitgeven? Gewoon via Dargaud? NL titel: Ridders van de hemel? Komt er nog een voorpublicatie in Spirou, net als bij Buck Danny # 53 : Zwarte Cobra en de 2 Classic verhalen (tot nu toe) ?? Laatste vraag: hoe zit het met het nieuwe avontuur van Tanguy en Laverdure (deel 29: Tally-ho bandieten. In het Frans: Taïaut sur bandits) Quote Link to comment
beus Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 ik denk niet dat je T &L in spirou moet verwachten ze stonden er vroeger niet in met buck danny, buck danny classic en berentand staan er nogal wat vliegtuigen in de laatste tijd Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 T&L Classic: mooi. Wie gaat dat uitgeven? Gewoon via Dargaud? NL titel: Ridders van de hemel? Komt er nog een voorpublicatie in Spirou, net als bij Buck Danny # 53 : Zwarte Cobra en de 2 Classic verhalen (tot nu toe) ?? Laatste vraag: hoe zit het met het nieuwe avontuur van Tanguy en Laverdure (deel 29: Tally-ho bandieten. In het Frans: Taïaut sur bandits) Ik ga ervanuit dat Arboris dit allemaal zal vertalen. Ze hebben de lopende reeks heropgepikt en zijn met de integrales gestart. Mooi werk van hen trouwens. Quote Link to comment
Hardcover Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Ik ga ervanuit dat Arboris dit allemaal zal vertalen. Ze hebben de lopende reeks heropgepikt en zijn met de integrales gestart. Mooi werk van hen trouwens. OK. Hoe is de papierkwaliteitvan beide T&L Integrales? Heb voor de beeldvorming en de vele info vorig jaar een Duitse Gesamtausgabe (#4) van Buck Danny gekocht, maar de papierkwaliteit daarvan is vrij geel/houthoudend, waardoor details van tekeningen verdwijnen en de kleuren flets overkomen, zeker met de reguliere Dupuis album reeks er naast goed zichtbaar. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Guest Kontiki Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Dat zal hetzelfde papier zijn dan. Die weggevallen details liggen niet aan de druk, maar aan het beschikbare materiaal. Er zijn veel drukfilms verloren gegaan. Quote Link to comment
Hardcover Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Ik ga ervanuit dat Arboris dit allemaal zal vertalen. Ze hebben de lopende reeks heropgepikt en zijn met de integrales gestart. Mooi werk van hen trouwens. Beide albums besteld en vandaag ontvangen. Teleurstellend: verzorgd dat wel, maar lelijke nieuwe inkleuring van deel 1 en tekeningen in beide albums ontbreekt 't aan scherpte, cq. de dunnere lijnen lijken te ontbreken. Kan ik mij van vroeger niet herinneren; oorspronkelijk bronmateriaal ook hier niet meer beschikbaar?! De albums vanavond maar te koop gezet. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Recommended Posts