Ga naar inhoud

Nieuwe Tanguy & Laverdure: Le Vol 501


eriktex

Recommended Posts

Sinds 1988 is er in Nederland geen nieuw avontuur meer gepubliceerd van Tang(u)y & Laverdure. Echter, in Frankrijk zijn er sinds 2002 nog wel 3 albums verschenen.

 

Als liefhebber van militaire luchtvaart en van stripboeken vind ik dat natuurlijk prachtig. Is er echter verder nog wel iemand in de Lage Landen die deze serie volgt (gestart door Uderzo en Charlier...toch niet de minsten!)???

 

Ik zal in 'strip van de dag' een recensie schrijven over het nieuwe album:

 

8296863335_e5de1f4044_b.jpg

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

De militaire luchtvaart in vredestijd geeft een beperkt aantal scenario mogelijkheden. Één van de weinige opties is spionage door een duistere mogendheid of de verkoop van Mirages. Deze thema's zijn dan ook volledig uitgemolken bij Tanguy en Lavedure...

 

Mijn favoriete delen zijn gevaar op Groenland en geheime basis. Dit scenario zit aardig in elkaar en is veel origineler dan de andere Uderzo albums.

Ook de 2 delen van de vampier vind ik niet slecht. De rest van de scenario's is niet zo bijster goed van kwaliteit met als dieptepunt de atoomproeven op het Mururoa atol.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

In Frankrijk staan de schappen trouwens vol met pilotenstrips. Het is daar een genre op zich. Zowel modern als 1e/2e wereldoorlog. En eigenlijk wordt hier alleen het werk van Hugault nog vertaald. Toen ik dit tijdens een signeersessie dit aan Hugault zei trok hij z'n neus op en zei dat er "een hoop troep" tussen zat...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Heb de hele serie in de kast staan. De nieuwe Franstalige albums nog niet aangeschaft ivm taal barrière...maar wie weet.

 

Overigens van Buck Danny zal eind september 2013 het 53e album verschijnen: de zwarte Cobra (Cobra Noir in het Frans) of misschien wel Operatie Cobra maar dit is puur speculatief van mijn kant.

Link naar reactie
  • 9 months later...

Ik heb daar onlangs een paar pagina's van gezien: veel close-ups, veel dialogen en amper decors.

De verschijningsdatum is inmiddels naar november/december 2013 verschoven. De franstalige staat voor 8 november en volgens SSZ.BE de nederlandse in december. Vorige week is de voorpublicatie gestart in Spirou (11 pagina's + 1 blz. interview) en zal in 6 weken worden afgerond!

Link naar reactie
  • 1 year later...

"de personages zijn populairder dan hun makers"

 

In navolging van het succes met de Buck Danny Classic spin-off reeks is Alexandre Paringaux, CEO van uitgeverij Zéphyr-Parijs, dit jaar ook gestart met een T&L Classic spin-off reeks.

Tekenaar: Matthieu Durand, scenario Patrice Buendia en inkleuring, evenals bij de Buck Danny Classic reeks, Ketty Formaggio uit Italië.

Alexandre Paringaux (hier links op de foto) coördineert namens de Franse mediagroep "Média Participations" (= Dargaud/Lombard/Dupuis) beide spin-off reeksen en bemoeit zich ook met de scenario's. Titel 1e deel is ook al bekend: "Les Chevaliers du Ciel". Album zou eind 2015 verschijinen.

 

2dmb3ug.jpg5bz8fc.jpg

ac6b04.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

T&L Classic: mooi.

 

Wie gaat dat uitgeven? Gewoon via Dargaud? NL titel: Ridders van de hemel?

 

Komt er nog een voorpublicatie in Spirou, net als bij Buck Danny # 53 : Zwarte Cobra en de 2 Classic verhalen (tot nu toe) ??

 

Laatste vraag: hoe zit het met het nieuwe avontuur van Tanguy en Laverdure (deel 29: Tally-ho bandieten. In het Frans: Taïaut sur bandits) :e002: 

 

 

post-220-0-94438700-1428583766_thumb.jpg

Link naar reactie

T&L Classic: mooi.

 

Wie gaat dat uitgeven? Gewoon via Dargaud? NL titel: Ridders van de hemel?

 

Komt er nog een voorpublicatie in Spirou, net als bij Buck Danny # 53 : Zwarte Cobra en de 2 Classic verhalen (tot nu toe) ??

 

Laatste vraag: hoe zit het met het nieuwe avontuur van Tanguy en Laverdure (deel 29: Tally-ho bandieten. In het Frans: Taïaut sur bandits) :e002: 

Ik ga ervanuit dat Arboris dit allemaal zal vertalen. Ze hebben de lopende reeks heropgepikt en zijn met de integrales gestart. Mooi werk van hen trouwens.

Link naar reactie

Ik ga ervanuit dat Arboris dit allemaal zal vertalen. Ze hebben de lopende reeks heropgepikt en zijn met de integrales gestart. Mooi werk van hen trouwens.

OK. Hoe is de papierkwaliteitvan beide T&L Integrales? Heb voor de beeldvorming en de vele info vorig jaar een Duitse Gesamtausgabe (#4) van Buck Danny gekocht, maar de papierkwaliteit daarvan is vrij geel/houthoudend, waardoor details van tekeningen verdwijnen en de kleuren flets overkomen, zeker met de reguliere Dupuis album reeks er naast goed zichtbaar.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik ga ervanuit dat Arboris dit allemaal zal vertalen. Ze hebben de lopende reeks heropgepikt en zijn met de integrales gestart. Mooi werk van hen trouwens.

 

 Beide albums besteld en vandaag ontvangen. Teleurstellend: verzorgd dat wel, maar lelijke nieuwe inkleuring van deel 1 en tekeningen in beide albums ontbreekt 't aan scherpte, cq.

de dunnere lijnen lijken te ontbreken. Kan ik mij van vroeger niet herinneren; oorspronkelijk bronmateriaal ook hier niet meer beschikbaar?! De albums vanavond maar te koop gezet.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...