Ga naar inhoud

Frommeltje En Viola


Bonino

Recommended Posts

Wil je hem winnen bij stripspeciaalzaak.be?

Dan lijkt deze site het antwoord te geven! :e005:

http://www.winprijzen.be/wedstrijd/boek-frommeltje-en-viola-de-vier-seizoenen

 

De link naar de wedstrijd werkt niet, maar de antwoorden passen wel errug goed in het straatje van de wedstrijd.

Al surfend opzoek naar hopelijk nog een exemplaar kwam ik het tegen.

 

Overal uitverkocht dus de enkele die er nog is is nu al €10 duurder.

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/frommeltje-en-viola/5835767-de-vier-seizoenen-integraal?area=4843b6ef555af4ad13863ac0786deef600c64626

Link naar reactie

We kennen dergelijke doorkliksites. Dat zien we direct aan het soort antwoorden of de opstelling van de mail. Het blijven geldige deelnames, maar ik tel hun top 3'en niet mee want dat is vervalsing van de einduitslag.

Link naar reactie

Wat zou in godsnaam de reden zijn dat Saga hier geen herdruk van wil maken (is mij toch zo gezegd in twee verschillende stripzaken)? Er zal toch nog veel volk zijn (zoals ikzelf) die een exemplaar gemist hebben.

Nog verkrijgbaar bij Comicstripshop

https://www.comicstripshop.com/search/serieid/4491

 

Veel uitgevers mispakken zich aan dergelijke herdrukken, her en der liggen ze nog in de winkel en een herdruk zou grotendeels onverkocht in de stock terecht komen.

Link naar reactie

Dat begrijp ik, maar een strip die op 1 week is uitverkocht is toch vrij zeldzaam? Het gebeurt wel vaker bij HC's van Saga en Daedalus, maar die verschijnen nadien dan ook in SC-variant, dus er zijn op dat moment andere opties voor gegadigden. Maar een album dat enkel in HC-variant verschijnt, in één week uitverkocht raakt en nadien in herdruk niet meer aan de man raakt, dat zou me toch sterk verbazen.

Link naar reactie

Heb deze morgen alvast contact opgenomen met de uitgever hieromtrent.  Een herdruk moet toch mogelijk zijn.

Je laat nu verkeerd uitschijnen dat je daar al een antwoord op hebt gehad en dat die herdruk in kannen en kruiken komt.

Link naar reactie

Op catawiki staat hij nu op aan originele prijs van 34,99 euro

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er een herdruk moet komen !

Persoonlijk vind ik dat een groot risico mocht Saga dat doen ! (opent ook de discussie voor andere herdrukken)

Als stripliefhebber zou je nu inderdaad al wel moeten begrepen hebben dat je iets meer alert moet zijn en eventueel iets meer moeite voor deze integraal !

Als je eerst jaren hoort zagen over een vertaling en die komt er dan toch uiteindelijk, wat meer heeft een mens nodig om te begrijpen dat er wel vraag gaat zijn ??

Het is toch niet dat niemand wist wanneer deze ging verschijnen !?!

Link naar reactie

Als je initiële oplage ook een paar honderd exemplaren is?...

Dat zal wel meer zijn, Wonderland had er al 120 met een andere cover en er is geen softcover om een deel van de drukkosten op te vangen. Ik wil nu de rekening niet maken van Saga maar het lijkt me onmogelijk zo'n boek in kleur te drukken op 200 exemplaren, dan heb je nog rechten en andere kosten. Als dat wel kan dan ga ik 'm toch eens het adres vragen van de drukkerij. :)

Link naar reactie

Stel je voor... Wat een ramp ! ;)

 Natuurlijk kan Saga vooraf eerst nog eens polsen bij stripwinkels hoeveel ze zouden in voorbestelling plaatsen.

Met permissie, maar dit is een sprekend voorbeeld van oordelen zonder er iets van te kennen. Of had je het over het voorbestellen van een herdruk? Want àlle strips van Saga en zowat alle andere uitgeverijen worden aangeboden aan stripwinkels die een voorbestelling moeten plaatsen. Veel winkels hebben gewoon te weinig besteld omdat ze het verkooppotentieel hadden onderschat. Een keer het boek al was verschenen en de verkoop begon te lopen, kwamen er bijbestellingen (en dat zijn geen voorbestellingen op basis waarvan de gedrukte oplage wordt vastgelegd), maar dan was het sowieso al te laat. Saga werkt niet met grote overschotten.

 

In januari, maart en februari gaan we dezelfde discussie hebben met de integrales van Bruno Brazil en Bruce J. Hawker. Bernard Prince was trouwens ook snel uitverkocht als integrale bij Saga.

Link naar reactie

In januari, maart en februari gaan we dezelfde discussie hebben met de integrales van Bruno Brazil en Bruce J. Hawker. Bernard Prince was trouwens ook snel uitverkocht als integrale bij Saga.

 

Betwijfel het. Bij Frommeltje en Viola was een deel nooit in het Nederlands verschenen en de andere waren nergens te vinden. 

Bruno Brazil en Bruce J. Hawker zijn series die je 2ehands redelijk makkelijk zou moeten kunnen vinden. 

Ik verwacht dat de SSZ'en door de F&V ervaring zelfs teveel exemplaren gaan bestellen.

Link naar reactie

Ssz Tistjendop had er enkele dagen geleden nog eentje...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Zoals Mario vermoed ik ook dat de eerste druk een vier-vijfhonderdtal exemplaren waren waarvan 2 stripwinkels er al 200 van ingekocht hebben.  

 

Ik ben er zeker van dat er nog een gelijkaardig aantal kunnen verkocht geraken, daarom niet meteen allemaal in de eerste week maar zo'n album mag toch ook beschikbaar blijven in winkelrekken om niet enkel de zeer vlugge stripfanaten een kans te geven deze parel te ontdekken.  

 

Ik word hier beschuldigd van naïviteit en het beramen van het failliet van Saga maar ik heb enkele jaren met enkelen ook in de woestijn lopen roepen dat die integrale er moest komen en niemand geloofde in de financiële haalbaarheid, los van de andere moeilijkheden die dienden overwonnen te worden voor de publicatie.  Gelukkig is er nog een uitgever als Saga maar aan de andere kant vind ik dat een klassieker als 'Frommeltje en Viola' er ook moet zijn voor een breder publiek dan enkel die fanaten die al decennia hongeren naar deze uitgave.

Je hebt uiteraard gelijk maar uit ervaring weten we dat direct herdrukken zelden goed uitdraait voor de uitgever, er zijn nog steeds meer boeken in omloop dan je zou denken, zelfs al is iets uitverkocht. Wat ik eventueel zou doen in deze situatie is een herdruk in softcover een paar jaar later maar die keuze ligt volledig in de handen van Saga en de Franse rechtenhouders. Hypothetisch hé want ik kan me niet eens kleur uitgaven veroorloven, Saga doet erg goed werk als uitgeverij, petje af!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...