Ga naar inhoud

Neil Gaiman


Timhardt

Recommended Posts

  • 1 month later...

 

is american gods ook een strip, want ik vind precies allen het boek?

 

Dit jaar start er ook een comicserie van ongeveer 27 issues.

 

Meer info en een preview: http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/neil-gaimans-american-gods-comes-comics-march-preview-969509

 

AGODSSH%20%231%20PG%2016.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 25-2-2017 at 3:01 AM, Tweetie said:

post-461-0-04685500-1487988105_thumb.jpg

Iemand deze gelezen? 

 

Overzichtelijk: een deel, 64 paginas, zou prima geschikt zijn om in het Nederlands vertaald te worden 

Net gelezen, fantastisch mooi geschreven en getekend!!! Een typisch Gaiman (modern) sprookje, zeer graag gelezen!!! Dit prachtig geschreven stuk vertalen in het Nederlands is pure blasphemy...

trollbri.thumb.jpg.ca9d0010bb7a48f27a9fca9513090be1.jpg

 

troll-bridge-i2.thumb.jpg.ac2b8d3f6cd751d716c178c1d2b88074.jpg

 

tumblr_o847cvGbpH1twnq7io1_500.thumb.jpg.2772a821c69883796739cddea0f2a58a.jpg

 

BN-QA882_tb38a_JV_20160929112745.thumb.jpg.0c4890dba3ccfb3f05e35fc13367e0c7.jpg

Link naar reactie
  • 9 months later...

ik ben pas net begonnen in SANDMAN

 

Ik had TPB #1 gelezen en kon het nu wel waarderen. Jaaaaren geleden kostte het me teveel moeite. Ik was tezeer een newbie om dat artwork aan te kunnen, zeker omdat ik juist comics ontdekte via Harris (Vampirella door Amanda Conner, Jusko, TEX) en Image Comics (Witchblade, Spawn, Darkchylde).

Ik heb juist TPB #3 en #4 gevonden en nu op zoek naar een #2 (2e hands dan) zodat ik weer even verder kan

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
4 uren geleden, Metabaron zei:

Teleningen van Bilquis Everly zien er ook erg tof uit. Nog nooit eerder van gehoor, maar zo te zien tekenwerk van de bovenste plank: https://www.instagram.com/bilquis/  en https://bilquisevely.deviantart.com

Link naar reactie

Zij heeft ook een van de betere kortverhaaltjes van Lazarus X+66 getekend (TPB uit volgende week denk ik). Ik hou ook wel van haar stijl. Ik sta eigenlik nog enkele trades achter met Sandman, maar ik ga me wss dat Sandman Universe one shot wel aanschaffen. Daarna zie ik wel. 

 

De herstart doet me trouwens erg denken aan de recentste herstart van DC, Rebirth. Die zijn ook met een dikker one shot begonnen om de nieuwe status quo voor te stellen.

 

the-sandman-universe_promo-by-bilquis-ev

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 12/1/2018 om 14:56, boomvavavoom zei:

ik ben pas net begonnen in SANDMAN

 

Ik had TPB #1 gelezen en kon het nu wel waarderen. Jaaaaren geleden kostte het me teveel moeite. Ik was tezeer een newbie om dat artwork aan te kunnen, zeker omdat ik juist comics ontdekte via Harris (Vampirella door Amanda Conner, Jusko, TEX) en Image Comics (Witchblade, Spawn, Darkchylde).

Ik heb juist TPB #3 en #4 gevonden en nu op zoek naar een #2 (2e hands dan) zodat ik weer even verder kan

 

Jaloers dat je dat allemaal nog voor het eerst kan lezen. Enjoy!

Link naar reactie

Ik zit momenteel in een Neil Gaiman fase. Ik heb niet altijd zin om zijn werk te lezen, maar momenteel heb ik weinig zin om iets anders te lezen. Deze week Star Dust gelezen en momenteel ben ik bezig in Norse Mythology, 2 boeken met heel wat humor. De eerste HC van de American Gods adaptatie is ondertussen besteld en ik heb de draad terug opgepikt van Lucifer (ik weet het, niet geschreven door Gaiman, maar speelt zich wel af in zijn Sandman universum).

 

Ik sta nog altijd achter met Sandman zelf, dus als ik nog altijd in de mood ben, ga ik wat van die achterstand inhalen op FACTS.

 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik heb een beschadigde versie vd HC v American Gods ontvangen. Ik krijg een nieuw exemplaar, maar als iemand geïnteresseerd is om de beschadigde versie gratis te krijgen, laat me maar iets weten. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Na Lucifer ben ik nu bezig met het herlezen van Sandman. De ontbrekende delen ga ik volgend weekend op Facts kopen. Ik merk nu dat ik een mix heb van tpb’s met de oude en nieuwe inkleuring en dat die nieuwe inkleuring me veel beter bevalt. Toch maar eens bekijken om ook die delen te vervangen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Op 24/3/2018 om 20:17, mojo zei:

Ik heb een beschadigde versie vd HC v American Gods ontvangen. Ik krijg een nieuw exemplaar, maar als iemand geïnteresseerd is om de beschadigde versie gratis te krijgen, laat me maar iets weten. 

zekerss!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, boomvavavoom zei:

zekerss!!!

Sorry, die is ondertussen al weg. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 9 months later...

Sandman 1 t/m 5 in TPB

 

Eindelijk gelezen en inderdaad zeer goed !

Enige afknapper, het tekenwerk van Colleen Doran in "a game on you" , vooral in vergelijking

met de andere episodes slaat dit als een tang op een varken.

Op internet zie ik toch wel aardige tekeningen van haar hand, maar hier is het visueel echt onder

de maat.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Sandman lijkt me echt wel heel moeilijk om te verfilmen. 

 

Heeft er iemand al Good Omens gezien? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
9 hours ago, mojo said:

Heeft er iemand al Good Omens gezien? 

Ik heb de eerste aflevering al gezien en die vond ik super. Ze slagen erin om de toon van het boek te behouden zonder dat het krampachtig overkomt.

 

Spoiler

Alleen de scene waarin de hellehond een naam krijgt, doet het boek geen recht aan. Maar dat komt misschien omdat 't één van mijn favoriete scenes is.

 

Link naar reactie

Het boek stond al enige tijd ongelezen in mijn kast, maar ik heb het nu mee op vakantie. De verfilming ziet er sowieso tof uit. Ik plan om na mijn verlof de serie te zien en tegen dan het boek gelezen te hebben (heb wel nog wat ander leesmateriaal bij ook, dus ga een beetje moeten plannen). 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Na het opdoeken van Vertigo, wordt John Constantine toegevoegd aan het nieuwe Sandman Universum. Hij zit daar in ieder geval meer op zijn plaats dan in de JLA. 

 

https://www.dccomics.com/blog/2019/07/09/hellblazer-enters-the-sandman-universe-this-october-from-dc

 

 

92B77191-B423-4FFC-8CA6-B5A99D8BEEBA.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Er is via Audible een luisterboek van Sandman. In het najaar komt deel 2 uit en tot dan is deel 1 gratis te beluisteren. Ik ben er aan begonnen en is echt wel tof gedaan met een indrukwekkende stemmencast. 
 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
23 hours ago, linthout said:

Ik vrees het ergste.

glas half leeg :)

Ik ben half vol, aangenaam. Ik kijk hier ENORM naar uit terwijl ik de strip qua tekenwerk nog vaak niet goed kon verdragen. En het ook niet in mijn collectie heb, behalve die met het Milo Manara-verhaal :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Ik kijk hier ENORM naar uit terwijl ik de strip qua tekenwerk nog vaak niet goed kon verdragen. 


Daar ben ik het wel mee eens. Sandman is een van mijn meest favoriete strips. De wereldopbouw is uniek.
Maar als de covers niet waren verzorgd door Dave McKean, maar door de tekenaars, dan zou ik de strips zelfs nooit hebben vastgenomen.

Pagina’s zoals deze, geven mij het gevoel alsof men niet eens de moeite wilde doen om iets deftig te tekenen.

0A030EB4-E4FF-4F73-866D-B130ED833599.jpeg

Link naar reactie

ja... en dat waren er veel zoals deze :)
Sam Keith gedeelte vond ik ook tegenvallen

Kelley Jones vond ik dan wel weer goed spul

image.png.7317d04ab84921dba85425981cd0585a.png

 

Maar het duurde me te lang ... en ondanks het sterke verhaal, verloor ik de interesse. Dan nog maar eens PREACHER herlezen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 26/9/2021 om 12:22, linthout zei:

De traditionele truc van tegenwoordig: verfilm het zo donker mogelijk , dan wordt de trucage veel goedkoper want je moet amper iets laten zien.

De strips zijn helemaal niet donker van kleur. Ik vrees het ergste.

Ik begreep juist dat de productie van Sandman één van Netflix's hoogste budgetten draagt. Ik ben evenzo benieuwd als bezorgd. De teaser vertaalt het beeldverhaal in ieder geval vrijwel letterlijk. So far so good...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...