Ga naar inhoud

Starwars Vii: These Are Not The Spoilers You Are Looking For.


mig el pig

Recommended Posts

Tuurlijk heeft ze familie. Ze komt toch niet van de ontwerptafel?

"Igoorrrrr. We chaan fandaag een mensch machen".

"Jaseker, dokterrr."

 

In een universum waar ze heelder legers vullen met klonen, zou ze best wel eens geen 'echte' familie kunnen hebben.

 

Ik heb de film net gezien, en ben, vrees ik, toch een tikkeltje teleurgesteld. Niet dat het een slechte film is, absoluut niet, het is een zeer degelijk gemaakte avonturenfilm voor jong en oud. Maar inhoudelijk is het eigenlijk gewoon een remake/best of geworden. Er zit amper een origineel element in die film, zowat alles hebben we al eens eerder gezien, de grote finale zelfs al twee keer. Ik denk dat ik deze film vlug vergeten ga zijn (maar dat kan ook gewoon aan de leeftijd liggen).

 

Pluspuntje: Poe valt duidelijk op Finn. Da's tenminste eens wat anders ;)

Link naar reactie

Ook gezien...

 

Another death star, really...

 

Hoofdplot is kut en zit soms in de weg van al het goeie in de film, zijnde de nieuwe personages.

MAAR, het voelde wel aan als een Star Wars film.

Eigenlijk is het dwaas dat we op de tweede film moeten wachten om iets nieuws (hopelijk) te zien, om met het echte verhaal te beginnen.

Ook was alles nogal voorspelbaar (han's dood), dat ren zijn zoon was, die reveal was ook erg geforceerd.

Maar over het algemeen ben ik wel positief. Het was gewoon te braafjes, te weinig risico terwijl je weet dat dit geld ging opbrengen.

Ik ben bv. Wel tevreden met de keuze van Rian Johnson voor deel 8. Hopelijk kan hij zijn visie een beetje doordrukken.

Link naar reactie

Ook gezien.

 

Erg goeie film, erg schatplichtig aan 'a new hope', maar kan kon voor mij de pret niet echt drukken.

Het is aan een comic om het gat tussen 6 en 7 nu op volgen. Rey is een geweldig nieuwe personage en ook de oude personages krijgen zeker waar ze recht op hebben, namelijk eer en aflossing. Het is bij wijlen soms een overgangsfilm, maar dat kan haast niet anders en dat wist je ook als je de casting zag.

 

Maar goed, me erg geamuseerd en een meerwaarde voor de filmsaga. Ik ga hem zeker nog een paar keer op tv en op dvd zien.

 

Hem plaatsen in de rest....eens proberen, mijn volgorde van geniaal naar goed:

 

5,4,7,3,6,1,2

Link naar reactie

Voor mij blijft het : 5, 4, 7 en het is nog te vroeg om 7 in die rij te zetten. Moet die nog 10 keer bekijken zoals ik met de andere films heb gedaan.  Bij de prequels heb ik mezelf genoeg gefolterd door die 2 keer te bekijken (de eerste keer kon ik niet geloven dat het zo slecht was)

 

Te vroeg? Nee hoor, want je zet hem er tussen. 

:)

 

 

Ik denk dat ik ze zo zou rangschikken: 

5, 4, 7, 6, 3, ........... 2, CW, ...........................1. En hier heel ver achter komen de tv-films.

 

 

Ik ben ook heel blij met de reeksen Clone Wars en Rebels. De andere tekenfilmreeksen kunnen me gestolen worden. 

 

Het zou kunnen dat 7 bij mij na 5 komt en voor 4, maar daarvoor moet ik hem eerst nog een paar keer zien. En nu met de eindejaarsperiode, ga ik de 6 andere nog eens bekijken, dus misschien wint het enthousiasme dat ik voor 7 heb, het nu al van 4.

Link naar reactie

 

Het zou kunnen dat 7 bij mij na 5 komt en voor 4, maar daarvoor moet ik hem eerst nog een paar keer zien. En nu met de eindejaarsperiode, ga ik de 6 andere nog eens bekijken, dus misschien wint het enthousiasme dat ik voor 7 heb, het nu al van 4.

 

dat zou bij mij ook kunnen, 7 voor 4, misschien.... 1 ding staat bij mij wel vast: 3 komt voor 6!

Link naar reactie

Is er iemand die mij de volgende vragen kan beantwoorden. Iemand die beter heeft opgelet dan ik of iemand die de film meerdere malen heeft gezien, of misschien nog eens gaat zien?

 

- Poe was vlak na de crash te ver verwijderd van het schip, dat kan, maar 1) waarom vind Finn dan wel zijn jack en 2) als BB8 zulke belangrijke informatie had, waarom heeft hij dan niet geprobeerd die robot terug te vinden?

- Waarom wordt R2-D2 opeens 'wakker'?

 

Toffe film! Zeker blij mee, maar dat het plot nu om een derde death-star draaide viel me toch stiekem wat tegen...

 

Kwinkslag: Wie heeft al bedacht dat Kylo Ren jongste telg Anakin zou kunnen zijn? Han Noemt hem Ben in de film. Een Benjamin is de jongste in een gezin?....

Er is sowieso een link tussen de Anakins uit de films en uit de EU en Rey, namelijk het direct kunnen doorgronden van gecompliceerde machines.

 

Volgens mij is tot nog toe de grootste afwijking met de EU dat Han dood gaat. In de boeken sterft Chewie eerst, toch?

Link naar reactie

Is er iemand die mij de volgende vragen kan beantwoorden. Iemand die beter heeft opgelet dan ik of iemand die de film meerdere malen heeft gezien, of misschien nog eens gaat zien?

 

- Poe was vlak na de crash te ver verwijderd van het schip, dat kan, maar 1) waarom vind Finn dan wel zijn jack en 2) als BB8 zulke belangrijke informatie had, waarom heeft hij dan niet geprobeerd die robot terug te vinden?

- Waarom wordt R2-D2 opeens 'wakker'?

 

 

Er zou volgens allerlei geruchten een nevenplot geweest zijn waarin uitgelegd wordt wat er met Poe gebeurde. Maar dat zou de uiteindelijke film niet gehaald hebben. Er wordt eveneens beweerd dat Poe een alternatief voor de rol van Han Solo geweest zou zijn indien Ford helemaal niet meegedaan zou willen hebben.

Ik vond het eigenlijk wel leuk dat de schijnbare held van het verhaal na tien minuten al dood was. Het was jammer dat hij plots toch weer opdook.

 

Ik vroeg me ook al af waarom R2-D2 plots wakker werd. In mijn gedachten was dat omdat DD8 plots in de buurt was met de rest van de kaart. Maar ik kan me nu niet herinneren of dat eerder niet ook al het geval was.  

Link naar reactie

 

Kwinkslag: Wie heeft al bedacht dat Kylo Ren jongste telg Anakin zou kunnen zijn? Han Noemt hem Ben in de film. Een Benjamin is de jongste in een gezin?....

Er is sowieso een link tussen de Anakins uit de films en uit de EU en Rey, namelijk het direct kunnen doorgronden van gecompliceerde machine

 

 

 

Wil je zeggen dat Kylo de jongste nazaat van Anakin/Dart Vader is, en Rey de oudere zus? Ik zag het eerder omgekeerd, waarbij ze Rey na de mislukte opvoeding van Kylo ver weg hebben gestoken van enige mogelijke invloeden van de duistere kant.

Maar naar het schijnt zijn de scenaristen bewust vaag gebleven daarover zodat de volgende filmmakers kunnen doen wat ze willen.

 

Ben is duidelijk een verwijzing naar Ben (Obi-Wan) Kenobi.

Link naar reactie

Ik vind rey ook enorm cool, het enige minpuntje is echter....dat ze geen minpuntjes heeft. Ze wordt doorheen de film steeds iets te positief in beeld gebracht zonder een enkel gebrek in haar karakter en dat komt voor mij zeer onnatuurlijk over, een prototype held als protagonist die te gemaakt aanvoelt en niet een uiterst gebalanceerd uitgewerkt karakter heeft. Dit was ook een beetje een probleem bij padme in episode 1 2 en 3 (MAAR zoals gilles al aanhaalde is ze zeker niet nutteloos geweest) maar net niet een probleem bij Leia die soms heel erg koppig kan zijn en luke en han solo. Leia is voor mij een bad ass, niet enkel vanwege het feit dat ze een belangrijke functie heeft bij het verzet (dat blijkbaar telt als "niets doen"), maar vooral ook vanwege de dynamiek tussen haar, han en luke. De dynamiek tussen deze 3 is 1 van de meest belangrijke dingen die de originele trilogie zo goed maakt voor mij en in de nieuwe film zat er nergens een dynamiek zo goed als deze.

 

Kylo ren start misschien wel als pretty boy maar op het einde van zijn gevecht met rey zie je wel dat zijn gezicht verminkt werd en dat hij dus wel terug valt in dat cliché van, goed is mooi en licht en slecht is met visuele afwijkingen van het normale en duister. Maar dat vond ik net niet erg. De orignele trilogie is bestaat net uit zulke clichés en ik vond het tof dat ze dat ook nu wouden ontarmen.

Wel komt hij soms iets te veel als een klein kind over met zijn "tantrums" en komen die soms eerder lachwekkend over en belange niet zon dreiging als darth vader die bvb iemand zou force choken ipv heel de boel kort en klein te slaan, maar ach, langs de andere kant was darth vader op dezelfde leeftijd als kylo ren ook nogal een emo kutkind dus so grandfather so grandson i guess. Al blijft het toch raar dat het product van 2 awesome mensen zoals leia en han toch zo iemand is :P

 

Ik vond de film heel leuk maar bleef ergens toch een beetje op mijn honger zitten vanwege dat lightsaber gevecht net. Ja rey bezit duidelijk een grote ruwe kracht van de force en het kan ook zijn dat de dood van han solo een impact gehad heeft op kylo ren (ookal zou hij dat misschien niet willen toegeven), toch vond ik dat de climax van dat gevecht net helemaal verkeerd zat

 

Wat ik dan wel weer mooi vond was, hoewel je de dood van han solo idd van ver ziet aankomen (door de hoeveelheid screen time dat hij kreeg wist ik dat de spoiler die ik eerder die dag las waar ging zijn) vond ik het vooral emotioneel wanneer het beeld overging naar leia en je zag hoe zij het plots kon voelen

 

Hmmm...wat je zegt over Rey zou best wel eens kunnen kloppen. Ik heb daar niet zo op gelet tijdens mijn bezichtiging van de film omdat ik haar als personage teveel mocht maar daar zou je nog best gelijk in kunnen hebben. Wat Leia betreft...well it's hard to argue with a woman on these matters. Misschien dat ik de oorspronkelijke trilogie toch nog eens moet bekijken. Zoals ik al zei, ik zag m toen ik iets van vijftien of zestien was. Dus das toch alweer iets van tien jaar terug. En het was in dezelfde periode dat ik films zag als Fight Club, American History X, Se7en en Coppola's Dracula. Allen films die een diepe indruk mij achterlieten. Dus Star Wars is wat in de vergeethoek gedrukt daardoor.

 

dat zou bij mij ook kunnen, 7 voor 4, misschien.... 1 ding staat bij mij wel vast: 3 komt voor 6!

 

Mee eens. 3 had een goede premisse en interessante thema's maar ging volledig de mist in qua executie. 6 is (voor de tweede helft) een chaos van onafgewerkte verhaallijnen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De laatste dagen lees ik steeds meer theorieën over de identiteit van Rey. Enkele opvallende zijn onder meer dat ze een incestueuze dochter van Luke en Leia zou zijn... Verschrikkelijke theorie. Een meer logische is dat ze de reïncarnatie van Anakin zou zijn, eigenlijk is dat ongeveer wat ik dacht maar net een tikkeltje verder uitgedokterd. Beide vind ik eigenlijk niet bepaald de beste verklaringen. 

Link naar reactie

 

That's so funny! Ik heb niet alles gelezen want er was een hoop maar je...leuk bedacht en veelal totally in line met zijn karakter in de film. Dat vind ik nu het frappante he, sommige mensen online klagen over dat er niet goed genoeg ontwikkelde personages in de film zaten (niet mee eens maar oké) maar in ieder geval één van de personages was alvast goed genoeg ontwikkeld om zijn eigen parodie twitter pagina te krijgen. Overigens vind ik die steken onder water naar Chuck Palahniuk niet terecht. Fight Club is een goed boek en Palahniuk zegt erin een heel stel rake dingen. Ik denk niet dat hij zich zou aansluiten bij The Dark Side.

 

Orson Scott Card aan de andere kant...

 

RimshotBadumtsh.jpg

 

De laatste dagen lees ik steeds meer theorieën over de identiteit van Rey. Enkele opvallende zijn onder meer dat ze een incestueuze dochter van Luke en Leia zou zijn... Verschrikkelijke theorie. Een meer logische is dat ze de reïncarnatie van Anakin zou zijn, eigenlijk is dat ongeveer wat ik dacht maar net een tikkeltje verder uitgedokterd. Beide vind ik eigenlijk niet bepaald de beste verklaringen. 

 

Die eerste theorie is wel leuk. Zij zou dan een beetje de anti-Joffrey zijn. Die tweede echter slaat nergens op. Rey gaat zich niet aansluiten bij The Dark Side. Als ik per sé een parallel moet trekken met andere personages zie ik veel meer van Luke in haar dan Anakin. Maar Obi Wan zie ik eigenlijk ook steeds meer sinds ik jouw theorie gelezen heb dus misschien krijg je gelijk.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zopas de film gezien met mijn zoon van 11 jaar. Hij heeft er al zeker 45 minuten over doorgedraafd. Ik vrees dat ik naar Facts mag gaan dit jaar :-)

 

PS Goede blockbusterfilm. Heb me nauwelijks geërgerd. Prachtige decors én muziek. Rey en BB8 zijn een ontdekking, maar Ford speelt pas echt iedereen naar huis.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

 

Oké, dit is wel een interessante. Niet de meest voor de hand liggende, maar toch...

Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ik denk dat als Luke per ongeluk tegen de (klein) dochter van Palpatine aan zou lopen hij haar meteen een lichtzwaard door de borst zou stoten. Geen vragen, geen twijfel, hup klaar ermee, Lannister style. Dood aan het keizerrijk en al dat soort.

 

Evengoed ben ik wel benieuwd wat ze gaan doen met Rey. Kasdan noemde de volgende film "raar" en John Boyega (Finn) noemde het een stuk duisterder dan TFA. Met Rian Johnson aan het roer wil ik beide uitlatingen wel geloven.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ik denk dat als Luke per ongeluk tegen de (klein) dochter van Palpatine aan zou lopen hij haar meteen een lichtzwaard door de borst zou stoten. Geen vragen, geen twijfel, hup klaar ermee, Lannister style. Dood aan het keizerrijk en al dat soort.

 

Een onschuldig kind doden? Dat ze familie zou zijn van een Sith doet er niet toe, een Jedi hoort dat niet te doen. Op de koop toe is hij een zoon van een Sith, dus weet hij maar al te goed dat nazanten niet per se ook slecht zijn. Enfin, ik vind het ook niet de meest geloofwaardige theorie. Moest het echter wel zo zijn, zou het als een verrassing komen in de volgende episodes. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...