Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (18)] Plaatje 6 Vs. Plaatje 52


nobody

  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      25
    • B
      18


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.  :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.
 
A: 
post-585-0-00107100-1449082239.jpg
"De eerste reeks die ik kocht na de kinderstrips (niet negatief bedoeld), was Jugurtha. Ik vond de tekeningen van Franz prachtig. Nu nog is hij één van mijn favorieten. 
Dit, De Chinese Muur (nr. 7, 1980), is één van de eerste albums die ik indertijd kocht (kreeg), dit plaatje het allereerste uit het album. Het is misschien nog niet Franz’ beste werk, maar ik vind het toch een mooie compositie, en het heeft een grote nostalgische waarde voor me. 
en ook
Vania    :hartje: "
kuzuri
 
 
B:
post-1-0-35614700-1449174287.jpg
"Al van in m'n wat latere jeugd was ik onder de indruk van dit verhaal van Schuiten, ik noem het intern "De kubus" omdat ik het las in Wordt Vervolgd en me geen titel herinnerde. "De koorts van Urbicande" was een openbaring voor z'n werk, een perfecte wereld waar een klein foutje alles in de war kan sturen, zoals hier de kubus die scheef stond voordat het groeide, fantastisch gewoon."
Bonte 

Link naar reactie

Een hele moeilijke. Ik ben fan van Schuiten/Peeters en hun universum tem het scheve kind, daarna was het vet van de soep.

Jugharta ken ik niet, maar ik ben gecharmeerd door Franz' werk waarvan ik te weinig gelezen heb. Indien eens in een schone integrale...wie weet?

Ik ga voor A, beetje onverwacht, maar ik vind die muur erg stijlvol getekend.

Link naar reactie

B met enige afstand.

 

A is best leuk getekend maar gatverdamme zo typisch jaren 80. Het zal wel zijn omdat ik in 91 geboren ben maar die jaren 80 tekenstijl. Ik kan daar niet naar kijken. Zo grof en met van die heel erg lelijke koppen en zo smerige, fletse inkleuring. Dat doet pijn aan mijn ogen.

 

B aan de andere kant vind ik heel knap getekend, bomvol detail en is bovendien zeer intrigerend. Ik wil weten wie die man is, wat hij aan het doen is en wat dat daar op de achtergrond is. Ik heb nog nooit iets gelezen van de De Duistere Steden maar misschien moet ik daar toch eens verandering in aanbrengen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

B met enige afstand.

 

A is best leuk getekend maar gatverdamme zo typisch jaren 80. Het zal wel zijn omdat ik in 91 geboren ben maar die jaren 80 tekenstijl. Ik kan daar niet naar kijken. Zo grof en met van die heel erg lelijke koppen en zo smerige, fletse inkleuring. Dat doet pijn aan mijn ogen.

 

 

 

 

Ik ben vroeger geboren en kan daar ook niet naar kijken.

 

Tsja, your loss... :)  maar inderdaad : de gustibus....

 

Ik moet wel toegeven dat ik de kunst in plaatje B toch ook niet zie hoor, wél een mooie plaat but art it is not...

Link naar reactie

B is grafisch gezien nog mottiger getekend dan A.

Zie ik dat overigens goed, gaat een van die staven recht door de rechterhand?

Optisch bedrog, het zijn onvolgroeide kubussen op de voorgrond.

 

Uiteraard voor B gekozen omdat het mijn voorstel was maar ben ook wel fan van Franz, toen nog in volle groei.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...