Ga naar inhoud

Animatiereeksen


Lav

Recommended Posts

2 minuten geleden, Lav zei:

Ik had het eens opgezet naar zat duidelijk niet in de juiste mindset ervoor en heb het dan niet meer gevolgd. Het is drama maar bojack horseman lijkt me een iets betere reeks als je drama in animatie gecombineerd wil zien (al is dat een beetje oneerlijk om te zeggen aangezien ik f is for family niet verder gekeken heb) 

Ok, bedankt, ik zal beide reeksen eens uitproberen. :)

Link naar reactie

Recent vond ik Rick and Morty een zeer fijne ontdekking.  Met uitzondering van de twee intergalactische TV-show episodes, heb ik telkens genoten van de verrassend inventief geschreven scenario's, gepaard met de absurde en spitsvondige humor.  Vaak kwam er wel een "Futurama did it!" -momentje, toch wisten ze er steeds hun eigen draai aan te geven.  Futurama is overigens nog een pak straffer en één van mijn favoriete animatieseries aller tijden.
 

Verder ben ik steeds blijven houden van The Simpsons.  Ook ik ben het eens met het feit dat er mindere seizoenen geweest zijn, toch vond ik het vaak alsnog beter dan alternatieven die toen te zien waren.  Wie de serie laten vallen heeft, mist toch wat.  Ze hebben zich namelijk helemaal herpakt, althans imo.  En in mijn zoektocht naar iets gelijkaardigs ben ik toch blij Bob's Burgers gevonden te hebben.  Dingan als Family Guy vond ik ook best tof, maar waren veel te schatplichtig aan hun gele concurrenten en ervaarde ik als gewoon veel groffer en vrij harteloos.  Ik heb nu eenmaal graag series waar ik iets kan geven om de personages, Bob's Burgers slaagt daar in.  En F for Family, wat ik waardeer om het totale gebrek aan punchlines.  Een verademing zowaar.

Twee series die ik, tenzij ik erover gekeken heb, nog niet zien voorbij komen heb, zijn het vrij fantastische Venture Bros (helaas hier niet uitgezonden) en het heerlijk absurde Superjail! - dat even gek als geniaal is, meer een trip eigenlijk.
 

 

 

 

Overigens zeer benieuwd naar Over the Garden Wall, nog nooit van gehoord ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
40 minuten geleden, Chimichanga zei:

Iemand tips voor animatiefilms die wat buiten het typische Disney/Pixar/Dreamworks stal vallen?

Vroeger erg genoten van de grote vriendelijke reus uit 1989.

En zie net dat, zowel de Engelse en de Nederlands vertaalde versie op YouTube te zien zijn.

deze ga ik maar eens herzien.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Chimichanga zei:

Gumball is nooit zo mijn ding geweest. Ik vind dat echt een zeer lelijke show.

 

Eenmaal dat je dat gewoon bent zijn de verhalen echt de max al is het ook bedoeld voor de jeugd, het is sowieso een vreemde mix.

 

Dit vind ik 1 van de beste afleveringen, The job, vanaf 11:21. Z'n vader vind werk en hierdoor staat het universum op springen. In het Nederlands vind ik ze wel beter maar dat zal wel macht der gewoonte zijn.

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Chimichanga zei:

Iemand tips voor animatiefilms die wat buiten het typische Disney/Pixar/Dreamworks stal vallen?

 
The Secret of Kells van Tom Moore wist mij aangenaam te verrassen.  De animatie alleen al, elke frame was een ontdekking.  Opvolger Song of the Sea heb ik nog niet gezien, maar ook naar Wolfwalkers (2018) kijk ik al énorm uit.
 

 

 

 

Ook ééntje die absoluut de moeite waard is om te ontdekken, The Little Prince.  De stop-motion (afwisselend met verschillende technieken) delen zijn om duimen en vingers af te likken, de computergeanimeerde scenes zijn ook van hoog niveau.  Prachtige bewerking van 't boek.
 


En verder ben ik nog steeds grote fan van vergeten titels als The Iron Giant en The Secret of NIMH.  Les Triplettes de Belleville en The Illusionist lijken mij ook de moeite, maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.  Evenals :
 


OF
 


Die ik helaas nergens kan vinden. :(

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

The Iron Giant is één van de mooiste animatiefilms. 

Alles van ghibli met voor mij als beste Spirited away, Howl's moving Castel, My neighbour Totoro en Pompoko.

En dan heb ik vorig jaar Ernest et Célestine gezien en was ik werkelijk betoverd door de film. (net als mijn zoontje)

Nog een aanrader is AKIRA.  De animatie in die film is ongelooflijk.

Link naar reactie
8 minuten geleden, feli zei:

The Iron Giant is één van de mooiste animatiefilms. 

Alles van ghibli met voor mij als beste Spirited away, Howl's moving Castel, My neighbour Totoro en Pompoko.

En dan heb ik vorig jaar Ernest et Célestine gezien en was ik werkelijk betoverd door de film. (net als mijn zoontje)

Nog een aanrader is AKIRA.  De animatie in die film is ongelooflijk.

Bedankt, enkele al van gezien, maar zeer mooi lijstje (vooral die Ernest et Célestine kende ik nog niet).

Link naar reactie
16 minuten geleden, esteban² zei:

 
The Secret of Kells van Tom Moore wist mij aangenaam te verrassen.  De animatie alleen al, elke frame was een ontdekking.  Opvolger Song of the Sea heb ik nog niet gezien, maar ook naar Wolfwalkers (2018) kijk ik al énorm uit.
 

 

 

 

Ook ééntje die absoluut de moeite waard is om te ontdekken, The Little Prince.  De stop-motion (afwisselend met verschillende technieken) delen zijn om duimen en vingers af te likken, de computergeanimeerde scenes zijn ook van hoog niveau.  Prachtige bewerking van 't boek.
 


En verder ben ik nog steeds grote fan van vergeten titels als The Iron Giant en The Secret of NIMH.  Les Triplettes de Belleville en The Illusionist lijken mij ook de moeite, maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.  Evenals :
 


OF
 


Die ik helaas nergens kan vinden. :(

Bedankt, ik zal die eens huren :)

Heeft die April trouwens iets met Tardi te maken?

Link naar reactie
  • 3 months later...

Black Dynamite, een stop gezette animatiereeks op Adult Swim over een zwarte kung fu-meester/vigilante, zijn incompetente hulpjes en zijn whorephanage (een bordeel dat ook dienst doet als weeshuis). Over de top racistisch met honkies, bitches, hoes en pimps dat het compleet ongevaarlijk wordt, geflipte scenario's, een heerlijke 70's soul-achtige soundtrack en een paar ongelooflijke oneliners zoals "is pig's pussy pork"?

bd.png

Link naar reactie
  • 3 months later...

Deze thread staat al bomvol met geweldige tekenfilms: We Bare Bears, Monster, Gravity Falls, Steven Universe, Over the Garden Wall, Dexter’s Laboratory, Samurai Jack, Avatar The Last Airbender, Clarence, Spirited Away, The Secret of Kells, Song of the Sea, Ernest en Celestine

 

Ik ben sowieso altijd al fan geweest van Cartoon Network. (wel, sinds 2003)

Als je fan bent van Samurai Jack, dan ga je Sym-Bionic Titan zeker geweldig vinden.

 

Een grote verrassing voor mij was de vrij nieuwe serie Hubert en Takako op Ketnet. Dat vind ik nu echt hilarisch. Vooral met Maaike Cafmeyer.

 

Ik kijk momenteel ook naar Gargoyles. Geweldige serie. Ongelofelijk dat dit van Disney is! Is dit ooit in Vlaanderen uitgezonden?

 

EDIT: Een film die hier nog echt mist is Spirit: Stallion of the Cimarron.

Link naar reactie

Ik zie dat Spirited Away reeds werd vermeld. Als het nog relevant is, kan  je daar alle andere werken van dezelfde studio (Ghibli) aan toevoegen: Nausicaa, Kiki's delivery service, Castle in the sky, Porco Rosso, Princess Mononoke, Pom Poko, Howl's moving castle, ... zijn stuk voor stuk pareltjes.

Kwam ook onlangs uit maar zal helaas niet in België in de zalen verschijnen vrees ik: Your name (kimi no na wa). Deze film brak alle potten die er waren in Japan. Dit is geen Ghibli-film maar eentje van ComixWave

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...