Zwendel Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Wendling heeft trouwens op haar FB gevraagd om niet op haar te stemmen. Her zou dan ook zeer genant voor haar zijn moest ze winnen. Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Gênant voor de organisatie ook. Quote Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Gênant voor de organisatie ook. Ik denk dat die het leuk zouden vinden. Zo van: 'allez jullie vonden onze keuze niet goed, zie nu eens wat daarvan komt' Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Mocht Hermann winnen, ga ik volgend jaar ook eens naar Angoulême. Dat is dan voor het eerst. Quote Link naar reactie
Yncke Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Ik vind dit soort situaties zo ongelooflijk spijtig, omdat er gewoon geen positieve uitkomst mogelijk is. Als men in een volledig mannelijke selectie dan plots een deel door vrouwen vervangt, mogen ze nog zo goed zijn, er zal altijd een excuustruusaura rond hen hangen. Als men bij zo'n selectie voet bij stuk houdt, zegt de organisatie eigenlijk dat ze van mening zijn dat vrouwen niet zo goed strips kunnen maken als mannen. Damned if you do, damned if you don't. Wanneer de winnaar dan bekend gemaakt wordt, en het is een zij, kom je uit op Zwendels opmerking, als 't een hij is, zal de vraag gesteld worden waarom er zo'n trammelant gemaakt werd. Het enige zinnig dat Angoulême had kunnen doen, volgens mij, is dit jaar gewoon *geen* Grand Prix uitreiken en aankondigen dat ze grondig na gaan denken over de selectieprocedure... Quote yncke.be Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Nuja met jury's is het altijd wat, hetzelfde met het Filmfestival van Cannes. En het was natuurlijk uitermate dom van de jury om er geen vrouwen bij te nemen. Dat was problemen zoeken. Maar zit het probleem niet meer in het feit dat vrouwen niet in dezelfde mate doorbreken/minder kansen krijgen (waarom weet ik niet, ik ken dat wereldje helemaal niet). Eerlijk gezegd ik ken geen vrouwelijke tekenaars/scenaristen van het 'kaliber' van Hermann en Moore (die tussen haakjes gezegd niet direkt mijn smaak zijn). Ik had nog nooit van Wendling gehoord :e008: Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Voor de oscars komt er nu ook een intern onderzoek naar de samenstelling van het ledenbestand en de toetreding van nieuwe om het gebrek aan zwarte genomineerden op te vangen. Quote Link naar reactie
TDPB Geplaatst: 22 januari 2016 Share Geplaatst: 22 januari 2016 Als men bij zo'n selectie voet bij stuk houdt, zegt de organisatie eigenlijk dat ze van mening zijn dat vrouwen niet zo goed strips kunnen maken als mannen. . Dat zou zo'n selectie misschien zeggen indien er even veel vrouwen als mannen strips zouden maken, maar momenteel is de groep mannelijke stripmakers nu eenmaal veel groter dan de groep vrouwelijke stripmakers. Het enige wat zo'n selectie zegt is dat er momenteel blijkbaar geen vrouwelijke stripmakers actief zijn die hard genoeg opvallen met hun werk of die nog geen belangrijk oeuvre hebben opgebouwd. Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 23 januari 2016 Share Geplaatst: 23 januari 2016 Alle drie de genomineerden schijnen geen belangstelling te hebben: Alan Moore wil niet wegens Alan Moore-igheid Hermann wil niet wegens hij is ook al ongeveer 70 Wendling wil niet wegens de anderen hebben zo veel meer gedaan dan ik Enige redding: ex equo tussen Jacky Ickx en Vanina Ickx! Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 23 januari 2016 Share Geplaatst: 23 januari 2016 ik zou dit jaar geen prijs toekennen. Dit jaar valt er geen eer en glorie mee te behalen. Quote Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 23 januari 2016 Share Geplaatst: 23 januari 2016 Zou Van Hamme hem niet willen? Als ik de originele lijst zo bekijk zou ik daar toch aan denken. Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 23 januari 2016 Share Geplaatst: 23 januari 2016 Ik zou hem ook wel willen, hoor. Ik heb tenslotte al een pagina of twee gepubliceerd, maar niet in Frankrijk ... hé: dat is nationalistisch! Je moet in Frankrijk gepubliceerd zijn! Down with them! Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Kurt M. Geplaatst: 27 januari 2016 Share Geplaatst: 27 januari 2016 Het is dus Hermann geworden... http://www.franceinter.fr/depeche-hermann-grand-prix-de-la-bd-dangouleme-2016 Quote Link naar reactie
shakeitupguy Geplaatst: 27 januari 2016 Share Geplaatst: 27 januari 2016 Het is dus Hermann geworden... http://www.franceinter.fr/depeche-hermann-grand-prix-de-la-bd-dangouleme-2016 Super. Hij heeft 'em meer dan dik verdiend. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 27 januari 2016 Share Geplaatst: 27 januari 2016 Inderdaad een terechte winnaar! Quote Link naar reactie
Tweetie Geplaatst: 27 januari 2016 Share Geplaatst: 27 januari 2016 Het is dus Hermann geworden... http://www.franceinter.fr/depeche-hermann-grand-prix-de-la-bd-dangouleme-2016 Mooi! Dik verdiend, gezien alle albums die de man in z'n leven heeft gemaakt. Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 31 januari 2016 Share Geplaatst: 31 januari 2016 Geen prijs voor Olivier Schrauwen, wel voor Richard McGuire wiens Hier (het was dus al vertaald) de prijs voor het beste album wegkaapt. Zelfs de prijsuitreiking ging niet zoals gesmeerd. De presentator (een komiek) kende eerst een paar valse prijzen toe. Een uitgeefster, van wie een album uit haar fonds, zogezegd een prijs won, meende dat het om een echte prijs ging en verliet huilend de zaal een keer ze de grap doorhad. Quote Link naar reactie
flater Geplaatst: 10 februari 2016 Share Geplaatst: 10 februari 2016 En Kontiki volgend jaar dus op Angoulême ! Ik zal je wat tips geven om te eten . Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 10 februari 2016 Share Geplaatst: 10 februari 2016 Ik heb al zo goed als een kamer en vervoer. Quote Link naar reactie
shakeitupguy Geplaatst: 24 februari 2016 Share Geplaatst: 24 februari 2016 Ter info, heel wat grote uitgeverijen willen het festival boycotten als er niet dringend serieuze veranderingen doorgevoerd worden. http://www.bodoi.info/les-editeurs-menacent-de-boycotter-le-festival-dangouleme/ Quote Link naar reactie
Tweetie Geplaatst: 24 februari 2016 Share Geplaatst: 24 februari 2016 Ter info, heel wat grote uitgeverijen willen het festival boycotten als er niet dringend serieuze veranderingen doorgevoerd worden. Zonder uitgeverijen, geen festival. Quote Link naar reactie
shakeitupguy Geplaatst: 2 maart 2016 Share Geplaatst: 2 maart 2016 Nog een interessant artikeltje gevonden in de nasleep van Angoûlême http://www.rtbf.be/info/medias/detail_bd-ce-business-des-dedicaces-qui-derange-les-dessinateurs?id=9205295&utm_source=rtbfinfo&utm_campaign=social_share&utm_medium=fb_share Quote Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 2 maart 2016 Share Geplaatst: 2 maart 2016 Nog een interessant artikeltje gevonden in de nasleep van Angoûlême http://www.rtbf.be/info/medias/detail_bd-ce-business-des-dedicaces-qui-derange-les-dessinateurs?id=9205295&utm_source=rtbfinfo&utm_campaign=social_share&utm_medium=fb_share Ik weet niet waarom ze klagen, ze zijn zelf begonnen met die dedicaces voor wildvreemden. Quote Link naar reactie
Kristof Berte Geplaatst: 2 maart 2016 Share Geplaatst: 2 maart 2016 Ik weet niet waarom ze klagen, ze zijn zelf begonnen met die dedicaces voor wildvreemden. Feitelijk zou je al behoorlijk stom moeten zijn om het niet te doen. Een dagje aanschuiven, een beetje gratis tekeningen ontvangen en daags erna dik verkopen. Vrij economisch rendabel. Jammer voor de fans, maar niet veel aan te doen denk ik. EDIT: ik heb 5-10 dédi's ofzo waarvoor ik maximum 10 minuten heb aangeschoven. Ik ben zowel voor het aanschuiven als het verkopen te ongeduldig en te lui. Om maar te zeggen dat, hoewel ik het begrijp, het zelf nooit zou doen Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link naar reactie
retep Geplaatst: 2 maart 2016 Share Geplaatst: 2 maart 2016 Let wel op als je dedies gaat jagen alleen voor de doorverkoop: alleen dedies van meer begeerde tekenaars leveren wat op in de vrije verkoop. Voor deze tekenaars bestaat vaak (in Franstalige oorden) een tirage of je moet een duur boek betalen van 100 ekkies plus. Wanneer deze beroemde figuren al eens Nederlandstalige beurzen aandoen staan er lange rijen te wachten en of moet je extra betalen middels een poepdure beurseditie. Maar goed, je hebt met de nodige moeite en geluk één of meer te verkopen dedies bemachtigd. Trek dan van de beoogde winst wel je verplaatsingskosten naar de beurs, de entreegelden, veilingkosten en de eventuele aanschaf van een duur boekje af. Deel dan het overgebleven bedrag door het aantal uren en dan kom je tot de conlusie dat je onder het minimumuurloon aan het werken ben. Het merendeel van de dedies die te koop wordt aangeboden komt van overleden of gestopte verzamelaars of mensen die hun verzameling opkuisen. Lieden die alleen dedies jagen voor de doorverkoop komen zelden voor, net als handelaren die beursuitgaven opkopen voor de doorverkoop. Quote Link naar reactie
JJL Geplaatst: 2 maart 2016 Share Geplaatst: 2 maart 2016 Let wel op als je dedies gaat jagen alleen voor de doorverkoop: alleen dedies van meer begeerde tekenaars leveren wat op in de vrije verkoop. Voor deze tekenaars bestaat vaak (in Franstalige oorden) een tirage of je moet een duur boek betalen van 100 ekkies plus. Wanneer deze beroemde figuren al eens Nederlandstalige beurzen aandoen staan er lange rijen te wachten en of moet je extra betalen middels een poepdure beurseditie. Maar goed, je hebt met de nodige moeite en geluk één of meer te verkopen dedies bemachtigd. Trek dan van de beoogde winst wel je verplaatsingskosten naar de beurs, de entreegelden, veilingkosten en de eventuele aanschaf van een duur boekje af. Deel dan het overgebleven bedrag door het aantal uren en dan kom je tot de conlusie dat je onder het minimumuurloon aan het werken ben. Het merendeel van de dedies die te koop wordt aangeboden komt van overleden of gestopte verzamelaars of mensen die hun verzameling opkuisen. Lieden die alleen dedies jagen voor de doorverkoop komen zelden voor, net als handelaren die beursuitgaven opkopen voor de doorverkoop. Handelaren die beursuitgaven opkopen om met winst door te verkopen komen meer voor dan je denkt. Zag op Marktplaats nu al een paar advertenties langskomen van o.a. de gelimiteerde uitgaven uit Rijswijk van Agent 327 en van Tex Willer (voor een veelvoud van de beursprijs; en er wordt/werd veel op geboden). Quote Link naar reactie
Tweetie Geplaatst: 2 maart 2016 Share Geplaatst: 2 maart 2016 Het merendeel van de dedies die te koop wordt aangeboden komt van overleden of gestopte verzamelaars of mensen die hun verzameling opkuisen. Lieden die alleen dedies jagen voor de doorverkoop komen zelden voor, net als handelaren die beursuitgaven opkopen voor de doorverkoop. Hm, dedi-jagen voor geld zal inderdaad niet werken. Als je nagaat hoeveel tijd en hoeveel geld het kost, blijft er onder de streep niet echt veel over. Maar beurs edities opkopen is waarschijnlijk wel de moeite. tenminste voor een handelaar. De handelaren staan toch al op de beurs En ze hebben het voordeel dat ze voor alle normale bezoekers in de rij kunnen gaan staan. De verkoop zelf duurt vaak erg kort, boeken zijn vaak heel snel uitverkocht, dus de wachttijd is beperkt. Het is niet als bij een tekenaar waar je soms een halve dag in de rij moet staan voor een tekening. Maar de handelaren kun je het niet kwalijk nemen, eerder de uitgevers die de speculanten de winst op een presenteerblad aanreiken. Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.