Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (4)] Plaatje 36 Vs. Plaatje 42


nobody

  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      19
    • B
      30


Recommended Posts

Tweede ronde. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen     :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

post-4-0-27541300-1449939811.jpg

"Een goed voorbeeld hoe je van een 2d panel zoveel diepte kan aanbrengen dat het 3d wordt  :)"

Spawn999 

 

 

 

B: 

post-4-0-25157500-1449940006.jpgµ

"Een mooi prentje maken is een kunst, een prentje maken dat een verhaal vertelt, dat is de negende kunst. En bij dit prentje heb ik luidop 'waw' gezegd. Twee kadertjes, een enkel strookje, een halve krantenstripdag, en een hele scène wordt verteld. Wat vooraf ging, wat gebeurde, hoe het eindigde. Waw"

Yncke

Link naar reactie

Ik heb Munuera al veel gegoogled (afbeeldingen) sinds dit toernooi, en dat hij kan tekenen is wel duidelijk. Maar dat blijkt niet uit bovenstaand plaatje. Dat is gewoon leuk, meer niet, en zoals blijkt uit mijn wel doorwrocht werkstuk uit de eerste ronde, gewoon fout  :e007:

 

Ik heb van Quitely al veel gelezen, en dat hij kan tekenen is wel duidelijk. Maar dat blijkt ook niet echt uit bovenstaand plaatje. Dat is gewoon cool, maar niet veel meer. 

 

A, Quitely dus, gekozen (WE3), omdat hij toch één stem zou hebben, want op dit forum...   ;)  :P

Link naar reactie

Ik maak me bedenking dat het laatste kadertje van Munuera beter gespiegeld kon zijn. Nu zie je eerst iemand weglopen zonder dat je weet waarom. Bovendien zeggen de 'regels' dat je zo richting verleden gaat ipv toekomst. ( Larcenet past dit bv. consequent toe ). indien je het spiegelt volg je ook beter de weglopende dader...  naar de volgende pagina.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Zonder twijfel Quitely. Voor mij toont dit plaatje zonder meer het enorme tekentalent van deze man. Ik hou enorm van de manier waarop hij gewelddadige of explosieve moment in verstilde beelden kan vatten. Hij deed dat ook in All-Star Superman en eigenlijk ook in heel wat van zijn andere strips. 

 

Munuera vind ik een degelijke tekenaar die zeker ook prachtige platen maakt, maar dit duo van plaatjes hoort daar niet bij.

Link naar reactie

. Bovendien zeggen de 'regels' dat je zo richting verleden gaat ipv toekomst. ( Larcenet past dit bv. consequent toe ). indien je het spiegelt volg je ook beter de weglopende dader...  naar de volgende pagina.  

 

Dat is dan een belachelijke regel, want niemand kan naar het verleden lopen.

Nu zie je eerst die mens weglopen, en dan zie je waarom. Prima toch?

Link naar reactie

Ik maak me bedenking dat het laatste kadertje van Munuera beter gespiegeld kon zijn. Nu zie je eerst iemand weglopen zonder dat je weet waarom. Bovendien zeggen de 'regels' dat je zo richting verleden gaat ipv toekomst. ( Larcenet past dit bv. consequent toe ). indien je het spiegelt volg je ook beter de weglopende dader...  naar de volgende pagina.  

 

Dan hadden de achtergronden niet in mekaar overgelopen en had je een minder mooi geheel gehad.

 

Anyway, ik stem uiteraard voor Munuera, wegens een hekel aan digitale blur.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...