Ga naar inhoud

Kostprijs Aankopen 2015


Azimut

Recommended Posts

...

Wat ik niet goed begrijp is dat er veel reeksen enkel als hardcover verschijnen, bij de ene uitgever al meer dan de andere.Weten deze dan niet dat de meeste striplezers (ik spreek dus niet van verzamelaars) enkel softcover kopen om de prijzen zo laag mogelijk te houden .Door deze handelswijze gaan er een hoop potentiële klanten aan hun neus voorbij door die hardcoverreeksen niet in softcover uit te geven.

 

Dat is en blijft de keuze van de uitgever. Op een Hardcover kun je wat meer marge pakken en veel uitgevers willen gewoon graag mooie boeken uitgeven. In jouw beredenering ga je ervan uit de strip nog altijd een massa medium zou zijn, maar dat is het al decennia niet meer. Helaas ja.... Als een uitgever al van te voren weet dat er maar enkele honderden lezers/kopers zullen zijn dan komt het veel beter uit wanneer je de strip enkel als HC uitgeeft. Als hij dezelfde strip als sofcover uit zou geven dan zal dat niet betekenen dat hij/zij er automatisch veel meer exemplaren van verkoopt.

Link naar reactie

Het moet niet in geld uitgedrukt worden maar het geeft je wel een beeld van wat je hobby ongeveer kost per maand!

 

Er is op dit moment een overvloed aan 'leesplezier' zodat je af en toe wel op de rem moet duwen.

De realiteit is dat er een limiet is aan iedereen zijn budget of je moet bij de rijken der aarde horen  :e005:

 

Er is ook een verschil tussen een 18-jarige of een 60-jarige stripverzamelaar  :e015:

 

Dat verschil tussen een 18 jarige en een 60 jarige stripverzamelaar begrijp ik niet zo goed.  Iets met financiën te maken?  Ken anders ook wel een 60 jarige stripverzamelaar die verdomd goed op zijn geld moet letten.  Of heeft het iets te maken met interesses?

Link naar reactie

Dat verschil tussen een 18 jarige en een 60 jarige stripverzamelaar begrijp ik niet zo goed.  Iets met financiën te maken?  Ken anders ook wel een 60 jarige stripverzamelaar die verdomd goed op zijn geld moet letten.  Of heeft het iets te maken met interesses?

 

In beginsel kan men stellen dat een goed gevulde portemonnee eerder in de zak van een 60-jarige dan een 18-jarige te vinden is.

 

http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=80048NED&D1=3-5&D2=a&D3=28-31&D4=5-9&HDR=G2,T&STB=G1,G3&VW=T

Link naar reactie

Dat verschil tussen een 18 jarige en een 60 jarige stripverzamelaar begrijp ik niet zo goed.  Iets met financiën te maken?  Ken anders ook wel een 60 jarige stripverzamelaar die verdomd goed op zijn geld moet letten.  Of heeft het iets te maken met interesses?

Ik bedoelde inderdaad de financiën, iemand van 18 die nog studeert kan moeilijk iedere maand voor 150 euro strips kopen als hij maar 200 euro zakgeld heeft bijvoorbeeld.

Als je 60 jaar bent en geen tegenslagen in het leven hebt gehad dan zou je toch een spaarpotje kunnen hebben. Huis afbetaald, kinderen uit huis, ....

 

Strips zijn vrij duur geworden en er komt meer uit dan vroeger. Dus mag je daar toch af en toe daar bij stil staan, niet dat er geen duurdere hobby´s zijn.

Ik vind het alleen jammer  :e001:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...