Ga naar inhoud

De Klassieke Leesclub: De Hoed Van Geeraard De Duivel


Zwendel

  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Is De Hoed Van Geeraard De Duivel een klassieker?

    • Ja
      17
    • Neen
      9


Recommended Posts

Mmmm....

"Dat De Hoed van Geeraard de Duivel uiteindelijk tot beste album in de Nero-reeks werd verkozen, mag niet verrassen."

Da's duidelijk puur jeugdsentiment.

Als dat overweegt in die klassieker-status, denk ik niet dat er nog veel van zal overblijven als de generatie is verdwenen waarvoor dat jeugdsentiment geldt.

(alweer zo'n uitspraak waardoor ik niet populair wordt, grrr... - maar ik haal ze niet weg)

Link naar reactie

Ja, maar, een klassieker moet ook een goed album zijn. Het moet een album zijn dat je aan iemand kunt geven, die daarna denkt: ja, daar wil ik meer van.

 

Dat is toch onzin... Niet iedereen kan de muziek van Bach of Satie smaken, toch is dat klassieke muziek. Niet iedereen kan Grieks of Latijn, de meesten zelfs niet, en die het niet kunnen willen het waarschijnlijk niet leren, toch zijn het klassieke talen.

 

Ik vond deze omschrijving op Wikipedia wel een fatsoenlijke poging:

 

 

Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie.

Het gebruik van de term klassieker kan een subjectief waardeoordeel vormen, wat voor de één een klassieker is, is voor iemand anders een nieuwe ervaring of productkwaliteit
Link naar reactie

Of dit een klassieker is,daar ga ik niet over oordelen. Ik heb hier echter veel plezier aanbeleefd. Dit is geloof ik ook één van de eerste Nero's die ik heb gelezen. En aangezien die reeks de start van mijn interesse in strips betekent, is dit voor mij toch wel een belangrijk stripalbum.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...