Ga naar inhoud

Top 10 Van 2016


Kool Thing

Recommended Posts

1. Doomsday 2

2. Ruimtekruimels

3. De Rode Ridder 250

4. De man van nu

5. Roodhaar 2

6. Thorgal jonge jaren 4

7. Dwergen 1

8. Ythaq 13

9. Okko 10

10. Fables Deluxe 6

 

Uit de top: Elfen 8, East of West 5

 

Kandidaten:

Nog te lezen: De Wezentrein 6, Drakenbloed 9, Übel Blatt 4, Master Keaton 6

Nog te kopen/op komst: Orakel 4, Wayward 3

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

De vraag is voorlopig dus eerder wat de meest geanticipeerde strips van 2016 zijn. 

Voor mij zijn dat (als mainstream striplezer):

 

- Integrales Bruno Brazil

- Integrales Bruce J Hawker

- Laatste deel Okko

- Eerste deel Dwergen

- Eerste deel Sensei

- Orakel 4

- Jonge Jaren Blueberry 21

- Comanche bij Sherpa

- Integrales Blueberry

- XIII 24

Link naar reactie

Het leest voor de helft als een reis terug in de tijd.  Sowieso zijn de beste strips meestal deze die verrassen, geen formulestrips of retro-bundelingen, uitgaves waar je in het begin van het jaar nog niks of praktisch niks over wist. 

1. Ik heb Bruno Brazil en Bruce J Hawker nog nooit gelezen, dus kijk ik uit naar die hopelijk fantastische integrales. Integrales zijn er (ook) voor een nieuw lezerspubliek, niet alleen voor de oude garde.

2. 'Meest geanticipeerd' is niet hetzelfde als 'beste'. Het kan best zijn dat XIII en JJ Blueberry weer teleurstellend zijn, toch kijk ik er op dit moment naar uit ze te kunnen lezen. 

3. Iedereen gaat anders om met de hoeveelheid aan informatie die het leven ons aanreikt. Ik heb niet veel tijd om in het striplandschap op ontdekkingsreis te gaan, vandaar dat ik graag wou weten waar mensen echt naar uitkijken. Enige sturing is altijd welkom.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Aha, heb jij hier een van de laatste exemplaren van de strip in De Striep meegenomen?

 

Zijn nu nog vast na te bestellen. Maar voor dit soort boeken geldt: op is op. Als ze uitverkocht zijn, zullen ze niet meer herdrukt worden. De mogelijk extra verkoop is qua oplage niet groot genoeg voor een herdruk .

Link naar reactie

Amaai, ze moeten dan zeer vlug buiten gezwierd zijn... Terecht! Wat een strip, wat een strip !

Vanmorgen stond er nog eentje. Maar we gaan hier geen Frommeltje-kwestie van maken, hé. Ik weet niet in welke mate ze nog moeten/kunnen aangevuld worden.

Link naar reactie

1. Ik heb Bruno Brazil en Bruce J Hawker nog nooit gelezen, dus kijk ik uit naar die hopelijk fantastische integrales. Integrales zijn er (ook) voor een nieuw lezerspubliek, niet alleen voor de oude garde.

2. 'Meest geanticipeerd' is niet hetzelfde als 'beste'. Het kan best zijn dat XIII en JJ Blueberry weer teleurstellend zijn, toch kijk ik er op dit moment naar uit ze te kunnen lezen. 

3. Iedereen gaat anders om met de hoeveelheid aan informatie die het leven ons aanreikt. Ik heb niet veel tijd om in het striplandschap op ontdekkingsreis te gaan, vandaar dat ik graag wou weten waar mensen echt naar uitkijken. Enige sturing is altijd welkom.

 

De reeks Bruno Brazil heeft een aantal verhalen met een zeer onwaarschijnlijk en onlogisch plot en een aantal sterke en baanbrekende albums. Met de kennis van vandaag zou ik deze albums niet meer aanschaffen maar in mijn jeugd vond ik deze verhalen schitterend. Ik ga de integrales dus aanschaffen maar puur uit sentiment. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

1. Ik heb Bruno Brazil en Bruce J Hawker nog nooit gelezen, dus kijk ik uit naar die hopelijk fantastische integrales. Integrales zijn er (ook) voor een nieuw lezerspubliek, niet alleen voor de oude garde.

Zoals Rik al zei, ik zou toch oppassen met die 'realistische' strips uit die jaren ('70 en begin '80. Die hebben nogal een hoog Magnum P.I. gehalte. Best eens eentje proberen voor je de dure integrales koopt.

Link naar reactie

De eerste van 2016 die op mijn lijst mag (ik heb er waarschijnlijk nog al enkele waar 2016 op staat). Eens kijken hoe lang ik deze lijst nu vol hou. Zo meestal rond mei stop ik er mee om de lijst bij te houden, wegens recente strips te moeilijk te vergelijken met strips die ik enkele maanden geleden las. 

 

post-585-0-06292000-1454260306.jpg

 

 

1. Lazarus vol. 4: Poison

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 

Lazarus vol. 4: Poison is weer van een heel hoog niveau. Zeer graag gelezen. 
 

Link naar reactie

We gaan weer van start met een nieuwe top voor dit nieuwe jaar. Anders dan andere jaren, las ik in januari al heel wat nieuwe albums, dus gaat deze top meteen vliegend van start. Ik ben vrij zeker dat mijn nummer 1 het tot het einde zal uithouden, van de overige wordt het afwachten.

 

1. Patience (Clowes)

2. Lastman 8 (Vivès, Balak & Sanlaville)

3. Het Lijk en de Bank (Sandoval)

4. Kale Kop 1 (Ernst & Zidrou)

5. Louca 1 (Dequier)

6. Mjöllnir (Goux & Peru)

Link naar reactie

Ik heb de meeste strips van Daniel Clowes, ook veel niet-vertaalde, en ik moet jammer genoeg zeggen dat ik Patience het zwakste van allemaal vind, zowel de tekeningen (die niet op hetzelfde niveau staan als zijn vorige strips) als het zeer vervelende verhaal waar ik maar niet 'in' geraakte.

Link naar reactie

Ik heb de meeste strips van Daniel Clowes, ook veel niet-vertaalde, en ik moet jammer genoeg zeggen dat ik Patience het zwakste van allemaal vind, zowel de tekeningen (die niet op hetzelfde niveau staan als zijn vorige strips) als het zeer vervelende verhaal waar ik maar niet 'in' geraakte.

Patience moet ik nog lezen, maar bij het doorbladeren stoorde ik  me ook wat aan de tekeningen, die inderdaad fors minder zijn dan Clowes zijn andere werk.

Maar hetzelfde kan ik zeggen over 'Het lijk en de bank'. De andere boeken van Sandoval vind ik stukken beter getekend.

Het verhaaltje vond ik OK, maar ook niet meer dan dat. Een ander  verhaal over een rottend lijk hebben we trouwens nog tegoed bij uitgeverij 'Hum' ('Mooi duister'). Ik vraag me toch af wie de eerste was, want het gegeven is gedeeltelijk hetzelfde.

Voor mij nog geen enkele titel in mijn top 10.

Link naar reactie

We gaan weer van start met een nieuwe top voor dit nieuwe jaar. Anders dan andere jaren, las ik in januari al heel wat nieuwe albums, dus gaat deze top meteen vliegend van start. Ik ben vrij zeker dat mijn nummer 1 het tot het einde zal uithouden, van de overige wordt het afwachten.

 

1. Patience (Clowes)

2. Lastman 8 (Vivès, Balak & Sanlaville)

3. Het Lijk en de Bank (Sandoval)

4. Kale Kop 1 (Ernst & Zidrou)

5. Louca 1 (Dequier)

6. Mjöllnir (Goux & Peru)

Oink Lastman 8...dat is de Franse Versie?
Link naar reactie

Patience moet ik nog lezen, maar bij het doorbladeren stoorde ik  me ook wat aan de tekeningen, die inderdaad fors minder zijn dan Clowes zijn andere werk.

Maar hetzelfde kan ik zeggen over 'Het lijk en de bank'. De andere boeken van Sandoval vind ik stukken beter getekend.

Het verhaaltje vond ik OK, maar ook niet meer dan dat. Een ander  verhaal over een rottend lijk hebben we trouwens nog tegoed bij uitgeverij 'Hum' ('Mooi duister'). Ik vraag me toch af wie de eerste was, want het gegeven is gedeeltelijk hetzelfde.

Voor mij nog geen enkele titel in mijn top 10.

 

In Frankrijk verscheen Jolies Ténèbres in 2009. Toen rotte dat lijk al... Geen idee wanneer Het lijk en de bank verscheen?! 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Is dat nu zo origineel? Een van mijn favoriete films aller tijden is Stand By Me naar een verhaal van Stephen King, waarin jochies naar een lijk gaan kijken.

Het originele aan beide strips is dat het bijna als vanzelfsprekend ervaren wordt dat dat lijk daar ligt.

Dat geeft een heel raar gevoel aan mij, als lezer.

Ik vond Het lijk en de bank een goed boek. En nu ik lees dat hij de eerste was vind ik dit zelfs een zeer goed boek.

OK, in die film blijkt ook iets dergelijks te gebeuren, maar dat is een film en dit zijn strips! :e005:

Link naar reactie

 

28682091.jpg

 

1. Patience - Daniel Clowes (Scratch/Fantagraphics)

2. Het lijk en de bank - Tony Sandoval (Gorilla)

3. Old Pa Anderson - Hermann & Yves H. (Le Lombard)

4. The Tipping Point (Humanoids)

5. Rosalie Lightning: A Graphic Memoir - Tom Hart (St. Martin's Press)

6.

7.

8.

9.

10. 

 

Nog te lezen: Eerlijke lui 4, Lone Sloane 2 - Delirius, De grote dode 6.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...