Ga naar inhoud

E-Books In De Branding


Recommended Posts

Wat je opmerking betreft. Heb je het dan over de hackers zelf of over de samenleving (als zijnde overheidsinstanties). Bij de hackers zelf zal dat altijd zo zijn, als je lid wil worden van Anonymous moet je bijvoorbeeld diverse vakliteratuur achter de rug hebben en je digitale kunsten kunnen bewijzen. In de samenleving wordt het sowieso niet getolereerd want het valt onder computercriminaliteit. 

 

Eigenlijk over de samenleving.

Er heeft een tijdlang een hoop romantiek rond dat hacken gehangen, maar ik vraag me af hoe lang dat nog zal duren.

Link naar reactie

Romantiek? In derderangs stationsromannetjes dan waarschijnlijk? Het is bij mijn weten nooit romantisch geweest, maar vele mensen profiteren er wel van. Illegaal downloaden is nog steeds redelijk simpel, zelfs al zijn er diverse websites zoals Thepiratebay al lang verbannen. Je kan er nog steeds makkelijk op. 

 

Het is gewoon een kat en muis-spel. Een goeie hacker wordt niet betrapt, die heeft zichzelf ingedekt voor de volgende vijf stappen die hij neemt. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dankzij digitale markten zoals Silk Road en diverse andere marktplaatsen op het dark web moeten drugs nu niet meer verhandeld worden op straat of aan de schoolpoort. Het houdt de handelswaar weg van de personen die er niks mee te maken willen hebben.

En nu niet komen aanzetten met "jamaar, drugs moeten in de eerste plaats niet geproduceerd en geconsumeerd worden." Want dan moeten tabak, alcohol, koffie, chocolade, suiker en nog een hele waslijst aan zaken verboden worden, die nu wel legaal zijn.

Link naar reactie

Logisch dat e-books niet meer groeien, ze kosten 10-15 euro en zijn slechts de eerste maanden goedkoper dan het gewone boek. Na een tijdje is het gewone boek goedkoper te vinden, prijs is toch een bepalende factor vind ik, verkrijgbaarheid en gebruiksgemak. 3 zaken waar nog veel werk aan is.

 

Is die 10 tot 15 euro voor strips of 'boeken'?

Overigens verklaart dat niet waarom ze eerst wél die prijs wilden betalen, en nu niet.

Overigens is -1% nog niet echt een daling, het is meer een stagnatie.

 

Ik vraag me af of eboeks wel echt qua prijs kùnnen concurreren met p-boeks.

Link naar reactie

Is die 10 tot 15 euro voor strips of 'boeken'?

Overigens verklaart dat niet waarom ze eerst wél die prijs wilden betalen, en nu niet.

Overigens is -1% nog niet echt een daling, het is meer een stagnatie.

 

Ik vraag me af of eboeks wel echt qua prijs kùnnen concurreren met p-boeks.

Dat is voor romans, de Europese strips kosten 4 a 8 euro en je hebt verschillende platformen nodig om ze ook maar te kunnen kopen.

 

Sowieso zal de stripmarkt zich moeten aanpassen of er nu e-books zijn of niet, er is een enorme backcatalog van strips en die concurreren met de nieuwe titels. Romans blijken verouderd na een paar decennia maar strips blijven, dat kun je dus zowel positief als negatief zien.

Link naar reactie

Volgens mij verouderen strips al evenzeer. Gisteren De Hoek van Geeraard de Duivel gelezen. Beviel me niet echt, wegens geen scenario. In het begin gaat het wel, maar op het einde lijkt hij er maar wat aan te flansen. En dan al die verwijzingen naar de toenmalige politiek.

Link naar reactie

Eerst en vooral, ik kan geen lange teksten lezen op een pc of een tablet. Ik druk dat nog altijd af voor ik het lees.

Een boek is ook stukken handiger. Ik lees voornamelijk in de zomer boeken en vanals er een beetje licht is kan je op een scherm geen bal zien.

 

En tenslotte is het zoals Bonte zegt: toch nog (te) duur in vergelijking met de papieren versie.

Link naar reactie

Eerst en vooral, ik kan geen lange teksten lezen op een pc of een tablet. Ik druk dat nog altijd af voor ik het lees.

Een boek is ook stukken handiger. Ik lees voornamelijk in de zomer boeken en vanals er een beetje licht is kan je op een scherm geen bal zien.

 

Dat was voor mij een teleurstelling met notebooks: je kunt niet lekker in de zon gaan zitten. Zelfs in de schaduw van een boom kan nog moeilijk zijn.

Ik herinner me een reclame voor wifi of zo, waar een stel nerds buitengaan met hun notebooks om de zon op te zoeken. Totaal onmogelijk.

Link naar reactie

Eerst en vooral, ik kan geen lange teksten lezen op een pc of een tablet. Ik druk dat nog altijd af voor ik het lees.

Een boek is ook stukken handiger. Ik lees voornamelijk in de zomer boeken en vanals er een beetje licht is kan je op een scherm geen bal zien.

E-ink is toch een heel ander paar mouwen dan een tablet of een laptop qua leeservaring.
Link naar reactie

Het volgende is bekendgemaakt door boek.be:

 

De verkoop van e-boeken liet het in het vierde kwartaal afweten, een trend die vorige week al vermeld werd door de boekendistributeur CB. In het laatste kwartaal van 2014 waren de e-books goed voor 2,6% van de totale verkoop, terwijl dit in het laatste kwartaal van 2015 daalde naar 1,9%. Daardoor bleef het aandeel van e-boeken over het hele jaar steken op 3,14%, tegenover 2,9% vorig jaar.

 

Van alle boeken die online verkocht worden, is in Vlaanderen 22,7% een e-boek. Ook consumenten die liever digitaal shoppen, kiezen dus nog overwegend voor papieren boeken. En dat ondanks het aanzienlijke prijsverschil tussen papier en digitaal: de prijs van een e-boek bedraagt nu gemiddeld nog 56,7% van die van een papieren boek. In 2010 betaalde je voor een e-boek nog 83% van de papieren prijs.

 

Als de boekensector al digitaliseert, is dat vooral in de distributie. Internetwinkels zijn het sterkst groeiende verkoopkanaal, met een omzetstijging van 19% en een toename in marktaandeel van 12,2% naar 14,4 %. De boekensector volgt daarmee de stijgende trend van de internetverkoop in andere sectoren in ons land. Maar ook de zogenaamde assortimentsboekhandel doet het opvallend goed met een omzetstijging van 12,5%.

Link naar reactie

Report: AMAZON To Open 300-400 Bookstores

http://www.newsarama.com/27801-report-amazon-to-open-300-400-bookstores.html

 

Ik weet niet of dit hier in deze draad past (*), maar ALS Amazon boekenwinkels wil openen, dan zien ze ook wel in dat het echte boek nooit helemaal vervangen zal worden door e-books. Toch niet op korte termijn. 

 

(*) met zoekfunctie geen Amazon draad gevonden.

 

Het boek zal uiteraard niet verdwijnen, in die winkels gaan ze waarschijnlijk ook tablets en de Echo verkopen omdat je daarmee ook boeken kunt lezen of luisteren.

Link naar reactie

Luisterboeken ... ook zoiets dat ooit als de dood van het boek werd beschouwd ... Ik heb het een keer geprobeerd, en daarna nooit meer. Het vraagt een grotere inspanning dan lezen, omdat je voortdurend geconcenteerd moet blijven. Eens wegkijken of ergens bij stilstaan is er niet meer bij.

Het enige luisterboek dat ik ooit heb gekocht, heb ik volledig beluisterd, maar eerlijk toegegeven: tegen m'n zin.

Link naar reactie

Ik heb een aantal van de vroegere Mosselen beluisterd, maar ik zie niet in waarom ik dat telkens zou doen om eerlijk te zijn. 

 

Omdat je het graag hoort en grappig vindt.  Indien dit niet zo is zou ik inderdaad niet meer luisteren. (les gouts et les couleurs ...)

Zolang je de strip maar koopt  :e012: 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...