Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

On 9/22/2018 at 2:56 PM, Bonte said:

Yep, Billy kasten gebruik ik het meest als het niet op maat moet zijn, simpel, goedkoop en de smalle versie is stevig genoeg voor strips.

 

 

billy.png

 

Tijdens de stripbeurs in Gent heb je me gezegd dat de Billy stripkast de beste optie is. Ik vind dat ook. 40cm is teveel plaatsverlies en uiteindelijk duurder. 80cm is te breed, waardoor de rekken beginnen doorhangen.

Ik zei je toen dat ik binnenkort de kamer van onze oudste dochter kreeg, die is gaan samenwonen met haar vriend.

Die kamer is inmiddels door mij ingenomen. Ze is vele malen groter dan mijn vroegere kamer, waar een groot deel van mijn stripcollectie in dozen was opgeslagen. En ze blijven voorlopig in deze dozen, want toen ik dit weekend op de IKEA website keek, zag ik dat er nog volop Billy kasten van 40cm en 80 cm breedte aangeboden worden, maar de 60cm brede kasten waren spoorloos. 

Vandaag de IKEA klantendienst aan de lijn gehad, en ze bevestigden dat de 60cm brede kasten niet meer in het aanbod zitten. Misschien in de toekomst wel terug te verkrijgen, maar daar bestaan momenteel geen plannen voor.

Dus zitten er nog steeds stripalbums in de 60cm en 80cm brede kasten die ik al had. Geen idee waar ik die ooit gekocht heb. 

Heeft er iemand een idee voor alternatieven, die liefst niet te duur zijn?

 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Op 12/2/2019 om 11:48, Aaltomuoto zei:

Ik heb alleen maar 40 cm billy's, je verliest idd wat ruimte maar je hebt in ieder geval geen last van het doorzakken van de planken wat bij de 60 en de 80 zeker gebeurt. Plus ik vind het persoonlijk mooier dan de bredere kasten :)

IMG_6587.JPG

Mijn complimenten, een zeer mooie opstelling.

 

Zelf heb ik wel planken van 1 meter. Deze buigen echter niet door, het betreft stellingen voor kantoorarchieven. Enorm sterk, ik heb zelfs planken liggen van 1,25 meter. 

Destijds kon ik die gratis meenemen, dus daar heb ik niet over moeten nadenken. Ombouw gemaakt en klaar was ik.

Nadeel is inderdaad dat je niet teveel softcovers naast elkaar moet hebben staan. Afwisselen met hardcovers is aan te raden.

Hieronder nog een deel van mijn kast.

 

666EA956-98B0-464B-8B67-2C81A9D7AEC4.jpeg

Link naar reactie
On 2/13/2019 at 9:26 PM, De Hollander said:

Mijn complimenten, een zeer mooie opstelling.

 

Zelf heb ik wel planken van 1 meter. Deze buigen echter niet door, het betreft stellingen voor kantoorarchieven. Enorm sterk, ik heb zelfs planken liggen van 1,25 meter. 

Destijds kon ik die gratis meenemen, dus daar heb ik niet over moeten nadenken. Ombouw gemaakt en klaar was ik.

Nadeel is inderdaad dat je niet teveel softcovers naast elkaar moet hebben staan. Afwisselen met hardcovers is aan te raden.

Hieronder nog een deel van mijn kast.

Echte planken kunnen dat over het algemeen wel hebben inderdaad, dat is een stuk degelijker materiaal. Billy's zijn bij elkaar geperst hout in plaats van planken, dat maakt ze een stuk minder sterk.

 

Al moet ik wel zeggen dat mijn oude lundia kasten wel een beetje last hadden van doorzakken, maar bij lange na niet zoveel als de bredere billy's

Link naar reactie

Zelfgemaakte boekenkast, met onderaan lades en bovenaan schabben. Het geheel is gemaakt uit mdf, met uitzondering van het hardhouten frame rond het bovenste gedeelte. In de lades kunnen singles issues in rijen van 3 (ik schat een 250 tal single issues per lade) De kast zelf is bijna 3 meter lang, en nu al te klein :-) Gelukkig heb ik aan de overzijde nog plaats :-)

IMG_20181224_170816.jpg

Link naar reactie
8 minuten geleden, CK3v1N zei:

Zelfgemaakte boekenkast, met onderaan lades en bovenaan schabben. Het geheel is gemaakt uit mdf, met uitzondering van het hardhouten frame rond het bovenste gedeelte. In de lades kunnen singles issues in rijen van 3 (ik schat een 250 tal single issues per lade) De kast zelf is bijna 3 meter lang, en nu al te klein 🙂 Gelukkig heb ik aan de overzijde nog plaats 🙂

IMG_20181224_170816.jpg

Erg mooi!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur geleden, Bonte zei:

Zo mooi gaat het bij mij nooit worden. :mellow:

Je zou het bij mij eens moeten zien.

 

Respect voor al die ordentelijkheid.

 

Als ik me ergens hurk om onderaan in een kast te snuisteren, zit ik gegarandeerd met mijn achterwerk in de kast achter mij...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
48 minuten geleden, Krimson zei:

@Chorasan , ik ken dat 😁

nog niet zo lang geleden alles uit mijn bibliotheek gehaald , herschikt , 8 u aan bezig geweest met sorteren , nieuwigheden inpassen ....

resultaat : Twas nog slechter als daarvoor en mijne moraal weg ☺️

 

@Aaltomuoto , aan hoeveel cm in de hoogte kom je dan met een vak bij ? En met 2 ? 

Billy kasten heb ik al 

BILLY Bovendeel

Wit

€15

40 x 28 x 35 cm en met 2 dus 70cm

Link naar reactie
  • 1 month later...

Tip: in de JYSK is er tot en met 31/3 een actie voor boekenkasten die perfect zijn voor stripverhalen.

De kasten zijn quasi identiek als de billy van ikea maar duidelijk sterker (ligplanken zitten

met schroef vast) en tijdens de actieweek 35% goedkoper!

De ligplanken zijn dus niet verstelbaar maar de hoogte volstaat voor alle stripformaten.

Echt een aanrader.

Mijn winkel had er jammer genoeg maar twee meer op stock maar bijbestellen is mogelijk aan kortingstarief.

 

1E1C3625-AB89-47F8-87BF-994F28C60B84.jpeg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op ‎23‎/‎03‎/‎2019 om 18:30, schoeren zei:

Tip: in de JYSK is er tot en met 31/3 een actie voor boekenkasten die perfect zijn voor stripverhalen.

De kasten zijn quasi identiek als de billy van ikea maar duidelijk sterker (ligplanken zitten

met schroef vast) en tijdens de actieweek 35% goedkoper!

De ligplanken zijn dus niet verstelbaar maar de hoogte volstaat voor alle stripformaten.

Echt een aanrader.

Mijn winkel had er jammer genoeg maar twee meer op stock maar bijbestellen is mogelijk aan kortingstarief.

 

1E1C3625-AB89-47F8-87BF-994F28C60B84.jpeg

Nog bedankt voor de tip.

 

Had nog net op tijd 2 kasten besteld.

heb ze afgelopen week opgehaald en vandaag in elkaar gezet.

Nu moet ik ze nog vullen.

Ziet er zeer degelijk uit

Link naar reactie
23 minuten geleden, Willem zei:

Nog bedankt voor de tip.

 

Had nog net op tijd 2 kasten besteld.

heb ze afgelopen week opgehaald en vandaag in elkaar gezet.

Nu moet ik ze nog vullen.

Ziet er zeer degelijk uit

👍

ik heb er ondertussen al 4 geplaatst.

nog een tip: de randen van we legplanken zijn vrij scherp, even afwrijven met een licht schuurpapierke.

Link naar reactie
  • 6 months later...
3 uren geleden, De Hollander zei:

Mooi, hoe breed zijn die kasten?

Het zijn gewoon 80 cm Billys.

3 uren geleden, eriktex zei:

En hoe komt 't dat dat gele teken niet compleet is? Die koop je toch per box...?

Die komen van de Pêle-Mêle, ik had het geduld niet om ze allemaal van dezelfde box te verzamelen.

Ik ben dan ook geen collectionneur, maar meer een praktische lezer 😇.
Niettemin ben ik fan van mooie edities ! Zoals jullie integrale Torpedos en Philemons bvb ! 😍😉

Link naar reactie
12 minuten geleden, Ambreville zei:

Heb je in die Billys maten die de grote Tirages de Tête aankunnen.

Btw. Als je langs Forbidden Zone gaat, je weet toch dat een groot deel van Eliane haar tweedehandse stock in Allo Case BD ligt? Juist om de hoek.

Je kan de planken afstellen zoals je wil. Omdat ik niet zo veel gigantische strips heb buiten wat Spiegelmans, Prince Valiants en een Demon des glaces, heb ik er niet op gefocust. Mijn aandacht ging meer naar efficiëntie.


Maar binnenkort kunnen er inderdaad misschien Tirages de Tête bijkomen, ik heb ze al zien liggen, amai mijn klak ! 🤠
Het valt te vergelijken met je eerste blu ray op een gigantische oled televisie. 😍

 

Natuurlijk ben ik al bij Allo Case BD gepasseerd, een aantal keer zelfs !

Fijne winkel, en je vindt er altijd iets tegen een onovertroffen prijs. Kom jij daar ook vaak ?
 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Zaterdag heb ik mijn boeken afgestoft, een uitgelezen moment om een (crappy) foto te nemen van mijn collectie. Boeken, strips en een beetje huiswerk van mijn zoon staan in Billy-kasten. Ik heb een vrij laag plafond, dus een Billy met verhoging moet een beetje verzaagd worden om te passen. De rode Billy's van 80 cm wil ik nog vervangen door witte van 40 cm.

 

IMG_2081.thumb.JPG.e4f64012bc1ebaf8b150286f69957eca.JPG

 

IMG_2082.thumb.JPG.899705686830b3322d6bfe0f8af7a5fa.JPG

 

IMG_2083.thumb.JPG.9d181911dfec9307eff2e445355c6563.JPG

 

IMG_2084.thumb.JPG.1dd533225a0ee8694054fa4b7bde7235.JPG

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

Zaterdag heb ik mijn boeken afgestoft, een uitgelezen moment om een (crappy) foto te nemen van mijn collectie. Boeken, strips en een beetje huiswerk van mijn zoon staan in Billy-kasten. Ik heb een vrij laag plafond, dus een Billy met verhoging moet een beetje verzaagd worden om te passen. De rode Billy's van 80 cm wil ik nog vervangen door witte van 40 cm.

 

IMG_2081.thumb.JPG.e4f64012bc1ebaf8b150286f69957eca.JPG

 

IMG_2082.thumb.JPG.899705686830b3322d6bfe0f8af7a5fa.JPG

 

IMG_2083.thumb.JPG.9d181911dfec9307eff2e445355c6563.JPG

 

IMG_2084.thumb.JPG.1dd533225a0ee8694054fa4b7bde7235.JPG

Mooie verzameling! 🙂

 

Ik zie dat je Virus (aan de hand van het metalen plaatje) gekocht hebt van Editions B&W. Staan deze ook in je boekenkast?

Link naar reactie
44 minuten geleden, Simon zei:

Mooie verzameling! 🙂

 

Ik zie dat je Virus (aan de hand van het metalen plaatje) gekocht hebt van Editions B&W. Staan deze ook in je boekenkast?

Ik heb tot nu toe alle Robbedoesen van Tome & Janry bij B&W gekocht. Die staan op de onderste foto, helemaal rechts. Je ziet een stukje van de gele ruggen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...