Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

3 uren geleden, Waldorf zei:

Ik heb tot nu toe alle Robbedoesen van Tome & Janry bij B&W gekocht. Die staan op de onderste foto, helemaal rechts. Je ziet een stukje van de gele ruggen.

Stoort het je niet dat deze ver uit de Billy kasten steken en beschadig je zo de boeken niet? Ik heb alle Robbedoesen van B&W gekocht, maar nog geen bevredigende oplossing gevonden voor in de boekenkast. Voorlopig bewaar ik ze liggend in hun doos waarin ze zijn toegekomen. 

Link naar reactie
23 minuten geleden, Simon zei:

Stoort het je niet dat deze ver uit de Billy kasten steken en beschadig je zo de boeken niet?

Het stoort me niet, en schade veroorzaakt het niet. Ik heb nu nog maar zes boeken van dat formaat, dus de plank staat ook nog niet vol. Misschien moet ik op termijn wel een andere oplossing zoeken.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, esteban² said:

De planken in mijn brede Billy-kasten hangen allemaal serieus door, ook wanneer er minder gewicht op staat dan de aangegeven draagkracht.  Op termijn zou ik ook voor de smalle versie gaan.  Of we maken zelf een kast, dat kan ook.

Indrukwekkende verzameling, Waldorf. 👍

Ja, da's zo met van die minderwaardige houtvezelbazaar.
Gelukkig kan je daar nog bijna gratisch kutballen gaan eten. Da's waarschijnlijk nog het meest waardevolle aan gans het IKEA concept.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Ja, da's zo met van die minderwaardige houtvezelbazaar.
Gelukkig kan je daar nog bijna gratisch kutballen gaan eten. Da's waarschijnlijk nog het meest waardevolle aan gans het IKEA concept.

ik heb al jaren de Billy-kasten voor mijn uitgebreide verzameling en ben er heel tevreden over.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

str.thumb.jpg.0686992be91c7fcc328aad3b45cc2485.jpg

 

Oei!!!!!, mevrouw Bouncer pikt het niet meer, de stapels aangeschafte strip lectuur van het bijna afgelopen jaar zo

pontificaal in de woonkamer.

Na zwijgen onderhandelen, na onderhandelen compromis, vanmiddag maar een boekenkast aanschaffen die bij

gratie aangezien het boven al te vol is in de woonkamer mag staan.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Tweetie zei:

Hoeveel boekenkasten passen er nog in je woonkamer? 

En hoeveel strips passen in die boekenkasten?, luxe en leuke kleine probleempjes verdrijven de echte problemen van alle dag.

Iets minder ruimte noopt je ook wel tot wat strenger selecteren en weer eens kijken wat je eventueel weg zou willen doen.

Link naar reactie
Op 19/11/2019 om 20:35, bouncer zei:

En hoeveel strips passen in die boekenkasten?, luxe en leuke kleine probleempjes verdrijven de echte problemen van alle dag.

Iets minder ruimte noopt je ook wel tot wat strenger selecteren en weer eens kijken wat je eventueel weg zou willen doen.

Weg willen doen en het dan ook echt doen.

Da's een dilemma.

Ik heb al vaker gekeken, maar na een nachtje slapen....toch nog maar bewaren.

Bij ons staan er boekenkasten in de woonkamer, 3 stuks waar we een mix hebben staan van lees,kook en stripboeken en wat beeldjes

Boven een zeer brede kast op de slaapkamer  die helemaal vol met stripboeken staat en dan hebben we nog een  "rommel "kamer en daar staan 3 kasten met stripboeken en beeldjes.

Er zit niet echt een systeem in en als ik iets nieuws heb moet ik nogal eens zoeken waar de rest staat.

Maar dat is dus echt een luxe probleem.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Zojuist, Willem zei:

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben...

Hoeveel strips hebben jullie staan, liggen  in dozen etc.

Ik heb aan de hand van mijn database gekeken en ik heb er zo'n 5600 staan.

allemaal in kasten. maar ben nieuwschierig.

 

5300.... mijn albums allemaal in kasten. De tijdschriften in kunststof boxen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
11 uren geleden, Willem zei:

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben...

Hoeveel strips hebben jullie staan, liggen  in dozen etc.

Ik heb aan de hand van mijn database gekeken en ik heb er zo'n 5600 staan.

allemaal in kasten. maar ben nieuwschierig.

 

13.283 comics en strips volgens mijn laatste telling... Die ongeveer klopt.

 

En die heb ik in mijn mancave staan in kasten en op planken.

Dan nog ongeveer 889 in dozen voor de verkoop.

Dan nog ongeveer 1000 van mijn eigen comic Sisterhood :)

 

O, in de woonkamer hebben we nog een flinke kast staan met leesboeken. Maar daar heb ik 2 "vakjes" nog vol staan met comics en strips die ik nog niet heb gelezen. Dat is dus mijn "leesstapel".

 

184279095_042020.thumb.jpg.06aa2885f227492fd67b665fe0225984.jpg787731516_boomroom062017p2.thumb.jpg.e91193f507576336720d614ab9747bd1.jpg

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik verbaas me erover dat er zovelen weten hoeveel ze er precies hebben in hun collectie.

Bij mij staat alles vol: boeken, DVD, bluray en strips door elkaar.

Omdat mijn mancave door de jaren heen erg begon te lijken op het archief van Guust Flater, heb ik van mijn vrouw de toelating gekregen een flink uit de kluiten gewassen boekenkast in de woonkamer te zetten.

Ze houdt van de kleuren van die ruggen en het heeft wel iets.

 

Wat ik wel weet is dat het me alles samen al een doorsnee huis heeft gekocht, dat hou ik wel bij.

Maar hoeveel ik er precies heb... veel alleszins...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

De meesten zijn in een andere ruimte in een ander gebouw (in stapelrekken of in open kasten).

 

Thuis liggen nog mijn 6 grootste Nederlandstalige reeksen : Suske en Wiske, Jommeke, Nero, De Rode Ridder, Bessy & Robert en Bertrand.

En mijn 5 grootste Franstalige uitgeverijen : Soleil, Delcourt, Glénat, Casterman & Paquet.

Link naar reactie
8 uren geleden, Chorasan zei:

Ik verbaas me erover dat er zovelen weten hoeveel ze er precies hebben in hun collectie.

Bij mij staat alles vol: boeken, DVD, bluray en strips door elkaar.

 

Heb o.a. mijn strip- en musiCassette/CD/DVD/Blu-ray collectie in Excel staan. Meteen overzicht.

 

Fysiek staat de stripcollectie in gesloten kast. De cass. bandjes, DVD's en Blu-ray's in open kasten,

maar zie voornamelijk de ruggen van cass. bandjes, CD's en DVD's nu toch wel vergelen...

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
9 uren geleden, Chorasan zei:

Ik verbaas me erover dat er zovelen weten hoeveel ze er precies hebben in hun collectie.

ook in mijn geval

image.png.dadcfd1cfd3dc653e887413963bd8d77.png

 

Elke comic (of strip) die ik koop, verkoop, krijg als kado, voorbestel via bol of via mijn reguliere 'dealer', hou ik per aanschaf bij, per jaar, inclusief aantallen en kosten.

 

Zo weet ik dat ik dit jaar al 365 comics/strips heb gekocht en 234 verkocht.

 

Ook heb ik in diezelfde XLS ook mijn volledige collectie in een apart tabblad. En aparte lijsten met NL-strips/comics (243) en USA-comics (722) om te verkopen.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Vittorio zei:

Maak me gek...

 

De vreugde over de C-120's en het verdriet over de kwaliteit.....

Bezit alleen C-90'schroom- en metal-tapes. Klinken nog steeds top en zonder drop-outs!

(aka: "The bitterness about C-120's remains long after the sweetness of low price is forgotten." 😉  

 

maxell-metall.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
17 uren geleden, boomvavavoom zei:

Elke comic (of strip) die ik koop, verkoop, krijg als kado, voorbestel via bol of via mijn reguliere 'dealer', hou ik per aanschaf bij, per jaar, inclusief aantallen en kosten.

 

Ik hou dat ook al 20 jaar bij (feitelijk als je de optelling ziet is dat schandalig veel, maar ik troost me dat het een hobby is)

Ik hou zelfs de kilometerstand bij...maar dit jaar zal dat meevallen... 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Chia zei:

ik heb ongeveer 100 strips. en mijn man 300. ongeveer

goed begin :)

1 uur terug, eriktex zei:

 Het moet in de kast(en) passen, ik stop vrijwel niks in dozen voor op zolder - zonde, dat gaat in de verkoop.

Ja, klopt... scheelt wel dat ik een complete kamer ervoor heb. Daar staan er nu dus 14.000

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Handig als je een mancave hebt. Of womancave moesten hier dames zitten. De mijne is een hoekje in de overgebleven kamer dat ik na jarenlange strijd heb kunnen uitbreiden tot anderhalve muur aan de ene kant en 1 muur aan de andere. Aan de ene kant dus 2,5m Billy-kasten, aan de andere een grote bureautafel en een plank voor de modelbouw. De strijd om het midden van de vloer gaat voort, maar ben ik momenteel nog steeds aan het verliezen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...