Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

3979 strips hier. Ik hield dat vroeger bij in een excelbestand, maar nu via stripmunk, is een stuk makkelijker. Het gaan er misschien iets meer zijn, want er zijn er een aantal die niet in stripmunk staan, maar bij mij is dat zeer beperkt, want ik verzamel enkel om te lezen, geen speciallekes qua formaten of luxes of wat dan ook. 

Link naar reactie

Feitelijk is het om mijn verzameling tekeningen te doen en niet om series aan te vullen : zo heb ik ook veel albums in het Frans, sommigen in het Engels, sommigen in het Duits en anderen (zelfs in het Pools, Italiaans, Spaans, Deens, Luxemburgs, Japans,...).

 

Men kan dan soms ook niet begrijpen dat ik niet persé alle strips wil verzamelen, zeker als ik er al 16 379 heb.

Link naar reactie
  • 1 month later...
25 minuten geleden, Waakwater zei:

Vraagje:

 

Hoe kan ik berekenen / weten hoeveel boeken mijn vloer kan dragen? Ik verhuisde naar een oud herenhuis en wil graag wat boeken kwijt op de zolderverdieping. Daar ligt een oude parketvloer. Ik kan één draagbalk duidelijk zien. De rest is giswerk.

 

 

Welkom terug, Waakwater.

Al is dit geen antwoord op jouw vraag. @Waldorf weet misschien wel raad.

Link naar reactie

Je zal toch een aantal dingen moeten uitvlooien: welk sectie zijn de balken, hoe ver liggen ze uit elkaar en wat is de overspanning? Dan kan je wel gaan uitrekenen hoeveel je theoretisch per vierkante meter mag stockeren. Zelf ben ik niet opgeleid in die materie, je zal je tot een ingenieur moeten wenden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...
1 uur terug, knobbel zei:

Huis geschilderd. Boekjes op hun plaats. Al jaren bewust rond de 3000. Wanneer het laatste schap in gebruik wordt genomen begin ik telkens te verkopen.

20200628_154158.jpg

Hoe maak je de selectie van wat je verkoopt? Persoonlijk vind ik het niet vanzelfsprekend om te beslissen wat je verkoopt en wat niet. 🙂

Link naar reactie
1 uur terug, Simon zei:

Hoe maak je de selectie van wat je verkoopt? Persoonlijk vind ik het niet vanzelfsprekend om te beslissen wat je verkoopt en wat niet. 🙂

Ik beslis dat er een 500 buiten moeten. Dan ga ik heel de kasten langs en waar ik niet zeker van ben dat ik ze nog ooit herlees gaan op een hoop. Zijn er tot nu toe altijd meer dan 500 geweest dus ook een deel die terug in de kast gaan.

Link naar reactie
2 uren geleden, knobbel zei:

Ik beslis dat er een 500 buiten moeten. Dan ga ik heel de kasten langs en waar ik niet zeker van ben dat ik ze nog ooit herlees gaan op een hoop. Zijn er tot nu toe altijd meer dan 500 geweest dus ook een deel die terug in de kast gaan.

Ik ga er gelijkaardig mee om. Zie het nut niet om dingen te bewaren waar ik niets meer aan heb. Geldt niet alleen voor strips.

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Beste repen of reepers, gereepten, reppers, getekenden... enfin stripliefhebbers

 

Heeft er iemand ervaring met led-strips om je stripkast(en) te verlichten? (Haha, I made a funny!)

Het is een nogal Amerikaans concept, maar ik ben momenteel ideeën aan het verzamelen om mijn zolder in te richten tot stripkamer/man cave/geek cave. Nu, m'n vraag is eigenlijk redelijk simpel. Is ledlicht (op lange termijn) schadelijk voor papier? 

 

 

 

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, Gilles zei:

Best interessant, heb je ervaring met bestellen van Wicked 

Hetgeen ik hierboven vermeld zijn nieuwe producten sinds gisteren. Heb wel een aantal dingen voor Lego, onder andere Ninjago display en Falcon stand.20200912_194515.thumb.jpg.a4b67eeea57402108bd6112d005b4725.jpgKwaliteit is zeer hoog. Echt strak. Zeer goed verpakt, maar duurt wel makkelijk 2 weken voor je bestelling ontvangt. Ook best wel prijzig.

 

20200926_130424.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Ben een ruimte aan het vrijmaken en binnenkort verbouwen

In deze ruimte komt een kastenwand voor de stripboeken.

Maar zou graag willen weten wat jullie doen qua integrales versus de softcovers(in mijn geval).

Zou je alles van een serie bij elkaar zetten of duidelijk een scheiding mbt het soort album, dus alle integrales bij elkaar en alle softcovers/hardcovers bij elkaar?

Hoor het graag.

Link naar reactie
2 uren geleden, Willem zei:

Ben een ruimte aan het vrijmaken en binnenkort verbouwen

In deze ruimte komt een kastenwand voor de stripboeken.

Maar zou graag willen weten wat jullie doen qua integrales versus de softcovers(in mijn geval).

Zou je alles van een serie bij elkaar zetten of duidelijk een scheiding mbt het soort album, dus alle integrales bij elkaar en alle softcovers/hardcovers bij elkaar?

Hoor het graag.

 

Tja, zoiets is puur persoonlijke voorkeur natuurlijk. Zelf ben ik van plan om alles meer op type te plaatsen. Kasten met de iets duurdere hardcovers. De Standaard jeugdstrips (in softcover) in een andere kast, de softcovers gericht op een wat ouder publiek dan weer een andere kast... 
De structuur van de kamer zelf speelt ook een rol. Heb je meer softcovers en wil je ze allemaal min of meer bij elkaar? Vul er dan de langste muur mee. Wil je de "mooiste" boeken op ooghoogte? Wil je ze liever op veilige hoogte zo dat het moeilijker is voor de kinderen om ze vast te nemen? 

 

Enfin, het hangt van je situatie af.

Link naar reactie

Ik ben van plan een nieuwe grote stripkast te kopen. Ik vraag me af of er kasten te koop zijn waarvan de afmetingen van de schabben specifiek gericht zijn op strips?

Of iemand eventueel geschikte kasten kan aanraden (want boekenkasten hebben meestal schabben die niet hoog genoeg zijn ;) )

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, kbellon zei:

Ik ben van plan een nieuwe grote stripkast te kopen. Ik vraag me af of er kasten te koop zijn waarvan de afmetingen van de schabben specifiek gericht zijn op strips?

Of iemand eventueel geschikte kasten kan aanraden (want boekenkasten hebben meestal schabben die niet hoog genoeg zijn ;) )

 

 

Billy kasten van Ikea. Je kan de hoogte van de schabben zelf bepalen.

Link naar reactie
10 uren geleden, kbellon zei:

Ik ben van plan een nieuwe grote stripkast te kopen. Ik vraag me af of er kasten te koop zijn waarvan de afmetingen van de schabben specifiek gericht zijn op strips?

Of iemand eventueel geschikte kasten kan aanraden (want boekenkasten hebben meestal schabben die niet hoog genoeg zijn ;) )

 

 

Billy's zijn heel flexibel. Je hebt er ook van 43 cm diep. Die kunnen de meeste Tirages de Têtes wel aan. Behalve die van Hermann... Die liggen er bovenop.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...