Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

3 uren geleden, JPAR zei:

Nice! Hoe laat je dan dan maken?

 

In melamine platen van 18mm.

 

Die tekening wordt upgeload in de computergestuurde CNC-machine, je legt uw platen op (die je ook in de computer moet ingeven) en hij berekend waar en wat hij moet boren.

 

Als het klaar is heb je net een Ikea-pakket die je moet samen steken.

Link naar reactie

Het enige vervelende aan billy is dat dat middelste schap niet verstelbaar is. Ik heb dus 4 schappen voor strips recht te zetten en 2 "overschotjes" waar ik wat strips horizontaal inleg om toch de kostbare plaats te benutten. De dag dat ze met een billy komen waar je echt alle schappen kan verstellen koop ik ze meteen.

Maar prijs/gemak is er momenteel niks beter dan billy of kallax (of die van yisk)

Link naar reactie

Als ik het uitreken wat ik nodig heb van die Billy kasten om hetzelfde te doen dan kan ik zo'n drie kasten laten maken.

Wat de kwaliteit betreft ben ik wel tevreden over, heb in mijne zoon zijn kamer een kastje laten maken die er perfect tussen de twee muren past voor net geen €50 (moest zelf nog die plastiekje kopen om de planken op te leggen want dat hadden ze niet).

 

IMG_0375(1).thumb.jpg.e2e42fa87c48ce878575916a6593dda6.jpg

Link naar reactie
Op 15/5/2021 om 09:56, Gilles zei:

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Kallax van Ikea. Niet specifiek gericht op strips, maar de blokken zijn ruim genoeg om er deftig LP's in te kunnen stockeren. Je kan er ook makkelijk combinaties mee maken. 

Me too. Ze zijn net breed genoeg om er aan de ene kant boeken of strips en aan de andere kant strips in te zetten. Of indien ze tegen de muur staan gewoon strips achteraan en boeken of dvds er voor te plaatsen. Guarnido's "Het Goud van de Zwendelaar" is de enige strip die ik heb die te hoog is om er in te passen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 15/5/2021 om 16:34, JPAR zei:

Mooi hoor. Ik heb een soortgelijke opstelling met Kallax.

KALLAX rules!! Ik heb nu een nieuwe mancave en alles is Kallax :)

 

(do not mind the rotzooi... dit was de laatste kamer (25m2) om in te richten en met 1500 comics ook het meeste werk :)

(daarnaast druk bezig met Sisterhood-pakketjes te maken, dus dat zijn ook nogal wat dozen her en der)

 

PANORAMA-foto (dus nogal distorted)

image.thumb.png.4582e7eaf9900c666d5eeb6ec823c313.png

image.thumb.png.e7dc8b0474c9756a58f6b33493f52d66.png

 

 

image.thumb.png.be1d4f05cef57af96e00fd25abbd0548.pngimage.thumb.png.7b163b01d3007601598f0a8f3eb275ee.png

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 months later...

Ben inmiddels een kamer rijker

D.w.z. er is beneden e.e.a. verbouwd.

Een muur met 9 billy's van 40 cm en 1 muur  met kasten van Jysk die ik al had

heb de vaste legger van de billy kasten verplaatst.

Was geen leuk werk maar nu heb ik 5 juiste vakken in de kasten.

en tevens nog een opzetkast.

Van de kasten van Jysk heb ik er 3 geplaatst en de vierde die ik nog had heb ik uit elkaar gehaald en er ook opzetkasten van gemaakt.

zal een deze dagen een foto sturen als e.e.a. gevuld is.

 

Link naar reactie
22 hours ago, Willem said:

Ben inmiddels een kamer rijker

D.w.z. er is beneden e.e.a. verbouwd.

Een muur met 9 billy's van 40 cm en 1 muur  met kasten van Jysk die ik al had

heb de vaste legger van de billy kasten verplaatst.

Was geen leuk werk maar nu heb ik 5 juiste vakken in de kasten.

en tevens nog een opzetkast.

Van de kasten van Jysk heb ik er 3 geplaatst en de vierde die ik nog had heb ik uit elkaar gehaald en er ook opzetkasten van gemaakt.

zal een deze dagen een foto sturen als e.e.a. gevuld is.

 

Hoe heb je die vaste plank kunnen verplaatsen? Daarmee maak je ineens een hoop extra plek.

Link naar reactie

Ik heb de 2 gaten voor de schroef en voor de houten plug opgemeten(dikte) en de juiste boren erbij gepakt.

Toen de 2 boren in de gaten gestoken en met gekleurde tape afgeplakt zodat ik niet te diep kon boren.

Toen een centimeter of 10-13 gezakt en uitgemeten vanaf de zijkanten waar de gaten moesten komen

en vervolgens aan het boren en iemand mee laten kijken voor de zekerheid dat ik niet te diep ging.

was even puzzelen maar heb nu naar mijn gevoel voor de stripboeken het goeie formaat.

Hoop dat bovenstaand een beetje duidelijk is :)

 

Link naar reactie
11 hours ago, Willem said:

Ik heb de 2 gaten voor de schroef en voor de houten plug opgemeten(dikte) en de juiste boren erbij gepakt.

Toen de 2 boren in de gaten gestoken en met gekleurde tape afgeplakt zodat ik niet te diep kon boren.

Toen een centimeter of 10-13 gezakt en uitgemeten vanaf de zijkanten waar de gaten moesten komen

en vervolgens aan het boren en iemand mee laten kijken voor de zekerheid dat ik niet te diep ging.

was even puzzelen maar heb nu naar mijn gevoel voor de stripboeken het goeie formaat.

Hoop dat bovenstaand een beetje duidelijk is :)

 

Heel duidelijk! Dat ga ik ook eens proberen als ik wat tijd vind.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Allemaal knap, om jaloers op te zijn dus ben ik er deze zomer aan begonnen, maar ...

 

IMG_2029.thumb.jpg.21874e33eff3053b66a744056352bbec.jpg

 

6CCA2873-04C4-41B9-B397-0C8FC5F6CA5B.thumb.jpg.fa5094a32cec75d0696ce86efc6fb6df.jpg

 

IMG_2047.thumb.jpg.38cb1bb29cb5d4e8d64c054ea482d487.jpg

 

IMG_2059.thumb.jpg.67c0dfd71fc40749e339dc12987fbd23.jpg

 

IMG_2057.thumb.jpg.edde49dc0d97712043527d9105e3cb07.jpg

 

... bij het uitpakken snel tot de constantie gekomen dat ik (zoals velen onder ons) plaats tekort kom.

 

IMG_2067.thumb.jpg.a1d8c563ab396bff6df2bf8871196cad.jpg

 

Dus heb ik 4 kasten bijbesteld van 2x2m die ik in het midden van de ruimte zal plaatsen hopelijk krijg ik de rest van de dozen daar dan in? 😇

 

IMG_2028.thumb.jpg.2a82e18f11142303d5572d1f59a13863.jpg

 

Als het afgewerkt is dan plaats ik een sfeerfoto. 

Link naar reactie
1 uur terug, $tripofiel zei:

Allemaal knap, om jaloers op te zijn dus ben ik er deze zomer aan begonnen, maar ...

 

IMG_2029.thumb.jpg.21874e33eff3053b66a744056352bbec.jpg

 

6CCA2873-04C4-41B9-B397-0C8FC5F6CA5B.thumb.jpg.fa5094a32cec75d0696ce86efc6fb6df.jpg

 

IMG_2047.thumb.jpg.38cb1bb29cb5d4e8d64c054ea482d487.jpg

 

IMG_2059.thumb.jpg.67c0dfd71fc40749e339dc12987fbd23.jpg

 

IMG_2057.thumb.jpg.edde49dc0d97712043527d9105e3cb07.jpg

 

... bij het uitpakken snel tot de constantie gekomen dat ik (zoals velen onder ons) plaats tekort kom.

 

IMG_2067.thumb.jpg.a1d8c563ab396bff6df2bf8871196cad.jpg

 

Dus heb ik 4 kasten bijbesteld van 2x2m die ik in het midden van de ruimte zal plaatsen hopelijk krijg ik de rest van de dozen daar dan in? 😇

 

IMG_2028.thumb.jpg.2a82e18f11142303d5572d1f59a13863.jpg

 

Als het afgewerkt is dan plaats ik een sfeerfoto. 

Hier had ik eerder wat foto's van gezien maar echt heeel erg fraai.

Het valt vaak tegen de ruimte optimaal te benutten.

Graag met spoed afwerken want ik ben zeer benieuwd naar de sfeer foto's :)

 

Link naar reactie

Allemaal prachtige verzamelingen die ik hier zie passeren 👍👏👏. Als beginnende stripverzamelaar is dit zeker een pagina om in het oog te houden. Het zijn toppers die Billy's van Ikea. Enige probleem nog is mijn vriendin te overtuigen. Ik had het al gewonnen dat ik mijn Statue verzameling in de living mocht zetten. Der staan 20, ja 20 enkele besta blokken met Statues in, prominent in de living. Nu nog een aparte kamer vragen voor een beginnende stripverzameling dat gaat me nooit lukken denk ik 😂. Dus een kleine kast in de slaapkamer zal het voor de moment moeten doen. 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Gilles zei:

 

Welke? (Foto's). 

De mijne zitten nog allemaal in dozen...

Ik heb van links naar rechts per blok:

- Bowen Psylocke, Sideshow Psylocke Premium Format OG

- Bowen Ms Marvel, XM Captain Marvel ( pre order )

- DC cover girls Zatanna, Sideshow Zatanna Premium Format, DC Bombshell Zatanna

- Sideshow Aspen Matthews Premium Format

- Sideshow Black Canary Premium Format

- DC Harley Quinn Suicide Squad, Kotobukiya Wonder Woman Movie, DC Wonder Woman Training outfit

- Diamond Gallery Supergirl, DC Wonder Woman bust, DC Bombshell Starfire

- DC cover girls Catwoman, Sideshow JSC Mary Jane, DC Catwoman the Dark Knight rises

- Diamond Gallery Batwoman, Diamond Gallery Harley Quinn, Diamond Gallery Batman Arkham game

- Bowen Astonishing Cyclops, Bowen Emma Frost

- Tweeterhead Superman ( pre order )

- Tweeterhead Super Powers Wonder Girl, Tweeterhead Super Powers Batgirl  

- Tweeterhead Super Powers Batman 

- Tweeterhead Super Powers Robin, Tweeterhead Super Powers Starfire

- Tweeterhead MOTU Teela ( pre order )

- Sideshow Black Widow ScarJo Iron Man 2 Premium Format

- Sideshow Babydoll Premium Format

- Gentle Giant Blondie statue

- Gentle Giant Rocket statue

- Sideshow Hawkeye Premium Format

 

Ik heb in doos nog Sideshow JSC Gwen Stacy, Sideshow Bucky als Captain America Premium Format en Superman Justice League movie statue. Voor hen ben ik nog een plaats aan het zoeken. 

 

Ik ga foto's van mijn hele collectie trekken wanneer ik mijn huidige drie pre-orders binnen heb. Nu zit ik met 2,5 lege blokken en dat is niet mooi. TH Superman en TH Teela werden van oktober naar november verlaat en van november naar december al. Die heb ik besteld via sideshow. XM Captain Marvel is via GHeroes in Duitsland, die zal ik normaal gezien het snelste hebben. Met de huidige transport en covid crisis is het uiteraard niet meer dan logisch dat er deze problemen zijn. 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Gilles zei:

Totaal niet slecht. Is er niet teveel licht in je living? Dat is op termijn schadelijk voor de kleuren.

Dat was inderdaad ook 1 van de dingen die ik mezelf meteen afvroeg. Ik heb wel uv werende folie op de ramen en we hebben ook uv verduistering. Alle zon en uv licht gaan we op deze manier zeker niet buiten houden, maar in mijn vorig appartement stonden ze in een aparte donkere kamer, maar had ik er opzich niet veel plezier van. Nu kijk ik toch alle dagen op de verzameling. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Gilles zei:

Wel begrijpelijk. Nu, als ze niet in het fel zonlicht staan wordt het gevaar al een stuk minder. 

De mijne staan nog gestockeerd bij m'n ouders momenteel. Nadat we dit huis gekocht hadden was dat noodzakelijk. Ondertussen staan ze daar al een paar jaartjes omdat de zolder nog steeds niet af is...

Bij mij is het plezier van het verzamelen van statues de laatste maanden ook fel afgenomen. Ik weet niet hoe oud u bent, maar ik heb nog de tijd meegemaakt dat je voor 300 euro een 1/4 scale statue had. Black Widow was mijn eerste statue ooit. De prijzen die XM nu bv voor 1/4 scale vraagt swingen de pak uit. Voor dat bedrag kun je een prime 1 1/3 scale statue kopen. Ik wou echter toch wel 1 XM beeld en heb 1malig toegehapt. Voor de rest zijn shipping en invoerrechten spijtig genoeg dodelijk. En hopelijk is de zolder van u spoedig klaar en kan u snel terug genieten van uw verzameling. U bent een power ranger fan vermoed ik aan uw avatar te zien?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...