Aaltomuoto Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Mooi collectie! Ben zelf niet zo van de beeldjes maar die Adolphus Claar is wel erg mooi. Neem aan dat je focus ligt op alles van Chaland? Zou er graag meer van zien, ben een groot fan van Chaland. Quote Link to comment
boystoffel Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Hoe plaats ik hier foto's van mijn collectie? Quote Link to comment
Timhardt Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 stukje van mijn beeldjes van Yves Chaland PURE SF. Iedereen weet dat we in 2097 allemaal dood zullen zijn Quote Link to comment
boystoffel Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Mijn collectie : Quote Link to comment
linthout Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Zijn dat lege of volle flesjes Cesar? :e005: :e005: Quote Link to comment
linthout Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 YES!!!! Een beeldje van een depressief ventje!!! DAT is het enige wat we nodig hebben!!!!! :e005: :e005: Quote Link to comment
boystoffel Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Zijn dat lege of volle flesjes Cesar? :e005: :e005: Vol, ooit zijn dat de twee enige volle flesjes die enorm veel waard gaan zijn ; p Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Vol, ooit zijn dat de twee enige volle flesjes die enorm veel waard gaan zijn ; p Daar moet op gedronken worden als het zo ver is ! Met een lekker biertje voor de gelegenheid. Pakweg een Cesar Quote Link to comment
Kool Thing Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 Nog maar 2 meter over... en dan is alles weer vol. En dan... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 the horror !!! en ik zet al geen kasten, maar rekken direct in de muren gevezen. ( Mijn huis dateert van voor de eerste strip ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 opbeurend Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Chorasan Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 Nog maar 2 meter over... en dan is alles weer vol. En dan... Bah, dan zet je alles toch gewoon in dubbele rijen? Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Chorasan Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 Mijn collectie : DSCI0304.JPGDSCI0303.JPGDSCI0307.JPGDSCI0306.JPGDSCI0305.JPG Ook een Percevan fan? Ik ben ze van miserie uiteindelijk maar in het Frans gaan kopen... Wulf Dorn, Harlan Coben, me like. De rest kan ik niet lezen, maar het ziet er alleen al op het zicht om van te smullen uit! Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
boystoffel Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Ook een Percevan fan? Ik ben ze van miserie uiteindelijk maar in het Frans gaan kopen... Wulf Dorn, Harlan Coben, me like. De rest kan ik niet lezen, maar het ziet er alleen al op het zicht om van te smullen uit! Hallo, Heu ik ben geen Percevan fan vrees ik, ik heb die strip eens gratis gekregen op een beurs en gebruik die om voor een aantal boeken te zetten als bescherming tegen de zon p. (totaal geen fan dus) Wulf Dorn is zeer goed ! Ik moet alleen de laatste nog lezen Harlan Coben heb ik ook nog niet alles gelezen, de spin off Mickey B, volg ik ook. Linwood Barclay staat er ook tussen dat is een absolute must, hoewel zijn boek van vorig jaar minder was. Ik ben de nieuwe nu aan het lezen (net gearriveerd) Op gebied van horror is, Stephen King de moeite. Nicci French, Simone Van Der Vlugt en Saskia Noort volg ik ook. (en vele andere) Wat betreft de plaats zijn een aantal boeken al naar zolder verbannen, de relatief goede in een afgesloten kast, ik heb daar ook nog veel jeugdboeken staan. Ik heb ook curver bakken gekocht miss moet ik hetzelfde doen met strips die wat minder zijn en misschien is die dag niet zo ver meer af. Ik zet boeken al soms in dubbele rijen in mijn rekken ... Quote Link to comment
Waldorf Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Drie rijen? Hoe diep zijn die kasten? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Drie rijen ? Dat kan toch niet, in mijn (redelijk diepe) kasten kan ik 2 rijen comics/kleine formaat strips kwijt. Never dat ik twee rijen eurostrips achter elkaar kan plaatsen. Vertel ons je geheim stuvio ! Quote Link to comment
Timhardt Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 stuvio's kasten zijn maar 15 cm diep, maar hij zet zijn strips in vooraanzicht en niet dwars Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Doe ik me sommige series ook. In stapels met één exemplaar in vooraanzicht of totaal in vooraanzicht. Ziet gaaf uit (breekt de rij van zijkantjes die je ziet) en het scheelt nogal wat ruimte! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
retep Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Aha, de uitpuilmethode. Quote Link to comment
SPeeDy Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Hoe diep ze zijn, weet ik niet. Maar ik heb de kast een stukje van de muur afstaan, zodat er langs die kant spillage is en dan is er langs voor ook spillage. Dan krijg je toch een hoop stof op die stukken die uitsteken? Of neem je ze er elke week uit om af te stoffen ? Quote Link to comment
Safetyboy Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Aha, de uitpuilmethode. Lijkt me niet echt mooi - en dat voor een estheet als Stuvio Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
retep Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Dan kun je: 1 een paar kasten erbij kopen; 2 een deel van je verzameling verpatsen (wel eerst stofvrij maken); 3 de koopstop verlengen. Quote Link to comment
Waldorf Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Brrrr, een koopstop. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Koopstop betekent koopachterstand hetgeen weer resulteert in omissies in de verzameling, het begin van het einde. Sterkte Stuvio ! Quote Link to comment
Timhardt Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Het is verschrikkelijk. Op m'n piano liggen nog'ns een 100-tal boeken en strips en tijdelijk ook een aantal op de grond. Ik weet niet wat me bezield heeft, maar het is plots erg geworden. Daarom even knippen. Ik heb al een half jaar aankoopstop achter de rug, maar die is om. Ze vergaren, jammer genoeg, erg veel stof en ik ben zeer allergisch. ja kan ook zoals ik doen: blijven kopen en tegelijkertijd de dingen verkopen waar je bent uitgegroeid. Quote Link to comment
Hounddog Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Dan kun je: 1 een paar kasten erbij kopen; 2 een deel van je verzameling verpatsen (wel eerst stofvrij maken); 3 de koopstop verlengen. Als variant op optie 2 is er dan nog optie 4: je verzamelgebied verkleinen (eventueel in combinatie met optie 2 voor waar je mee op houdt). Dat is de optie waar ik voor heb gekozen. Ook door de financiën gedwongen. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Dan kun je: 1 een paar kasten erbij kopen; 2 een deel van je verzameling verpatsen (wel eerst stofvrij maken); 3 de koopstop verlengen. Als variant op optie 2 is er dan nog optie 4: je verzamelgebied verkleinen (eventueel in combinatie met optie 2 voor waar je mee op houdt). Dat is de optie waar ik voor heb gekozen. Ook door de financiën gedwongen. of optie 5: stoppen en een andere hobby kiezen. Wandelen, kaarten, ... optie 6: alles lenen in de bibliotheek (De aap vreest dat dit over enkele maanden een noodgedwongen oplossing is. Een huis + verbouwing aflossen, een baby op komst en mijn portefeuille het doelwit van de aangekondigde besparingen dus dat zal helaas ten koste gaan van mijn consumptie. Ik koop nu nog maar elke drie maanden strips waar ik dat een jaar geleden nog elke maand deed dus weldra zal die 3 maanden om de 6 maanden worden en nog later eens een keertje uitzonderlijk als er nog een stukje salaris overblijft) Quote Link to comment
Yncke Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 een baby op komst Proficiat! Quote yncke.be Link to comment
Guest Natte aap Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Proficiat! dank u. Quote Link to comment
Waldorf Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 , een baby op komst Goed zo! Proficiat! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Olsimar Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Is toch oud nieuws aap? @retep op FB gebeurt zo veel meer Quote Link to comment
Timhardt Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 of optie 5: stoppen en een andere hobby kiezen. Wandelen, kaarten, ... optie 6: alles lenen in de bibliotheek (De aap vreest dat dit over enkele maanden een noodgedwongen oplossing is. Een huis + verbouwing aflossen, een baby op komst en mijn portefeuille het doelwit van de aangekondigde besparingen dus dat zal helaas ten koste gaan van mijn consumptie. Ik koop nu nog maar elke drie maanden strips waar ik dat een jaar geleden nog elke maand deed dus weldra zal die 3 maanden om de 6 maanden worden en nog later eens een keertje uitzonderlijk als er nog een stukje salaris overblijft) proficiat! (maar ik wist het al he) gratis tip 1: doe zoveel mogelijk zelf aan verbouwing, als je wil, lukt er veel zelf en het kost een fractie van hetgeen je laat doen gratis tip 2: doe het voor de baby, erna doe je niets meer. (behalve met de baby bezig zijn) Quote Link to comment
Waldorf Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 gratis tip 3 : laat zoveel mogelijk over aan het vrouwtje Koen toch. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Waldorf Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Te laat. Je hebt een kans gemist om je te outen als een toegewijde vader. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Natte aap Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 proficiat! (maar ik wist het al he) gratis tip 1: doe zoveel mogelijk zelf aan verbouwing, als je wil, lukt er veel zelf en het kost een fractie van hetgeen je laat doen gratis tip 2: doe het voor de baby, erna doe je niets meer. (behalve met de baby bezig zijn) dat zijn goede tips die al in praktijk omgezet worden Ik heb geen andere keuze dan zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb dat huis enkele jaren geleden gekocht en volgens mijn budget daar centrale verwarming geïnstalleerd, een badkamer geïnstalleerd (de betegeling laten doen want de ondergrond was een ramp), geïsoleerd, een nieuwe vloer gelegd (hout). Maar nu was het tijd om ook eens wat te laten doen. Het hele huis laten bezetten (afkappen wel zelf gedaan), een betonvloer laten gieten (de bestaande situatie is een ramp), een achtermuur uitbreken en schuifdeur zetten (laat ik liever doen want ik heb geen vrienden die me kunnen helpen), nieuwe ramen, ... En zelf doen kost ook geld hoor, je kan niet alles in promotie bij de brico vinden of vertrouwen Gelukkig heb ik nu een voordeeltje voor de verf. Professionele verf aan de prijs van de levis verf (heeft een andere naam in Nederland) is toch mooi meegenomen. En dat van dat zoveel mogelijk doen als de baby er is, dat is ook waar maar helaas niet mogelijk. Er is nog te veel te doen Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 gratis tip 3 : laat zoveel mogelijk over aan het vrouwtje Tja, die is helaas niet zo handig in die dingen. Een supervrouw op verschillende vlakken, maar helaas ligt daar haar talent niet. Maar ze helpt af en toe. Ze kijkt of de verf wel aan de muur blijft hangen als ik schilder bvb Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Is toch oud nieuws aap? is inderdaad oud nieuws (nu ja, een tweetal maanden oud zeker?), maar in de context van de eerste opmerking moest het wel vermeld worden en dan zijn er een paar mensen die het nog niet wisten. @retep op FB gebeurt zo veel meer ach, begrijpelijk dat er voldoende mensen zijn die al die brij die ik op fb neerkwak aan zich voorbij willen laten gaan. Moest ik kunnen, ik zou mezelf ook defrienden Quote Link to comment
Timhardt Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 dat zijn goede tips die al in praktijk omgezet worden Ik heb geen andere keuze dan zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb dat huis enkele jaren geleden gekocht en volgens mijn budget daar centrale verwarming geïnstalleerd, een badkamer geïnstalleerd (de betegeling laten doen want de ondergrond was een ramp), geïsoleerd, een nieuwe vloer gelegd (hout). Maar nu was het tijd om ook eens wat te laten doen. Het hele huis laten bezetten (afkappen wel zelf gedaan), een betonvloer laten gieten (de bestaande situatie is een ramp), een achtermuur uitbreken en schuifdeur zetten (laat ik liever doen want ik heb geen vrienden die me kunnen helpen), nieuwe ramen, ... En zelf doen kost ook geld hoor, je kan niet alles in promotie bij de brico vinden of vertrouwen Gelukkig heb ik nu een voordeeltje voor de verf. Professionele verf aan de prijs van de levis verf (heeft een andere naam in Nederland) is toch mooi meegenomen. En dat van dat zoveel mogelijk doen als de baby er is, dat is ook waar maar helaas niet mogelijk. Er is nog te veel te doen het scheelt natuurlijk van waar je moet beginnen, dat geef ik graag toe (heb ook al gevloerd op dals en op ongelijke ondergronden en da's niet leuk) ik had het geluk te moeten beginnen van een nieuwe ruwbouw, al de rest, van betegeling tot keukten tot leidingen heb ik zelf gedaan met mijn vrouw. 9 maanden van ons leven, elk weekend, elke vakentie, elke avond, maar die tienduizenden euro's die dat bespaard hebben die tellen dubbel, want die moet ik geen 20 jaar afbetalen En dan te zeggen dat ik daarvoor niet zo handig was, maar ik heb het me laten aanpraten, ben op weg gezet è voila. Quote Link to comment
Timhardt Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 is inderdaad oud nieuws (nu ja, een tweetal maanden oud zeker?), maar in de context van de eerste opmerking moest het wel vermeld worden en dan zijn er een paar mensen die het nog niet wisten. ach, begrijpelijk dat er voldoende mensen zijn die al die brij die ik op fb neerkwak aan zich voorbij willen laten gaan. Moest ik kunnen, ik zou mezelf ook defrienden Nee hoor, het is veel leuker om keihard in discussie te gaan Allemaal vriende met dezelfde mening is inteelt en erg saai Quote Link to comment
Recommended Posts