Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

 die tienduizenden euro's die dat bespaard hebben die tellen dubbel, want die moet ik geen 20 jaar afbetalen :)

 

true. Met die chauffage, badkamer en vloer heb ik heel veel uitgespaard.

Maar nieuwe ramen, schuifdeur en bezetten kost toch ook al een pak. Maar het is geen 20 jaar afbetalen, ik kan het op 5 jaar afgelost hebben.

Link naar reactie

Koopwoede of in mijn geval ook heel erg leeswoede is een ernstig probleem maar ik zou er nooit vanaf willen.

 

Ik ben (voor degene die de afgelopen paar maanden onder een rots geleefd heeft of mij niet kent) begonnen aan manga en er is zoveel moois, zoveel wat ik echt absoluut wil lezen. Iedere keer maak ik weer een lijst en dan is het "ja dit is echt perfect, hier hou ik het bij" maar dan zo na een paar weken begint mij toch de kriebel weer op te komen. "Wat als ik iets gemist heb" "Ik heb die ene reeks misschien toch wat te vlug afgeschreven want iedereen heeft het er maar over" En voor ik het weet heb ik nog eens 50 reeksen bijgevoegd aan mijn lijst. Ik zou oorspronkelijk alleen in de zomer mij verdiepen in manga. Inmiddels loopt de lijst al door tot half 2015 en een einde is nog niet in zicht. En dat is nog maar een fractie  van toen ik begon met Eurostrips. Vier jaar heeft het in totaal gekost totdat ik besloot dat het zo goed was en ik helemaal tevreden was met mijn collectie. En saai dat de maanden erop waren! Gelukkig ontdekte ik niet veel later manga en nu kan ik weer fijn stressen over te weinig geld en tijd.

 

Mijn visie: liever obsessief verzamelen en lezen met alle financiële en tijdsdruk van dien dan een passieloos leven leiden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Koopwoede of in mijn geval ook heel erg leeswoede is een ernstig probleem maar ik zou er nooit vanaf willen.

 

Ik ben (voor degene die de afgelopen paar maanden onder een rots geleefd heeft of mij niet kent) begonnen aan manga en er is zoveel moois, zoveel wat ik echt absoluut wil lezen. Iedere keer maak ik weer een lijst en dan is het "ja dit is echt perfect, hier hou ik het bij" maar dan zo na een paar weken begint mij toch de kriebel weer op te komen. "Wat als ik iets gemist heb" "Ik heb die ene reeks misschien toch wat te vlug afgeschreven want iedereen heeft het er maar over" En voor ik het weet heb ik nog eens 50 reeksen bijgevoegd aan mijn lijst. Ik zou oorspronkelijk alleen in de zomer mij verdiepen in manga. Inmiddels loopt de lijst al door tot half 2015 en een einde is nog niet in zicht. En dat is nog maar een fractie  van toen ik begon met Eurostrips. Vier jaar heeft het in totaal gekost totdat ik besloot dat het zo goed was en ik helemaal tevreden was met mijn collectie. En saai dat de maanden erop waren! Gelukkig ontdekte ik niet veel later manga en nu kan ik weer fijn stressen over te weinig geld en tijd.

 

Mijn visie: liever obsessief verzamelen en lezen met alle financiële en tijdsdruk van dien dan een passieloos leven leiden.

 

Zo obsessief is het niet bij mij (verre van zelfs), maar dat vetgedrukte stukje is wel herkenbaar. Gelukkig heb ik soms ook het omgekeerde, dan smijt ik een hele hoop titels van de lijst die misschien toch niet zo essentieel zullen blijken. Waarna ik ze druppelsgewijs weer toevoeg, als ze weer eens genoemd worden op de SSZ of hier op het forum. Om ze twee maanden later terug allemaal te verwijderen. Enzovoort...

 

Voor de rest ben ik redelijk normaal. :e012:

Link naar reactie

Ik vind dat ik me in 30 jaar strips verzamelen danig heb ingehouden (6000 stripjes). Vroegah kocht ik 90 % van de strips tweedehands nu is dat 90 % nieuw. Geld speelt een wat mindere rol, gebrek aan ruimte des te meer.  Van een enkele auteur koop ik nog alle nieuwe spullen maar vaak laat ik me leiden door dedies. Bevalt een boek waar ik een dedie in heb gekregen dan koop ik de reeks. Een ad random methode die me wel bevalt.

 

Vroeger zag ik Dio nog wel eens op een beurs, in de rij voor een dedie of speurend in bakken. Sinds zijn bekering tot de Manga religie heeft hij beursbezoek afgezworen.

Link naar reactie
Vroeger zag ik Dio nog wel eens op een beurs, in de rij voor een dedie of speurend in bakken. Sinds zijn bekering tot de Manga religie heeft hij beursbezoek afgezworen.

Buersbezoeken ben ik al eerder mee gestopt. Toen ik klaar was met obsessief eurostrips verzamelen maar nog niet aan de manga was. Dat had vooral te maken met mijn verhuizing en de zaken op orde krijgen in mijn nieuwe woonomgeving waar vrij veel tijd en energie in ging zitten. En ik ben overigens niet geheel bekeerd tot de mangareligie. Het klopt dat manga momenteel het enige is wat ik koop op stripgebied maar dat gaat op een gegeven moment ook weer over. Ik zit af en toe stiekem al een beetje te gluren naar comics en graphic novels dus wie weet. En daarna dan misschien toch maar weer eens terug naar Eurostrips of mischien een combinatie van alle drie. Ik hou van afwisseling. En beursbezoeken komen ook wel weer. Misschien niet in de heel erg nabije toekomst maar ik ben er niet voorgoed mee gestopt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ging je zondag niet naar valkenswaard?

ik twijfel nog. Vandaar dat ik het niet groots aankondig. Op zich komt er maar één tekenaar die mij echt interesseert (Mezzomo) en in de bakken snuffelen is niet iets waar ik mij momenteel mee bezig houd want ik heb alles wat ik wil hebben al op Europees gebied. Dus vanuit dat opzicht een beetje zonde van tijd en geld. Aan de andere kant ik ben dan toch al in de buurt en voor de entreeprijs hoef ik het niet te laten. Bovendien leuk om wat repers weer eens face to face te spreken. 

 

Kortom: Ik zie tegen dan wel.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

ik twijfel nog. Vandaar dat ik het niet groots aankondig.

 

Heb je de paginaruimte in het NRC handelsblad en de spotjes bij de ster al gereserveerd? want anders ga je misschien te laat zijn om het nog groots te kunnen aankondigen hoor ;)

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

De bib bij ons thuis.

De omslagen van die boeken zien er zo verleidelijk uit. 

Allé, misschien niet voor Jan Modaal, maar ik durf eerlijk toegeven dat ik alweer heb zitten uitvergroten in een poging om te weten te komen wat er allemaal op die planken van je staat...  :e008:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...