Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

Ik roep hier al jaren dat gesloten kasten veel beter zijn voor de strippies maar mijn (wijze) woorden worden door al die Billy fanaten op de reep weggehoond.....

Aha, de vertegenwoordiger van de Kevlox kasten is weer aangeschoven (twisted evil smiley).

 

Hang je je schilderijen ook achter een deur retep? Het zij boekies om te lezen, weten we het nog?

Netjes in de kast, niet dubbelvouwen en geen vette handen soit. Maar verder niet te gek doe hè ;)

Link naar reactie

Aha, de vertegenwoordiger van de Kevlox kasten is weer aangeschoven (twisted evil smiley).

 

Hang je je schilderijen ook achter een deur retep? Het zij boekies om te lezen, weten we het nog?

Netjes in de kast, niet dubbelvouwen en geen vette handen soit. Maar verder niet te gek doe hè ;)

 

Bij Olsimar staan de glazen en borden gewoon in de afwasbak, zijn overhemden gooit hij op de grond. Die dichte kasten zijn perfect tegen stof en zonlicht....... I

Link naar reactie

Hang je je schilderijen ook achter een deur retep? Het zij boekies om te lezen, weten we het nog?

Netjes in de kast, niet dubbelvouwen en geen vette handen soit. Maar verder niet te gek doe hè ;)

 

 

Helemaal mee eens! Hoe saai zou mijn kamer er opeens uitzien moest alles in gesloten kasten zitten.

Link naar reactie

Je had het net over dat mijn Duckjes saai zijn omdat ze in plastic zitten. Wat is daar dan saai aan?

En ik zeg toch dat ik genoeg dubbelen heb liggen om te lezen.. Dus ik moet ze niet uitpakken om ze te lezen.

Ik vind niets saais aan mijn Duck kamer. Je wordt nog eerder misselijk van de vrolijke kleuren overal, dan dat het saai is.. ;)

Link naar reactie

Begrijp ik het goed dat je alleen dubbelen leest ? De eerste keus zit in zakjes en je haalt ze er helemaal niet uit ? :e010:  :e010:  :e010:  Waarom heb je die boekjes dan ? Ik lees alles wat ik in mijn kasten heb zitten, of dat nu een ouwe, uit de kaft vallendeArboris soft cover is of een poepsjieke gig HC-er van Magasin General met dedie.....

Link naar reactie

Je spreek je eigen tegen Retep ;)

 

Je vind het raar dat ik mijn eerste keus strips niet lees (wat geen waar is, maar als ik nog een hoop dubbele heb liggen zie ik niet in waarom ik mijn eigen strips uit het zakje moet halen om ze te lezen).

En dan zeg je dat je oude uit te kaft vallende strips ook leest. (Waarom moet ik dan de beste versie van de zelfde strip lezen?)

Link naar reactie

Dat heet 'verzamelen' , Retep. Daarom heeft ze die boekjes... :e002:

En daarom heb ik hier ook heel veel ongelezen strips...

Saai wordt het nooit. Als ik tussen mijn strips zit word ik omringd door duizenden fantastische avonturen en miljoenen schitterende tekeningen...

Ik voel me daar heel goed...Dat zal voor Skinny wellicht niet anders zijn.

Link naar reactie

Je spreek je eigen tegen Retep ;)

 

Je vind het raar dat ik mijn eerste keus strips niet lees (wat geen waar is, maar als ik nog een hoop dubbele heb liggen zie ik niet in waarom ik mijn eigen strips uit het zakje moet halen om ze te lezen).

En dan zeg je dat je oude uit te kaft vallende strips ook leest. (Waarom moet ik dan de beste versie van de zelfde strip lezen?)

 

Van mij hoef je en moet je zeker niets. Ik verbaas me alleen over het gegeven dat verzamelaars boeken kopen die ze niet lezen. Kennelijk ben ik dan geen verzamelaar want ik lees alles wat ik in mijn kasten heb. Eerste en twee keus strips ken ik niet, wanneer ik bijvoorbeeld een strip dubbel heb (komt vaak voor door dedie jagen) verkoop ik het overbodig geworden exemplaar of geef ik het gewoon weg. Ik heb veel strips (tweedehands) gekocht in de jaren 80, ik was toen student en ontbeerde de middelen om alles nieuw of in goede 2ehandse staat aan te schaffen. Deze boekjes verkeren nu in wat trieste staat, vooral de uitgeverijen Oberon, Panda en Arboris gebruikten slechte lijm. Deze gehavende boekjes lees ik nog steeds en vervang ze door nieuwkoop (liefst in de vorm van integrales).

Link naar reactie

Dat heet 'verzamelen' , Retep. Daarom heeft ze die boekjes... :e002:

En daarom heb ik hier ook heel veel ongelezen strips...

Saai wordt het nooit. Als ik tussen mijn strips zit word ik omringd door duizenden fantastische avonturen en miljoenen schitterende tekeningen...

Ik voel me daar heel goed...Dat zal voor Skinny wellicht niet anders zijn.

 

Koop je dan boeken die je niet leest ? Kijk je ze wel eens in ? Is het bezit van de boekjes (zonder ze te lezen) voldoende voor je ?

Link naar reactie

Kasten moeten wel open zijn voor de mooi, vind ik.

 Nog idealer is dan weer een klimaatkamer met 18,5 graad en 50% luchtvochtigheid.

dat klinkt wel als mijn kamer denk ik!!

minder stof op strips en zo :-)

ik heb zakjes om de comics :)

Scheelt ook wel!

 

Helemaal mee eens! Hoe saai zou mijn kamer er opeens uitzien moest alles in gesloten kasten zitten.

gesloten kan ook met doorkijk-deuren, hoor :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik moet even iets opklaren. 

 

Ik heb heel veel dubbelen Duckjes, maar die liggen hier klaar om verkocht te worden.

Het is niet dat ik dubbelen spaar om te lezen  :huh:.

 

Maar zolang ze niet verkocht zijn kan ik ze gebruiken om te lezen.

 

Ik verzamel niet gewoon om het verzamelen, ik lees mijn strips ook.

Aan reeksen compleet krijgen en speciale of oude uitgaven kopen beleef ik ook plezier, maar de dag dat ik ze niet meer zou lezen zouden ze de deur uit gaan.

Dan kan net zo goed iets anders verzamelen.

Link naar reactie

Koop je dan boeken die je niet leest ? Kijk je ze wel eens in ? Is het bezit van de boekjes (zonder ze te lezen) voldoende voor je ?

Eerst; het is niet zo dat je GEEN verzamelaar bent als je je strips allemaal leest!!!! Dat heeft niemand gezegd.

Je bent een verzamelaar als je al je strips leest en je kunt ook een verzamelaar zijn die zijn strips niet leest.

De meeste strips koop ik met de intentie ze te lezen. Dat probeer ik dan ook meestal.

Sommige strips (de helft ongeveer) vind ik slecht en dan steek ik er verder geen tijd in en lees ze niet verder.

Ik koop ook (meestal oude) strips, gewoon omdat ik ze mooi vind of omdat ze me een goed gevoel geven...

Nostalgie...Ik kijk altijd al mijn boeken in.

Ik heb momenteel wel een grote leesachterstand.

Link naar reactie

alle strips die ik heb, heb ik minstens 3 keer gelezen en herlezen.

hetgeen ik staan heb (momenteel zo'n 33 lopende meter) is slechts een fractie van wat ik gelezen heb qua strips (ik denk 20%). (hoeveel romans ik daarvoor gelezen heb....vast honderden)

al de rest kocht ik ook en verkocht ik weer wegens slecht/geen interesse meer.

ik ben wel erg kien op de boekjes die hier staan. ze staan wel in open kasten, in de noordvleugel van mijn kasteel.

kien omdat ik een zorgzaam type ben denk ik en ook omdat ik dingen graag uitgepuurd heb, dat heb je als je een halve dichter bent, dan schrap je meer dan je schrijft op bepaalde momenten :)

Link naar reactie

Ik heb ook wel wat dubbels liggen, meestal omdat ze in een lot gekocht zijn met andere die ik nog niet had of omdat ik latere drukken door eerste vervang. Om te lezen neem ik echter altijd de eerste drukken. Zeker bij de jaren 50 en 60 strips duik je dan meteen terug naar het verleden (de geur van dat papier mmmmh :) ).

Link naar reactie

Ik heb ook wel wat dubbels liggen, meestal omdat ze in een lot gekocht zijn met andere die ik nog niet had of omdat ik latere drukken door eerste vervang. Om te lezen neem ik echter altijd de eerste drukken. Zeker bij de jaren 50 en 60 strips duik je dan meteen terug naar het verleden (de geur van dat papier mmmmh :) ).

Dat vind ik ook...Dat papier is heel anders dan nu, die kleuren....

Voor mij brengen die oude strips een heel speciale sfeer met zich mee...

Ik herbeleef mijn jeugd dan...

Link naar reactie

Dat vind ik ook...Dat papier is heel anders dan nu, die kleuren....

Voor mij brengen die oude strips een heel speciale sfeer met zich mee...

Ik herbeleef mijn jeugd dan...

 

Idem. Ik ontbreek nog een drietal Beverpatrouljes, en wil momenteel nog liever de losse vergeelde albums kopen dan de integrales. Aan de andere kant gaan mijn kinderen ( beiden overtuigd scouts ) nooit die losse oude brol lezen, maar zouden ze die integrale misschien wel lezen.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Dat vind ik ook...Dat papier is heel anders dan nu, die kleuren....

Voor mij brengen die oude strips een heel speciale sfeer met zich mee...

Ik herbeleef mijn jeugd dan...

 

Volledig mee eens.  De kleuren, wijze van drukken,... was heel anders.  Je komt inderdaad meteen in de perfect sfeer... in mijn geval beleef ik de jeugd van mijn vader, :)   En natuurlijk is er nog de taal, zoals bij de oude Sus- en Wissen. 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...