Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

6 uren geleden, esteban² zei:

Bedoel je die recente miskleun?  Dat was een pijnlijke zit.  Ondermaatse actie, slechte ideeën, nul spanning en een poging tot humor. En dan dat einde.  Facepalm-er dan dat heb ik ze de laatste jaren niet gezien.  Dan vond ik zelfs de AVP films een pak beter.

 

 

Het 'probleem' met die film is dat iedereen een bloedserieuze horrorfilm verwachtte zoals de vorige Predators. Maar het is gewoon een soort Marvel fun-aktie-sf spektakelfilm.

 

Van Shane Black is dat te verwachten. Onlangs trouwens The Nice Guys nog eens bekeken. Big fun!

Link naar reactie

Mneen, dat was niet het probleem.  Shane probeerde naar eigen zeggen de spirit van Predator terug te brengen, waar toch redelijk wat stoere-mannen-onder elkaar-humor in verweven zat.  Ik hoopte daar zelfs op.  Maar hij bleef steken bij een poging, want dat aspect viel grotendeels op z'n gat.  Predator had tal van one-liners met komische inslag (Swarzie!) die raak zaten. Hij beloofde een angstaanjagende film waarbij je op het puntje van je stoel zou zitten en de terugkeer van de gore uit het origineel. Grandioos gefaald in dat opzet. Niets van dat, of het moeten enkele 'onnozele' CGI-momenten zijn?  Predator II, de meest serieuze uit de reeks, had ook nog die typische blockbuster-momentjes en Predators was al helemaal geen bloedserieuze horrorfilm, dat was eerder puur SF-spektakel, welliswaar zonder dezelfde dosis aan humor. En daarnaast is het niet omdat een film 'plezant' wil zijn of slechts 'luchtig entertainment' wil bieden, wat volgens Black zelf overigens niet eens het geval is, dat het daarom ook goed is.  Een reuze-Predator introduceren was al een beroerde keuze, dat brengt geen spanning mee, noch doet het enige eer aan de originele films.  In tegendeel. De twee honden (en dan specifiek enkele momenten daarmee, mijn god!) hoorden dan weer thuis in een SF-beestjes-film voor tieners en het script trok in het algemeen simpelweg op geen kl*ten.  Het was nooit echt opwindend, grappig of vermakelijk op de goede manier.  Laat staan goed in beeld gebracht.  The Predator was  een ondermaatse brij van slechte ideeën en een ietwat pijnlijke zit.  En ik wou hier zó immens hard van houden, ik heb echt mijn best gedaan. Helaas.  De miskleun van dat filmjaar, onder de grote releases dan toch.

Maar goed, meningen kunnen verschillen. ;) Blij dat jij er wel kon van genieten.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Waiting for the Barbarians draait eerst op het filmfestival van Venetië en zal daarna pas releasedata krijgen denk ik.  Typisch een titel die eerst wat Festivals zal doen.  Ik vermoed eind dit jaar, begin volgend jaar.

Wat IMAX betreft ... Akkoord, het is iets helemaal anders dan Blade Runner 2049, maar misschien dat 1917 op dat vlak kan bekoren?  Sam Mendes, toch één van mijn favoriete regisseurs.  Edit: Ik had eerder gelezen dat deze in IMAX te zien zou zijn, maar kan niet meteen bevestiging vinden.
 

 

PS: Blade Runner 2049 staat vanaf vandaag op Netflix.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 8/7/2019 at 11:20 PM, esteban² said:

Waiting for the Barbarians draait eerst op het filmfestival van Venetië en zal daarna pas releasedata krijgen denk ik.  Typisch een titel die eerst wat Festivals zal doen.  Ik vermoed eind dit jaar, begin volgend jaar.

Wat IMAX betreft ... Akkoord, het is iets helemaal anders dan Blade Runner 2049, maar misschien dat 1917 op dat vlak kan bekoren?  Sam Mendes, toch één van mijn favoriete regisseurs.  Edit: Ik had eerder gelezen dat deze in IMAX te zien zou zijn, maar kan niet meteen bevestiging vinden.
 

 

PS: Blade Runner 2049 staat vanaf vandaag op Netflix.

Saving Private Ryan maar dan tijdens WO1?

Die verfilming van Coetzee is ook iets om naar uit te kijken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Vreemd dat er nog geen internationaal drama is losgebarsten omtrent de titel van de film:
SJW's en de politiek correcte meute die Coetzee een onverholen racist en white supremacist noemen enz...

Link naar reactie

De eerste 7 minuten van Aladdin (2019, live-action) gezien en ... Waar het origineel een half uur over doet, komt hier in 7 minuten voorbij. :huh: Nul opbouw, extreem vluchtig.  Van Guy Ritchie had ik dat ook wel verwacht, maar toch.  Het zal sowieso een uitdaging worden, denk ik.  Aladdin is mijn favoriete WDAS film of all time.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 17/8/2019 om 01:15, Waakwater zei:

Imax was niet nodig. Het geluid stond ook veel te luid. Desalniettemin was het een prettige film. 

Poeh. Ik wilde dat ik die mening kon delen. Goed acteerwerk en prachtig geschoten, maar twee-en-een-half uur wachten voor een punchline vond ik nogal excessief... Had in twintig minuten gekund. Wel leuk voor (vieze) voetfetisjisten en liefhebbers van okselhaar...

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
2 uren geleden, Spawn999 zei:

Wat coole gifjes gevonden van Klassiekers. Herken jij ze allemaal?

 

tumblr_powhx544ml1y5g26uo1_500.gif

 

tumblr_powhx544ml1y5g26uo4_500.gif

 

tumblr_powhx544ml1y5g26uo3_r1_500.gif

 

tumblr_powhx544ml1y5g26uo2_640.gif

 

tumblr_powhx544ml1y5g26uo6_500.gif

 

34 minuten geleden, Waldorf zei:

The Shining, Psycho, Pulp Fiction, Dr Strangelove, Alien, No country for old men, Silence of the lambs, maar de filmkenners zullen me wel aanvullen.

Ik had plaatje 1: Psycho, Terminator, Shining

Plaatje 2: Pulp Fiction, Let The Right One in

Plaatje 3: Carrie, American Psycho

Plaatje 4: Exorcist, No Country for Old Men, Aliens

Plaatje 5: Silence of The Lambs, The Rocky Horror Picture Show, Se7en

 

Was er eentje vergeten...

 

tumblr_powhx544ml1y5g26uo5_r1_640.gif

 

Jaws
A Nightmare on Elm Street

 

 

Link naar reactie

Leuke gifs.  

 

 

 

Een officieel tussendoortje van Treverow, de regisseur van de eerste JW film, als opwarmertje voor JW3.  Dit speelt zich één jaar na de laatste film af. Ik kan mij echter moeilijk over het onnozele einde van 'Fallen Kindom' heen zetten.  SPOILERS voor Fallen Kingdom!  Dus een handvol, bij wijze van spreken, dino's ontsnappen.  En dan komt de zwaar overtrokken monoloog hoe wij vanaf nu verplicht zijn samen te leven met dino's en de tijden voorgoed veranderd zijn.  Alsof de hele wereldbol na die gebeurtenissen plots akkoord ging: "Oei, er zijn er een paar weggelopen.  That's it.  It's out of our hands.  Vanaf nu leven dino's naast de mensen."  Alsof het leger (etc) niet meteen massaal zou ingezet zijn om elk exemplaar te pakken te krijgen?  Dat is werkelijk zo ongelooflijk silly dat ik het maar niet kan aanvaarden. 

'n Beetje flauw, dit kortfilmpje. Het deed mij heel weinig. Wel leuk: De stukjes tijdens de aftiteling, waar ze ... Nuja, je moet maar kijken. ;)  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"The Dark Crystal"

 

De serie staat op Netflix en, gelukkig voor noobs die denken een Gelfling een onbetaalde stagiair in de de Efteling is, ook de film.  En die is... Hmmm...

Jim Henson was een genie als het op character design aankwam. Hij kon een personage zo ontwerpen dat je in één opslag alles weet. Dat betekent dat het verhaal meteen kan beginnen zonder lange introducties. Hier zijn goeieriken, daar de slechteriken en we beginnen aan het verhaal. 

Goed, het verhaal stelt niet veel voor en is eigenlijk een doorslagje van "Lord of the Rings" maar ik heb problemen met hoe levenloos het verteld wordt. De creaties van Henson zijn technisch beperkt en hebben nauwelijks gelaatsuitdrukkingen. Voor de kolder van de Muppets maakt dat niet veel uit maar hier vind ik het een gemis. Dat gemis wordt alleen maar erger gemaakt door de erg slappe vertolking van Jen. Jammer, er had meer in de film gezeten.


 

Link naar reactie

Voor 2013 keek ik gemiddeld zo'n 75 films per jaar in de bioscoop, los van persvisies.  Met wat ik daarnaast op TV of DVD / BR zag, zat ik toch ook aan een gemiddelde van 1 film per dag, spawn999.  Soms deed ik ook marathons bij vrienden of thuis (10 films na elkaar) of een bioscoopmarathon van 5 films na elkaar, zoals bijvoorbeeld op de American Movie Day.  Ik mis dat énorm, dat waren de énige momenten waarop ik volledig van de wereld was. Zalig vond ik dat. :)  

4 films per jaar?  Dan moet je toch al een héél goede selectie maken, Waakwater?

Verder ken ik er ook wel zo'n paar die een gemiddelde van 700+ films per jaar hebben.  Waar die de tijd vinden, I don't know. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 minuten geleden, Waakwater zei:

Goh, ik ben niet extreem streng in mijn selectie meen ik, maar er wordt zo weinig goeds uitgebracht

Oef. Daar ben ik 't niet mee eens. Er verschijnen genoeg interessante films, je moet alleen enorm graven in een zee van stront... Uit al die viezigheid weet ik dan nog een behoorlijk aantal juweeltjes te dreggen. Wandel buiten de conventionele paden en je zult zien dat 'Once Upon A Time In Hollywood' tot verre, verre, verre van de beste vier films van het jaar behoort. Om over de 'reverse Driving Miss Daisy' van 'Green Book' nog maar te zwijgen. 

Link naar reactie

Yup, ik ken 'm Spawn. :) 

Verder helemaal eens met Neat Stuff.  Nu kan ik daar gelukkig een pak beter tegen, maar vroeger kon ik dergelijke uitspraken omtrent film moeilijk verdragen.  "Er komen weinig goede films uit."  En dan zeker wanneer ik naar de kijklijst van de mensen keek die zo'n dingen zeiden.  Dan hebben ze 10 titels gezien van Transformers-niveau en drie Oscar-genomineerden, op een héél jaar.  Dan heb ik het niet over jou, Waakwater.  Voor de duidelijkheid.  Niet alleen is er een sowieso al een gigantisch groot aanbod waar best wel veel genietbaars tussen zit in alle mogelijke genres en van over de hele wereld, er verschijnen jaarlijks tal van sterke films die compleet onder de radar blijven.  Zowel in de bioscoop als daarna.  Het leukste vond ik een bioscoopzaal binnen stappen voor een titel waar ik weinig van af wist en waar je haast zeker kon van zijn dat die een week later compleet verdwenen zou zijn.  Onopgemerkt verschenen en onbekend gebleven.  Zo heb ik al mooie dingen ontdekt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
6 hours ago, esteban² said:

Wat vond je er van?  (staat op mijn Halloween-lijst)

Hetgeen wat je van Gaspar mag verwachten. Pijnlijke dramatiek, waarbij je je de vraag kan stellen, maar hoe is het toch mogelijk dat zoiets gebeurt? En het zijn dan nog zaken die vrij veel voorkomen en op een realistische manier.

Irréversible vond ik destijds ook goed. Ze blijven wel beklijven, de prenten van Noe.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Waakwater said:

Ik ben soms jaloers op de hoeveelheden tijd die jullie hebben om te verdoen aan films en tv. 

Zelf kijk ik niet zo heel veel film. Ik haal soms een en ander af, dat staat daar wat bestandje te wezen op een HD. Tot ik eens zin heb om een film te zien.

TV kijk ik niet. Heb ik niet. Wil ik niet.

Link naar reactie
14 uren geleden, Waakwater zei:

De vijf laatste echt goeie films die ik zag zijn: 

la grande bellezza

youth

manchester by the sea

Blade runner 4***

Call me by your name

 

dit lijstje kennende, filmkenners, welke drie films mag ik dan niet missen?

Filmliefhebbers. ;) Te veel mensen die gewoon veel film kijken, denken dat ze kenners zijn.  Dat is toch nog iets anders.

Dat is de moeilijkste vraag die je kan stellen.  Een filmervaring is zoiets persoonlijks.  Zelf heb ik de laatste jaren ook véél te weinig kunnen zien om recente titels te geven.  Maar ééntje die ik gewoon uit principe voorstel, omdat het één van mijn persoonlijke favorieten is en die altijd onder de radar gebleven is: C.R.A.Z.Y. (2005) van Jean-Marc Vallée.  Canadees, Frans gesproken.  En een mooi voorbeeld van ééntje waarover ik niets op voorhand wist, gezien of gelezen had. 'Blind' bezocht in de bioscoop (de week daarop nergens meer te bespeuren in de zalen) en verliefd op geworden.  En de trailer niet bekijken, laat je verrassen!

image.thumb.png.2f78c29f2a7145a0fe94debf6e2b8944.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...