Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Op 2/10/2019 om 10:49, Waakwater zei:

Goh, ik ben niet extreem streng in mijn selectie meen ik, maar er wordt zo weinig goeds uitgebracht. Nu, voor dit najaar staan er nog een aantal op m'n lijst die ik wil zien: Joker en Waiting for the Barbarians.

Ik ben net terug van m'n wekelijkse avondje film. Die Joker kun je van je lijstje af halen...

Link naar reactie

Wat betreft Phoenix valt er niet zo veel te klagen. Die acteert de aderen uit z'n oogbollen, maar verder vond ik de film nietszeggend en pretentieus. De opéénstapeling van ellende die zijn Arthur Fleck moet doorstaan ligt er zó ontzettend dik op dat de film gaandeweg steeds meer neigt naar zelfparodie. Wordt je meerdere keren in de week in elkaar getrapt, je moeder in het ziekenhuis opgenomen, publiekelijk belachelijk gemaakt op nationale televisie en ontslagen van je klotebaan en dan moet je ook nog door de regen naar huis lopen...  Als Phoenix geen rood/wit/blauwe schmink op z'n smoel had gehad en het verder dezelfde film over een kerel aan de rand van de waanzin was geweest dan was de zaal waarschijnlijk leeg. Onprettige kijkervaring. Ik heb met 'A Serbian Film' harder gelachen...

Link naar reactie

Als "The Joker" u nachtmerries bezorgt, is er maar één oplossing: "Cannibal Holocaust". Met een stoofpotje van wild.  Joaquin Phoenix zal je niet lang meer nachtmerries bezorgen.

Uit principe ga ik "The Joker" trouwens niet zien.

 

De nieuwe "Ben-Hur".

 

Laten we beginnen over wat er slecht was aan de film...
Acteurs die nog te slecht zijn voor "Familie" en "Doctor Fellatio 4", de vierspanrace die ingekort wer dtot 10 minuten, een zeemzoet einde over Jezus Chhhhrissstusss, dialogen die niet zouden misstaan in "Oblivion"... Zelfs Morgan Freeman staat hier wat wezenloos te acteren. Ofwel zo stoned als een garnaal ofwel diep verzonken in gedachten aan wat hij met zijn verloning gaat aanvangen.

Was er iets goed? Boh, de kostuums waren leuk. Niet erg getrouw maar leuk. En het is altijd leuk om tijdens de zoveelste overdramatische "DE ROMEINEN ONDERDRUKKEN ONS"-speech te denken aan de beroemde "what have the Romans ever done for us?"-sketch uit "Monty Python's Life of Brian" om dan stiekem te gniffelen.
 

 

Link naar reactie

Wel, de oude dame is géén Terminator.  En het is ook wel een beetje een big deal dat zij terug van de partij is.  Terminator 2 is toch wel essentieel wat SF/actiefilms betref, een terechte klassieker.  Eéntje die vandaag de dag nog steeds als voorbeeld mag dienen in de zin van "How to do it right!".  Het is, imo, ook de uitzondering op de regel, want één van de weinige sequels die moeiteloos het niveau van deel 1 wist te evenaren en zelfs voorbij wist te steken.  En die effecten?  Laten we zeggen dat ik hem op dezelfde lijn zet als Jurassic Park.  Destijds ongezien en nog steeds grotendeels overeind.  Straffer nog,  Ik kan tal van recente filmmomenten ontdekken die een pak minder overtuigend ogen.  The Terminator (deel 1)  was ook prima, overigens.  Je zou ze toch eens moeten zien, vindekik.  Enfin, je moet helemaal niets natuurlijk. ;) 

Ik denk niet dat de aankomende Terminator ook maar enigzins in de buurt zal komen van deze twee voorgangers.  En de andere sequels, die voor deze film niet van belang zijn, mag je eigenlijk hoe dan ook gewoon negeren.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Deel 1 is sterker. Arnuld als bad guy werkt voor mij veel beter. Deel 2 is te clean en mist die duistere sfeer. Maar ik zeg niet dat het een geen goeie sequel is. Deel 3 is underrated die stijgt per kijk beurt. Deel 4 vond ik zeer teleurstellend. Het was meer Tranformer Salvation. Deel 5 vond ik dan wel beter, ze hebben goed naar de comics gekeken. Wel oke sequel.

Ben benieuwd naar de volgende!!

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Wel, de oude dame is géén Terminator.  En het is ook wel een beetje een big deal dat zij terug van de partij is.  Terminator 2 is toch wel essentieel wat SF/actiefilms betref, een terechte klassieker.  Eéntje die vandaag de dag nog steeds als voorbeeld mag dienen in de zin van "How to do it right!".  Het is, imo, ook de uitzondering op de regel, want één van de weinige sequels die moeiteloos het niveau van deel 1 wist te evenaren en zelfs voorbij wist te steken.  En die effecten?  Laten we zeggen dat ik hem op dezelfde lijn zet als Jurassic Park.  Destijds ongezien en nog steeds grotendeels overeind.  Straffer nog,  Ik kan tal van recente filmmomenten ontdekken die een pak minder overtuigend ogen.  The Terminator (deel 1)  was ook prima, overigens.  Je zou ze toch eens moeten zien, vindekik.  Enfin, je moet helemaal niets natuurlijk. ;) 

Ik denk niet dat de aankomende Terminator ook maar enigzins in de buurt zal komen van deze twee voorgangers.  En de andere sequels, die voor deze film niet van belang zijn, mag je eigenlijk hoe dan ook gewoon negeren.

Ik vind ze alle 5 goed en 2 de beste (omwille van de humor).

Link naar reactie

Zowel 'Terminator 3' als 'Terminator Salvation' (tenminste een originele benadering ipv herhaling) vond ik vermakelijk.  Maar die titels komen natuurlijk nog niet aan de hielen van de twee voorgangers.  'Genesys' was a mixed bag, toch vond ik ook die nog leuk om eens gezien te hebben, zonder meer.  Het zielloze, apathische en vooral érg luide Transformers-gekletter is gelukkig ver af.  Maar toch - Vanaf deel 3 zijn het gewoon vlot verteerbare popcornfilms die niet één dag blijven hangen.  Goed voor 'n keertje.  Enfin, imo.  T1 en (bovenal) T2 zijn genre-klassiekers.  En qua verhaal is het één grote inconsequente soep geworden met al die sequels.  Ik hóóp dat 'Dark Fate' terug iets memorabelers mag worden, maar ik verwacht er niet veel van.  Ik ben gewoon blij dat we zowel Sarah als John Connor opnieuw zullen zien.  En het feit dat dit verder gaat op T2 en dus een soort van herkansing is, kan ik wel smaken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het zal weinigen boeien, maar ...
 

 

Hier zat ik haast 5 jaar op te wachten.  Zo lang is het geleden sinds ik het eerste artwork voor Animatieblog verzameld had en daar toch zwaar onder de indruk van was.  De studio hierachter is SPA Studios, van animator Sergio Pablo (Tarzan, Hercules, Treasure Planet, Hunchback of Notre Dame).  Hun bedoeling was om met nieuwe technieken een handgetekende film met computer geanimeerde look te krijgen, ze zijn daar verdomd goed in geslaagd.  Ondertussen zijn er wel meerdere dingen die zo ogen, maar 5 jaar geleden was dat niet het geval.  En dan nog, geen enkele oogt zo goed als deze. 

Netflix heeft er helaas een ietwat platte hipdoenerij-trailer van gemaakt, maar de oorspronkelijke teaser (toen er naar geldschieters gezocht werd), geeft een kalmere indruk die vermoedelijk véél dichter bij het tempo van de film ligt:

 

Vanaf 15 november te zien.  Ik wacht tot kerstavond of kerstdag.  Wie kijkt er nu Kerstfilms in november? :) (veel mensen, ik weet het)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 5/10/2019 om 21:47, IvoVWS zei:

Als "The Joker" u nachtmerries bezorgt, is er maar één oplossing: "Cannibal Holocaust". Met een stoofpotje van wild.  Joaquin Phoenix zal je niet lang meer nachtmerries bezorgen.

Uit principe ga ik "The Joker" trouwens niet zien.

Waarom ga je hem uit principe niet zien? 

Link naar reactie
Op 6/10/2019 om 15:21, esteban² zei:

Helaas, ik kan alleen antwoorden met een welgemeende zucht.  T2 is verplichte kost.  T1 ook, maar kom.

 

@Spawn999 - Ik voelde nooit echt dreiging bij T1 van de T-800.  Goede film, daarover geen seconde twijfel.  Maar de T-1000, dat was toch van een ander kaliber, imo.  En Zwarzie speelde naar mijn gevoel de rol van zijn leven in T2. 

Hear, hear. Overigens kan T1 na 35 jaar echt niet meer. It didn't age well.

Link naar reactie
On 10/7/2019 at 5:38 PM, Retardi said:

Waarom ga je hem uit principe niet zien? 

Omdat er teveel superheldenfilms gemaakt worden die andere, interessantere films uit de zalen duwen.

 

Jaja, 't is een industrie en het financieel plaatje moet kloppen maar dat betekent niet dat de films gewoon van de fabrieksband moeten rollen. 

Link naar reactie
6 uren geleden, IvoVWS zei:

Omdat er teveel superheldenfilms gemaakt worden die andere, interessantere films uit de zalen duwen

Dan heb je je in deze slecht laten informeren. Als Joker iets niet is , dan is het wel een 'superhelden film'. Het doet zelfs zo ontzettend zijn best niets met het bronmateriaal te maken te hebben dat je jezelf kunt afvragen of het de moeite was, afgezien van het commerciële oogpunt, het hoofdpersonage te schminken... Ga 'm toch maar kijken dan, want ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken of deze Joker interessant is. Ik acht de kans klein deze nihilistische trip voor een tweede keer te ondernemen, maar stof voor discussie is het zeker wel.

Link naar reactie
17 uren geleden, IvoVWS zei:

Omdat er teveel superheldenfilms gemaakt worden die andere, interessantere films uit de zalen duwen.

 

Jaja, 't is een industrie en het financieel plaatje moet kloppen maar dat betekent niet dat de films gewoon van de fabrieksband moeten rollen. 

Ok, dat is een begrijpelijke reden. Van de andere kant... Is die verdringing echt zo erg?? Je kunt ook het punt maken dat deze films een publiek trekken wat anders niet naar de cinema gaat. Het type wat, voor het begin van de voorstelling, nog even benadrukt dat een film niet langer dan anderhalf uur moet duren. :D  (Sorry traumaatje)  

Link naar reactie

Een ingewikkeld herverdelingsproces, maar de superheldenfilms brengen ook geld binnen die er voor zorgen dat ook commerciële studio's nog (milde) risico's kunnen en durven nemen en dus de iets meer originele of 'andere' cinema nog kans geven.  Tegelijkertijd contradictie, want die superheldenfilms eisen soms met z'n allen tegelijk zoveel zalen op, dat de kleinere titels verdrongen worden.  It's the ciiiiiiiiiiircle of liiiiiiiife.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 10/9/2019 at 7:38 PM, Retardi said:

Ok, dat is een begrijpelijke reden. Van de andere kant... Is die verdringing echt zo erg?? Je kunt ook het punt maken dat deze films een publiek trekken wat anders niet naar de cinema gaat. Het type wat, voor het begin van de voorstelling, nog even benadrukt dat een film niet langer dan anderhalf uur moet duren. :D  (Sorry traumaatje)  

Dat publiek is eigenlijk niet geïnteresseerd in film maar wil gewoon gebombardeerd worden met beelden. Alles moet in het gezicht, euh, komen. Explosies moeten een heel scherm vullen. Acteurs mogen niet meer acteren maar een monoloog declameren met de camera recht voor hun gezicht. Subtielere films zoals "Hereditary" spreken die mensen niet aan. Het bewijs; mijn Kinepolis-vriendjes vonden dat "de sááááiste film evaaah". En ik moet op zoek naar betere vrienden.

Link naar reactie
On 10/9/2019 at 8:05 AM, Neat Stuff said:

Dan heb je je in deze slecht laten informeren. Als Joker iets niet is , dan is het wel een 'superhelden film'. Het doet zelfs zo ontzettend zijn best niets met het bronmateriaal te maken te hebben dat je jezelf kunt afvragen of het de moeite was, afgezien van het commerciële oogpunt, het hoofdpersonage te schminken... Ga 'm toch maar kijken dan, want ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken of deze Joker interessant is. Ik acht de kans klein deze nihilistische trip voor een tweede keer te ondernemen, maar stof voor discussie is het zeker wel.

Het IS een superheldenfilm. Als deze film niet ging over de meest herkenbare slechterik ooit, dan ging geen hond kijken en spraken we er nu ook niet over. Dat deze film volgens Erik Stockman van d'n HUMO, schaamteloos jat van "Taxidriver" is bijzaak. 
Plus, ik ben ne koppige mens en houd harder vast aan mijn principes dan Jambon aan zijn GSM. 

Link naar reactie

Ah ja, films...

 

"Once Upon a Time in Hollywood"

 

Oftewel, de Tarantino die geen Tarantino is. Ik ben een fan van de man en de meeste van zijn films. "Pulp Fiction" blijft fantastisch. "Jackie Brown"? Een liefdevolle hommage aan blaxploitation, dat lastpak van een genre waar de VS geen raad mee weet. "Kill Bill I" is een héérlijk bloederig spektakel en zijn vorige "The Hateful Eight" een sublieme acteursfilm met kleurrijke personages. 
Maar met "Once Upon a Time in Hollywood" lijkt de fut er helemaal uit te zijn. Ja, het is pure eye candy, het is uiterst vakkundig gemaakt en deze film schijnt echt de sixties te encapsuleren ipv te parodiëren maar ik heb het gevoel dat ze nooit echt tot leven komt. QT kan als geen ander sappige, knetterende dialogen schrijven (sterker nog, dat is zijn geheime wapen) maar in deze klinkt alles zo dof en levenloos. Tussen Leonardo Dicaprio en Brad Pitt is er omzeggens geen chemie en hun personages modderen maar wat aan in een verhaal dat maar voortkabbelt. Margot Robbie had vervangen kunnen worden door een opblaaspop uit de seksshop en Al Pacino leek me niet helemaal te beseffen waar hij stond.  Er waren leuke easter eggs en verwijzingen maar daarmee kan je geen 140 minuten film redden. Heel op het einde lijkt Tarantino dan toch wakker te worden en laat hij nog eens lekker los maar tegen dan is het te laat. 

In zijn verdediging, er is nog geen enkele echt goede meta-Hollywood-film gemaakt (of toch heel weinig). Tinseltown heeft haar hoofd te diep in eigen reet steken en mist net dat tikkeltje relativeringsvermogen om zichzelf kritisch te bekijken. En dat gaat al helemaal op voor een film-nerd die een carrière opgebouwd heeft door de stijl van de oude meesters te loodsen naar de moderne tijden zoals... Jep.

Dus geen verhaal, geen prietpraat die op geestige wijze de personages karakter geeft en maar bekoelde liefde voor het medium dat Tarantino rijk, beroemd en gelukkig gemaakt heeft. Een miskleun dat waarschijnlijk de geschiedenis zal ingaan als de slechtste Tarantino. Ik hoop evenwel dat het niet de laatste wordt want een uniek oeuvre zoals dat van hem zou niet mogen eindigen op een valse noot. 

Link naar reactie
8 uren geleden, IvoVWS zei:

Ik hoop evenwel dat het niet de laatste wordt want een uniek oeuvre zoals dat van hem zou niet mogen eindigen op een valse noot.

Er was een vele malen valsere noot; Four Rooms... En Joker is GEEN superhelden film. En dat punt maak je notabene zelf. Er is niets in deze film waaruit blijkt dat er in dit universum karakters met bovenmenselijke vaardigheden katten uit bomen redden. Het gaat slechts over een mentaal gemankeerd personage dat zich steeds dieper verliest in zijn eigen waanzin en als een gevolg daarvan verschrikkelijke gruweldaden verricht. De Batman referenties zijn er met de haren bij gesleept en dienen slechts de motivatie om de film over de rug van een populair icoon tot een financieel succes te maken. Anders was er inderdaad, zoals je zelf stelt, geen hond naartoe gegaan... Als je 'Joker' als een superhelden film bestempelt, dan is 'Henry: Portrait of a Serial Killer' dat ook...

Link naar reactie
2 hours ago, Neat Stuff said:

 Er is niets in deze film waaruit blijkt dat er in dit universum karakters met bovenmenselijke vaardigheden katten uit bomen redden. Het gaat slechts over een mentaal gemankeerd personage dat zich steeds dieper verliest in zijn eigen waanzin en als een gevolg daarvan verschrikkelijke gruweldaden verricht. 

Als dat je criterium is, dan tellen de Batman-films ook niet als superheldenfilms. Geen bovenmenselijke vaardigheden, mentaal gemankeerd personage, waanzin, gruweldaden...

De verpakking is anders maar Joker is een superheldenfilm, wellicht beter dan wat Marvel produceert maar toch.  En ik weiger om hem te gaan zien.

Link naar reactie
1 minuut geleden, IvoVWS zei:

Als dat je criterium is, dan tellen de Batman-films ook niet als superheldenfilms. Geen bovenmenselijke vaardigheden, mentaal gemankeerd personage, waanzin, gruweldaden...

De verpakking is anders maar Joker is een superheldenfilm, wellicht beter dan wat Marvel produceert maar toch.  En ik weiger om hem te gaan zien.

Gast... zucht... Ga 'm nou eerst maar 'ns bekijken voordat je een oordeel velt. Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik een blinde moet overtuigen die steevast volhoud dat het gras toch echt wel blauw is... 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Retardi zei:

Dus volgens de auteur zou de titel van zijn epistel eigenlijk 'De gekwetste Martin Scorsese en evenzeer gekwetste Marvel mannen' moeten zijn... Who cares? Cinema is slechts een term verzonnen voor filmsnobs. Niet alles hoeft 'haute cuisine' te zijn. Soms een een simpele Hamburger ook heerlijk. Bovendien vergeet de geprivilegieerde Scorsese voor het gemak even dat zijn voor 200 miljoen Dollar gefinancierde films over het algemeen geen miljard omzetten. Vindt je het gek dat Hollywood zijn duiten dan liever in iets potentieel winstgevends stopt?

Link naar reactie
10 minuten geleden, Yncke zei:

Efkens duiden om te voorkomen dat ik verkeerd geïnterpreteerd word: dat 'zot kostuum' was niet neerbuigend of zo bedoeld. Daar wou ik alleen mee aangeven dat het het soort kostuum is waar je als doorsnee-mens alleen mee durft op de tram stappen op weg naar de F.A.C.T.S.

 

giphy.gif.3e3ca7c18b4f69eb60d8d65050377c12.gif

 

16 minuten geleden, Retardi zei:

 

giphy.gif

 

Relatief gezien bestaan er geen slechte films, alleen meningen :D

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...