Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

1 hour ago, Neat Stuff said:

Dus volgens de auteur zou de titel van zijn epistel eigenlijk 'De gekwetste Martin Scorsese en evenzeer gekwetste Marvel mannen' moeten zijn... Who cares? Cinema is slechts een term verzonnen voor filmsnobs. Niet alles hoeft 'haute cuisine' te zijn. Soms een een simpele Hamburger ook heerlijk. Bovendien vergeet de geprivilegieerde Scorsese voor het gemak even dat zijn voor 200 miljoen Dollar gefinancierde films over het algemeen geen miljard omzetten. Vindt je het gek dat Hollywood zijn duiten dan liever in iets potentieel winstgevends stopt?

Om in de hamburgerwereld te blijven want de ene hamburger is de andere niet; 't BIFFF is Burger King, "Commando" en "Predator" zijn de betere MacDo.

"Avengers", "Ninja Batman" en consoorten zijn fake Bicky's. En "Joker" is een fake bicky met natuurlijk extract van ossehaas.


(Foto inbegrepen voor wie niet mee is met de hetze en voor mezelf omdat ik hem eigenlijk wel grappig vind.)

 

image.thumb.png.e2c60f9bce573c28657a1076b651ed5b.png

Link naar reactie

Hij draait, een beetje zoals verwacht, inderdaad bijna nergens meer.  Ik weet niet wat voor jou haalbaar is, maar ...

https://cinebel.dhnet.be/fr/film/1018881/Le Chardonneret#schedules

 

Voor 'Waiting for the Barbarians' vrees ik een beetje.  Hopelijk heb ik ongelijk en pinnen ze alsnog een releasedatum.

The Lighthouse', waar toch veel rond te doen was in het meer alternatieve circuit, komt ook al niet de Belgische bioscoopzalen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"Crouching Tiger, Hidden Dragon"

 

De doorbraakfilm van Ang Lee en tja... Bij momenten prachtige actiescènes, solide acteerwerk en een flinke vaart. Niets op aan te merken maar voor liefhebbers van hedendaagse actiefilms of fans van "The Matrix" gaat deze echt te oubollig overkomen. Niet echt waardig oud geworden.

 

"The Addams Family"

 

Een kras oudje, deze. 't Is zeker geen tijdloos meesterwerk, daarvoor is het tempo net iets te traag, de special effects net iets knullig en de humor soms net iets te voorspelbaar maar wijlen Raul Julia en Christopher Lloyd staan aanstekelijk enthousiast te acteren.

 

"Ghost in the Shell"

 

Die met Scarlett Johansson. Toevallig nog eens gezien op televisie. Bij het herbekijken viel me op hoe abrupt deze film soms wel niet is. Elementen komen en gaan, niets is echt diep of goed uit gewerkt.

Ook la Johansson viel nu door de mand. Toen ik de film in de zaal zag, vond ik dat ze het goed deed. Nu leek ze meer Schwarzenegger in "The Terminator" te imiteren.

 

"Berserk: Golden Age Arc"

 

Drie voor de prijs van één! Berserk is een manga die de reputatie heeft van duister, goor en BRÜTAL te zijn. Afgehakte ledematen, mensetende demonen, bijzonder creatieve folteringen, rondvliegende ingewanden en verkrachtingen de klok rond. 

Nu ben ik niet helemaal vertrouwd met het bronmateriaal maar deze drie animefilms leken me nogal... tam. Relatief gesproken dan, er vloeit nog altijd meer bloed dan in een abattoir op een maandagochtend, maar het is niet de (bijna letterlijke in meer dan één betekenis) BALLS OUT-ervaring die ik verwacht had. Per film wordt het wel gruwelijker, donkerder en de finale gaat eindelijk in overdrive. Duivels staan op, hongerige demonen komen net op tijd aan voor etenstijd en het hoofdpersonage wordt onderworpen, getreiterd en gefolterd dat het niet meer mooi is om te zien.

Alles is mooi in beeld gebracht, alle personages krijgen voldoende tijd en ondanks de lugubere thematiek is het zeer kleurrijk. Soms wordt het allemaal wat clichématig verteld en de voice acting kon misschien beter maar 't was leuk. 

Link naar reactie
Op 24/10/2019 om 08:46, esteban² zei:

The Lighthouse', waar toch veel rond te doen was in het meer alternatieve circuit, komt ook al niet de Belgische bioscoopzalen.

Heb zelf The Lighthouse op Film Fest Gent gezien en ben er nog niet helemaal uit. Veel memorabele momenten maar ook een aantal zaken die ronduit niet werken. Wel een unieke sfeer die ik ten zeerste kon appreciëren en vooral Willem Dafoe is top in een rol die bijna neigt naar parodie.

Link naar reactie
16 minuten geleden, esteban² zei:

Maar vooral het beleven waard, toch? :)  Ik ben er in ieder geval zeer benieuwd naar.  The Witch was, zoals verwacht, ook niet voor iedereen.  En dat kon ik ten zeerste smaken.  Van Dafoe is het al smullen in de trailer, van de sfeer ook.  Zelfs Patinson lijkt hier goed op dreef.

Zeker. The Witch vind ik in het algemeen een betere film, maar The Lighthouse is dan ook ambitieuzer in wat het wilt bereiken, zeker qua toon.

Pattinson is ook al zo goed op dreef in mijn favoriete film van dit jaar, High Life, en heb veel goeds over hem gehoord in de film Good Time, die ik nog altijd niet heb gezien. Maakt interessante keuzes, die gast.

Link naar reactie
5 minuten geleden, esteban² zei:

High Life staat bijzonder hoog op mijn kijklijst, dus dat is alvast fijn om te lezen.  Good Time moet ik ook nog zien, om dezelfde reden, hij schijnt straf bezig te zijn in deze. 

High Life is ongelooflijk goed maar nogal vrij arty-farty, dus zeker niet ieder's meug. Het soort film waarvan, als iemand me zou zeggen dat ze er absoluut geen bal aan vonden, ik het compleet zou begrijpen.

Link naar reactie

Films!

 

"The Prodigy"

 

Een knap opgebouwde thriller over een bezeten jongen. Alles vakkundig gedaan en een origineel verhaal. Niets op aan te merken. 

 

"III"

 

Een ik vermoed Russische poging tot een antwoord op "Insidious". Poging want ondanks de originele insteek die verder gaat dan gewoon "OMG, de vader is bezeten!" en de prachtige Tarkovsky-achtige fotografie was dit een rommeltje. Het tempo was all over the place en de (ravissante) hoofdactrices stonden wat onwennig te acteren. Ik ben nog niet helemaal uit of deze film nu te kort of te lang was. Een gemiste kans.

 

"Der Goldene Handschuh"

 

Dit is voor mij geen horrorfilm. Goed, het gaat over het waargebeurde verhaal van een seriemoordenaar in Hamburg en er worden mensen vermoord maar ik zou het eerder een tragikomedie of zelfs een zwarte komedie noemen. Dat etiket past veel beter bij de toon van de film en de manier waarop het verhaal verteld wordt.

Voor wie de trailer niet gezien heeft, Der Goldende Handschuh is/was ook de naam van een klein, kakbruin café in de rosse buurt van Hamburg. Het soort dat je ook in de stationsbuurten van Vlaanderen ziet. Iedere dag van zes 'ochtends tot zes uur 's nachts staan er verse pinten op de toog. Het publiek is een bonte verzameling van pechvogels, weirdo's en regelrechte losers. Arme drommels die schipperen tussen hoge rekeningen en goedkope alcohol. Onverzorgde gedrochten die genoegen moeten nemen met elkaar. Kortom, mensen die niets hebben om naar uit te kijken behalve dan het volgende glas.

Regisseur Fatih Akın heeft perfect de rauwe sfeer vastgelegd en je kan bijna de toog en de WC's ruiken. Sterker nog, er is een moment in de film dat ik opstond en riep "jooaa, da's al echt gebeurd in D'n Ouwe Tijd!" De gebroeders Dardennes hebben ook films gemaakt over het volk dat in de marge leeft maar zij hebben volgens mij nooit de toon helemaal juist te pakken gehad omdat zij te hard vast houden aan De Grote Humanistische Boodschap. 
In Der Goldene Handschuh lopen er geen reddende engelen rond en is de Grote Boodschap iets dat nog in de WC-pot drijft. Er wordt geklaagd en gezeurd maar uiteindelijk moet ieder zelf zijn lot dragen en de rekeningen van volgende maand alleen betalen. 
Maar euhm, ja, topfilm.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"Doctor Sleep"

 

Je hebt ambitie, AMBITIE en dan is er Mike Flanagan. Een Amerikaanse regisseur met voornamelijk nichefilms op zijn conto. Goeie nichefilms, daar niet van, maar geen Oscar-materiaal of dingen die kunnen meedingen naar een Gouden Palm. 

Maar dat palmares heeft hem niet weerhouden van "Doctor Sleep" te regisseren, het vervolg op Stanley Kubrick's "The Shining". Mensen hebben het voor minder in hun broek gedaan. En verrassing, Flanagan geraakt er mee weg. Het is een heel onderhoudende, spannende film geworden. Verveelt geen minuut en de 150 minuten zijn voorbij gevlogen. De hele cast, inclusief de kinderen, staat degelijk te acteren en het tempo ligt juist goed.

Was het een perfecte film? Nope, het scenario was net iets te voorspelbaar en de "foreshadowing" lag er te dik op maar dat was niet het enige. Flanagan heeft zijn film opgevat als een hommage aan Kubrick's monument en op een heel clevere wijze het origineel verweven in zijn vervolg. Heel mooi gedaan en soms met bijna angstaanjagend oog voor detail. Alleen, Kubrick was een genie en Flanagan niet. De één is professor Barabas en de ander Bob de bouwer. Die vergelijking is misschien overdreven en wat raar maar ze houdt perfect steek als je het begin van de film bekijkt. 

De film vangt aan met een weergaloze kopie van één van de meest iconische shots van Kubrick, meteen gevolgd door een Flanagan-original. Als je de twee naast elkaar legt, dan zie het meteen. Kubrick was een vernieuwer en heeft cinemageschiedenis geschreven (misschien niet door iedereen gelust maar wel altijd met zijn eigen stijl). Flanagan gebruikt steeds dezelfde trukendoos die je in alle andere films ziet. 

Ik klink misschien harder dan ik eigenlijk wil zijn want ik heb echt genoten van de film en het doet pijn om te vernemen dat ze gigantisch geflopt is. Zoals ik al zei, het is een hommage maar niet de gemakkelijkste. Hoe breng je hommage aan een monument als "The Shining"? Hoe eer je een film waarin alles klopte, van het decor tot de shots tot zelfs de oogopslagen van Shelley Duval en Jack Nicholson?

Soit, goeie film.

Link naar reactie

"Child's Play"

 

De nieuwe! En het is een reboot en niet het zoveelste vervolg. Een verademing want in heel wat van de laatste delen moest Chucky telkens de hele film dragen omdat de scenaristen vergeten waren de menselijke personages uit te werken. En dat is nogal zwaar voor een pop van 30 centimeter.

Soit, nu komen er geen voodoo of bezeten poppen bij te pas maar is "Chucky" de zwaar gestoorde AI van een mechanische, autonome pop. HAL in een minisalopet voor wie graag van gekke vergelijkingen houdt. En voor het eerst sinds erg lang draaide het weer eens rond de mensen en dat bracht eindelijk nieuw leven in de wat muffige franchise. Dat betekent ook de nieuwe Chucky niet zo'n uitbundige persoonlijkheid heeft als de ouwe. Jammer? Niet echt. De komische ouwe Chucky hebben we nu wel genoeg gezien, zeker na de miskleunen "Bride of Chucky" en "Seed of Chucky". Plus, nu de overige personages eindelijk nog eens goed uitgewerkt waren, was dat eigenlijk ook niet nodig. Nu kon het publiek eindelijk nog eens vol spanning naar de film kijken ipv de zoveelste flauwe van Chucky af te wachten.

Link naar reactie
  • 1 month later...

"Midsommar"

 

Stond al een heel tijdje op het lijstje en op de valreep toch nog bekeken in 2019: "Midsommar", de nieuwste van regisseur Ari "'Hereditary' was wèl een goeie film, Kinepolis-vrindjes" Aster.

Het is wel duidelijk dat Aster zijn inspiratie gehaald heeft bij "The Wickerman". Kleine, gesloten gemeenschap? Check. Heidense gebruiken? Check. Overdreven veel aandacht voor de muziek? Check. Voor de buitenstaander(s) gruwelijke taferelen? Check.

Visueel klopte alles. Het moet al van "Requiem for a Dream" geleden zijn dat een trip nog zo pakkend op film werd vastgelegd en natuur was zelden zo vredig. Er was op het autistische af veel oog voor details wat ik wel kan appreciëren. De rest van de film was all over the place.

Ik hou heel erg van Hitchcock's benadering van "alles moet een betekenis hebben" en dat zat niet helemaal goed bij "Midsommar". Het begin verliep te traag, zeker als je nagaat dat het voor de rest nauwelijks betekenis had, terwijl de rest van de film eigenlijk te snel en te rommelig verliep. Iedere wending voelde geforceerd aan, personages en conflicten waren nauwelijks uitgewerkt en de invloed van "The Wickerman" lag er zo dik op dat het einde ook nauwelijks als een verrassing kwam. Op het einde merkte ik op dat niets me raakte en dat ik gewoon zat te wachten op het einde.

Goed, "The Wickerman" was charmant knullig gemaakt en doet niet de helft van wat "Midsommar" allemaal doet met de sfeer en geluidsband -wie "Midsommar" opnieuw bekijkt, moet maar eens nagaan hoe verontrustend luid de muziek soms wel niet staat- maar het voelde beter onderbouwd aan, het verhaal werd op een geloofwaardige manier verteld. "Midsommar" was voor mij de sof van het jaar.

 

"Robocop 3"

 

Tja... De eerste is een klassieker, de tweede is een crimineel onderschatte actiefilm met bijtende satire en de derde leek wel geschreven door een achtjarige.
"Wat als Robocop kon vliegen?"

"Wat als Robocop een kanon voor een hand had?"

"Wat als Robocop een kanon èn een vlammenwerper voor een hand had?"

"Wat als Robocop moest vechten tegen een ninja-Terminator?"

Dit is het soort film dat je kijkt als je nieuwjaar gaat vieren bij je ouders die geen Netflix hebben.

Link naar reactie
Op 18/11/2019 om 09:49, Spawn999 zei:

Arctic afgelopen weekend gezien. Zeer goeie survival film op de Noordpool met Mads Mikkelsen. Ik heb de beste man eigenlijk nog nooit in een slechte rol gezien :) aanrader

 

arctic-2018.jpg.65e74ff573dd0e18c65540cdcd1e8fc6.jpg

Ja onlangs ook gezien. Goeie.

1 uur geleden, IvoVWS zei:

"Midsommar"

 

Stond al een heel tijdje op het lijstje en op de valreep toch nog bekeken in 2019: "Midsommar", de nieuwste van regisseur Ari "'Hereditary' was wèl een goeie film, Kinepolis-vrindjes" Aster.

Het is wel duidelijk dat Aster zijn inspiratie gehaald heeft bij "The Wickerman". Kleine, gesloten gemeenschap? Check. Heidense gebruiken? Check. Overdreven veel aandacht voor de muziek? Check. Voor de buitenstaander(s) gruwelijke taferelen? Check.

Dacht die deze avond te huren deze avond. Dan maar Godzilla.

 

Hungover games vond ok een zeer grappige spoof. Ik begrijp al die spoof haters niet. 3,6 op Imdb???

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

The King. ( 2019 )

Begin 15e eeuw, Engelse kroonprins Hal/Henry V wordt koning van Engeland, een beetje tegen zijn zin, aangezien hij helemaal niets ziet in de politiek van zijn vader, nl. een claim houden op de Franse troon. We zitten dus in de Honderdjarige Oorlog tussen de Froggies en zij van over het kanaal die azijn en zout op hun patat gooien. Maar eenmaal gekroond verandert zijn visie omtrent de politieke situatie en is hij uitendelijk wel bereid om een nieuwe invasie op te zetten en te gaan bakkeleien in La Douce france.

Geen blitse en flitsende actie, maar een film die het moet hebben van het meer gedegen opbouw dmv de politieke situatie te schetsen die dan leiden naar de slagveldscenes. Die overigens ook niet zo heel erg imposant zijn zoals Ridley Scott het weet te brengen met zijn slagvelden en belegeringscenes. Maar dat stoort niet en is niet echt een minpunt. De actie is wel bruut, zoals het hoort te zijn wanneer je een groepje middeleeuwers die als wandelende tanks op elkaar inbeuken in beeld wil brengen.

Kostumering is realistisch, accuraat en goed verzorgd.

Graag gezien, deze prent.


With Fire and Sword/Ogniem i mieczem. ( 1999 ) Pools historisch actie/drama wat deel uitmaakt van De Trilogie van Poolse schrijver Henryk Sienkiewicz.

Het verhaal speelt zich af ten tijde van het Pools-Litouws Gemenebest die de hegemonie had in een deel van Oostelijk Europa gedurende de 17e eeuw en de opkomst van Rusland/Groot Moskovië als naburige politiek-economische macht, waarbij de Kozakken - wonend en vechtend in Oekraïne - meer en meer benadeeld werden door de Polen. En begonnen te rebelleren. Wat uiteindelijk leidde tot de Khmelnitsky-opstand.

De hoofdpersonags zijn gebaseerd op enkele historische figuren en het geheel van het literaire werk was dan ook bedoeld om het Poolse volk een hart onder de riem te steken in tijden van buitenlandse overheersing en dreiging.

Al bij al niet slecht. Kostumering, actie/schermen/duels etc vrij verzorgd, accuraat. Ook hier geen Hollywoodiaanse blitzkriegactie, maar wel van het soort actie dat in combinatie met de historische politieke schetsen de aandacht op de zaak weet te houden. Dergelijke films sluiten nauw aan bij de historische dramaseries die de BBC in vroegere decennia wisten te produceren die entertainment wisten te brengen met ernst.

Link naar reactie
Op 1/1/2020 om 18:46, esteban² zei:

Vond je die écht goed, Zwendel?  Ik hou van goede spoofs, maar niet van verschrikkelijk ongrappige probeersels als dat.  They don't even try.  Voor mij is die 3.6 zelfs nog aan de hoge kant.

Het is boertig uiteraard, maar dat mag. Als je de Hangover films niet goed vindt dan ga je deze uiteraard ook niet goed vinden.

 

Ondertussen A Cure for Welness gezien. Vrij klassieke asylum horror, maar heel goed gedaan.

Link naar reactie

"Batman"

 

De originele van Tim Burton en volgens mij nog altijd de beste. De technologie stond in 1989 nog niet helemaal op peil waardoor de actiescènes in het begin een beetje de mist ingaan anno 2020 maar Burton heeft wel de perfecte toon te pakken; cartoonesk maar grimmig, kitsch maar met een gothic tintje.

Michael Keaton is best aandoenlijk als een wat stuntelige Bruce Wayne, Kim Basinger is heel goed als Vicki Vale (wat is er eigenlijk met dat personage gebeurd in de strips?) maar Jack Nicholson als de Joker is GE-WEL-DIG! Hoe hij de rol speelt, doet me erg denken aan de Joker van Mark Hamill in de tekenfilmserie en die benadering ligt het meeste in de lijn met het personage. Ledger was dan weer meer De Niro in "Cape Fear".

Burton was ook zo slim om de meeste nadruk te leggen op de Joker. Batman is een beetje een curryworst; je denkt het beste er niet te lang over na. De Joker daarentegen is wervelend, extravagant en grillig.
Voor de rest, het verhaal wordt misschien wat rommelig verteld maar met Nicholson die constant de show steelt, who cares?

Link naar reactie

"The Dark"

 

Een Amerikaans-Duitse productie die, ondanks het originele verhaal, een beetje tussen twee stoelen en soms plat op haar gat viel. Het begon nochtans retespannend, opwindend en de insteek is van het origineelste dat ik ooit in een horrorfilm gezien heb.
De opbouw gebeurde goed, de eerste helft van de film vond ik zelfs erg goed maar in de tweede helft werd alles me net iets te snel afgehaspeld waardoor sommige momenten toch wat impact misten. Misschien dat als een miniserie van drie afleveringen dit uitstekend gewerkt zou hebben maar gelukkig geldt in films dat te kort beter is dan te lang.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Uiteraard.

Maar afgaande op hoe Jodo's ideëen al deels uitgewerkt werden door Moebius, Foss en Giger, zou ik ook heel erg uitkijken naar Dune van Jodo. Maar dat zal er waarschijnlijk nooit meer van komen.

We zullen zien wat Villeneuve brengt.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

"Jak zostalem gangsterem. Historia prawdziwa"

 

Eén van mijn minst favoriete ervaringen moet de Kinepolis zijn op een zondagmiddag. Gekrijs van kinderen die hun ouders lastigvallen voor werkelijk ALLES dat in een kleurrijke verpakking zit, vermoeide ouders die echt geen goesting hebben in films die geregisseerd zijn als een reclamespot voor actiefiguurtjes of een kinderlijk drama.  Getrappel dat lijkt te komen van een kudde buffels maar zodra je omkijkt, zie je een hoop los geslagen negenjarig grut. 

Waarom was ik daar? Omdat ik een weirdo ben die op zondagmiddag naar de Kinepolis trekt om een Poolse gangsterfilm te zien. En ook een beetje om de vermoeide ouders te sarren dat ik wel de mogelijkheid heb om naar een "grotemensenfilm" te gaan. 😁

Soit, de titel (heb ik moeten kopiëren en plakken) betekent zoveel als "Hoe ik een gangster werd. Een waar gebeurd verhaal" en gaat over, trommelgeroffel, Poolse gangsters en de eerste pogingen tot het vormen van een maffia. In twee uur tijd ga je van de eerste "gangsters" in 1977 (eigenlijk hooligans die je in elkaar sloegen als je geen geld gaf) over de eerste klunzen die iets te hard hun misdaden opschepten tot de geoliede machine die het in de vroege jaren 2000 was.

Ik heb me erg goed geamuseerd; enorme rotvaart, knetterende dialogen, goede acteurs, een degelijke productie en, ik moet zeggen, retevette actiescènes. Op het einde verwatert het verhaal wel en probeert het de overgang te maken van een licht ironische toon naar een doorslag van "Ocean's Eleven" en in extremis worden er nog vijf bloedserieuze minuten aan vast geplakt. Beetje jammer en het breekt de sfeer. Goed, ik ben misschien wat te kritisch want het is niet alsof het opeens een heel andere film werd en die laatste zin was heel erg krachtig. Plus, dit is een heel stuk beter dan al wat Vlaanderen de laatste jaren geproduceerd heeft.

Trailer, zei u?
 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"Violentia"

 

Een Amerikaanse (?) psychologische sci-fi waarin meer had gezeten. Het idee van in andermans herinneringen duiken en te manipuleren biedt heel veel mogelijkheden, een paar werden al verkend in "Black Mirror" en "Ghost in the Shell", maar het verhaal is , te kort, te slap en te voorspelbaar om meer te zijn dan een doorslagje van "A Clockwork Orange".
Erg jammer want voor de rest van de film vond ik wel puik. De constant onheilspellende toon, de asynchrone manier van vertellen, de manier waarop herhaling en loops gebruikt werden, en vooral het zeer goed gebruik van digitale video-effecten.

 

"Jackals"

 

Ook hier weer, goed idee maar slecht uitgewerkt. Een dysfunctioneel gezin wordt opgelaagd door een sekte en moet zich verschuilen in een veredelde chalet. Je kan met dat concept de kant uit van de zwarte komedie, zwaar psychologisch drama of gewoon lekkere suspense.
De enige voorwaarde is dat je volledig uitgewerkte personages hebt die voor conflicten kunnen zorgen. Bordkartonnen personages die naar elkaar schreeuwen zijn geen conflicten.
Tijdens de 70 minuten die de film duurt, krijg je bijna ieder cliché voorgeschoteld, samen met een hoop gemiste kansen. De acteurs willen hun best doen maar kampen met te weinig talent, te weinig richting en te weinig vlees aan hun rol om er iets van te maken.
Nee, dit was gewoon een erg saaie film.

Link naar reactie

"A Night of Horror: Nightmare Radio"

 

Een nogal bonte productie (Italiaans/Spaans/Brits/Australisch/Amerikaans?) over een Amerikaanse radiopresentator die enge verhalen vertelt... Het leuke van deze film is dat het eigenlijk een verzameling kortfilmpjes, telkens gemaakt door een andere crew, die in één lange productie zitten. Niet echt een nieuw concept, iets gelijkaardigs werd al eerder gedaan in "Tales from the Crypt" maar "A Night of Horror: Nightmare Radio" is minder kinderachtig.

Het niveau van de kortfilmpjes ligt ERG hoog, ondanks dat sommigen gemaakt zijn met nauwelijks budget. Ik sta nog altijd versteld van hoe goed, "simpel" en to the point ze wel niet waren. Geen gedoe met vijfdubbel gelaagde boodschappen of een hele voorgeschiedenis of een telefoonboek personages. Nope, de beste begonnen met een simpele, herkenbare situatie.  Natuurlijk waren niet verhalen van hetzelfde niveau, dat zou onmogelijk zijn, maar ze hadden wel allemaal een originele en betekenisvolle aanpak.
En fuck, sommige waren héél eng!  Aanrader.

 

Trailer, zei u?

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...