Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts


Wat is dát allemaal?  Ready Player Two? 

De VHS van de originele Space Jam heb ik haast letterlijk kapot gedraaid destijds.  Jordan kon voor geen meter acteren, maar had wel charisma.  Dat mis ik wel wat bij LeBron.  En verder is het vooral ... véél.  Ik moet zeggen dat ik de computer geanimeerde Looney Tunes niet slecht vind ogen.  De één al iets beter dan de andere.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De soundtrack van Space Jam kon mij destijds in ieder geval erg bekoren. :)

Het zal, een beetje zoals in Ready Player One, volop cameo-spotten worden.  Zelfs de heren uit A Clockwork Orange zijn te zien.  En van verscheidene figuren is al geweten dat ze iets langer zullen verschijnen.  Eigenlijk ben ik stiekem wel benieuwd, als tussendoortje.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 minuten geleden, esteban² zei:

De soundtrack van Space Jam kon mij destijds in ieder geval erg bekoren. :)

Het zal, een beetje zoals in Ready Player One, volop cameo-spotten worden.  Zelfs de heren uit A Clockwork Orange zijn te zien.  En van verscheidene figuren is al geweten dat ze iets langer zullen verschijnen.  Eigenlijk ben ik stiekem wel benieuwd, als tussendoortje.

 

Het lijkt me in ieder geval beter dan die recentste Tom&Jerry film.

 

Toch jammer dat niemand tot op heden Who Framed Roger Rabbit in deze hybride stijl van tekenfilmanimatie en live-action heeft kunnen evenaren.

Link naar reactie

True that.  Al vind ik de transformatie wel geslaagd.  We krijgen hoe dan ook beide versies te zien.

image.thumb.png.da2f729e4b7a9227b3f9a89a389cd17d.png
 

Sommige onderwerpen durf ik haast niet aansnijden op dit forum (vurige betogen over cancel-culture etc, weetjewel), maar eens zal het toch aan bod komen.  Dus ... Ik vind het jammer dat Pepé Le Pew gewoonweg geschrapt werd.  Het feit dat zijn extreem opdringerige houding tegenover het vrouwelijke geslacht écht niet meer van deze tijd is, daar kan ik mij gerust in vinden. 

 

Was het daarom ook nodig om hem helemaal te laten verdwijnen?  Dat viel toch anders op te lossen?  Je hoeft hem toch niet tegen de vrouwtjes te laten aanschuren?  In de originele Space Jam gebruikte hij zijn charme tegenover een basketbal, zonder dat dit ongepast dubbelzinnig werd.  En hij heeft ook nog die zijn wapen aan de achterzijde.  Dat kon toch perfect? 

Over Lola Bunny en het aanpassen van haar (destijds opzettelijk erg sexy gemaakte) looks is ook al een zware discussie op het wereldwijde web.  Al vind ik die verandering zelf zeker OK.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

afbeelding.png.4568f85de5db6c88964ae47a2a0cde9b.png

 

Gelukkig zijn de originele cartoons nog voorhanden. Niet dat die bijster veel sociopaten hebben voortgebracht. :P

 

Bugs Bunny had indertijd trouwens geen Lola nodig om het sex-appeal in de cartoons te verhogen.

Hij kon zelf ook die rol op zich nemen.

 

afbeelding.thumb.png.de5705806bc7980848b8e3c7b0e71456.png

 

Ik denk dat Lola er vooral gekomen is als volwassen tegenhanger van Babs Bunny uit Tiny Toons.

 

afbeelding.thumb.png.677de77f903b5b281940f21f3cc3d3a6.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Bonte zei:

Iron Man 3 vlaams gedubd

 

 

Ik heb even die gedubde stemmen van de hoofdfiguren overlopen:

 

Tony Stark / Iron Man: Robert Downey Jr. -> Gène Bervoets

Virginia "Pepper" Potts: Gwyneth Paltrow -> Sandrine André

James "Rhodey" Rhodes: Don Cheadle -> Bert Cosemans

Aldrich Killian / The Mandarin: Guy Pearce -> Kevin Janssens

"The Mandarin"/ Trevor: Ben Kingsley -> Karel Deruwe

Link naar reactie
3 minuten geleden, Bonte zei:

De stemmen in die trailer klonken wel bekend.

 

Ik heb nu ook naar die preview geluisterd.

Komt ontzettend houterig over. Die inconsistentie met de lipbeweging en de uitspraak alleen al.

Wij zijn dat niet gewoon zoals in bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk.

Dan ben ik toch blij dat wij hier niet zo een vervormde filmervaring hebben zoals in die landen waar alles gedubd wordt.

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

Ik heb nu ook naar die preview geluisterd.

Komt ontzettend houterig over. Die inconsistentie met de lipbeweging en de uitspraak alleen al.

Wij zijn dat niet gewoon zoals in bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk.

Dan ben ik toch blij dat wij hier niet zo een vervormde filmervaring hebben zoals in die landen waar alles gedubd wordt.

Zeg dat wel, je moest m'n gasten gehoord hebben toen ze iCarly opeens in het Nederlands begonnen te dubben. Soms is het wel goed en ben je ook zo gewoon geraakt, vooral bij tekenfilms zoals Gumball, Ed Edd 'n Eddy en Avatar heb ik dat.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Bonte zei:

vooral bij tekenfilms zoals Gumball, Ed Edd 'n Eddy en Avatar heb ik dat.

 

Bij tekenfilms heb je dat probleem van de lipsync niet.

En de Last Airbender reeksen waren best wel goed gedaan, al heb ik ze achteraf toch nog in het Engels herbekeken.

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...

image.thumb.png.11cd371a49fdd47cf191432e4ef2eac3.png

Zie ik voor het eerst in vele, vele maanden nog eens een film, is het meteen een meh-geval.  Iets luchtigs en makkelijk verteerbaar dat niet teveel radar-werk vraagt, dacht ik zo.  Alsnog niet in één stuk gezien, wat ik haat.  Maar goed.  De Scream-vibes van de gloednieuwe Netflix-trilogie  Fear Street spraken mij wel aan.  Viel dat even tegen.  Het eerste deel -1994- was in ieder geval een rommeltje qua opbouw en (onnodig gevuld) verhaal.  Daar kan ik weinig méér over zeggen zonder te spoilen.  Dit voelde eerder als opwarmertje voor wat nog komen kan.  Sommige mensen hadden het ook over een geweldige 90s-sfeer.  Neem het overmatige gebruik van 90s-muziek weg en er zit werkelijk niets in dit deel dat ook maar iets van een 90s-film of sfeer weg heeft.

Niettegenstaande wel nog een beetje benieuwd naar de prequels.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het is ook moeilijker te bepalen wat nu precies volgens landelijke release als dit jaar telt (wel een dingetje bij mij), want alles is zodanig verschoven of verspreid over verschillende (of beperkt aantal) kanalen, dat het overzicht wat zoek is.  Zeker wat de kleinere alternatieve films betreft, die lijken helemaal zoek.  Ik vermoed dat pas vanaf 2022 weer een klaar en duidelijke lijn aanwezig zal zijn op dat vlak.  Dat jaar zit ook vol gestampt met grote releases.

Mogelijk de moeite en hier of daar legaal te bekijken:

 

News of the World, Wendy, Nomadland, Moffie, Mirani, The Father, Vivarium, Josep, Luca, WolfWalkers, Seaspiracy (docu), ... en als leuk tussendoortje: Love & Monsters, The Mitchells vs. the Machines, ...

 

En A Quiet Place II (bios) zou al heel snel on demand komen, blijkbaar.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, cinco zei:

Ik heb geen flauw idee wat de moeite waard is om te kijken van de films die het laatste jaar zijn uitgekomen. De gesloten cinemas hebben mij op dat vlak helemaal uit balans gegooid.

Voor de fun heb ik eens het programman van mijn plaatselijke Kinepolis bekeken en toch een paar films gevonden die volgens mij de moeite zijn:

"The Father" (met stip) en "The Mauritian".

Voordeel van de twijfel

"Cash Truck", "Spiral: in the legacy of Saw" en "Conjuring 3: The Devil Made Me Do It".  Die films kunnen rotirritant zijn of geweldig meevallen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Over oude rakkers gesproken, Lance Henriksen (81) schijnt de rol van z'n leven te spelen in het regiedebuut van Viggo Mortensen.  En daar ben ik blij om.  'k Heb het altijd jammer gevonden dat mijn held uit ALIENS na de reeks Millennium alleen maar in films terecht kwam waar hij veel te goed voor was.  De man ook in 't echt ontmoet en gesproken, zéér aangename en grappige persoon.  Falling draait dezer dagen hier en daar in de bioscoop.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
1 uur geleden, Hamirubi zei:

 

Welke film moet ik vanavond kijken in Kinepolis Gent (geen geweldig aanbod)?

 

Ik twijfel tussen Free Guy en Dune.

Maar is er ook nog Malignant, Benedetta, Candyman, Délicieux (deze voorstelling komt wellicht te vroeg). Escape Room 2 kan ook nog.

 

 

Suicide Squad draaien ze niet meer? Shang-Chi is best ok.

Dune heb ik niet gezien, maar ik denk dat je die beter gaat vinden dan Free Guy.

Het Truman Show-aspect van Free Guy vond ik wel goed, maar ik had het liever zonder de hele Fortnite-cultuur gezien.

Link naar reactie

Net terug van Dune. Een bekoorlijk epos, dat mij erg deed denken aan Avatar, De Chninkel, Star Wars, Game of Thrones, en... Tremors.
Te snel noch te langzaam. Ik vrees alleen dat de meeste actiescènes te banaal waren, tegenover de imposante en memorabele natuurpracht en sfeerschepping.

 

Morgen misschien al vergeten, maar het was toch een mooie filmavond!

Volgende week Cruella.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...