Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Op 25/9/2021 om 11:00, IvoVWS zei:

Alsook; hoe de feitelijke neuk moet ik film kijken met mondmasker èn bril?

 

het ijzerdraadje in het masker hoog genoeg op de brug van je neus zetten en goed aanduwen over de hele lengte zodat  het goed aansluit aan je neus. Je bril zet je nét voorbij het ijzerdraadje. Op deze manier passeert er weinig of geen lucht bovenaan het masker, en dampt je bril niet aan.

 

Nu we goed een jaar lang continue een masker moeten dragen in 't fabriek (en uiteraard ook een veiligheidsbril) zijn we ervaringsdeskundigen geworden. Al die antidampdoekjes en -produkten werken eigenlijk nauwelijks tot niet. Zorgen dat je masker goed aansluit en je geen lucht verliest langs de randen is 't enige dat helpt (en zo moet het eigenlijk ook gedragen worden omdat dan alle lucht gefilterd wordt)

Link naar reactie

Gisteren ben ik No time to die, de nieuwe James Bond, gaan kijken. Een erg lange film met enkele verrassingen, maar al bij al zie ik Bond liever iets meer male chauvinist pig zijn dan hij nu onder druk van de veranderende tijden is. Het werd bij momenten wat te serieus, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Waldorf zei:

Gisteren ben ik No time to die, de nieuwe James Bond, gaan kijken. Een erg lange film met enkele verrassingen, maar al bij al zie ik Bond liever iets meer male chauvinist pig zijn dan hij nu onder druk van de veranderende tijden is. Het werd bij momenten wat te serieus, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. 

 

Is het nu de bedoeling om met haar verder te gaan in de volgende film? Wat denk je?

Dat was me niet duidelijk of haar rol puur voor dit verhaal was bedoeld of een opzet naar een nieuwe cyclus 007-films.

 

afbeelding.thumb.png.892e120fdf06e3b82958a6bda9e6890e.png

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Is het nu de bedoeling om met haar verder te gaan in de volgende film? Wat denk je?

Dat was me niet duidelijk of haar rol puur voor dit verhaal was bedoeld of een opzet naar een nieuwe cyclus 007-films.

 

afbeelding.thumb.png.892e120fdf06e3b82958a6bda9e6890e.png

 

Ik denk dat vooral mannen naar James Bond gaan kijken. Mannen die fantaseren over mooie auto's, veel beweging in buitenlucht, vuurwapens, sterke drank bij het ontbijt en mooie vrouwen. Als de hoofdrol dan plots door een sterke vrouw gespeeld wordt zal een deel van het publiek afhaken, denk ik.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik ben naar Dune geweest gisteren.

De trailer gaf me een beetje het gevoel dat het gewoon constant actie ging zijn (en daar had ik schrik voor).

Maar dat was niet het geval. Ik ben blij dat ze besloten hebben het boek in 2 keer te verfilmen.

Ze gaven het verhaal ruim de tijd om op gang te komen en namen hun tijd zonder overhaast over te komen.

Dit is toch wel nodig voor zo een lijvig verhaal. Aangenaam verrast en benieuwd naar het afsluitende 2de deel :D

 

Link naar reactie
39 minuten geleden, Peter Motte zei:

Als Dune een succes is, zijn we vertrokken voor -tig delen.

 

Geen enkele blockbusterfilm kan in de huidige situatie als een groot kassucces gezien worden.

 

 

Dit zijn qua box-office de best scorende films van 2021:

 

F9 $716,566

Godzilla vs. Kong $467,863

Black Widow Disney$378,776

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings $366,465

Free Guy $317,400

 

 

 

Vergelijk nu met die van 2019:

 

Avengers: Endgame $2,797,800

The Lion King $1,656,943

Frozen II $1,450,026

Spider-Man: Far From Home $1,131,927

Captain Marvel $1,128,462

 

Link naar reactie
22 uren geleden, cinco zei:

F9 $716,566

Godzilla vs. Kong $467,863

Black Widow Disney$378,776

 

ScaJo heeft van haar mooie neusje gemaakt bij papa Disney omdat Black Window werd gestreamed voor de geplande periode, en ze heeft een smak extra geld gekregen: vermoedelijk houdt ze aan BW ongeveer 50 miljoen over.

Niet slecht voor een film die geen blockbuster is.

Reden: je telt de inkomsten van de streaming niet mee.

De berekeningen van de inkomsten van de huidige films zijn een stuk hermetischer geworden dan vroeger.

 

Ik denk dat je bij Grace Randolph van Beyond the Trailer in een YouTube-filmpje van deze week over het geruzie tussen ScaJo en WD redelijk goeie cijfers kunt vinden.

Link naar reactie
18 uren geleden, cinco zei:

Tja, het is wel duidelijk waar Lucas een grote hap van zijn inspiratie voor Star Wars heeft gehaald.

 

Deze verfilming leek me wel ok, maar het raakte me niet echt. Misschien was ik gewoon niet in de mood.

 

 

Sorry, maar nee. Dune en Star Wars zijn totaal verschillend.

Lucas heeft zelf altijd gezegd dat zijn inspiratie kwam uit het tekenwerk van Jean-Claude Mézières, films als Hidden Fortress, Sanjuro en Yojimbo van Kurosawa (voor het plot en de karakters) en de reeks Flash Gordon (Cloud City, de "roll-up" aan het begin...). Mythologie haalde hij uit Lord of the Rings en de Romeinse mythologie.

 

Dat beide verhalen zich afspelen in een zandbak wil nog niet zeggen dat de ene de andere inspireerde.

 

Dat de film je niet echt raakte... jammer, maar over smaken en kleuren kan je niet twisten. Soms ligt een genre of een verhaal je gewoon niet.

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

 

Sorry, maar nee. Dune en Star Wars zijn totaal verschillend.

 

 

Help me eraan herinneren over enkele maanden als er meer screenshots van de Dune-film beschikbaar zijn, dan zal ik het met wat voorbeelden proberen te staven.

 

Met de inspiratiebronnen die je hebt aangehaald heb je natuurlijk ook gelijk.

Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er verschillende elementen van Dune bewust of onbewust een invloed hebben gehad op de ontwikkeling van Star Wars.

 

Link naar reactie
Op 1/10/2021 om 11:53, cinco zei:

 

Is het nu de bedoeling om met haar verder te gaan in de volgende film? Wat denk je?

Dat was me niet duidelijk of haar rol puur voor dit verhaal was bedoeld of een opzet naar een nieuwe cyclus 007-films.

 

afbeelding.thumb.png.892e120fdf06e3b82958a6bda9e6890e.png

Zelfde zoals met Jinx indertijd, of dat personage van Michelle Yeoh. Leuk voor één film, maar met in het achterhoofd dat er eventueel een spin-off zou gemaakt kunnen worden. Alleen zal ze dan in dit geval geen 007-nummer kunnen gebruiken, want dat blijft natuurlijk voorbehouden voor de volgende Bond.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Help me eraan herinneren over enkele maanden als er meer screenshots van de Dune-film beschikbaar zijn, dan zal ik het met wat voorbeelden proberen te staven.

 

Met de inspiratiebronnen die je hebt aangehaald heb je natuurlijk ook gelijk.

Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er verschillende elementen van Dune bewust of onbewust een invloed hebben gehad op de ontwikkeling van Star Wars.

 

Jamaar, de visuele vormgeving van Dune is ondertussen mss (al dan niet bewust) beïnvloed door de Star Wars-films.

 

Wat natuurlijk ook kan, en dat zie je wel vaker bij dingen die ongeveer in dezelfde periode ontstaan, is dat ze beiden dezelfde inspiratiebronnen hebben en langs die weg tot iets gelijkaardigs zijn gekomen.

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, TDPB zei:

Alleen zal ze dan in dit geval geen 007-nummer kunnen gebruiken, want dat blijft natuurlijk voorbehouden voor de volgende Bond.

 

In de huidige No Time to Die heeft ze het 007-nummer al verworven.

James Bond zelf werkt aan het begin van de film niet meer voor MI6.

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, TDPB zei:

 

Wat natuurlijk ook kan, en dat zie je wel vaker bij dingen die ongeveer in dezelfde periode ontstaan, is dat ze beiden dezelfde inspiratiebronnen hebben en langs die weg tot iets gelijkaardigs zijn gekomen.

 

 

Hoe zit het met die gigantische zandwormen? Zijn de Dune-boeken de eerste vertelsels waar die in voorkomen of is dat iets uit één of andere mythologie?

 

(Dune)

 

afbeelding.png.1c03aa363e528236bbf30498f605db6c.png

 

Ik weet dat ze ondertussen in veel fantasy/SF-spullen zitten.

Ik vraag me af wat hun eerste vermelding in fictie was.

 

Hier enkele voorbeelden van zulke wormen:

 

(Star Wars)

 

afbeelding.thumb.png.ec848dea2588e1b3330ebca4d47848be.png

 

(Final Fantasy)

 

afbeelding.thumb.png.07f51e8d440dbc1f3b75b5ff2b5043d1.png

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

En oh ja, die uit Beetlejuice.

 

afbeelding.thumb.png.bad7522b6498b1a89be7385b0504c4a0.png

En de Tremors-films natuurlijk:

 

afbeelding.thumb.png.fa1d7faceec918e4f65dfaeef2317622.png

 

The sandworms in Dune were inspired by the dragons of European mythology that guard some sort of treasure. Favorites of Frank Herbert included the dragon in Beowulf that guarded a hoard of gold in a cave, and the dragon of Colchis that guarded the Golden Fleece from Jason.[2][3] Like these dragons, the sandworms of Arrakis will attack anyone who attempts to harvest the treasure that is spice from the desert sands, as if they were guarding it (the sandworms actually do not care for the spice as it is waste matter).[4] In Children of Dune (1976), a character even refers to sandworms as "the dragons on the floor of the desert."[5]

 

John Schoenherr provided the earliest artwork for the Dune series, including the illustrations in the initial pulp magazine serial and the cover of the first hardcover edition. Frank Herbert was very pleased with Schoenherr's art,[9] and remarked that he was "the only man who has ever visited Dune".[10] Schoenherr gave the sandworm three triangular lobes that form the lips of its mouth. This design was referenced for the sandworm puppets that appeared in the 1984 movie adaptation of Dune.[11]

 

 

Je zou denken dat de wormen uit Tremors rechtstreeks op die van Dune gebaseerd zijn, maar volgens de officiele legende ging dat als volgt:

The concept of Tremors was originally conceived in the early 1980s, when writers S. S. Wilson and Brent Maddock were working for the United States Navy as filmmakers in charge of creating educational safety videos. While getting footage, the two climbed a large desert boulder and asked the question "What if there was something that wouldn't let us off of this rock?" This inspired the two to start brainstorming ideas for a monster movie, which was eventually dubbed "Land Sharks".[7] They shared their idea to their friend Ron Underwood, who was working with National Geographic as a documentary director, and used his knowledge of zoology to better develop the "land sharks" into creatures that could realistically exist.[citation needed]

After their script for Short Circuit spawned a major box office hit, Wilson and Maddock quickly began shopping around their idea for Tremors. The name "Land Sharks" was changed owing to a then-popular Saturday Night Live sketch featuring a character of the same name. The original screenplay, titled 'Beneath Perfection', was finished in June 1988

Link naar reactie
Op 11/10/2021 om 16:15, cinco zei:

 

Help me eraan herinneren over enkele maanden als er meer screenshots van de Dune-film beschikbaar zijn, dan zal ik het met wat voorbeelden proberen te staven.

 

Ik heb de film ondertussen twee keer gezien en Star Wars heb ik op DVD (behalve 1, 2 en 3 die ik weiger te kopen)

Ik begrijp wel dat mensen de link zien, ik heb op internet al diverse vergelijkingen zien passeren, maar naar mijn mening is het eerder iets van de linken willen zien.

De zandwormen zijn zoals hierboven al aangetoond echter elementen die in meerdere films en mythologieën voorkomen te beginnen bij Jǫrmungandr (de Midgaardslang die zo gigantisch was dat ze rond de wereld lag.

De Bene Gesserit kan je met wat goede wil met de Jedi-orde vergelijken, al liggen hun doelstellingen en methoden mijlenver uit elkaar.

Arrakis en Tatooine zijn beiden woestijnplaneten. Daar stopt de vergelijking echter.

In beide verhalen heb je een keizer, maar de politiek is totaal anders,...

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Arrakis en Tatooine zijn beiden woestijnplaneten. Daar stopt de vergelijking echter.

In beide verhalen heb je een keizer, maar de politiek is totaal anders,...

 

Dat Tatooine een woestijnplaneet is heeft natuurlijk ook veel te maken met de budgetaire beperkingen die de eerste SW film nog had. Een hele planeet ergens op een set namaken zat er niet in, en dan moet je dus op zoek gaan naar een locatie op aarde die er een beetje uitziet als een andere planeet. Een gewoon bos ziet er te aards uit. Een (ik zeg maar wat) Zwitsers landschap is toch ook niet helemaal dat. Dus kom je al vlug in de droge gebieden terecht. Een steenwoestijn. Een zandwoestijn, een ijswoestijn...  Waar kunnen we goedkoop filmen? Tunesie zeg je? Laten we er dan maar een zandplaneet van maken.

En die Keizer? Tja, hoeveel titels zijn er voor staatshoofden? Koning, president, minister... In Flash Gordon zat al een keizer, dat klonk goed, dus laten we er dan ook maar een Keizer van maken.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

En eindelijk "Dune" gezien. Timothée "de grootste bleekneus sinds Michael Jackson" Chalamet is compleet miscast, het verhaaltje van De Verkozene is een klein beetje afgezaagd, m'n maten zeiden allemaal dat de eerste film van Lynch beter was* maar het is een prachtige film met overweldigende fotografie. Benieuwd naar deel 2!

 

(* niet dat ik het geloof want ik ben echt geen fan van Lynch.)

Link naar reactie

Ik heb Eiffel, Halloween Kills, The French Dispatch en Venom 2 gezien.

Maar ik zat bij elke film in zo een mood van going through the motions.

Dat komt vooral doordat mijn leven momenteel wat surrealistisch aanvoelt,

Ik zit dan aan vanalles te denken in plaats van op de film te focussen.

Blijkbaar kan een verhaal mij meer grijpen als het dagdagelijkse wat kabbelend is.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

"Nightmare Ally". De nieuwe van Guillermo Del Toro. Een beetje een vreemde film voor Del Toro, voor eens draait het niet om monsters maar om mensen. Het is een goeie, strakke film noire met, euh, kleurrijke fotografie en een uitstekende Cate Blanchett. Ik vind Del Toro stiekem beter in monsterfilms maar geen klagen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...