Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

 

Ik vind het ook wel ergerlijk dat Kinepolis de programmatie voor woensdag pas op dinsdag vrijgeeft en dat men dan zelfs durft enkele uren voordat de film begint het aanvangsuur te vervroegen (zelfs al hebben mensen hun online ticket al aangeschaft).

 

Ow, serieus? Maar bon, ik ga er sebiet langs en zal waarschijnlijk achteraf nog een mailtje sturen. Veel zal het misschien niet uithalen maar ik wil toch iets doen.

Link naar reactie

Als ik het juffrouwtje aan de balie van de kinepolis mag geloven dan zou ik vrijdag nog Dredd moeten kunnen zien. Ze updaten de site namelijk donderdag namiddag dus de site is voor de rest van de week nog niet echt vertrouwbaar.

 

 

Also, The ABC of Death, hier ben ik eigenlijk toch ook wel benieuwd naar :D

 

En deze (ook een anthology film), daar kijk ik ook erg naar uit:

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik geef nog steeds de voorkeur aan het bekijken van een film in de cinemazaal, en daarbij geldt als belangrijke onderscheid dat tussen de bioscopen waarheen mensen gaan voor de bioscoop en deze waarheen mensen nog echt gaan voor de film. Mij zal je enkel in de laatste soort aantreffen, voornamelijk zalen als de Cinematek en Cinema Nova in Brussel, maar ook Cartoon's in Antwerpen,... Er gaat toch echt niets boven het beleven van een film op het witte doek, en als het even kan nog met een heerlijk ronkende projector in plaats van al dat digitale spul.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Jane Eyre: ik had deze oorspronkelijk op groot scherm in de cinema gezien en de impact bij het herbekijken op klein scherm was natuurlijk veel kleiner geworden. Ik heb het boek nooit gelezen maar heb toch een grote bewondering voor vrouwelijke auteurs uit de 18e en 19e eeuw. Mia Wasikowska vertolkt haar rol echt goed, er zit zoveel onzekerheid, kwelling maar zeker ook wilskracht in haar, ze is heel introvert maar haar emoties zijn in de film toch heel voelbaar. Visueel is het heel sterk, de locaties en kleurgebruik brengt de kijker inde juiste sfeer. Jane Eyre is een beetje wat je verwacht van een ingetogen maar toch oprecht romantische kostuumdrama

 

Cosmopolis: Ik wist niet goed wat ik van deze film moest verwachten en dit…dit had ik echt niet verwacht. Dit maakte het voor mij wel een heel interessante film maar ik vrees dat ik echt het boek zou moeten lezen om de film te kunnen begrijpen, ik kan enkel mijn huidige interpretaties geven en dat is voornamelijk dat de film vol symboliek zit maar tegelijkertijd voelt alles ongelooflijk leeg aan, een leegte die wel op een bewuste manier is aangebracht. De wereld lijkt zich helemaal af te spelen in Eric Packer (gespeeld door Robert Pattinson) zijn limousine, de locaties waar Packer even naartoe gaat lijken zeer vergankelijk in contrast met de limousine.

De dialogen, die voornamelijk gaan over de ondergang van kapitalisme, voelen enerzijds intellectueel aan maar anderzijds ook weer heel leeg, wanneer Eric Packer praat voelt het eerder aan alsof hij iets voorleest in plaats van echt te vertellen. Robert Pattinson acteert op een zeer artificiele maar ook artistieke manier afstandelijk, hierdoor komt hij voor mij zeer intrigerend over maar ook weer leeg. Hij ziet alles rondom hem als een object. Wanneer er hem (of bvb zijn limousine) iets overkomt laat hij het letterlijk zich alleen maar overkomen en er fysiek zo weinig mogelijk op reageren, alsof Packer’s identiteit los staat van zijn eigen lichaam, en dit terwijl het personage wel zeer begaan is met zijn eigen lichaam (moet kost wat kost naar de kapper, laat zich dagelijks door een dokter onderzoeken en houdt zich ook zeer lichamelijk bezig met de vrouwtjes).. Hoewel Pattinson toch nog net iets meer groeien om zo’n apathische rol helemaal aan te kunnen is het alvast een pak interessanter dan zijn rol als vampier in Twilight die ook enorm leeg aanvoelde (en dan op de meest oninteressante manier dat ge u kunt voorstellen, sorry donnie)..

Het een zeer interessante aanpak van regie door David Cronenberg maar dat maakt de film wel minder toegankelijk.

 

The Descendants: Een dramatische komedie, misschien wel wat overroepen maar het blijft nog steeds een goede film. Shailene Woodley was een aangename verrassing, ze speelt de rol van de oudste dochter en zal binnenkort ook te zien zijn als Mary Jane Watson in de nieuwe Spider-man film, ze heeft met deze film alvast bewezen dat ze zeker kan acteren.

 

Eraserhead: Ik was al bijna vergeten hoe erg ik deze film vond. Ik heb de film gezien in een kleine cinema op school maar jammer genoeg hadden ze een vrij slechte kopie, waardoor er een constant en irritant gezoem en gekraak te horen was. Misschien dat Eraserhead wel net de film is waar dit het minste kwaad bij kan, David Lynch was zelf toen nog heel ruw met zijn gebruik van geluid in film. Net zoals de andere films van David Lynch moet je Eraserhead niet met je hoofd volgen maar is het eerder een film die eerder op je gevoelens speelt. Hoewel dit waarschijnlijk een van de minst toegankelijke films van David Lynch is blijf ik hem wel heel tijdloos vinden. ondanks het feit dat sommige dingen zelfs heel oppervlakkig lijken.

 

Anna Karenina: Ik was onder de indruk. De film heeft een theatrale aanpak (letterlijk!) die ervoor zorgt dat bepaalde scenes omgevormd worden tot echte pareltjes. De trucjes die hiervoor gebruikt worden doen echter geen afbreuk aan het dramatische impact van het verhaal, in tegendeel de film wordt hierdoor zeer poëtisch voorgesteld. De theatrale opvatting is een zeer leuke aanpak maar naar het einde toe loopt de film het risico om in haar eigen clichés te vallen.

Kiera Knightley lijkt comfortabel haar weg te vinden naar historische drama’s (the atonement, the duchess, pride and prejudice, ..) maar kan haar ook iedere keer goed in haar rol inleven. Ook Jude Law is fantastisch in zijn rol als Karenin

@Donnie, ik zou hem dus gewoon gaan zien en zelf oordelen

Link naar reactie

 

Cosmopolis: Ik wist niet goed wat ik van deze film moest verwachten en dit…dit had ik echt niet verwacht. Dit maakte het voor mij wel een heel interessante film maar ik vrees dat ik echt het boek zou moeten lezen om de film te kunnen begrijpen, ik kan enkel mijn huidige interpretaties geven en dat is voornamelijk dat de film vol symboliek zit maar tegelijkertijd voelt alles ongelooflijk leeg aan, een leegte die wel op een bewuste manier is aangebracht. De wereld lijkt zich helemaal af te spelen in Eric Packer (gespeeld door Robert Pattinson) zijn limousine, de locaties waar Packer even naartoe gaat lijken zeer vergankelijk in contrast met de limousine.

De dialogen, die voornamelijk gaan over de ondergang van kapitalisme, voelen enerzijds intellectueel aan maar anderzijds ook weer heel leeg, wanneer Eric Packer praat voelt het eerder aan alsof hij iets voorleest in plaats van echt te vertellen. Robert Pattinson acteert op een zeer artificiele maar ook artistieke manier afstandelijk, hierdoor komt hij voor mij zeer intrigerend over maar ook weer leeg. Hij ziet alles rondom hem als een object. Wanneer er hem (of bvb zijn limousine) iets overkomt laat hij het letterlijk zich alleen maar overkomen en er fysiek zo weinig mogelijk op reageren, alsof Packer’s identiteit los staat van zijn eigen lichaam, en dit terwijl het personage wel zeer begaan is met zijn eigen lichaam (moet kost wat kost naar de kapper, laat zich dagelijks door een dokter onderzoeken en houdt zich ook zeer lichamelijk bezig met de vrouwtjes).. Hoewel Pattinson toch nog net iets meer groeien om zo’n apathische rol helemaal aan te kunnen is het alvast een pak interessanter dan zijn rol als vampier in Twilight die ook enorm leeg aanvoelde (en dan op de meest oninteressante manier dat ge u kunt voorstellen, sorry donnie)..

Het een zeer interessante aanpak van regie door David Cronenberg maar dat maakt de film wel minder toegankelijk.

 

Anna Karenina: Ik was onder de indruk. De film heeft een theatrale aanpak (letterlijk!) die ervoor zorgt dat bepaalde scenes omgevormd worden tot echte pareltjes. De trucjes die hiervoor gebruikt worden doen echter geen afbreuk aan het dramatische impact van het verhaal, in tegendeel de film wordt hierdoor zeer poëtisch voorgesteld. De theatrale opvatting is een zeer leuke aanpak maar naar het einde toe loopt de film het risico om in haar eigen clichés te vallen.

Kiera Knightley lijkt comfortabel haar weg te vinden naar historische drama’s (the atonement, the duchess, pride and prejudice, ..) maar kan haar ook iedere keer goed in haar rol inleven. Ook Jude Law is fantastisch in zijn rol als Karenin

@Donnie, ik zou hem dus gewoon gaan zien en zelf oordelen

 

Wat Cosmopolis betreft heb ik jouw commentaar nog gehoord. Mensen weten niet goed wat ze ervan moeten denken, maar de film blijft steken.

Interessant dus.

 

Ik krijg al niemand mee naar End of Watch, dus naar Anna Karenina zal dat al zeker niet lukken.

Ik ga niet graag alleen naar de cinema...

 

Ik koop hem zeker op Blu-Ray.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ga niet graag alleen naar de cinema...

 

Jammer, maar ik heb mij daar uit noodzaak al vele jaren (10 of langer?) overheen gezet, ook voor concerten. Meer nog, hoe minder graag iemand anders mee wil, hoe beter vaker de film of concert, :P

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Er zijn veel films die ik deze periode in de cinema wil zien maar helaas is End of Watch daar helaas geen van, Ik vind Jake Gyllenhaal nochtans een goede acteur maar Training Day was bvb ook totaal mijn ding niet.

 

Ik heb ook de korte review van Anna Karenina in de humo gelezen maar ik geef hun geen gelijk. Het feit dat ze For Ellen al een hogere score geven zegt al genoeg, dat was de slechtste film die ik tijdens het filmfestival gezien heb

Link naar reactie

Daarnet gekeken naar THE LAST EXORCISM.

Deze werd verkocht als een pure 'scare movie', daar had ik geen problemen mee, ik zie dat namelijk graag.

Het punt is echter, dit is geen typische possession movie. Geen zwevende mensen, geen overdadig kotsende meisje, geen ronddraaiende hoofden. Wel zie je een erg ambigu filmpje waar de personages het belangrijkst zijn.

Er doen ook heel wat theorieën de ronde over het feit dat de film zichzelf tegenspreekt. Wel ik lees nu de interpretatie van Eli Roth en die is eigenlijk wel heel interessant...

 

Je moet de film zelf maar eens bekijken. Ik vind het alleszins een dikke aanrader en was erg aangenaam verrast.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik vond 'de helaasheid der dingen' persoonlijk de minste film die Felix Van Groeningen, die ik voor de rest erg bewonder, tot nu toe gemaakt heeft.

Bij 'The Broken Circle Breakdown' vond ik dan weer dat hij terug zijn volle vorm had. Mijn favoriet blijft echter zijn eerste film (Steve + Sky), maar dat komt dan weer omdat ik uit Gent kom en er gaat niets boven dat sappige accent. :D

 

Mijn favoriet is 'Dagen zonder lief', maar dat komt omdat ik in Sinnekloas woon en dat het leukste dialect vind.

En omdat Wine Dierickx om de hoek van mijn moeder haar appartement woonde. In Sinnekloas.

En omdat ik op de premiere was in de Decascoop. Haha, in Gent.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Alle commentaren op het net ten spijt, ik vind The Dark Knight Rises zéér goed. Heb me geen seconde verveeld, in tegenstelling tot de vorige waar ik bepaalde stukken te lang vond. En TDKR gaat gelukkig over veel meer dan alleen maar over een bom :)

 

Yep, herleid mijn commentaar maar tot die bom...

;) ;)

 

Zelf gisteren Daybreakers gezien. Was eigenlijk erg leuk...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Lawless. Goeie zit, sterke rollen van (alweer) Tom Hardy, maar voor de verandering vond ik Shia Laboueff ook goed acteren. Het verhaal vindt tijdens de drooglegging in Amerika plaats (eind jaren 20, begin jaren 30) waar drie broers illegaal alcohol brouwen en verkopen. Dit trekt de aandacht van gangsters uit Chicago...

Link naar reactie

Net Looper gezien. Na alle overweldigende reviews lagen de verwachtingen erg hoog. Maar hij stelde niet teleur. Fantastische film. Niet alleen een origineel en bijzonder goed opgebouwd plot maar ook juist de karakterontwikkeling is heel sterk gedaan met personages die mischien niet meteen likeable zijn maar wel heel erg van vlees en bloed. Bovendien een heel erg sterke twist aan het eind die ik beslist niet zag aankomen. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik er nog steeds over twijfel of ie wel klopt. Verder ook behoorlijk spannend met goeie harde spectaculaire actie en visual effects die er nu eens niet uitzien alsof ze recht uit de computer komen. Kortom een film die er niet alleen heel goed uitziet en je bijna van begin tot eind op het puntje van je stoel houdt maar ook echt een film die tot nadenken stemt en je bijblijft. Aanrader dus.

****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vrijdag heb ik naar The American gekeken. George Clooney is een huurmoordenaar die onderduikt in een klein dorpje in de Abruzzen, nadat enkele Zweden hem probeerden te doden. Langzaamaan verliest hij zijn waakzaamheid.

Hoewel het over huurmoordenaars gaat is dit geen echte actiefilm. Corbijn heeft vooral oog voor de eenzaamheid die zich meester maakt van de moordenaar. Zeer goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik heb eigenlijk zoveel zin om nog eens The Tree of Life te zien. Toen ik hem voor de eerste keer zag vond ik hem zo goed, echt één van mijn lievelingsfilms. Het probleem is dat zo'n film echt op je zintuigen werkt en de film speelt eigenlijk in je hoofd door wanneer het op scherm is afgelopen en ik heb schrik dat een tweede kijkbeurt nooit meer zo goed ga kunnen zijn als die eerste keer (ik wist de eerste keer ook totaal niet wat ik moest verwachten, buiten dat het een arthouse film was en veel Amerikanen hun geld terug vroegen na hun bezoekje naar de cinema :P)

Link naar reactie

Ik heb eigenlijk zoveel zin om nog eens The Tree of Life te zien. Toen ik hem voor de eerste keer zag vond ik hem zo goed, echt één van mijn lievelingsfilms. Het probleem is dat zo'n film echt op je zintuigen werkt en de film speelt eigenlijk in je hoofd door wanneer het op scherm is afgelopen en ik heb schrik dat een tweede kijkbeurt nooit meer zo goed ga kunnen zijn als die eerste keer (ik wist de eerste keer ook totaal niet wat ik moest verwachten, buiten dat het een arthouse film was en veel Amerikanen hun geld terug vroegen na hun bezoekje naar de cinema :P)

Voor mij was dat dé film van het jaar, ik ben na de film even moeten blijven zitten in de zaal, zo onder de indruk was ik. Dat Malick goede films kon draaien wist ik al (zeker Badlands, mmmmm), maar dit overtrof toen echt mijn verwachtingen. Zeker de scene over het ontstaan van het leven, mijn god... ik bekijk ze nog vaak op youtube. Vermoedelijk zit de muziek daar ook wel voor iets tussen, Preisner hé, :) Dit was zeker dé scene van het jaar, zonder gelijke. Ik denk wel dat dit zo'n typische film is die je wel op het grote doek gezien moet hebben om de impact ervan te ervaren.

Hoewel... ik was blijkbaar wel een van de weinige toeschouwers die er zo over dacht, want ik hoorde vooral ook veel gejammer nadien, en zag inderdaad ook mensen de zaal verlaten. Voor die ene keer dat ik een film ben gaan kijken in een wat groter complex, :s

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Voor mij was dat dé film van het jaar, ik ben na de film even moeten blijven zitten in de zaal, zo onder de indruk was ik. Dat Malick goede films kon draaien wist ik al (zeker Badlands, mmmmm), maar dit overtrof toen echt mijn verwachtingen. Zeker de scene over het ontstaan van het leven, mijn god... ik bekijk ze nog vaak op youtube. Vermoedelijk zit de muziek daar ook wel voor iets tussen, Preisner hé, :) Dit was zeker dé scene van het jaar, zonder gelijke. Ik denk wel dat dit zo'n typische film is die je wel op het grote doek gezien moet hebben om de impact ervan te ervaren.

Hoewel... ik was blijkbaar wel een van de weinige toeschouwers die er zo over dacht, want ik hoorde vooral ook veel gejammer nadien, en zag inderdaad ook mensen de zaal verlaten. Voor die ene keer dat ik een film ben gaan kijken in een wat groter complex, :s

 

Geloof me, Lav en Stilte, de impact is op het kleine scherm even groot...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...