Jump to content

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ik heb een hele tijd geleden al gezien. Beste film van Felix van Groeningen en een ongelooflijk aangrijpend.

 

Ik ben nog niet in de cinema geraakt. Van Felix van Groeningen ben ik fan. Zijn beste film vind ik 'Dagen zonder lief', dat daarenboven hier in Sinnekloas opgenomen is. Daar was ik veel sneller bij, namelijk op de premiére in de Decascoop.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link to comment

The Wrestler helaas moeten missen gisteren. Vanavond 22.30 op Nederland 3 The Illusionist en om 0:00 uur op Nederland 2 I'm not there. Eindelijk eens zitten voor I'm not there!

Link to comment

In mijn ogen had Tarantino hier een coole reactie kunnen geven maar wat komt hij als een verwende drama queen over... Gemiste kans.

 

Koen, ik vind dat Tarantino hier overschot van gelijk heeft...

Die übermoraliserende toon van die Engelse reporter die opnieuw een debat probeert te voeren dat om 5 maanden weer de kop opsteekt en altijd blijft steken in dezelfde sloganeske, dogmatische argumenten.

Dit is van die typische inluisjournalistiek (zorg ervoor dat diegene die tegenover jou zit in defensieve moet gaan), laat iemand een opinie duizend keer herhalen zodat je hem op een bepaald moment kan betrappen op iets contradictorisch (wat sowieso zou gebeuren, want we zijn mensen) en hang dan de moraalridder uit. Tarantino heeft, opnieuw, overschot van gelijk om daar niet op in te gaan. Nu wordt zijn opmerking van de ratings nog bewaarheid ook. Dit filmpje wordt nu uitgezonden als een meltdown van Tarantino, maar heeft nul nieuwswaarde. Het feit dat je het toch uitzendt, toont aan dat het toch alleen maar om de ratings draait (iets wat de reporter tegenspreekt). Wie is er de loser?

Je had een interessant item kunnen maken over de film en nu heb je lucht...

 

Tarantino deed hier het juiste, de rollen omdraaien en zelf in het offensief gaan.

Ik had, elke keer de reporter opnieuw probeerde, gewoon "it's only a movie, it's only a movie, it's only a movie, ..." herhaald.

 

Kort samengevat: ik ga niet met je akkoord, Koen.

Grr. Argh.

Link to comment

In mijn ogen had Tarantino hier een coole reactie kunnen geven maar wat komt hij als een verwende drama queen over... Gemiste kans.

 

 

Idd gemiste kans. Tarantino misdraagt zich gewoon over een hele normale en wel degelijk belangrijke vraag die ook zeker gesteld dient te worden. (mijn mening dan he)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link to comment

Ik vind dat je gelijk hebt Donnie maar moeten regisseurs en acteurs hun eigen sowieso niet duizend keer herhalen wanneer ze rondreizen om een film te promoten? Het zijn toch zo goed als altijd dezelfde vragen die gesteld worden, ik zou er na een tweede interview al zot worden (en ik word nu al zot dat ik 2 keer per jar mijn eigen werk moet uitleggen op een jury)

Link to comment

Ik vind dat je gelijk hebt Donnie maar moeten regisseurs en acteurs hun eigen sowieso niet duizend keer herhalen wanneer ze rondreizen om een film te promoten? Het zijn toch zo goed als altijd dezelfde vragen die gesteld worden, ik zou er na een tweede interview al zot worden (en ik word nu al zot dat ik 2 keer per jar mijn eigen werk moet uitleggen op een jury)

 

Ja, dat is ook waar, maar op zo'n vragen zou ik ook niet meer willen antwoorden om redenen die ik al eerder aanhaalde (inluisjournalistiek).

Het probleem ligt eerder bij de 'journalisten' die altijd dezelfde dwaze vragen stellen (geweld ajajaj, hoe was het om met blabla samen te werken, het moet daar wel koud geweest zijn in blabla,...).

Daarom ben ik blij dat ik nog een filmblad kan lezen als Mad Movies. Je zou die interviews eens moeten lezen, dat gaat echt over de film, de keuzes die ze maakten, de inhoud, enz. Zalig om te lezen en altijd heb je het gevoel dat de interviews te kort zijn...

 

Wat heb ik vandaag al gezien:

 

I know who killed me van Chris Sivertson (The Lost)

Deze film is heus niet zo slecht als kwatongen beweren. Hij is tenminste interessant, wat van heel wat andere films niet gezegd kan worden.

 

Zombieland

Leuke film, maar ik had er wel meer van verwacht...

Grr. Argh.

Link to comment

Bij interviews voor De Stripspeciaalzaak moeten Maky en ik erop waken dat er een potentieel lezerspubliek is dat Sean Phillips of Jeff Smith niet kent. Met een kenner als Maky zou je gemakkelijk uren kunnen vullen met inhoud die ons wel interesseert maar waar het gros van de lezers geen boodschap aan heeft. Zo had Tarentino zo'n blootstelling aan een groot publiek voor de zoveelste keer kunnen gebruiken om zijn mening over geweld in films te duiden, iets waar de gemiddelde kijker wel iets zou aan hebben. In plaats daarvan heeft men een verwende puber gezien.

 

Hear! Hear!

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link to comment

Bij interviews voor De Stripspeciaalzaak moeten Maky en ik erop waken dat er een potentieel lezerspubliek is dat Sean Phillips of Jeff Smith niet kent. Met een kenner als Maky zou je gemakkelijk uren kunnen vullen met inhoud die ons wel interesseert maar waar het gros van de lezers geen boodschap aan heeft. Zo had Tarentino zo'n blootstelling aan een groot publiek voor de zoveelste keer kunnen gebruiken om zijn mening over geweld in films te duiden, iets waar de gemiddelde kijker wel iets zou aan hebben. In plaats daarvan heeft men een verwende puber gezien.

 

We hebben zoiets als google, tarantino maakte er reclame voor...

Grr. Argh.

Link to comment

Gisteren gezien:

 

Gremlins blijft nog altijd zo'n waanzinnig goede film. De 'feel' van dit soort films vind je tegenwoordig niet meer. Geef Joe Dante nog eens wat geld, verdomme! Onlangs zag ik nog The Hole van hem en dat was ook al zo'n klein meesterwerkje.

 

After.Life met Liam Neeson en Christina Ricci. Erg interessante en ook goede film, maar waar wel nog wat werk aan was op het scriptstadium...

Grr. Argh.

Link to comment

Verder nog 'Rosewood Lane' en 'Triangle' bekeken.

 

De eerste is van Victor Salva (bkend van Jeepers Creepers) met Rose McGowan.

De film trok op niet veel, erg cliché en niet op een goede manier. Bovendien werd ik zo afgeleid door de slechte plastische chirurgie van McGowan.

Rose, waarom was dat nodig, je was zo mooi!

 

Kijk zelf maar:

 

voor

scream-tatum.jpg

 

na

Rose-McGowan-Wallpaper-rose-mcgowan-26820077-1024-768.jpg

 

 

TRIANGLE is de op één na laatste film van Christopher Smith (bekend van Creep en Severance)

Hoe minder je over deze film weet, hoe beter. Smith is een groot talent!

Kopen die handel en wees nog eens verrast in een film.

triangle.jpg

Grr. Argh.

Link to comment

Ik heb nog eens naar Batman The Movie gekeken, vorige donderdag. Of het nou echt goed is, dat weet ik niet, maar ik heb het toch graag gezien, want het is FUN! En dat komt voor een groot deel omdat ze zichzelf niet te serieus nemen. Het is een tijdsdocument, nietwaar. En er speelt een prachtige Catwoman in mee.

 

Some days you just can't get rid of a bomb.

 

Ik krijg dit niet te zien, dus ik weet niet wat het is :

maar er staan nog langere stukken ook op youtube.

 

 

Ook Iron Sky gezien. En ik heb me daar goed mee geamuseerd. Redelijk goeie FX om een Europese film te zijn, zeker als ge ziet waar deze vriendenclub hiervoor mee bezig was. :)

Link to comment

De laatets dagen heb ik film-namiddagen gehouden met dochterlief en 3 films bekeken

Coming to America, volgens mij nog steeds Eddy Murphy's beste film, zelfs na 10 keer gezien te hebben

Last action hero, Schwarzenegger op z'n best

Bridge to Terabithia, goed te bekijken als jeugdfilm maar te opzettelijk emotioneel, nodeloos christelijk van inslag

 

220px-Last_action_hero_ver2.jpgComingtoAmerica1988MoviePoster.jpgBridgetoterabithiaposter.jpg

Link to comment
Guest Kameraad Mauser

'The girl with the dragon tattoo' gezien. De actie wordt er redelijk realistisch in beeld gebracht.

Diogenes' opmerking dat de geweldscenes enigszins overbodig zijn snap ik niet direkt...

Link to comment
Guest Kameraad Mauser

 

@LordK: Ik heb nooit iets gezegd over de actie scenes in de Fincher film. Was waarschijnlijk iemand anders.

 

Dat zou kunnen. Ik meende dat ergens gelezen te hebben. Dacht dat het jouw mening was.

Link to comment

We zitten hier met een nest scando-fluffers dat het geen naam heeft...

 

Zeggen dat de Zweedse versie goed, zelfs fantastisch is = terecht.

Zeggen dat een regisseur als Niels Arden Oplev beter werk kan afleveren dan David 'fuckin'' Fincher betekent dat jullie met de ogen en oren toe naar deze laatste zijn versie 'gekeken' hebben. Jullie dwalen, heren...

 

Vanaf nu vertrouw ik niets meer van wat jullie te zeggen hebben over films.

Grr. Argh.

Link to comment

kheb het ook moeten opzoeken.

 

Fluffing can mean:

  • A practice in public relations of spinning a topic to present it in the most positive light
  • A fluffer is a makeup department role in pornography
  • Fluffer (London Underground), a person who cleans the tunnels during the night, while the trains are not running

[edit] In film

  • The Fluffer, an American film about a man hired to work as a fluffer for a gay pornographic film company

[edit] In music

Link to comment

Wreck-It Ralph: Een paar heel leuke mopjes en knipoogjes voor de (retro) gamers maar voor de rest is er eigenlijk niets speciaal aan deze film.

 

The Dark Knight Rises: Goh, ik vind het toch nog steeds een heel goede film, ironisch genoeg zijn de delen die ik slecht vind degene waar Batman zelf in voor komt. Ik blijf de stemmen van Batman en Bane gewoonweg absurd vinden

 

The Bourne Legacy: Er zijn veel mensen die zeggen dat het niet echt als een Bourne film aanvoelt en ik snap hun punt zeker. Er is iets dat ontbreekt al kan ik niet goed zeggen wat (en ik denk niet dat het gewoon aan het feit ligt dat Matt Damon er niet in meedoet), het verhaal zit ook niet slecht ineen en het was naar mijn mening zelfs één van de gemakkelijkste Bourne films om te volgen. Ik denk dat het grote probleem ook is dat de film eigenlijk nergens naartoe leidt, ja je volgt het verhaal van Runner's personage die probeert te overleven maar het eindigt nogal in een anticlimax vond ik, wanneer de film is afgelopen blijf je met een vrij leeg gevoel zitten. Maar dit gezegd zijnde vond ik het wel een heel aangename actie film.

 

Haywire: Hetzelfde kan ik eigenlijk over Haywire zeggen maar toch was het een compleet andere kijkervaring. Ik vond dat de regisseur zeer interessante keuzes gemaakt had en het was verfrissend om een actiefilm op deze manier te zien. O.a. het spaarzaam (maar zorgvuldig) gebruik van muziek zorgt dat de film met momenten heel ruw en zelfs wat vreemd overkomt. Na heel wat hollywood films komt het bvb wat vreemd over wanneer je een vechtscene ziet zonder een bombastische soundtrack eronder, je krijgt bijna het gevoel dat je een voyeur wordt. De keuzes van de regisseurs zijn misschien niet altijd even geslaagd maar ik vond het zeker wel interessant.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...