Ga naar inhoud

Steve Van Bael : Figaro - De Figaro's


Kurt M.

Recommended Posts

In een interview in Brabant Strip Magazine 193 met Peter van der Heijden, de man achter de Nederlandse uitgeverij Strip2000, wordt over een opmerkelijke comback gepraat. Steve Van Bael, de geestelijke vader van de door Standaard Uitgeverij stopgezette reeks Figaro, start voor de uitgeverij aan een nieuwe reeks die De Figaro’s gaat heten. De bekende striphelden uit Steve’s vorige reeks worden nu tieners. Het eerste album mogen we in 2014 verwachten en ondertussen staat het creatieve hoofd van de stripauteur niet stil. “Ik wil eindelijk eens laten zien wat ik kan”, zo vertelt Van Bael aan Stripelmagazine.

 

(klik)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

Sommigen onder jullie weten het misschien al, maar Figaro komt volgend jaar terug!

Dus geen "De Figaro's" bij strip2000 maar de reeks zal een nieuw leven krijgen bij Saga.

 

De eerste 6 delen worden heruitgegeven

en worden voorzien met nieuwe covers en een paar extraatjes binnenin. Na de eerste 6 delen zullen ook

nieuwe delen verschijnen...

 

Hier alvast een voorsmaakje van de herwerkte cover: BIECHTGEHEIM ;-)

 

Meer info volgt nog...

 

 

 

post-269-0-16134600-1386259998_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zou je dat zien zitten om eens een video te maken terwijl je inkt en deze op youtube gooien (en hier op het forum ook :e012: )? Enkel als je oldschool inkt, niet digitaal...

 

Het ziet er wel strak uit.

Link naar reactie

Zou je dat zien zitten om eens een video te maken terwijl je inkt en deze op youtube gooien (en hier op het forum ook :e012: )? Enkel als je oldschool inkt, niet digitaal...

 

Het ziet er wel strak uit.

 

Ik inkt inderdaad oldschool ;-)

Op youtube staat trouwens een filmpje hoe ik de cover van "brandgevaar" getekend heb.

Ik inkt met pen, penseel, stiftjes en af en toe mallen én op zeer goed papier! ;-)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ok, bedankt alvast.

 

Maar neem nu die tekening die je hierboven gepost hebt, op welk formaat is dat uitgevoerd? Is het een shot komende van een pagina of een coverformaat?

 

Op welk papierformaat werk je eigenlijk?

Link naar reactie

Sommigen onder jullie weten het misschien al, maar Figaro komt volgend jaar terug!

Dus geen "De Figaro's" bij strip2000 maar de reeks zal een nieuw leven krijgen bij Saga.

 

Mijn dag kan al niet meer stuk :) De tekenstijl heeft me altijd wat doen denken aan Soda, alhoewel er toch een eigen accent in zit. Goed dat er een vervolg komt, bij deze heb je alvast één exemplaar verkocht.

Link naar reactie

ik ben blij dat figaro terug keert en niet de jongere versie

 

jammer dat er niet meteen een nieuw deel verschijnt met de aangepaste versies van de bestaande delen, want ik denk dat de meesten wel zitten te wachten op een nieuw verhaal en niet op een aangepaste herdruk

 

waarschijnlijk zal de verkoop van een nieuw deel ook hoger ligger dan de verkoop van de herdrukken

Link naar reactie

ik ben blij dat figaro terug keert en niet de jongere versie

 

jammer dat er niet meteen een nieuw deel verschijnt met de aangepaste versies van de bestaande delen, want ik denk dat de meesten wel zitten te wachten op een nieuw verhaal en niet op een aangepaste herdruk

 

waarschijnlijk zal de verkoop van een nieuw deel ook hoger ligger dan de verkoop van de herdrukken

Na de herdrukken komt er zowieso een nieuw verhaal ;-)

April Deel 1 en 2

Mei Deel 3 en 4

juni Deel 5 e, 6

Augustus Deel 7, het nieuwe album.

 

De herdrukken worden allemaal voorzien van nieuwe covers en met extra's binnenin, dus zeker

de moeite waard ;-)

Link naar reactie

Na de herdrukken komt er zowieso een nieuw verhaal ;-)

April Deel 1 en 2

Mei Deel 3 en 4

juni Deel 5 e, 6

Augustus Deel 7, het nieuwe album.

 

De herdrukken worden allemaal voorzien van nieuwe covers en met extra's binnenin, dus zeker

de moeite waard ;-)

Softcovers of hardcovers of allebei?

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Ik hoop dat de decors wat beter uitgewerkt worden dan in de laatste albums het geval was... Dat was soms echt bedroevend. Die eerste albums waren veel beter in dat opzicht.

 

Die nieuwe cover voor BIECHTGEHEIM ... Klasse! Doe zo voort, Gazotti gaat jaloers worden... ;-)

Album 3,4 en 6 waren inderdaad wat minder van decor. 5 daarentegen was wel heel goed ;-)

Album 7 gaat eindelijk de kwaliteit zijn, dat ik altijd al wou brengen...

Link naar reactie

Ik inkt inderdaad oldschool ;-)

Op youtube staat trouwens een filmpje hoe ik de cover van "brandgevaar" getekend heb.

Ik inkt met pen, penseel, stiftjes en af en toe mallen én op zeer goed papier! ;-)

 

De link om de meester aan het werk te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=W3nCPL1OxqU

 

Steve,

als het mag, een technisch vraagje:

Ik zie op het filmpje dat eerst met blauw potlood werd getekend, vervolgens met zwart potlood en latje de uitgewerkte tekening.

Helemaal op het einde van het filmpje wordt er een zwart wit tekening getoond. Wil dit zeggen dat je de met zwart potlood uitgewerkte tekening opnieuw volledig -met de lat waar nodig (of met de losse pols)- inkt? 

En dit betent dat je dus daarna die volledige met potlood uitgewerkte tekening dan ook moet uitgommen? Of werk je met een lichtbak?

 

(edit: hier ook een link naar de trailer van het album: http://www.stripweb.be/S-stripverhaal-brandgevaar-bestellen-13037.asp)

Link naar reactie

De link om de meester aan het werk te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=W3nCPL1OxqU

 

Steve,

als het mag, een technisch vraagje:

Ik zie op het filmpje dat eerst met blauw potlood werd getekend, vervolgens met zwart potlood en latje de uitgewerkte tekening.

Helemaal op het einde van het filmpje wordt er een zwart wit tekening getoond. Wil dit zeggen dat je de met zwart potlood uitgewerkte tekening opnieuw volledig -met de lat waar nodig (of met de losse pols)- inkt? 

En dit betent dat je dus daarna die volledige met potlood uitgewerkte tekening dan ook moet uitgommen? Of werk je met een lichtbak?

 

(edit: hier ook een link naar de trailer van het album: http://www.stripweb.be/S-stripverhaal-brandgevaar-bestellen-13037.asp)

 

Ik inkt inderdaad op de zwarte potloodlijn... En daarna uitgommen...

 

Nu werk ik wel een beetje anders, met een ander potlood waar ik met verschillende pennen, penselen, stift en soms balpen kan op inkten.

Daarna gom ik het uit met een kneedgom ;-)

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...