Kurt M. Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 In een interview in Brabant Strip Magazine 193 met Peter van der Heijden, de man achter de Nederlandse uitgeverij Strip2000, wordt over een opmerkelijke comback gepraat. Steve Van Bael, de geestelijke vader van de door Standaard Uitgeverij stopgezette reeks Figaro, start voor de uitgeverij aan een nieuwe reeks die De Figaro’s gaat heten. De bekende striphelden uit Steve’s vorige reeks worden nu tieners. Het eerste album mogen we in 2014 verwachten en ondertussen staat het creatieve hoofd van de stripauteur niet stil. “Ik wil eindelijk eens laten zien wat ik kan”, zo vertelt Van Bael aan Stripelmagazine. (klik) Quote Link to comment
Daan Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Tof! Ik vond Figaro ook al heel leuk. Van Bael heeft een heel prettige en open tekenstijl. Ben trouwens ook wel benieuwd wat hij voor Eureducation tekent. Quote Link to comment
blacktiger Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Dat is pas goed nieuws. Strip 2000 lijkt een ideale doorstart voor diverse tekenaars. Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Binnenkort, in het nieuwe jaar, zal er ook een blog beschikbaar zijn waarop wekelijks de vooruitgang van het album zal worden getoond. Aangevuld met nieuwtjes! ;-) Quote Link to comment
Campesino Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Wat mij betreft mag Steve hier best ook wat reclame maken voor zijn werk voor EurEducation. Hier een voorbeeld: http://www.eureducation.nl/wordpress/?p=761 Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
Werner Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Ik vond het anders jammer dat Figaro in tegenstelling tot Betty en Dodge niet gewoon bij een andere uitgever werd voortgezet. Het grote publiek smaakte de strip blijkbaar niet maar ik vond het zeker één van de betere recentere reeksen in het Vlaamse stripland. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
ivo Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Ik was toch niet zo'n grote fan van Figaro, grafisch vond ik het zeker de moeite, maar qua scenario zweefde het vertwijfeld van Kiekeboe- en Vandersteen-achtige verkleedpartijen naar adult-oriented violence en terug... Die mix werkte niet... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
linthout Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Het resultaat: http://www.een.be/pr...de-figuur-steve Jef Patat??????????????????????? Quote Link to comment
TDPB Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Jef Patat??????????????????????? 't is misschien een van deze vijf heren: http://www.linkedin.com/pub/dir/Jef/Patat Quote Link to comment
Johan Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Karakterkoppen...laat u horen of liever zien.. Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Sommigen onder jullie weten het misschien al, maar Figaro komt volgend jaar terug! Dus geen "De Figaro's" bij strip2000 maar de reeks zal een nieuw leven krijgen bij Saga. De eerste 6 delen worden heruitgegeven en worden voorzien met nieuwe covers en een paar extraatjes binnenin. Na de eerste 6 delen zullen ook nieuwe delen verschijnen... Hier alvast een voorsmaakje van de herwerkte cover: BIECHTGEHEIM ;-) Meer info volgt nog... Quote Link to comment
Kool Thing Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Knappe tekening !!! En proficiat ! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Ron P Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Schitterend nieuws. Quote Link to comment
fisotteke Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Ik vond dit al altijd een knappe reeks. Blij dat het wordt voortgezet want dat verdiend het. Het wordt druk ten huize Van Bael met al dat tekenwerk en ... Nog eens dubbel proficiat, Steve!! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Zou je dat zien zitten om eens een video te maken terwijl je inkt en deze op youtube gooien (en hier op het forum ook )? Enkel als je oldschool inkt, niet digitaal... Het ziet er wel strak uit. Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Zou je dat zien zitten om eens een video te maken terwijl je inkt en deze op youtube gooien (en hier op het forum ook )? Enkel als je oldschool inkt, niet digitaal... Het ziet er wel strak uit. Ik inkt inderdaad oldschool ;-) Op youtube staat trouwens een filmpje hoe ik de cover van "brandgevaar" getekend heb. Ik inkt met pen, penseel, stiftjes en af en toe mallen én op zeer goed papier! ;-) Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Ok, bedankt alvast. Maar neem nu die tekening die je hierboven gepost hebt, op welk formaat is dat uitgevoerd? Is het een shot komende van een pagina of een coverformaat? Op welk papierformaat werk je eigenlijk? Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Ok, bedankt alvast. Maar neem nu die tekening die je hierboven gepost hebt, op welk formaat is dat uitgevoerd? Is het een shot komende van een pagina of een coverformaat? Op welk papierformaat werk je eigenlijk? De afbeelding hierboven is gewoon de originele grote van de cover: 22 x 30 cm. Voor de pagina's zelf werk ik op 31.5 x 42.7 cm... Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Ik vond dit al altijd een knappe reeks. Blij dat het wordt voortgezet want dat verdiend het. Het wordt druk ten huize Van Bael met al dat tekenwerk en ... Nog eens dubbel proficiat, Steve!! Bedankt! Jij bent blijkbaar goed op de hoogte van.... ;-) Quote Link to comment
Werner Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Sommigen onder jullie weten het misschien al, maar Figaro komt volgend jaar terug! Dus geen "De Figaro's" bij strip2000 maar de reeks zal een nieuw leven krijgen bij Saga. Mijn dag kan al niet meer stuk De tekenstijl heeft me altijd wat doen denken aan Soda, alhoewel er toch een eigen accent in zit. Goed dat er een vervolg komt, bij deze heb je alvast één exemplaar verkocht. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
fisotteke Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Bedankt! Jij bent blijkbaar goed op de hoogte van.... ;-) FB, hé Steve Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 FB, hé Steve ahzo, dan ben ik wel eens benieuwd wie je bent ;-) Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Mijn dag kan al niet meer stuk De tekenstijl heeft me altijd wat doen denken aan Soda, alhoewel er toch een eigen accent in zit. Goed dat er een vervolg komt, bij deze heb je alvast één exemplaar verkocht. ;-) Quote Link to comment
fisotteke Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 ahzo, dan ben ik wel eens benieuwd wie je bent ;-) heb net gepost dat ik te laat ben omdat ik net gedaan heb met werken om in de prijzen te vallen Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 heb net gepost dat ik te laat ben omdat ik net gedaan heb met werken om in de prijzen te vallen Volgende keer meer geluk ;-) Quote Link to comment
beus Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 ik ben blij dat figaro terug keert en niet de jongere versie jammer dat er niet meteen een nieuw deel verschijnt met de aangepaste versies van de bestaande delen, want ik denk dat de meesten wel zitten te wachten op een nieuw verhaal en niet op een aangepaste herdruk waarschijnlijk zal de verkoop van een nieuw deel ook hoger ligger dan de verkoop van de herdrukken Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 ik ben blij dat figaro terug keert en niet de jongere versie jammer dat er niet meteen een nieuw deel verschijnt met de aangepaste versies van de bestaande delen, want ik denk dat de meesten wel zitten te wachten op een nieuw verhaal en niet op een aangepaste herdruk waarschijnlijk zal de verkoop van een nieuw deel ook hoger ligger dan de verkoop van de herdrukken Na de herdrukken komt er zowieso een nieuw verhaal ;-) April Deel 1 en 2 Mei Deel 3 en 4 juni Deel 5 e, 6 Augustus Deel 7, het nieuwe album. De herdrukken worden allemaal voorzien van nieuwe covers en met extra's binnenin, dus zeker de moeite waard ;-) Quote Link to comment
Warson Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Na de herdrukken komt er zowieso een nieuw verhaal ;-) April Deel 1 en 2 Mei Deel 3 en 4 juni Deel 5 e, 6 Augustus Deel 7, het nieuwe album. De herdrukken worden allemaal voorzien van nieuwe covers en met extra's binnenin, dus zeker de moeite waard ;-) Softcovers of hardcovers of allebei? Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
Olav Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Ik hoop dat de decors wat beter uitgewerkt worden dan in de laatste albums het geval was... Dat was soms echt bedroevend. Die eerste albums waren veel beter in dat opzicht. Die nieuwe cover voor BIECHTGEHEIM ... Klasse! Doe zo voort, Gazotti gaat jaloers worden... ;-) Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Ik hoop dat de decors wat beter uitgewerkt worden dan in de laatste albums het geval was... Dat was soms echt bedroevend. Die eerste albums waren veel beter in dat opzicht. Die nieuwe cover voor BIECHTGEHEIM ... Klasse! Doe zo voort, Gazotti gaat jaloers worden... ;-) Album 3,4 en 6 waren inderdaad wat minder van decor. 5 daarentegen was wel heel goed ;-) Album 7 gaat eindelijk de kwaliteit zijn, dat ik altijd al wou brengen... Quote Link to comment
Olsimar Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Heeft dit nieuws met die Iris tease op FB te maken? (En heb ik nu een prijs?) Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Heeft dit nieuws met die Iris tease op FB te maken? (En heb ik nu een prijs?) nee, dat heeft er niets mee te maken ;-) Quote Link to comment
Olsimar Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Hoe moet ik nu slapen vannacht Steve? Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Hoe moet ik nu slapen vannacht Steve? Ik ga ook niet veel slapen met de kleine spruit ;-) Quote Link to comment
Olav Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Steve, ik heb hier eens album Biechtgeheim doorbladerd en ben op een taalfoutje gebotst. Uw plaat 9. "Je hebt nog niet naar 'youre sister' gevraagd." moet zijn: your sister... . Voor de herdruk mogelijk nog te verbeteren... Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Steve, ik heb hier eens album Biechtgeheim doorbladerd en ben op een taalfoutje gebotst. Uw plaat 9. "Je hebt nog niet naar 'youre sister' gevraagd." moet zijn: your sister... . Voor de herdruk mogelijk nog te verbeteren... Beste Olav, bedankt voor de tip. Alles wordt bij de herdruk herbekeken en hier en daar wat dialogen gewijzigd... Quote Link to comment
Olav Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Ik inkt inderdaad oldschool ;-) Op youtube staat trouwens een filmpje hoe ik de cover van "brandgevaar" getekend heb. Ik inkt met pen, penseel, stiftjes en af en toe mallen én op zeer goed papier! ;-) De link om de meester aan het werk te zien: http://www.youtube.com/watch?v=W3nCPL1OxqU Steve, als het mag, een technisch vraagje: Ik zie op het filmpje dat eerst met blauw potlood werd getekend, vervolgens met zwart potlood en latje de uitgewerkte tekening. Helemaal op het einde van het filmpje wordt er een zwart wit tekening getoond. Wil dit zeggen dat je de met zwart potlood uitgewerkte tekening opnieuw volledig -met de lat waar nodig (of met de losse pols)- inkt? En dit betent dat je dus daarna die volledige met potlood uitgewerkte tekening dan ook moet uitgommen? Of werk je met een lichtbak? (edit: hier ook een link naar de trailer van het album: http://www.stripweb.be/S-stripverhaal-brandgevaar-bestellen-13037.asp) Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 De link om de meester aan het werk te zien: http://www.youtube.com/watch?v=W3nCPL1OxqU Steve, als het mag, een technisch vraagje: Ik zie op het filmpje dat eerst met blauw potlood werd getekend, vervolgens met zwart potlood en latje de uitgewerkte tekening. Helemaal op het einde van het filmpje wordt er een zwart wit tekening getoond. Wil dit zeggen dat je de met zwart potlood uitgewerkte tekening opnieuw volledig -met de lat waar nodig (of met de losse pols)- inkt? En dit betent dat je dus daarna die volledige met potlood uitgewerkte tekening dan ook moet uitgommen? Of werk je met een lichtbak? (edit: hier ook een link naar de trailer van het album: http://www.stripweb.be/S-stripverhaal-brandgevaar-bestellen-13037.asp) Ik inkt inderdaad op de zwarte potloodlijn... En daarna uitgommen... Nu werk ik wel een beetje anders, met een ander potlood waar ik met verschillende pennen, penselen, stift en soms balpen kan op inkten. Daarna gom ik het uit met een kneedgom ;-) Quote Link to comment
Steve Van Bael Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Hopla! ;-) Quote Link to comment
Recommended Posts