Ga naar inhoud

Tex Willer


eriktex

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Ah! Ah! :)))))

Je vous remercie Erik pour votre appel lancé à Bonelli.  

Tex en Italie est une vraie institution comme Rode Ridder pour les Flandres.  

Je ne connais pas ma réponse franchement même si la magie parfaite qu'on est créé dans l'équipe de Rode Ridder (Bono/Fogolin/Legendre) il est répétable difficilement en autres situations.  

Cependant devant la proposition de dessiner un livre seul de Tex pour moi serait difficile de dire "Non, merci." ;)

Link naar reactie

Wat hebben Tex Willer, Lucky Luke en Jerry Spring gemeen?

 

 

 

Ze kopen hun gele hemden bij dezelfde winkel

 

post-39-0-93859500-1473412301_thumb.jpg post-39-0-08248900-1473412303_thumb.jpg

 

post-39-0-01302500-1473412304_thumb.jpg

 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wat hebben Tex Willer, Lucky Luke en Jerry Spring gemeen?

 

 

 

 

 

Haha, ze hebben allemaal een garderobe met gele overhemden. Maar een witte stetson? Dat heeft een hoog brokeback mountain gehalte toch? :e007: .

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 1 month later...

Mooi overzicht van niet minder dan 72 Tex Willer verhalen waaraan afgelopen zomer getekend werd (voor de lange termijn planning):

 

http://texwillerblog.com/wordpress/?p=67666

 

Wel in het Portugees, maar de voorbeeldpagina's geven een goede indruk van het tekenwerk. Mijn tip: de dikke bundel getekend door Laura Zuccheri, in Italië te verschijnen net voor de zomervakantie van 2018...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Mooi overzicht van niet minder dan 72 Tex Willer verhalen waaraan afgelopen zomer getekend werd (voor de lange termijn planning):

 

http://texwillerblog.com/wordpress/?p=67666

 

Wel in het Portugees, maar de voorbeeldpagina's geven een goede indruk van het tekenwerk. Mijn tip: de dikke bundel getekend door Laura Zuccheri, in Italië te verschijnen net voor de zomervakantie van 2018...

 

Wat mij betreft ziet die de Vita er goed uit, in ieder geval qua tekeningen en inkleuring:

post-461-0-14806000-1477936381_thumb.jpg  post-461-0-94186100-1477936398_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Tex Willer: L'eroe e la leggenda

 

Van de hand van Serpieri moet Tex een vrouw redden van Indianen. Ik kocht de strip voornamelijk om m'n Italiaans eens te testen. De tekeningen van Serpieri zijn erg knap, mooi ruw en "vuil". Het verhaal daarentegen is te straight forward. Het helpt niet dat er maar 34 pagina's echte strip zijn (de rest is een dossier over het Westen). Als aandenken aan een citytrip is het leuk, maar het lijkt me niet essentieel.

Link naar reactie

De tekeningen van Serpieri zijn helemaal in zijn eigen typerende stijl. Zal voor de reguliere Tex Willer lezer eventjes wennen zijn... Ik heb aanvankelijk ook het album in het Italiaans gelezen en dan lijkt het op het eerste gezicht inderdaad niet veel meer een aaneenschakeling van geweld tegen een groepje gemene indianen.

 

Echter, nu ik het album in vertaling heb gezien (het verschijnt in het Nederlands in maart) heeft het toch wel wat meer inhoud gekregen (scenario is van Serpieri zelf, hetgeen vrij uitzonderlijk is omdat Bonelli zijn eigen tekstschrijvers hanteert). We zien een jonge Tex die nog niet de politieke correctheid van later heeft. Hij wordt gedreven door wraak en emotie en achtervolgt een groepje indianen die hij uiteindelijk  [spoiler alert] naar de eeuwige jachtvelden helpt. Het verhaal wordt verteld als flashback door een oude Kit Carson die in een verzorgingstehuis zit. De identiteit van de journalist die hem daar ondervraagt is wel grappig gevonden.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Trouwens, dit is de - voorlopige - cover het Serpieri-album, te verschijnen rond de Stripdagen te Rijswijk (maart '17).

 

De reguliere softcover is dan overal verkrijgbaar a € 8,95 (let op, geen prijsverhoging dit jaar :e007: ).

 

Tevens verschijnt er wederom een luxe hardcover met linnen rug a € 24,95 - op 100 ex. Deze is enkel via de uitgeverij te verkrijgen en kan gereserveerd worden. Stuur me dan een PM. Er is wel wat losse verkoop in Rijswijk voor mensen die niet reserveren, maar de eerste editie was afgelopen jaar op de zaterdag om 11 uur al uitverkocht...

 

31706291511_ab1d57698e_c.jpg

 

 

De uitgave van afgelopen jaar was best wel heel mooi geworden:

 

24520352093_b1438b5712_c.jpg

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Het lettertype van het woord 'Uitdaging' is een beetje ongelukkig gekozen.

De laatste twee letters worden een rommeltje, samen met de sneeuw onder de poten van het paard.

 

Ja, in de titel zie ik maar liefst drie verschillende lettertypes. En het zwart met rode rand match niet met de serie die zwart met gele rand is. Ook is het ietwat lang en neemt het veel plaats in. 

 

Maar het is slechts voorlopig en kan nog verbeterd worden.

Link naar reactie
  • 2 months later...

De nieuwe dikke zwart/bundel van Tex Willer zal medio juni in de winkel liggen. Het album is getekend door de Spaanse maestro Jordi Bernet. Bij deze alvast de cover, waar best een leuk verhaal bij te vertellen is:

 

AtlantaTest03_front.thumb.jpg.2d45a236aa904a6d8f57c5d47c8b5486.jpg

 

Deze cover is namelijk nooit eerder gebruikt. De originele Italiaanse cover, en van alle andere vertalingen is deze:

 

Bernet_cover_Italia.jpg.657d93046b4d2c803c663059a817b514.jpg

 

Die cover vonden we nogal... euh... matig. We herkenden er eigenlijk helemaal geen Bernet in. Via de web-blog van erkend zwart/wit-liefhebber Fred de Heij wist ik wel dat Bernet oorspronkelijk een ander ontwerp had geschetst voor de cover:

 

58f1127b91a64_bernetschetstexcover.jpg.4344a8e435ee74ff332caf34d8e13abc.jpg

 

Maar die is dus nooit gebruikt. De verklaring lijkt eenvoudig: in de jaren '90 van de vorige eeuw was Bonelli nog een keurige katholieke uitgever en waren half-blote dames echt wel een brug te ver.

 

Na wat speurwerk op het internet vond ik zelfs de compleet uitgewerkte versie van de cover:

 

BernetTexUnusedCover.thumb.jpg.94a3eaa5abb5f62809f3a660fb850c48.jpg

 

Die was in het bezit van een verzamelaar, die gelukkig zo vriendelijk was om een HR-scan naar ons te sturen. Die hebben we ingekleurd en zowaar... werd-ie goedgekeurd door Bonelli. En zo is de cirkel weer rond.

 

Erik

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Wat een werk Erik, wat een werk..Top hoor!! als kind was ik al fan en door jou inspanningen blijven ze komen de verhalen..mijn ultieme wens zou zijn dat de reeks ooit na 129 door zou lopen, maar snap best dat daar wellicht geen vraag naar is, economische gronden enzo..maar daar zijn het wensen voor ;)

Link naar reactie
  • 3 months later...

Dit moet de cover worden. Het rood van de titel is geel geworden - sterker nog, de hele titel is veranderd...

 

Te Breda verschijnt ook de gelimiteerde luxe hardcover met rode linnen rug. Deze is enkel via de uitgeverij te koop en kan gereserveerd worden (aanbevolen, want de ervaring leert dat-ie rond lunchtijd op zaterdag al op is). En De Vita komt langs om er ter plaatse een tekening in te zetten...

 

Cover_Willer03b_def_front_light.thumb.jpg.7cba742ddb0cbaa1e1f421bfbae9e254.jpg

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...