Ga naar inhoud

Ontploffingen Brussels Airport


Recommended Posts

Zou het niet veiliger zijn mocht iedereen de kans hebben om gewapend te zijn? Gaande van het blanke wapen tot machinegeweren?

 

ja en wie onderscheid dan nog de terrorist van de bezorde moeder die het een goed idee vond om een ak-47 te dragen ter bescherming van haar kind....

 

De cijfers rondom gewapende conflicten in de vs liegen er niet om. Niet om een discussie hier te starten of het dragen van een wapen goed is of niet, maar gezien het misdaadcijfer en de aanslagen aldaar lijkt het mij wel duidelijk dat het geen bal uitmaakt.

 

Wapen regulering werkt niet, met een beetje scheikundige kennis is er helaas al een fiks bom te maken. McVeigh - Oklahoma aanslag - deed het 'slechts' met materialen verkrijgbaar in iedere doe het zelf zaak en een vrachtwagen...

 

Helaas gaat dit de kant op van een politie staat. Dat is één van de weinige opties die er zijn om dit tegen te gaan. Maar hoe lang voor dát doorslaat en we ons herkennen als figuranten in V for Vendetta, 1984 of This Perfect Day?

Link naar reactie

Ik denk echt niet dat dit is opdat Abdeslam zou zwijgen.

Het is best mogelijk dat de aanslag werd uitgevoerd omdat de terroristen zich bedreigt voelen.

Wisten jullie dat Isis al 40% van zijn gebied heeft verloren?

Op lange termijn verliezen die kerels gewoon.

Link naar reactie

ja en wie onderscheid dan nog de terrorist van de bezorde moeder die het een goed idee vond om een ak-47 te dragen ter bescherming van haar kind....

 

De cijfers rondom gewapende conflicten in de vs liegen er niet om. Niet om een discussie hier te starten of het dragen van een wapen goed is of niet, maar gezien het misdaadcijfer en de aanslagen aldaar lijkt het mij wel duidelijk dat het geen bal uitmaakt.

 

Wapen regulering werkt niet, met een beetje scheikundige kennis is er helaas al een fiks bom te maken. McVeigh - Oklahoma aanslag - deed het 'slechts' met materialen verkrijgbaar in iedere doe het zelf zaak en een vrachtwagen...

 

Helaas gaat dit de kant op van een politie staat. Dat is één van de weinige opties die er zijn om dit tegen te gaan. Maar hoe lang voor dát doorslaat en we ons herkennen als figuranten in V for Vendetta, 1984 of This Perfect Day?

Openbare wapendracht is inderdaad geen oplossing. Heeft iemand zich al eens afgevraagd waarom de politie in de VS zo gemakkelijk iemand neerschiet? Je kunt ze achteraf beschuldigen van racisme, maar het idee dat je partrouilleert in een gebied waar zomaar iedereen een wapen mag dragen, kan niet erg geruststellend zijn.

Link naar reactie

Denk eens na, ze hebben er in Brussel alleen al de laatste weken al verschillende ontmanteld al of niet per toeval en nu dit, het zijn er natuurlijk honderden. ISIS alleen al heeft er honderden en dan praten we nog niet over andere zotten waarmee ze concurreren voor aandacht. 200 jongeren vielen de politie aan tijdens z'n arrestatie http://www.mirror.co.uk/news/world-news/hundreds-isis-sleeper-cells-set-6844079

En dat mogen we niet weten.

Link naar reactie

Seintje? :e010:

 

Mensen, dit is al maanden in voorbereiding.

 

Nou ja, twintig doden en dan nog een hoop gewonden ... Dat is niet niks, maar als ze daar maanden voorbereiding voor nodig hebben, dan zijn die terroristen toch maar kneusjes.

Terroristen worden tenslotte terrorist genoemd omdat ze terreur zaaien, angst. Het is bangmakerij. Tijdens ene echte oorlog is het veel erger.

De reden dat het werkt, is door een element van willekeurigheid. Dat is wat eigenlijk de angst aanjaagt.

Maar militair gezien stelt het niets voor.

Link naar reactie

Zou het niet veiliger zijn mocht iedereen de kans hebben om gewapend te zijn? Gaande van het blanke wapen tot machinegeweren?

Zou dat iets veranderd hebben aan vandaag? Neen, die bommen zouden nog steeds zijn afgegaan.

Ik zou me in ieder geval niet veiliger voelen indien iedereen, mezelf inbegrepen, hier gewapend zou rondlopen.

Link naar reactie

Nou ja, twintig doden en dan nog een hoop gewonden ... Dat is niet niks, maar als ze daar maanden voorbereiding voor nodig hebben, dan zijn die terroristen toch maar kneusjes.

Terroristen worden tenslotte terrorist genoemd omdat ze terreur zaaien, angst. Het is bangmakerij. Tijdens ene echte oorlog is het veel erger.

De reden dat het werkt, is door een element van willekeurigheid. Dat is wat eigenlijk de angst aanjaagt.

Maar militair gezien stelt het niets voor.

 

Ja, het is makkelijk om zonder voorbereiding aan explosieven te geraken...

Link naar reactie

Zou dat iets veranderd hebben aan vandaag? Neen, die bommen zouden nog steeds zijn afgegaan.

Ik zou me in ieder geval niet veiliger voelen indien iedereen, mezelf inbegrepen, hier gewapend zou rondlopen.

Dat. Ik wil helemaal geen wapen nodig hebben. Ik ben blij te wonen in een maatschappij waar ik geen wapen *hoef* te hebben om mij veilig te voelen.
Link naar reactie

Nou ja, twintig doden en dan nog een hoop gewonden ... Dat is niet niks, maar als ze daar maanden voorbereiding voor nodig hebben, dan zijn die terroristen toch maar kneusjes.

Terroristen worden tenslotte terrorist genoemd omdat ze terreur zaaien, angst. Het is bangmakerij. Tijdens ene echte oorlog is het veel erger.

De reden dat het werkt, is door een element van willekeurigheid. Dat is wat eigenlijk de angst aanjaagt.

Maar militair gezien stelt het niets voor.

 

Je stijl is erg ongelukkig Peter.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Openbare wapendracht is inderdaad geen oplossing. Heeft iemand zich al eens afgevraagd waarom de politie in de VS zo gemakkelijk iemand neerschiet? Je kunt ze achteraf beschuldigen van racisme, maar het idee dat je partrouilleert in een gebied waar zomaar iedereen een wapen mag dragen, kan niet erg geruststellend zijn.

Klopt niet. Waarom vallen er veel minder tot geen doden in blanke gebieden waar ze wapens dragen? Kijk naar de staten waar veel van die milities zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Al die aanslagen waren te voorspellen sinds de VS en Europa zich gingen moeien in Libië en Syrië.

Nu ja, voor een overheid zijn zulke faits divers gewoon collateral damage.
Het is nu wachten op wat aanslagen van Pegida en andere rechtse rakkers op nachtwinkels enz...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat. Ik wil helemaal geen wapen nodig hebben. Ik ben blij te wonen in een maatschappij waar ik geen wapen *hoef* te hebben om mij veilig te voelen.

Bij boer Bundy in Nevada zijn er geen aanslagen zoals in San Bernardino.

Link naar reactie

Al die aanslagen waren te voorspellen sinds de VS en Europa zich gingen moeien in Libië en Syrië.

 

Nu ja, voor een overheid zijn zulke faits divers gewoon collateral damage.

Het is nu wachten op wat aanslagen van Pegida en andere rechtse rakkers op nachtwinkels enz...

Beste kameraad Mauser,

 

Beetje naief om te denken dat als de VS en de EU niets hadden gedaan in Libië en Syrië er niets zou gebeuren....

 

Ik denk dat het veel complexer in elkaar zit. Voordat er ingegrepen werd in Libië en Syrië waren er ook aanslagen.

 

Dezelfde naïviteit om te denken dat wielrenners zonder doping fietsen. Of dat Daphne Schippers met haar mooie blanke lichaam tussen al die donkere athletes geen doping gebruikt.

 

Nou zou het wel zo kunnen zijn dat al die verschillende regeringen in België ervoor kunnen zorgen dat het lastiger samenwerken is op gebied van signalering, uitwisseling, etc. Daar kan wel wat aan gedaan worden!

 

Ik denk daarnaast persoonlijk dat we juist nu onze medemoslim moeten beschermen en koesteren in de strijd tegen het barbarisme....

:hartje:

Link naar reactie

Ondanks mijn voorliefde voor zwarte humor en absurdisme, dit is zo bevreemdend dat het moeilijk te plaatsen is.

Het is gemakkelijk sterke (maar loze) kreten te slaken maar voorlopig wil ik enkel helpen waar ik kan.

 

Beetje nutteloos maar ook het beste dat je kunt doen...

Link naar reactie

 

Er zijn heel veel mensen die onze leefwijze afkeuren en dit is een manier om dat te laten blijken en ook onze vrijheid willen inperken.

Mwah, uiteindelijk wordt 't een persoonlijk kat en muis spelletje, zie de tweede generatie van de RAF. Ik denk dat die lui behoorlijk obsessed waren in hun verlangen naar een geslaagde aanslag en steeds minder bezig waren met de oorspronkelijke intenties.

 

Je kunt verder lang en breed discussiëren over de effectiviteit maar ik denk dat een vriend van me die vergeefs op een trein wachtte het wel mooi verwoordde: gedoe. Als je geen direct slachtoffer bent of kent is het vooral gedoe.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De situatie zou Kameraad Mauser nochtans moeten bevallen: pure anarchie.

Nope. Hetgeen we nu hebben is staatsterrorisme. Overheden die met elkaar overhoop liggen en de bevolking die - weeral - het gelag mag betalen.

 

Het is niet mijn buurman of de slager werkzaam in de Albert Heijn die airraids uitvoert in Syrië...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik denk niet dat doordat het westen in Syrie en Irak IS aanvalt deze aanslagen worden gepleegd.

Er zijn heel veel mensen die onze leefwijze afkeuren en dit is een manier om dat te laten blijken en ook onze vrijheid willen inperken.

Verbaast me overigens wel dat dit soort dingen nog niet op grote evenmenten in Nederland zijn gebeurd, ik bedoel gaypride, Sail2015 etc.

Het is een drama dat zeker.

Die sentimenten tegen het westen woekeren al langer dan de bombardementen in Libië en Syrië. Maar die aanvallen van Europa olv Hellery gooien wel extra olie op het vuur.

 

De Sauds spelen ook een zeer vuile rol in dit alles.

Link naar reactie

Ik denk niet dat doordat het westen in Syrie en Irak IS aanvalt deze aanslagen worden gepleegd.

Er zijn heel veel mensen die onze leefwijze afkeuren en dit is een manier om dat te laten blijken en ook onze vrijheid willen inperken.

Verbaast me overigens wel dat dit soort dingen nog niet op grote evenementen in Nederland zijn gebeurd, ik bedoel gaypride, Sail2015 etc.

Het is een drama dat zeker.

Er zal veel veranderen bij grote evenementen waar in principe geen moslims rond lopen vanwege het onderwerp.

Ik was me bij MangaCon in Brussel ook die bedenking aan het maken, het loopt vol schaarsgeklede dames en westerse strips zijn net zoals muziek(-instrumenten) verboden bij Islam.

 

Dus een ideale gelegenheid voor een aanslag, verwacht je binnenkort maar aan gewapende bewaking, identiteitscontrole en misschien zelfs een bodyscan aan de ingang van grote stripbeurzen.

Link naar reactie

Er zal veel veranderen bij grote evenementen waar in principe geen moslims rond lopen vanwege het onderwerp.

Ik was me bij MangaCon in Brussel ook die bedenking aan het maken, het loopt vol schaarsgeklede dames en westerse strips zijn net zoals muziek(-instrumenten) verboden bij Islam.

 

Dus een ideale gelegenheid voor een aanslag, verwacht je binnenkort maar aan gewapende bewaking, identiteitscontrole en misschien zelfs een bodyscan aan de ingang van grote stripbeurzen.

Mobenee, die aanslagen zijn helemaal niet tegen datgene wat de islam verbiedt, die aanslagen zijn gewoon bedoeld om zoveel mogelijk chaos, paniek en angst te creëren. Een bom op een stripbeurs zal dat effect niet hebben. Een bom op pakweg de markt van Brugge midden in het hoogseizoen wel.

Link naar reactie

Mobenee, die aanslagen zijn helemaal niet tegen datgene wat de islam verbiedt, die aanslagen zijn gewoon bedoeld om zoveel mogelijk chaos, paniek en angst te creëren. Een bom op een stripbeurs zal dat effect niet hebben. Een bom op pakweg de markt van Brugge midden in het hoogseizoen wel.

 

De plegers zijn wel salafi moslims en die willen geen andere moslims doden of toch zo weinig mogelijk, dan is zo'n beurs een handig middel om dat te vermijden. Daarom ook werd het rock concert in de Bataclan uitgekozen voor de aanslag en alcohol drinkers op terrasjes.

 

Op de markt gaan ze dat niet vlug doen, bommen hebben een veel groter effect in gesloten ruimtes.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Er zal veel veranderen bij grote evenementen waar in principe geen moslims rond lopen vanwege het onderwerp.

Ik was me bij MangaCon in Brussel ook die bedenking aan het maken, het loopt vol schaarsgeklede dames en westerse strips zijn net zoals muziek(-instrumenten) verboden bij Islam.

 

Dus een ideale gelegenheid voor een aanslag, verwacht je binnenkort maar aan gewapende bewaking, identiteitscontrole en misschien zelfs een bodyscan aan de ingang van grote stripbeurzen.

Verplicht rectaal onderzoek op FACTS, ja?

 

Cavity search, wen er maar aan.

De trein, altijd een beetje reizen...jaja.

Link naar reactie

Mobenee, die aanslagen zijn helemaal niet tegen datgene wat de islam verbiedt, die aanslagen zijn gewoon bedoeld om zoveel mogelijk chaos, paniek en angst te creëren. Een bom op een stripbeurs zal dat effect niet hebben. Een bom op pakweg de markt van Brugge midden in het hoogseizoen wel.

 

De beveiliging in Angouleme is anders vrij strikt. Iedere tas wordt onderzocht en er worden steekproefsgewijs mensen gefouilleerd. Ik heb ook meegemaakt dat bij het minste geringste afwijkend gedrag (agressie of niet direct meewerken aan controle) mensen werden verwijderd.

Link naar reactie

??

 

Geen politiek? In een Bar? Serieus?

Ja, vandaar dat 'politiek' niet in de topics van de Bar staat.

Op meerdere momenten is bewezen dat politiek de gemoederen verhit en de mensen verdeelt. Daarom is er toen besloten geweest om politiek te verplaatsen naar een apart forum dat ook door Bonte in de lucht gehouden wordt. Het doel is dat de Getekende Reep vooral stripforum kan blijven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...