Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Ik was daarjuist bij Claus. Hij was helemaal in zijn nopjes met het afscheidsfeestje dat gisteren door de uitgeverij werd georganiseerd voor hem in Grand Café deSingel.

Claus had Hec Leemans en zijn echtgenote uitgenodigd. Ik ben vergeten vragen of hij ook Martin Lodewijk en zijn echtgenote uitgenodigd had maar ik veronderstel van wel. Deze waren niet aanwezig, waarschijnlijk wegens gezondheidstoestanden. Verder waren er een paar individuen van de uitgeverij present.

Daar werd eveneens de opname gemaakt voor ATV.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Laat vooral niet na om die uitgave hier te pushen, want ik vrees dat daar weinig reklame rond zal gemaakt worden.

Deze maand ligt dit dus in de winkels:

 

icoon-Nieuw.gif • Uit de Archieven van Claus D. Scholz (Claus D. Scholz) (HC)

> Derde archiefbundeling na de mooi uitgevoerde uitgaven over Hurey en Erik Vandemeulebroucke. De ondertussen voormalige tekenaar of medewerker van De Rode Ridder, Bakelandt en Zilverpijl maakte talloze illustraties voor Duitse striptijdschriften en enkele eigen strips. Wat er nog niet in album bestond, is bij dezen gebundeld. Het zijn voornamelijk illustraties.

 

post-23-0-66098600-1461423054_thumb.png

edit: de echte cover ziet er iets anders uit.

Link naar reactie

Mooi! Die ga ik wel halen!

 

Ik zie nog niet wat dat lapje is voor zijn ogen maar an sich de Llanfeust-vibe ziet er gaaf uit!

 

Zeker weten dat dit nummer gretig zal aangekocht worden! Of het verhaal geslaagd is valt af te wachten, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Dat lapje... lichtweerkaatsing of doek over een hoofdwonde? 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

http://nl.deroderidder.wikia.com/wiki/De_Uitverkorene

 

Ik heb veel respect voor de inzet van mensen die stripinformatiesites als dit bijhouden, maar een goeie redacteur die de teksten naleest zou in het geval van de rode ridder wikia geen kwaad kunnen.

 

Dit titanenwerk wordt door een jonge twintiger helemaal op zijn eentje gedaan. Hij verzet enorm veel werk, en dan sluipen er inderdaad wel eens taalfoutjes tussen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

 

Dat lapje... lichtweerkaatsing of doek over een hoofdwonde? 

lichtweerkaatsing. Is gewoon zijn voorhoofd. Komt op klein formaat niet zo fijn over. Beter te zien (kwijl kwijl) hier http://legendstudiobd.blogspot.nl/2016/04/de-rode-ridder-250-la-cover.html?spref=fb

 

Ma longue aventure avec De Rode Ridder va commencer!  

Une promesse: la qualité de la couverture est identique à la qualité de chaque page du livre. ;)

 

 

merci Fabio!! That cover ROCKS!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

http://nl.deroderidder.wikia.com/wiki/De_Uitverkorene

 

Ik heb veel respect voor de inzet van mensen die stripinformatiesites als dit bijhouden, maar een goeie redacteur die de teksten naleest zou in het geval van de rode ridder wikia geen kwaad kunnen.

 

De verantwoordelijke van die site is autistisch. Als je ziet welk titanenwerk hij al heeft verricht, ligt dat zelfs in het verlengde van zijn aandoening.

Link naar reactie

Met het gevaar om de aandacht van de "nieuwe" Rode Ridder af te leiden, heb ik een vraag aan de kenners over de "oude" albums, waarvan ik inmiddels heb opgezocht dat het Karel Biddeloo albums betreft.

 

Hierin valt me namelijk op dat de meeste plaatjes de typische Rode Ridder stijl kennen, maar dat er af en toe (meestal een locatie of een close-up van een gezicht) plaatjes er heel anders uitzien, bijna alsof het een gekopieerde foto betreft. Kan iemand hier meer over vertellen?

 

Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, dan zal ik vanavond eens een fotootje maken :-)

Link naar reactie

Met het gevaar om de aandacht van de "nieuwe" Rode Ridder af te leiden, heb ik een vraag aan de kenners over de "oude" albums, waarvan ik inmiddels heb opgezocht dat het Karel Biddeloo albums betreft.

 

Hierin valt me namelijk op dat de meeste plaatjes de typische Rode Ridder stijl kennen, maar dat er af en toe (meestal een locatie of een close-up van een gezicht) plaatjes er heel anders uitzien, bijna alsof het een gekopieerde foto betreft. Kan iemand hier meer over vertellen?

 

Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, dan zal ik vanavond eens een fotootje maken :-)

Het antwoord zit in je vraag: het zijn effectief (bewerkte) gekopieerde foto's.

Link naar reactie

Met het gevaar om de aandacht van de "nieuwe" Rode Ridder af te leiden, heb ik een vraag aan de kenners over de "oude" albums, waarvan ik inmiddels heb opgezocht dat het Karel Biddeloo albums betreft.

 

Hierin valt me namelijk op dat de meeste plaatjes de typische Rode Ridder stijl kennen, maar dat er af en toe (meestal een locatie of een close-up van een gezicht) plaatjes er heel anders uitzien, bijna alsof het een gekopieerde foto betreft. Kan iemand hier meer over vertellen?

 

Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, dan zal ik vanavond eens een fotootje maken :-)

 

In dit interview met Karels echtgenote heeft ze het ook over die kopies: http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Ursula-Lundmark.pdf

 

In ons interview van zaterdag vertelt Merho waar hij de meeste van zijn documentatie ging roven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...