Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

2 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Ik zag op Boek.be dat van de De Rode Ridder door Biddeloo ook een integrale reeks gaat verschijnen in 2020

https://www.boek.be/boek/de-biddeloo-jaren-integrale-01

https://www.bol.com/nl/p/rode-ridder-integraal-hc01-biddeloo-jaren-integrale-editie/9200000123910944/?bltgh=nCe4QduvR4uHhseMS-FMog.1.10.ProductTitle

 

Op Bol.com staat hij ook al aangekondigd ! 😍

Link naar reactie
10 minuten geleden, BobFish zei:

Ik hoop wel dat ze de 7 strips die tussen de geplande zesde integrale en de eerste Biddeloo vallen, ook nog in een integrale stoppen.
Iemand daar informatie over ?
Want anders heb je zo een ongelukkig gat in je collectie. Ik lees mijn strips graag ook op volgorde 😇.

Oeps, verschoning :

 

"Het eerste verhaal waarvan hij [Biddeloo] de schetsen mocht uitwerken en inkt zetten was De wilde jacht (album 37, 1968). Vanwege tegenvallende verkoopcijfers wilde Willy Vandersteen eind jaren 60 de stripreeks stopzetten en de Rode Ridder laten sterven in het album De laatste droom (album 41, 1969). Uiteindelijk werd echter besloten de reeks "Biggles" te stoppen. Biddeloo nam "De Rode Ridder" geheel over vanaf Drie huurlingen (album 44, 1969) en voorzag zowel de tekeningen als de scenario's."

Dus dat komt wel in orde waarschijnlijk 😁

Link naar reactie
3 uren geleden, BobFish zei:

Wat is juist de Horst cyclus ? Als ik vragen mag.

Misschien een domme vraag 🤓

Albums 131 tot en met 151.

De albums die draaien rond het kasteel van Horst en zijn bewoners of waar het kasteel dient als uitvalbasis. 

 

Persoonlijk vind ik dat een topperiode. 

Net als de Tintagel saga (152 tem 157), maar toen ben ik als klein Tommeke in de rode ridder albums gerold, dus dat zal er ook wel met meespelen.

De kronieken van Merlijn (173 tem ?189?) toonden vooral veel potentieel maar door een veel te laag aantal pagina's waardoor inhoudelijke uitwerking uit het raam vloog en bij de twee eerste albums verschrikkelijke druktechnieken (photoshop stond nog in de kinderschoenen, en inkleuren er mee helemaal, en dan nog dat voos aanvoelden papier...ugh) is dat vooral een bron van teleurstelling en gemiste kansen. (Al blijf ik de onthulling van de identiteit van Kerwyn steunen :D)

 

Met die nummers op te zoeken, heb ik precies toch goesting gekregen om die albums waar de vormelijke shwung en de inhoudelijke shlack van afdruipen toch nog eens te herlezen :D 

Link naar reactie
Op 5/11/2019 om 11:56, boomvavavoom zei:

Tegenwoordig kijk ik ook meer naar andere zaken, lees ik een verhaal en kan bij mezelf denken 'er misten nog 2 pagina's' ofzo. Dat is idd een andere beleving.

Iedere keer als ik een rode Ridder lees, denk ik: er missen 16 pagina's. 

 

Ik vind de albums te dun voor het geld dat je ervoor betaalt. Liever een SC album met standaard aantal pagina's en standaard prijs. 

Link naar reactie
21 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Hebben die RR integrales een beetje een deftige bindkwaliteit? Ik ben aan het twijfelen ze aan te schaffen maar ben wat wantrouwig of je ze kan openslaan zonder de rug te breken... (slechte ervaringen uit het verleden)

Zeer deftig afgewerkt. Geen zorgen, degelijk werk.

Link naar reactie
On 11/13/2019 at 9:56 PM, Lamme Goedzak said:

Hebben die RR integrales een beetje een deftige bindkwaliteit?

De bindkwaliteit is zowat het enige deftige aan die integrales.

Ik blijf nog altijd hopen dat Adhemar die oude Rode Ridders ooit een keer deftig gaat uitgeven, zoals Robert en Bertrand en Uit de archieven van Vandersteen...

Link naar reactie
4 uren geleden, Mask zei:

De bindkwaliteit is zowat het enige deftige aan die integrales.

Ik blijf nog altijd hopen dat Adhemar die oude Rode Ridders ooit een keer deftig gaat uitgeven, zoals Robert en Bertrand en Uit de archieven van Vandersteen...

Nu vraag ik me toch af  wat er dan wel aan scheelt volgens jou ...

Link naar reactie
15 hours ago, acor said:

Nu vraag ik me toch af  wat er dan wel aan scheelt volgens jou ...

Het zijn archi-lelijke boeken. En alle pagina's zijn in het blauw in plaats van afwisselend blauw/rood-bruin zoals het oorspronkelijk was en zoals het in mijn geheugen gegrift staat. En laten we eerlijk zijn: de inhoud is niet van een zodanig hoog niveau dat je de lelijke vormgeving er maar bij neemt.

"Stil, ik hoor een hoorn toeten" ... 🥺

Ik keek er naar uit. Het had mooi kunnen zijn. Maar ze zijn een grote teleurstelling geworden.

Link naar reactie
4 uren geleden, Mask zei:

Het zijn archi-lelijke boeken. En alle pagina's zijn in het blauw in plaats van afwisselend blauw/rood-bruin zoals het oorspronkelijk was en zoals het in mijn geheugen gegrift staat. En laten we eerlijk zijn: de inhoud is niet van een zodanig hoog niveau dat je de lelijke vormgeving er maar bij neemt.

"Stil, ik hoor een hoorn toeten" ... 🥺

Ik keek er naar uit. Het had mooi kunnen zijn. Maar ze zijn een grote teleurstelling geworden.

De eerste verhalen, ik denk t/m nr. 25, waren alleen in het blauw uitgegeven, hoor.

 

Ik vind de boeken wel geslaagd!

Link naar reactie
1 hour ago, Willem II said:

De eerste verhalen, ik denk t/m nr. 25, waren alleen in het blauw uitgegeven, hoor.

 

Tiens, bij mij zijn de eerste nummers allemaal afwisselend blauw/bruin. De latere nummers (De walkuren bijvoorbeeld)  zijn volledig in het blauw. En de nog latere nummers zijn dan weer in het zwart.

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Mask zei:

Het zijn archi-lelijke boeken. En alle pagina's zijn in het blauw in plaats van afwisselend blauw/rood-bruin zoals het oorspronkelijk was en zoals het in mijn geheugen gegrift staat. En laten we eerlijk zijn: de inhoud is niet van een zodanig hoog niveau dat je de lelijke vormgeving er maar bij neemt.

"Stil, ik hoor een hoorn toeten" ... 🥺

Ik keek er naar uit. Het had mooi kunnen zijn. Maar ze zijn een grote teleurstelling geworden.

Dat blauw is net wat de blauwe RR's zo uniek maakte. Ik vind het passend dat men dat doorgetrokken heeft naar het coverontwerp voor de integrales.

 

Je kunt moeilijk een integrale uitbrengen en gaan prutsen aan de inhoud omdat de eerste delen niet hetzelfde niveau behalen als de rest. De eerste Kuifje en Lucky Luke, om maar iets te noemen, waren ook in niets te vergelijken met de latere delen.

 

En dat blauw van de pagina's klopt inderdaad. Jouw oude versies waren herdrukken.

Link naar reactie
20 uren geleden, Mask zei:

 

Tiens, bij mij zijn de eerste nummers allemaal afwisselend blauw/bruin. De latere nummers (De walkuren bijvoorbeeld)  zijn volledig in het blauw. En de nog latere nummers zijn dan weer in het zwart.

 

ik bedoelde dat de eerste drukken van nr. 1 t/m 25 in blauw verschenen. Herdrukken ook in blauw/bruin.

Link naar reactie

Hallo mensen,

Het bieden op Galaxa en alle andere illustraties voor het goede doel is begonnen.
Een originele plaat op A3 met super kwaliteitspapier.
Momenteel is Galaxy 1 euro waard. Indien dit zo blijft wil dit zeggen dat zelfs indien de koper totaal geen interesse heeft in de tekening, het nog steeds een koopje zou zijn omdat het papier op zich al meer waard is.
Als Samson de pluche hond 250 euro opbrengt hoeveel is volgens jullie Galaxa dan waard?
 

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32074041-hommage-de-rode-ridder-originele-illustratie-galaxa-agotha-pascal-2019

GALAXA.thumb.png.52bae9903d1ba0a5c737c4c4178bbcb1.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op ‎19‎/‎11‎/‎2019 om 14:19, Willem II zei:

Op SSZ-site nu een mooie serie over 60 jaar Rode Ridder. Elke dag een fraaie blik op een door de redactie geselecteerd album.

Mooie, gepassioneerde beschrijvingen van de diverse albums! Dank aan de auteurs!

De selectie komt mij wel vrij willekeurig voor. Ik verbaas me soms over de gekozen en overgeslagen albums, maar smaken verschillen nu eenmaal.

 

Ik kijk elke dag weer uit naar de volgende aflevering. Zijn hier meer liefhebbers? En wat is jullie mening?

Link naar reactie

ik volg het graag en zie met plezier plaatjes die me laten associeren met prachtige jeugdmomenten, waarin ik Johan en zijn vele mooie dames, goed leerde kennen.
Genieten!

Elk plaatje en bespreking laat een compleet tijdperk herleven. DANK!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...