Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

4 uren geleden, acor zei:

Steve Van Bael (Facebook)

 

'Een tekening van een "kleine" Rode Ridder, die ik maakte een tijdje terug ter gelegenheid van "60 jaar Rode Ridder"!
Dat zou nog leuk zijn denk ik, de avonturen van een klein Rood Riddertje...'

 

 

78675667_10220645623670522_3462241401515802624_o.thumb.jpg.7fa8b09d3cd1f325a9e07d55b3a457d3.jpg

In zo'n benadering en in deze stijl zou ik eerlijk gezegd niet de minste interesse hebben.  Maar die jongere Rode Ridder van Stedho destijds, daar zou ik met veel enthousiasme naar uitkijken.  Dat zag er fantastisch uit en sprak mij énorm aan.  Er waren meer en mooiere afbeeldingen vrijgegeven, maar ik krijg ze niet gevonden.

 

image.thumb.png.b45ca3dcbf68071647bfd2c606a679ef.png

 

image.png.f743e4a6c8a86ae3e1e595c898d27825.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 uren geleden, acor zei:

Steve Van Bael (Facebook)

 

'Een tekening van een "kleine" Rode Ridder, die ik maakte een tijdje terug ter gelegenheid van "60 jaar Rode Ridder"!
Dat zou nog leuk zijn denk ik, de avonturen van een klein Rood Riddertje...'

 

 

78675667_10220645623670522_3462241401515802624_o.thumb.jpg.7fa8b09d3cd1f325a9e07d55b3a457d3.jpg

A Great idea. I like this style for a children version. In Italy a similar commercial operation was created for the character Black Dragon (DragoNero). An intelligent way to retain small readers that when they grow up will switch to the adult version.

 

1571057004185.png--i_ribelli_dell_erondaDRAGONERO-ADVENTURES-2.jpg

Link naar reactie

De nieuwe rage.

 

alex.thumb.jpg.fe17b213dba8118be6e7903046fb8784.jpg

 

Voor mij vrij overbodig. Zoals Alix bewezen heeft is de kans op heel zwakke verhalen groot, waardoor je eerder schade aanbrengt aan de originele IP dan hem versterkt. Zoals Solo bewezen heeft, geen kat heeft interesse in prequels (sorry Black Widow).

Was Johan overigens volgens de boeken niet van horige-afkomst? Veel superspannende verhalen zullen er dan niet zijn.

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, esteban² zei:

Maar die jongere Rode Ridder van Stedho destijds, daar zou ik met veel enthousiasme naar uitkijken.  Dat zag er fantastisch uit en sprak mij énorm aan.  Er waren meer en mooiere afbeeldingen vrijgegeven, maar ik krijg ze niet gevonden.

 

Hier zijn ze.  En als uitsmijter nog een extra tekening: De Rode Ridder in de "rode bolletjes trui".

1229038528_Stedho-JowanvanRode1.jpg.e99946c6a0404c840ba91172bad752d4.jpg914715197_Stedho-JowanvanRode2.jpg.ec5a8d29cc4f3365c045980ac1cb200d.jpg

1922960298_Stedho-JowanvanRode3.jpg.ff9df6f180e06371b5aaee34cd5ae2d6.jpg2094924772_Stedho-JowanvanRode4.jpg.9d86be10b7a51afb4dd8127daf41f1e4.jpg1499856370_Stedho-JowanvanRode5.jpg.b6ccbe6c50bc60ca7b6e85f8d42bf8fb.jpg1247002995_Stedho-RodeBolletjesRidder.thumb.jpg.20f72e679eb76b536e3c639067c91b4c.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
13 uren geleden, Michel zei:

Topless? Groot uitgevallen decolleté. 😉

 

Eender hoe, het werkt voor mij :)

Hij postte een tijdje terug op Facebook nog een andere prent uit de strip, en hij gaat de fanservice inderdaad niet uit de weg. Maar zolang het verhaal de prioriteit heeft vind ik dat helemaal niet erg.

Ik ben alleszins benieuwd, moet de strip nog halen samen met een reeks andere.

 

@Theodoor die zien er inderdaad interessant uit!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 6/12/2019 om 10:59, Tanuki zei:

en hij gaat de fanservice inderdaad niet uit de weg.

mag van mij :)
BONO is gewoon top!


En ik vond het verhaal ook erg fijn... ik merk meer en meer de rode draad die naar boven komt. Meer en meer dat karakters meer diepte krijgen. Ik vind het de goede kant op gaan!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
6 uren geleden, Willem II zei:

Intussen is het dagelijkse eerbetoon aan 60 jaar Rode Ridder op de site van SSZ ten einde gekomen. 60 dagen lang mochten we een interessante bijdrage lezen over 60 verhalen van onze held.

Met veel genoegen gevolgd en gelezen! Dank aan alle medewerkers, onder wie Martin Hofman.:e002:

Ik moet toch ook zeggen dat ik daar veel plezier aan beleefd heb, zo'n dagelijkse column.  Inderdaad een dikke merci aan de contributeurs.  Graag snel nog zo'n initiatief (iets gelijkaardigs voor Sus&Wis bvb ?) :)

Link naar reactie
11 uren geleden, lordofindifference zei:

Ik moet toch ook zeggen dat ik daar veel plezier aan beleefd heb, zo'n dagelijkse column.  Inderdaad een dikke merci aan de contributeurs.  Graag snel nog zo'n initiatief (iets gelijkaardigs voor Sus&Wis bvb ?) :)

Dat was echt een goede reeks. Sus & Wis ligt voor de hand maar leg de lat gerust maar hoger en doe een serie als Robbedoes.

 

 

 

Link naar reactie
Zojuist, TDPB zei:

Bwah, er zijn al veel meer (uitgebreide) dossiers over Robbedoes bijeengeschreven dan over S&W. Je moet gewoon wat Frans kunnen lezen, en dan valt het qua bronnen heel goed mee.

Doe dan maar Nero. Die heeft fabelachtige hoogtepunten gekend die ook altijd gelinkt waren aan de echte wereld, en kan gerust een duwtje in populariteit gebruiken.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 12/5/2019 at 10:05 AM, Ambreville said:

Was Johan overigens volgens de boeken niet van horige-afkomst?

Johan heeft inderdaad geen leengoed. Enkel zijn titel als ridder. Niet door overerving, maar door de merite.

Link naar reactie

Toch een horige. Uit Wikipedia over de boeken.

 

Quote

"Oorspronkelijk was Johan een lijfeigene op de akkers van een zekere heer Oerold. Johan ontsnapte echter naar het woud om het heer Oerold moeilijk te maken. Johan werd echter ridder en sloot vrede met heer Oerold waarna de reeks De Rode Ridder als naam krijgt.[1] De verhalen rond de geïdealiseerde held Johan zijn aaneenschakelingen van losse avonturen met veel actie."

 

 

 

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, Ambreville zei:

Toch een horige. Uit Wikipedia over de boeken.

 

Dat zijn inderdaad de boeken van Leopold Vermeiren, ik dacht dat de strips daar maar los op gebaseerd waren. In de boeken is hij trouwens een (zoon van een) laat, geen horige. Laten hadden net iets meer rechten.

Een niet onbelangrijk deel van de boeken spelen zich tijdens een kruisvaart af, ik weet niet of de strip-Johan een kruisvaarder was, tot Fabio Bono dit plots in zijn versie integreerde, al is het wel mogelijk als je bedenkt dat Johan ook een paar 100 jaar oud lijkt te zijn: Arthur moet ergens rond de zevende à achtste eeuw hebben geleefd (als hij al echt heeft bestaan), Johan nam deel aan de Guldensporenslag (1302) en het (eerste) kasteel van Horst dateert van de 15e eeuw. De eerste westerlingen landden in Japan in 1543, en zijn avonturen aldaar spelen zich duidelijk af in de Edo-periode. Ook 'het wapen van Rihei' ondanks de allusie dat zich dit veel vroeger afspeelde. Japan sloot zich pas af van de buitenwereld half 17e eeuw, nadat predikanten van verschillende christelijke vakbonden onderling begonnen te ruziën, en door hen links en rechts vuurwapens werden uitgedeeld. Enkel de Hollanders mochten nog handelen via een kunstmatig eiland voor de kust van Nagasaki.

 

Link naar reactie
20 uren geleden, Tanuki zei:

 

Een niet onbelangrijk deel van de boeken spelen zich tijdens een kruisvaart af, ik weet niet of de strip-Johan een kruisvaarder was, tot Fabio Bono dit plots in zijn versie integreerde, 

 

Hij is in album 126 'De duivel van de Lichtenberg' net terug van een kruistocht.

Link naar reactie

Tijd voor een fan-discussie.

 

image.thumb.jpeg.a530f2207faeafc92b80b99505a281cd.jpeg

 

Ik was op mijn 2dg aan het prullen toen ik deze zag er er iets probeerde te klikken.

 

Allis is, of is een incarnatie van Isis. De godin, niet Daesh.

 

het lijkt me dat ze naar zoiets aan het opbouwen zijn met meer en meer egyptische elementen en krachten zoals heling. Daarom ook deze tekening die ik van Bono heb en die geen relatie heeft met de boeken tot nu toe. in het  voorlaatste boek staat er ook ergens een dergelijk plaatje.

 

Discuss please :)

 

(edited omdat het ipad-origineel wat veel typos had).

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Ambreville zei:

Ik was op mijn 2dg aan het prullen toen ik deze zag er er iets probeerde te klikken.

 

Allis is, of is een incarnatie van Isis. De godin, niet Daesh.

 

het lijkt me dat ze naar zoiets aan het opbouwen zijn met meer en meer egyptische elementen en krachten zials heling. Waarom ook deze tekening die ik van Bono heb en die geen relatie heeft met de boeken tot nu toe.in de voorlaatste boek staat er ook Een dergelijk plaatje.

 

Wil je dit eerst in goed Nederlands vertalen?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...